חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך תהיי החברה הכי טובה של עצמך, בחמישה צעדים

מאת: גילת אפריםהעצמת נשים09/07/201710950 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פעם אחר פעם את מוצאת את עצמך חוזרת על מילים מבקרות, שופטות ולא מפרגנות כלפי עצמך. אם מישהו אחר היה מדבר אליך כך, כבר מזמן היית מנתקת אתו כל קשר. המילים האלה הן הדיבור העצמי שלך, זוהי "הקלטת הפנימית" אותה את מריצה בראש שוב ושוב, וכבר למדת להאמין למילים שהיא משמיעה לך...

חשוב לדעת- למילים שאנו אומרים לעצמנו יש הרבה כוח- בחירת מילים מתאימות יכולה לסייע לנו להתגבר על מכשולים, לעודד אותנו ולשפר את הביטחון העצמי שלנו. משום כך חשוב שנלמד לשוחח עם עצמנו ממש כפי שהיינו מצפים שחבר טוב שאוהב אותנו, ידבר אלינו.

שינוי הדיבור העצמי משלילי לחיובי הוא ממש כמו לימוד של שפה חדשה. כדי ללמוד את השפה החדשה הזו, עלינו:

· להיות מודעים לקלטת הפנימית שלנו- מהן המילים שאני נוהגת לומר לעצמי?

· לוודא שהיא משתלמת לנו- האם אני נוהגת לומר לעצמי מילים שמיטיבות אתי או פוגעות בי?

· לעדכן אותה ולהפוך אותה לרלוונטית- מהן המילים המתארות אותי באופן הכי מדוייק, כפי שאני היום (ולא כפי שהייתי פעם- בילדות/ בנערות)?

חמישה צעדים באמצעותם תהפכי את ”הקלטת הפנימית“ שלך משלילית לחיובית

1) כתבי את כל המילים השליליות שאת אומרת לעצמך ושמקשות עליך מאד. שיחה פנימית שלילית מקרינה לעבר כל מי שאת פוגשת.

2) התמקדי כעת בדברים בהם את טובה, ונסחי רשימה של אותם הדברים.

3) שאלי חבר/חברה טוב/ה מהם אוהבים ומעריכים בך. כתבי לעצמך את הדברים הללו.

4) נסחי רשימה של מילים חיוביות שאת ראויה להן, ושנני אותן כמה פעמים במהלך היום, כמו מנטרה. בנוסף, שימי רשימה זו במקומות בהם תוכלי להיתקל בה במהלך היום (על מראת המקלחת, על לוח המחוונים ברכב, בכיס וכד').

5) תרגיל שניתן לכנותו 'לברור זהב': במשך חודש, בכל ערב לפני השינה, צייני במחברת (שתקדישי במיוחד לצורך זה) את הדברים הטובים שקרו לך באותו היום. ד"ר בריאן רוט מכנה פעולה זו 'לברור זהב', משום שהיא דומה לפעילותו של כורה זהב, המתבונן בכלי שלו המלא בבוץ כדי למצוא בו גרגרי זהב. הכורה אינו מתמקד בבוץ- הוא יודע שהוא נמצא שם- הוא מתמקד באותם כתמי זהב זוהרים, שלוכדים את עינו.

זכרו: המילים החשובות ביותר שתשמעו אי-פעם, הן המילים שאתם אומרים לעצמכם

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גילת אפרים (M.A.) מומחית לאימון אישי וקבוצתי בשילוב גישות שונות, הכוללות כלים קוגניטיביים-התנהגותיים, NLP , דמיון מודרך ויעוץ פילוסופי. בעלת ניסיון רב באימון לבעלי הפרעות קשב וריכוז (אימון אישי ו/או קבוצתי) והקניית כישורים רגשיים וחברתיים.

http://gilat-coaching.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גילת אפרים

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז07/11/102094 צפיות
המאמר שופך אור על תחומי העיסוק של האימון האישי להפרעת קשב וריכוז, לפי גישתה של המחברת. מאמר רביעי בסדרה.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז06/11/101998 צפיות
מאמר שלישי בסדרה. המאמר סוקר דרכי טיפול שונות בהפרעת קשב וריכוז.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז01/11/101575 צפיות
מאמר זה סוקר אבחונים מקובלים להפרעת קשב וריכוז.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז21/10/106344 צפיות
מאמר זה שופך אור על אופייה של הפרעת הקשב והריכוז (ADHD), ומתאר את חמשת הקשיים המרכזיים בשליטה על ההתנהגות המאפיינים אותה. זהו מאמר ראשון בסדרה של מאמרים, שיעסקו בהפרעת הקשב והריכוז והטיפול בה.

מאת: גילת אפריםאימון אישי30/03/101834 צפיות
היבטים שונים של חג הפסח מבטאים את המוטיב של לידה מחדש, של התחלות חדשות. ברוח זו של החג, אני מציעה כי כל אחד מאתנו ימצא את הדרכים לחגיגת החירות האישית, הפריחה וההתחדשות האישיים שלו.

מאת: גילת אפריםחינוך ילדים03/03/101986 צפיות
בעשורים האחרונים הגיע הדכאון לממדי מגפה בחברה המערבית, ואנו עדים להופעתו כבר בגילאים צעירים מאד. המאמר עוסק בדרכים "להקדים תרופה למכה" באמצעות פיתוח הכישורים הרגשיים והחברתיים של ילדינו.

מאת: גילת אפריםהתמודדות עם מצבי לחץ01/02/101882 צפיות
מדענים אינם יודעים את הסיבה המדויקת לכך, אך ברור לכל כי המוח אינו מבדיל בין אירוע מציאותי לבין אירוע מדומיין. מאמר זה עוסק בדרכים שבהן ניתן לרתום את התכונה המופלאה הזו של המוח, ובאמצעות שימוש בדמיון מודרך לשפר את הבריאות הרגשית והגופנית שלנו.

מאמרים נוספים בנושא העצמת נשים

מאת: לילה בן הרוש העצמת נשים16/07/204822 צפיות
אני מזמינה אותך לגלות יחד איתי, איך אפשר לחוות חיבור ועוצמה פנימית גם בימים אלה, כשהאפשרות להיפגש מאתגרת יותר מהרגיל. אנחנו בשאקטי בי, יצרנו ספריית תכנים עשירה ומרתקת שתוציא אותך למסע עמוק ומשמעותי דרך מגוון סדנאות ומפגשים עם נשים מעוררות השראה, בנושאים שנוגעים לחיי ולחייך: זוגיות, הורות, תקשורת, עסקים, מודעות, פריון, התפתחות אישית ועוד.

מאת: לי באומןהעצמת נשים30/04/133367 צפיות
קרב מגע היא שיטה להגנה עצמית שזכתה להמון כינויים, ויש לה סגנונות שונים, אבל בבסיס מדובר על שיטה שכל כוונתה היא להתמך בחוזקות הגוף והעצמי, תוך איתור נקודות התורפה אצל היריב והכנעתו. למידה זו, שהיא קוגניטיבית וגופנית מאפשרת לנשים להכניס לתוך הרפרטואר החוויתי שלהם זיכרונות של יכולת, השג, אפשרות ללחימה ומעל הכל- אמונה עצמית.

מאת: עמי אלבזהעצמת נשים23/01/138546 צפיות
ברוב המקצועות העצמאיים יש צורך לאחר קבלת התעודה המקצועית להשקיע את מלא המרץ והכסף בפרסום, לא כך בתחום בניית הציפורניים, לאחר קבלת תעודת ההכשרה בוגרת הקורס תמצא את עצמה מקבלת לקוחות המגיעות מפה לאוזן, מחברות, שכנות, ומשפחה.

מאת: מרדכי שרםהעצמת נשים09/10/128599 צפיות
חולמות על ערב מושלם עם חברה שלכן? רוצות לערוך ערב לכול החברות הקרובות שלכן? במאמר זה תקבלו טיפים רבים.

מאת: טומי רןהעצמת נשים19/09/129915 צפיות
רבים מכירים את תל אביב כמרכז התרבות, ההווי והעסקים של מדינת ישראל, אך רוב האנשים המתגוררים בעיר זו אוהבים להזכיר כי תל אביב היא "מעוז" שירותי הליווי בישראל. העיר מציעה מגוון דירות דיסקרטיות ושירותים של נערות ליווי בכל יום ובכל שעה בה הלקוחות מעוניינים.

מאת: טומי רןהעצמת נשים19/09/128754 צפיות
ישנן טענות רבות בישראל כי קיים סחר בנשים וכי רוב נערות הליווי אשר עובדות במדינה, עובדות בניגוד לרצונן או משום שהן נמצאות במצב בריאותי אשר אינן מאפשר להן להתפרנס בשום צורה אחרת. בשנה האחרונה נתקלנו בחוק הזנות החדש, שעיקרו הוא הענשת כל אדם אשר עוסק בסחר בנשים וכן כל אדם אשר נתפס עם נערות ליווי.

מאת: אייל מנקרהעצמת נשים15/09/129157 צפיות
רוב הנשים יכולות לומר כי יש להן חברה אחת טובה לפחות - אבל כמה מהן יכולות להעיד כי הן באמת חברות טובות של עצמן? כשחברתנו הטובה צריכה אוזן קשבת, אנחנו מיד נהיה שם בשבילה, נתמוך בה, נעודד ונציע את הכתף.. אך האם את מתנהגת גם כחברה טובה עבור עצמך? לעיתים זה כל מה שמונע ממך את הדרך לחיים שמחים יותר. נשים רבות תמיד ינחמו את חברתן כשהיא תרגיש שהיא שמנה, כשהיא נכשלת וכן הלאה, אך כשהן עצמן מסתכלות במראה או חוות רגע קשה, הן מיד מלקות את עצמן. אישה לעצמה היא לא חברה טובה במיוחד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica