חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ADHD – אימון לבעלי הפרעת קשב וריכוז - מאמר רביעי בסדרה

את האבחון כבר עשיתם והנה, גיליתם שאתם/ילדכם בעלי הפרעת קשב וריכוז.

גם ריטלין כבר התחלתם ליטול ואתם חשים כי הריכוז השתפר, התגובות מתונות יותר- מצויין! (-:

אך יחד עם השיפור הניכר במצב, אתם מרגישים כי טרם קבלתם מענה מלא לקשיים עמם אתם/ילדכם מתמודדים- ההתארגנות עדיין קשה ומסורבלת, העמידה בזמנים היא משימה קשה ביותר, הדימוי והביטחון העצמי זקוקים לחיזוק והמחשבות השליליות מפריעות.

מה עוד ניתן לעשות?

ובכן, כתמיכה נוספת לתמיכה התרופתית רצוי להיעזר באימון אישי ייעודי לבעלי הפרעות קשב וריכוז (לא כל אימון אישי ולא כל מאמן אישי יתאימו לצורך זה)

במה נבדל אימון אישי ל- ADHD מכל אימון אישי אחר?

אימון אישי לבעלי הפרעת קשב וריכוז מתמקד בצרכים הייחודיים של בעלי ADHD ומסייע להם לשפר מאד את תפקודם בתחומים השונים, בהם הפרעת הקשב והריכוז מקשה עליהם.

להלן אתאר את תחומי האימון האישי לבעלי ADHD  למתבגרים ומבוגרים, כפי שאני רואה אותם:

 

בתחום הרגשי וההתנהגותי

-          יצירת מודעות עצמית חיובית- טיפוח הדימוי העצמי והערך העצמי.

-          זיהוי חוזקות ייחודיות, כישורים  ומשאבים פנימיים וטיפוחם.

-          וויסות וניהול של הרגשות ומצבי הרוח- בין היתר באמצעות אסטרטגיות להתמודדות עם תוויות שליליות, עם דפוסי חשיבה מעוותים (בעניין זה קראו את המאמר שלי: "מחשבה יוצרת מציאות?"), אסטרטגיות שונות לשם עיכוב תגובה אימפולסיבית ועוד.

-          טיפוח המוטיבציה הפנימית ומציאת תגמולים למשימות פחות מעניינות.

בתחום הארגוני

-          אסטרטגיות לניהול זמן ויצירת סדרי עדיפויות.

-          אסטרטגיות יעילות לארגון סביבתי.

-          סיוע ביצירתם של מבנים והרגלים חדשים.   

 בתחום החברתי

-          עזרה בפיתוח וטיפוח כישורים חברתיים.

-          הרחבת הפרספקטיבה של ההתבוננות בסיטואציות חברתיות.

-          זיהוי ערכים אישיים  וחברתיים.

-          רגישות לסימני תקשורת לא מילולית (פארא-לינגויסטיקה).

באימון אישי להפרעת קשב וריכוז המאמן מלווה את המתאמן גם בין הפגישות השבועיות, באמצעות מיילים, שיחות קצרות או הודעות SMS, זאת כדי לתמוך בו ולחזק אותו, במיוחד בתחילתו של התהליך.

בהצלחה!  (-:

הכותבת היא מומחית לאימון אישי למתבגרים ומבוגרים עם הפרעות קשב וריכוז. בעלת 20 שנות ניסיון בעבודה עם מתבגרים.

קרדיט:

גילת אפרים (M.A.) מומחית לאימון אישי להובלת תהליכי שינוי וצמיחה, באמצעות כלים קוגניטיביים-התנהגותיים, NLP ודמיון מודרך ויעוץ פילוסופי. בעלת ניסיון רב באימון מתבגרים ומבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז והקניית כישורים רגשיים וחברתיים.      052-8913387

לאתר האינטרנט של מחברת המאמר:  http://gilat-coaching.co.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גילת אפרים (M.A.) מומחית לאימון אישי וקבוצתי בשילוב גישות שונות, הכוללות כלים קוגניטיביים-התנהגותיים, NLP , דמיון מודרך ויעוץ פילוסופי. בעלת ניסיון רב באימון לבעלי הפרעות קשב וריכוז (אימון אישי ו/או קבוצתי) והקניית כישורים רגשיים וחברתיים.

http://gilat-coaching.co.il/

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גילת אפרים

מאת: גילת אפריםהעצמת נשים09/07/1710953 צפיות
האם את נוהגת לומר לעצמך מילים חיוביות ומפרגנות? או אולי את שיפוטית וביקורתית כלפי עצמך...? קראי את המאמר הבא, על-מנת ללמוד כיצד להפוך את הדיבור העצמי שלך לחיובי ומיטיב.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז06/11/101998 צפיות
מאמר שלישי בסדרה. המאמר סוקר דרכי טיפול שונות בהפרעת קשב וריכוז.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז01/11/101575 צפיות
מאמר זה סוקר אבחונים מקובלים להפרעת קשב וריכוז.

מאת: גילת אפריםהפרעות קשב וריכוז21/10/106349 צפיות
מאמר זה שופך אור על אופייה של הפרעת הקשב והריכוז (ADHD), ומתאר את חמשת הקשיים המרכזיים בשליטה על ההתנהגות המאפיינים אותה. זהו מאמר ראשון בסדרה של מאמרים, שיעסקו בהפרעת הקשב והריכוז והטיפול בה.

מאת: גילת אפריםאימון אישי30/03/101834 צפיות
היבטים שונים של חג הפסח מבטאים את המוטיב של לידה מחדש, של התחלות חדשות. ברוח זו של החג, אני מציעה כי כל אחד מאתנו ימצא את הדרכים לחגיגת החירות האישית, הפריחה וההתחדשות האישיים שלו.

מאת: גילת אפריםחינוך ילדים03/03/101986 צפיות
בעשורים האחרונים הגיע הדכאון לממדי מגפה בחברה המערבית, ואנו עדים להופעתו כבר בגילאים צעירים מאד. המאמר עוסק בדרכים "להקדים תרופה למכה" באמצעות פיתוח הכישורים הרגשיים והחברתיים של ילדינו.

מאת: גילת אפריםהתמודדות עם מצבי לחץ01/02/101882 צפיות
מדענים אינם יודעים את הסיבה המדויקת לכך, אך ברור לכל כי המוח אינו מבדיל בין אירוע מציאותי לבין אירוע מדומיין. מאמר זה עוסק בדרכים שבהן ניתן לרתום את התכונה המופלאה הזו של המוח, ובאמצעות שימוש בדמיון מודרך לשפר את הבריאות הרגשית והגופנית שלנו.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162107 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161631 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152488 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152037 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151811 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151929 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152108 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica