חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ADHD- דרכי ההתמודדות והטיפול בהפרעת קשב וריכוז - מאמר שלישי בסדרה

קבלתם את תוצאות האבחון: לילדכם יש הפרעת קשב וריכוז (כל שייכתב במאמר זה תקף גם במקרה בו אתם עצמכם אובחנתם כבעלי ADHD). מה אתם מרגישים כעת? כדאי לדעת שכל רגש המתעורר בכם בעקבות תוצאות האבחון הוא רגש לגיטימי. ואכן, הורים מגיבים באופנים שונים, כאשר הם מתבשרים כי ילדם מאובחן כבעל  ADHD. יש הורים המגיבים בהכחשה לתוצאות האבחון, או ביחס לבסיס הנוירולוגי (העצבי) של הפרעת הקשב. אחרים דווקא חשים הקלה, שסוף סוף יש להם שֵם להתנהגויות שהדאיגו אותם בילדם, וכעת הם יכולים לחפש אחר דרכים יעילות להיעזר בהן. הורים אחרים חשים כעס כלפי אנשי מקצוע 'יודעי כל' שהטיחו בהם כי הם הם האשמים בהתנהגותו ובתפקודו הלקוי של ילדם, ואולי אף גרמו להם לטפח רגשות אשמה שלא בצדק.

בד בבד לתגובה הרגשית לתוצאות האבחון, אתם בוחרים להשקיע את מירב המאמצים למען רווחתו של ילדכם, כדי לסייע לו לתפקד באופן הטוב והמוצלח ביותר. כיצד תעשו זאת?

להלן, אתאר את הדרכים המומלצות להתמודדות יעילה ומוצלח עם הפרעת הקשב:

·         רכישת ידע לגבי ה- ADHD

חשוב ביותר שהורים ירכשו כמה שיותר מידע על הפרעת קשב וריכוז. ככל שתדעו יותר על ההפרעה, כך תיטיבו להבין את אופי התנהגויותיו של ילדכם ותיטיבו להגיש לו את העזרה הטובה והמועילה ביותר עבורו. ידע אודות ה- ADHD יאפשר לכם גם לייצג את ילדכם ביעילות רבה אל מול מערכת החינוך.

מידע אודות הפרעת קשב וריכוז ניתן לרכוש באמצעות קריאת ספרים בנושא (בסופו של המאמר הראשון בסדרה הצגתי רשימה של שלושה ספרים מצויינים), וכן באמצעות ייעוץ והדרכה אצל אנשי מקצוע המומחים בתחום זה.

·         להתייחס לילד עם מנות גדושות של אהבה, סובלנות וקבלה. הקפידו לשים את הדגש על נקודות החוזק שלו ולהעצים אותן. הרגילו עצמכם לפרגן לו ולשבח אותו גם על מאמציו- ולא רק על הצלחותיו. תנו לו את ההרגשה שהוא יחיד ומיוחד, מוכשר ונהדר ממש כפי שהוא. חזקו וטפחו אצלו הערכה עצמית גבוהה ודימוי עצמי חיובי- לפני כל דבר אחר, זהו המפתח להצלחתו בחיים ולאושרו.

·         טיפול תרופתי

התרופות השונות  לטיפול ב- ADHD יכולות לשפר, בצורה משמעותית, את איכות חייו של  בעל הפרעת הקשב. התרופות הנמכרות בארץ, באמצעות סל התרופות של קופות החולים, הן מסוג הריטלין (methylphenidate): ריטלין, ריטלין  (slow release) SR, קונצרטה וריטלין (long acting) LA. שלוש התרופות האחרונות הן בעלות טווח השפעה ארוך (8- 12 שעות) ויעילות גם לשעות אחר-הצהרים, שעות בהן הילד מכין את שיעוריו או לומד למבחנים. התרופות מגיעות במינונים שונים. חשוב לדעת שלרוב נדרש זמן של כמה חודשים עד שמוצאים את התרופה המתאימה והמינון המתאים לילד, כך שיש להתאזר בסבלנות ולא להתייאש מיד כאשר נוכחים כי התרופה אינה מתאימה. מציאת התרופה והמינון המתאים ייעשה בפיקוח רפואי.

·         אימון אישי על-ידי מאמן מומחה בתחום הפרעת הקשב והריכוז

לצד הטיפול התרופתי, יש חשיבות רבה לליווי של מאמן אישי, המומחה בתחום הפרעת הקשב והריכוז. המאמן דואג לחזק את הילד, מבחינה רגשית וכן לסייע לו לפתח כישורים וללמוד אסטרטגיות שיסייעו לו מאד בהתמודדות היומיומית שלו.

-          במאמר הבא ארחיב בדבר תפיסתי את האימון האישי לבעלי הפרעות קשב וריכוז.

הכותבת היא מומחית לאימון אישי למתבגרים ומבוגרים עם הפרעות קשב וריכוז. בעלת 20 שנות ניסיון בעבודה עם מתבגרים.

קרדיט:

גילת אפרים (M.A.) מומחית לאימון אישי להובלת תהליכי שינוי וצמיחה, באמצעות כלים קוגניטיביים-התנהגותיים, NLP ודמיון מודרך ויעוץ פילוסופי. בעלת ניסיון רב באימון מתבגרים ומבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז והקניית כישורים רגשיים וחברתיים.      052-8913387

לאתר האינטרנט של מחברת המאמר:  http://gilat-coaching.co.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גילת אפרים (M.A.) מומחית לאימון אישי וקבוצתי בשילוב גישות שונות, הכוללות כלים קוגניטיביים-התנהגותיים, NLP , דמיון מודרך ויעוץ פילוסופי. בעלת ניסיון רב באימון לבעלי הפרעות קשב וריכוז (אימון אישי ו/או קבוצתי) והקניית כישורים רגשיים וחברתיים.

http://gilat-coaching.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גילת אפרים

מאת: גילת אפריםהעצמת נשים09/07/1710981 צפיות
האם את נוהגת לומר לעצמך מילים חיוביות ומפרגנות? או אולי את שיפוטית וביקורתית כלפי עצמך...? קראי את המאמר הבא, על-מנת ללמוד כיצד להפוך את הדיבור העצמי שלך לחיובי ומיטיב.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז07/11/102096 צפיות
המאמר שופך אור על תחומי העיסוק של האימון האישי להפרעת קשב וריכוז, לפי גישתה של המחברת. מאמר רביעי בסדרה.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז01/11/101576 צפיות
מאמר זה סוקר אבחונים מקובלים להפרעת קשב וריכוז.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז21/10/106392 צפיות
מאמר זה שופך אור על אופייה של הפרעת הקשב והריכוז (ADHD), ומתאר את חמשת הקשיים המרכזיים בשליטה על ההתנהגות המאפיינים אותה. זהו מאמר ראשון בסדרה של מאמרים, שיעסקו בהפרעת הקשב והריכוז והטיפול בה.

מאת: גילת אפריםאימון אישי30/03/101838 צפיות
היבטים שונים של חג הפסח מבטאים את המוטיב של לידה מחדש, של התחלות חדשות. ברוח זו של החג, אני מציעה כי כל אחד מאתנו ימצא את הדרכים לחגיגת החירות האישית, הפריחה וההתחדשות האישיים שלו.

מאת: גילת אפריםחינוך ילדים03/03/101987 צפיות
בעשורים האחרונים הגיע הדכאון לממדי מגפה בחברה המערבית, ואנו עדים להופעתו כבר בגילאים צעירים מאד. המאמר עוסק בדרכים "להקדים תרופה למכה" באמצעות פיתוח הכישורים הרגשיים והחברתיים של ילדינו.

מאת: גילת אפריםהתמודדות עם מצבי לחץ01/02/101883 צפיות
מדענים אינם יודעים את הסיבה המדויקת לכך, אך ברור לכל כי המוח אינו מבדיל בין אירוע מציאותי לבין אירוע מדומיין. מאמר זה עוסק בדרכים שבהן ניתן לרתום את התכונה המופלאה הזו של המוח, ובאמצעות שימוש בדמיון מודרך לשפר את הבריאות הרגשית והגופנית שלנו.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162111 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161636 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152492 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152046 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151818 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151932 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152113 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica