חפש מאמרים:
שלום אורח
06.04.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תהליכים שחשוב לעבור כשמבצעים פיתוח מוצר ופיתוח פטנט

מאת: amir@b-focus.comייעוץ עסקי31/10/2010927 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שלום לכולם.

שמי אמיר – יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-focus.

ברצוני להעלות מספר נושאים רלוונטים הקשורים בפיתוח מוצר ופיתוח פטנט עד לשלב של מכירתו למשקיע כספי/ משקיע אסטרטגי או עד מכירתו וביצוע Exit.

יזמים רבים פונים אלינו כדי לבדוק אפשרויות של פיתוח פטנט ורעיון שיש להם ואחד הבעיות המרכזיות שהצלחתי לאבחן אצל אותם יזמים הוא חוסר הידע המקצועי הדרוש כדי להבין איך בונים ערך כספי לרעיון. את המאמר הזה אני כותב כדי לתת (על קצה המזלג) אינפורמציה בסיסית שקשורה לעולם היזמות העסקית ושתעזור לכל היזמים בניינו להבין טוב יותר מול מה הם עומדים ומה הפעולות הדרושות מהם על מנת להגיע לנקודה שבה הם יוכלו לגייס כסף (משהו מוחשי) בתמורה לאחוזים (משהו וירטואלי).

אני ממליץ לקרוא את המאמר במקביל לסכמה האמצעית בקישור המצורף.

http://www.b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

אז מהם התהליכים הרלוונטיים (בכותרות) לבניית ערך כספי לרעיון.

התהליך הראשון: בניית אסטרטגיה עסקית למיזם וליזם – מה היעדים של היזם (האם מעוניין להגיע לאב טיפוס + פטנט + תכנית עסקית ואז למכור למשקיע/ לגייס כסף, או לחילופין האם לפתח עד למוצר סופי ואז לייצר ולמכור למשווקים, או לחילופין להגיע למוצר ולייצור עצמאי ולבצע את השיווק וההפצה בצורה עצמאית).

חיפוש פטנטים: חיפוש פטנטים במאגרים בין לאומיים וניתוח הפטנטים שנמצאו כדי שניתן יהיה לפתח מוצר חדשני שניתן יהיה להגן עליו בפטנט. את המסקנות מדוח הפטנטים יש להעביר למחלקת הפיתוח כדי שיאבחנו מה קיים ויפתחו מוצר משודרג/ מוצר שניתן יהיה לרשום עליו פטנט.

פיתוח מוצר: תהליך הפיתוח חייב להכיל בתוכו מספר שלבים: הרחבת אופקים וחשיבה על מספר קונספטים עיצוביים בעלי התכנות הנדסית ובסנכרון עם שוק היעד ויעד המחירים לצרכן. לשם דוגמא: אין טעם שמחלקת הפיתוח תעצב קונספט שלא ניתן יהיה ליצר אותו בייצור המוני!!!. לאחר תהליך הרחבת האופקים וניתוח כל קונספט בנפרד (הן בפן הפיתוחי עם דגשים לגבי עלויות ייצור צפויות והן בפן העסקי לגבי נגזרות השוק, קהל היעד ואפשרויות החדירה הקיימות). לאחר ניתוח הקונספטים יש להתקדם עם הקונספט העיצוב שנבחר לשלב הבא שהוא פיתוח הקונספט לשלב בו ניתן לייצר אב טיפוס או דגם התכנות, בתור מינימום.

רישום פטנט: בהתאם לפיתוח שנעשה יש צורך להגן על אותו מוצר שפותח בפטנט וזאת כדי להציג בפני המשקיע הפוטנציאלי את אב הטיפוס והוכחת ההתכנות שלו ובמקביל להציג בפני המשקיע את הנושא שהמוצר מוגן בפטנט ומגובה בתכנית עסקית.

סקרי שוק: תוך כדי תהליך הפיתוח ורישום הפטנט על המוצר החדשני שפותח יש צורך לבצע סקרי שוק ולקבל חוות דעת קהל לגבי המוצר במספר אספקטים חיוניים. את סקרי השוק יש לבנות בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה וזאת כדי לתת מענה על תשובות רלוונטיות שאותם ישאל המשקיע והתשובות שהוא מצפה להם צריכות להיות אובייקטיביות עד כמה שניתן (זה שאתם בתור יזמים חושבים שהמוצר/ שהפטנט הוא משהו מיוחד זה טוב ויפה, אבל אתם לא אובייקטיבים!!).

כתיבת תכנית עסקית לגיבוי הפיתוח של המוצר/ הפיתוח של הפטנט. במקביל לכל התהליכים המתוארים למעלה יש כמובן לכתוב תכנית עסקית שתציג בפני היזם ומאוחר יותר בפני המשקיע את הפוטנציאל הגלום מוצר/ בפטנט שפותח. התכנית העסקית חייבת לקחת בחשבון נתונים כמו: עלויות ייצור משוערות (נתון שיהיה נגזרת של הפיתוח שנעשה), יעדים ואבני דרך (שיהיה ניתן להעריך לאחר פיתוח אב הטיפוס), גובה השקעה דרוש (בהתאם לשלבים, ליעדים, לכמויות ייצור צפויות), צפי להחזר השקעה (בהתאם לאחוזי חדירה לשוק, שווקי יעד, עלויות ייצור צפויות, עלויות מכירה למשווק/ לצרכן הסופי, וכו). בנוסף התכנית העסקית חייבת להכיל נתונים על סקרי השוק וחוות דעת קהל, נתונים על מתחרים, נתונים לגבי יעדים עסקיים ואסטרטגיים, נתונים לגבי סיכונים צפויים, וכ"ו.

לאחר סיום כל התהליכים וסנכרון בין הנתונים והתוצרים של כל התהליכים היזם מוכן לשלב בו הוא יכול לפנות למשקיעים פונציאליים ולהציג בפניהם את המיזם וההזדמנות העסקית הקיימת בו.

חשוב מאוד: אם כל התהליכים והנתונים לא מסונכרנים סבירות גבוהה שהמשקיע יאבחן את החוסר באינפורמציה/ בידע והדבר עלול להשאיר רושם לא מקצועי שיוביל לרוב לתשובה שלילית מאותו גורם.

לפני שאני מסכם את הנושא ברצוני לתת סקירה כללית עלינו ב B-focus.

בי פוקוס הוקמה למטרת פיתוח מוצרים ופיתוח פטנטים ליזמים וחברות הזנק. בהתאם, החברה בנויה משתי מחלקות שמסונכרנות בכל השלבים הדרושים לבניית ערך לרעיון אותו מביא היזם. חברת B-focus בנויה משתי מחלקות:

מחלקת עיצוב ופיתוח: מספקת שירותים משלב הרעיון ועד לייצור המוצר בסדרות ומשלוח לבית הלקוח. המחלקה מספקת עיצוב ופיתוח של אבי טיפוס, ייצור אבי טיפוס, פיתוח למוצר סופי, הפקת תבניות ועד ייצור סדרתי.

מחלקה עסקית (אותה אני מנהל): מספקת שירותים של בניית אסטרטגיה עסקית ליזם, חיפושי ורישומי פטנטים, סקרי שוק וכתיבת תכנית עסקית לגיבוי המיזם והמוצר שפותח. בנוסף אנו מספקים ליווי והכנה למשאי ומתן ועד סגירת עסקאות עם המשקיע הפוטנציאלי.

בגדול – אנו מספקים ליזם מענה כולל משלב הרעיון ועד שהוא במצב של גיוס השקעה/ מכירת הנכס לשותף אסטרטגי. הליווי מתבצע ע"י יועצים עסקיים מוכרים ע"י הלשכה ליועצים עסקיים של ישראל ובעלי ניסיון בתחום היזמות וגיוסי ההשקעות.

אשמח להערות ושאלות בנוגע למה שכתבתי ואני מקווה כי תרמתי לכם מניסיוני.

שיהיה לכולם בהצלחה, נשמח לשמוע מכם.

בכבוד רב

אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית- B-focus

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

0525449558

0775008737

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שלום

שמי אמיר - אבא לרועי וגיא, ונשוי למוניקה

בשנים האחרונות אני עוסק ביזמות עסקית. כיום יש לי שני מיזמים שעברו כל אחד סבבי גיוסים שונים ובנוסף אני עוסק כמנהל המחלקה העסקית בחברת B-focus. החברה עוסקת בעיצוב ופיתוח מוצרים ופטנטים ליזמים וחברות הזנק. כחלק מפעילותנו ליזמים אנו מבצעים יחד עם היזמים תהליכים שמשולבים בהם תהליכים של בניית אסטרטגיה למיזם, חיפושי ורישומי פטנטים, פיתוח וייצור מוצר/ אב טיפוס, סקרי  שוק וכתיבת תכניות עסקיות לגיוסי השקעה.

אשמח לשמוע מכם בכל נושא שאתם חושבים שאוכל לעזור לכם

בכבוד רב

אמיר לניאדו - יזם ומנהל מחלקה עסקית - B-focus

amir@b-focus.com

www.b-focus.com

0525449558

0775508737

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת amir@b-focus.com

מאת: amir@b-focus.comעיצוב תעשייתי 15/10/171308 צפיות
המאמר מתאר את היתרונות והחסרונות בלקדם מיזם/ בלעצב מוצר באופן עצמאי, או להשתמש בגורמים חיצוניים לקידום מיזם/ לעיצוב מוצר.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית15/10/17615 צפיות
המאמר מתאר בקצרה את חשיבות תהליכי הפטנטים כחלק מתהליך פיתוח מוצר/ קידום מיזם משלב הרעיון.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית15/10/17525 צפיות
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית23/01/12827 צפיות
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית12/12/11828 צפיות
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית28/11/11769 צפיות
תהליך גיוס השקעה כחלק מהתהליכים הדרושים להביא מוצר לשוק.

מאת: amir@b-focus.comיזמות עסקית02/10/11845 צפיות
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן. חברת בי-פוקוס בונה יחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם. בצוות יהיה בנוי מהיזם כמנהל, מנהל פיתוח ומנהל עסקי. יחד ובסנכרון הצוות יבנה את הערך הכספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט אותו היזם מעוניין לקדם.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: מיכל דגן ברעםייעוץ עסקי02/04/2042 צפיות
קיימים סוגים שונים של מוקד טלפוני. לכל אחד מהמוקדים מאפיינים שונים מבחינות רבות. דיון על 2 מהמגוון הרחב שלהנושאים והתחומים שמגדירים את המוקד, ומסייעים בהשגת המטרה שלשמה נוצר.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי11/01/20373 צפיות
המסגרת לביטול צו הריסה מינהלי הותוותה בסעיף 238א (ח’) לחוק התכנון לפיו: לא יבטל בית המשפט צו הריסה מינהלי אלא אם הוכח לו שהבנייה שבגללה ניתן הצו בוצעה כדין או שביצוע הצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת. הוראת סעיף 238א (ח’) לחוק התכנון מתייחסת אפוא לשתי עילות בלבד שבעטיין קמה לביהמ”ש...

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי18/03/191064 צפיות
צו הריסה מנהלי: הורחבה האפשרות להוצאת צו הריסה מנהלי עד חצי שנה מסיום הבניה ובבית מגורים- ימים ממועד האכלוס. 30 ניתן לכלול בצו המנהלי גם הוראות לעניין איסור שימוש ותחולתו בתנאים מסוימים גם חודשים לאחר 6 על עבודה שנעשתה לאחר מתן הצו וגם על בניה מחדש שבוצעה תוך ביצוע ההריסה. ימים לגבי 7 - ימים מהמצאתו ו 4 צו הריסה מנהלי ניתן לביצוע על פי התיקון רק בחלוף עבודה שהסתיימה. במאמר תמצאו את כל הפרטים של התקנות החדשות, מידע על גובה הקנסות והעונשים.

מאת: שלום כהןייעוץ עסקי18/06/18390 צפיות
ההחלטה התקבלה והחיפושים כמעט הסתיימו. זיכיון יכול בהחלט להוות פתרון אידאלי ואתם יודעים איזה מותג אתם רוצים לקנות לעצמכם. עכשיו, רגע לפני שאתם חותמים ומשקיעים לא מעט כסף, כדאי שתהיו מודעים לזכויות ולחובות שלכם.

מאת: אלכסיי קוגןייעוץ עסקי29/04/18487 צפיות
הסכם זכיינות הוא חוזה מחייב אשר נחתם בין הרשת שמציעה למכירה זיכיון לבין יזם שמעוניין לחבור אל אותה רשת.

מאת: מאירייעוץ עסקי08/01/18555 צפיות
תחום המשא ומתן הינו תחום יותר מורכב ממה שבעלי עסקים נוטים לחשוב. כאשר ישנו הידע כיצד להתכונן, לנהל ולבצע משא ומתן יעיל, הסיכוי להגדלת התוצאות העסקיות גדל באופן משמעותי. נושאים ונותנים שניגשו למשא ומתן עם יעדים ספציפיים ומאתגרים השיגו תוצאות טובות יותר לעומת נושאים ונותנים שניגשו למשא ומתן עם רמות אחרות של יעדים או ללא יעדים מוגדרים. להלן מספר נקודות להתייחסות כשמתחילים במשא ומתן:

מאת: ליאורייעוץ עסקי07/11/17793 צפיות
מכונות שרינק מעולות במיוחד, מסייעות לשפר תוצאות של עסקים שונים. מכונת שרינק, היא סוג של מכונת אריזה. כדאי לרכוש מכונת שרינק, מחברה בעלת מוניטין בתחום מכונות האריזה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica