חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חג של פריחה, חירות והתחדשות, בהיבט האישי

מאת: גילת אפריםאימון אישי30/03/20101834 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

היבטים שונים של חג הפסח מבטאים את המוטיב  של לידה מחדש, של התחלות חדשות. מקורו של החג הוא בעולמם החקלאי של עובדי האדמה ורועי הצאן והדבר נותן את ביטויו בשמות החג, הכינויים שזכה להם והמנהגים הכרוכים בו.

  • זהו חג של ראשית קציר השעורה בשדה, המגיעה להבשלתה בתקופה זו.
  • חג המצות- מצות הן לחם הנוודים. מקור השם הוא במצות שהיו רועי הצאן, מכינים מן היבול החדש, כאשר נאלצו להעתיק את מקום המרעה בין תקופת החורף ובין תקופת הקיץ.
  • חג האביב- האביב הוא תקופה של התחדשות הטבע: פריחה ולבלוב בעולם הצומח והמלטות בעולם החי.

בעולם האלילי הקדום האמינו כי בתקופה זו אל הפריון (האל דומוזי/ תמוז/ אדוניס) קם לחיים, לאחר שהיה שרוי במוות (בשאול) בתקופת הקיץ והחורף. תחייתו של אל הפריון מסמלת את תחייתו המחודשת של הטבע, בעונה זו של השנה.

  • ראש השנה הקדום- עוד טרם זכה לשמו (הניאו-בבלי) "ניסן", נחשב החודש הזה לחודש הראשון בשנה- כך בישראל וכך גם בעמים האליליים במזרח הקדום. התורה מצווה על חגיגת הפסח: "בַּחֹדֶשׁ הָרִאשׁוֹן, בְּאַרְבָּעָה עָשָׂר לַחֹדֶשׁ--בֵּין הָעַרְבָּיִם:  פֶּסַח, לַיהוָה" (ויקרא כ"ג, 5).
  • חג החירות- על שום יציאתם של בני ישראל לחירות, לאחר שנים רבות של עבדות במצרים. יציאה לחירות, השתחררות מכבלי העבדות, כמוה כלידת אדם חדש חופשי בגופו- ובעיקר ברוחו (שהרי עבדות היא בראש ובראשונה מצב נפשי, רוחני).
  • זכר ליציאת מצרים- חשיבותה המרכזית של היציאה ממצרים היא בלידתו של עם חדש. כל עוד היו במצרים, בבית עבדים, היו אלה בני-ישראל- בניו של יעקוב אבינו שהגיעו למצרים בעטיו של הרעב בכנען ונקלעו למצב של עבדות. היציאה מארצם של משעבדיהם וקבלת מסגרת חוקים מחייבת , אפשרו לידתו של עם חדש- עם ישראל. הנדודים הממושכים במדבר, משך ארבעים שנה, הביאה ליצירתו של  דור חדש של בנים- אנשים צעירים שנולדו חופשיים ברוחם ובגופם (לעומת אבותיהם שנולדו לעבדות וחיו, משך כל חייהם, כעבדים- על כל המשתמע מכך). לאנשים חופשיים אלו, אשר עמדו בתלאות הנדודים במדבר, יהיה את עוז הרוח וחירות הנפש הנחוצים לשם גיבוש חזון וכיבושם של יעדים חדשים.

חג הפסח, אם כן, הוא חג של תחיה מחודשת, חירות ופריחה.

ברוח זו של החג, אני מציעה כי כל אחד ואחד מאתנו יחשוב לעצמו:

באילו תחומים בחיי אני רוצה לחוות תחיה מחודשת?

מהם הדברים להם אני עבד, שהשחרור מכבליהם יהיה כיציאה מעבדות לחירות? (אלו יכולים להיות דפוסי חשיבה מעכבים; דפוסי התנהגות שאינם מאפשרים לנו להשיג את מטרותינו; תלות באנשים שונים- מערכות יחסים תלותיות, תלות במה שאחרים חושבים עלינו ועוד).

מהם הדברים, שאם יתקיימו בחיי, יאפשרו לי לפרוח- לחוש בתחושה הנהדרת של התחדשות ושמחת הלב?

בואו ונזהה את אותם הדברים ונפעל לשם חגיגת חג החירות, האביב וההתחדשות שלנו.

שיהיה לכולנו חג נפלא... (-:

קרדיט:

גילת אפרים (M.A.) מומחית לאימון אישי להובלת תהליכי שינוי וצמיחה, באמצעות כלים קוגניטיביים-התנהגותיים, NLP ודמיון מודרך ויעוץ פילוסופי. בעלת ניסיון רב באימון מתבגרים ומבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז והקניית כישורים רגשיים וחברתיים.      052-8913387

לאתר האינטרנט של מחברת המאמר:  http://gilat-coaching.co.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גילת אפרים (M.A.) מומחית לאימון אישי וקבוצתי בשילוב גישות שונות, הכוללות כלים קוגניטיביים-התנהגותיים, NLP , דמיון מודרך ויעוץ פילוסופי. בעלת ניסיון רב באימון לבעלי הפרעות קשב וריכוז (אימון אישי ו/או קבוצתי) והקניית כישורים רגשיים וחברתיים.

http://gilat-coaching.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גילת אפרים

מאת: גילת אפריםהעצמת נשים09/07/1710957 צפיות
האם את נוהגת לומר לעצמך מילים חיוביות ומפרגנות? או אולי את שיפוטית וביקורתית כלפי עצמך...? קראי את המאמר הבא, על-מנת ללמוד כיצד להפוך את הדיבור העצמי שלך לחיובי ומיטיב.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז07/11/102095 צפיות
המאמר שופך אור על תחומי העיסוק של האימון האישי להפרעת קשב וריכוז, לפי גישתה של המחברת. מאמר רביעי בסדרה.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז06/11/102000 צפיות
מאמר שלישי בסדרה. המאמר סוקר דרכי טיפול שונות בהפרעת קשב וריכוז.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז01/11/101575 צפיות
מאמר זה סוקר אבחונים מקובלים להפרעת קשב וריכוז.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז21/10/106358 צפיות
מאמר זה שופך אור על אופייה של הפרעת הקשב והריכוז (ADHD), ומתאר את חמשת הקשיים המרכזיים בשליטה על ההתנהגות המאפיינים אותה. זהו מאמר ראשון בסדרה של מאמרים, שיעסקו בהפרעת הקשב והריכוז והטיפול בה.

מאת: גילת אפריםחינוך ילדים03/03/101987 צפיות
בעשורים האחרונים הגיע הדכאון לממדי מגפה בחברה המערבית, ואנו עדים להופעתו כבר בגילאים צעירים מאד. המאמר עוסק בדרכים "להקדים תרופה למכה" באמצעות פיתוח הכישורים הרגשיים והחברתיים של ילדינו.

מאת: גילת אפריםהתמודדות עם מצבי לחץ01/02/101882 צפיות
מדענים אינם יודעים את הסיבה המדויקת לכך, אך ברור לכל כי המוח אינו מבדיל בין אירוע מציאותי לבין אירוע מדומיין. מאמר זה עוסק בדרכים שבהן ניתן לרתום את התכונה המופלאה הזו של המוח, ובאמצעות שימוש בדמיון מודרך לשפר את הבריאות הרגשית והגופנית שלנו.

מאמרים נוספים בנושא אימון אישי

מאת: בנימין קלינגראימון אישי11/10/213613 צפיות
מתי נחוץ היתר בניה: בניה חדשה תוספות בניה הליך הוצאת היתר בניה מורכב מחמישה שלבים עיקריים, כאשר כל שלב תלוי ומותנה בשלב הקודם. חלק מהשלבים הינם באחריות מגיש הבקשה וחלקם באחריות הוועדה. מילוי כל ההנחיות שלהלן על ידי מגיש הבקשה, יאפשרו הוצאת היתר בניה בצורה יעילה ומהירה.

מאת: בנימין קלינגראימון אישי04/08/205244 צפיות
קלינגר בנימין המרכז ל רישוי עסקים והתרי בניה כתובת חשמונאים 100 | תל אביב - יפו טלפון 0523888813 סלולרי 0528887900 פקס 036990134 אימייל klinger_b@bezeqint.net אדריכלים ומעצבי פנים עו"ד מקרקעין עורך דין פלילי משרד אדריכלים ומהנדסי בנין המתמחים בהליך הוצאת רישיונות בניה ורישוי עסקים .כל המומחים תחת קורת גג אחת. מחלקה מובילה בהסדרת חריגות בניה, ביטול צווי הריסה והפסקת בניה

מאת: דרור אטריאימון אישי17/01/193106 צפיות
חושבים להגדיל את המשכנתא הקיימת ולהכניס לתוכה את כל ההלוואות הקיימות בעובר ושב ועוד מקומות אחרים.? בדיוק בשביל זה קיימת משכנתא לכל מטרה, אשר מטרתה היא להוות כסף זמין עבור האנשים, שמעוניינים להפוך את כל ההחזרים החודשיים שלהם להחזר חודשי אחד מוגדל של המשכנתא. מה זה בעצם משכנתא לסגירת חובות ?

מאת: דרור אטריאימון אישי12/01/192940 צפיות
עברתם פשיטת רגל וקיבלתם הפטר? עבר קצת זמן ואתם רוצים עכשיו לקחת משכנתא לסגירת חובות או משכנתא לקניית דירה? אתם כבר בטח מבינים שזה הולך להיות משימה מאוד קשה, היות והבנקים לא יכולים לסבול אנשים שעברו פשיטת רגל ולא מוכנים להסתכל עליהם בכלל.

מאת: דרור אטריאימון אישי01/01/193005 צפיות
אחד התהליכים המורכבים והקשים שניתן לעבור בחיים האלו זה ככל הנראה לעבור פשיטת רגל. הרוב חושבים שפשיטת רגל היא דבר שקורה רק לחברות גדולות, אבל האמת היא שזה בכלל לא נכון. הרבה פעמים גם אנשים פרטיים מגיעים לפשיטות רגל.

מאת: ירון שוראימון אישי05/06/174126 צפיות
האם אתם הולכים אחרי החלומות שלכם? ואיך למצוא את הייעוד המדויק עבורכם.

מאת: ירון שוראימון אישי31/03/173530 צפיות
איך תוכלו להרוויח יותר, מה הסיבות לכך שאתם לא מרוויחים את מה שאתם רוצים ואיך זה קשור לאהבה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica