חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על דהרת הדולר האוסטרלי \ קוואנטום שוקי הון

מאת: קוואנטום שוקי הוןמט"ח09/11/20101617 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מדינת אוסטרליה היא אחד מהשווקים המפותחים שצלחו במהירות את המשבר הכלכלי העולמי של שנת 2008. הדבר לא מפתיע לאור הירידה המהותית בשיעור האבטלה בעשור האחרון, ירידה מרמות של 7.1% בשנת 2001 לרמות של 5.1% שמהוות הרמות הנמוכות ביותר בעולם, לכל הדעות, ומבטאות פחות או יותר את שיעור האבטלה המבני (שממנו  כבר כמעט ולא ניתן לרדת) במדינה. נתוני התוצר הלאומי הגולמי אשר עלו מ-0.5% במרץ 2009 ל-1.2% בסוף 2010 מחזירים אותה במהרה לתוואי צמיחה שנתי של 3.3% בשנה. גם כאשר סביבת הריבית של השווקים המפותחים שאפה ל-0%, הריבית באוסטרליה הורדה לשפל יחסי של 3% באפריל 2009, וכבר לאחרונה שוב הועלתה ל-4.75% (נובמבר 2010). הצמצום המוניטארי שבוצע לאחרונה, שהוא אחד התקדימים בעולם המפותח ומעיד על כך שאין כבר צורך בסביבת ריבית נמוכה המעודדת צמיחה, שכן הכלכלה המקומית כבר חוזרת למצבה הקיים והמשק חוזר לצמוח בכוחות עצמו ללא "דלק מוניטארי". חוזקה ואיתנותה של כלכלת אוסטרליה וכן אטרקטיביות המטבע הביאו בין היתר להתחזקות המטבע האוסטרלי לרמה שבה דולר אוסטרלי אחד שווה ערך לדולר אמריקאי אחד (שיא כל הזמנים).

הכלכלה האוסטרלית נחשבת לאחת הכלכלות היציבות בעולם כאשר 65% מהייצוא ביבשת מתבסס על כרייה של מתכות וסחורות כגון פחם וזהב, ייצור של גז טבעי וסחורות כגון צמר וחיטה. בנוסף בשנים האחרונות תיירות החוץ שעולה בהדרגה ומהווה נדבך חשוב בכלכלת אוסטרליה.

הריבית הגבוהה שמציעה המדינה 4.75% נכון לנובמבר 2010 מהווה מוקד משיכה למשקיעים המעוניינים בעסקאות CARRY TRADE, שבהם משקיעים לווים הון זול במדינות אשר בהן הריבית נמוכה כגון יפן בה שער הריבית על הין נמוך ונע בין 0%-ל0.1%, ומשקיעים את הכסף שקנו בזול באוסטרליה, שנותנת להם ריבית גבוהה על אותו כסף. תמונת מצב זו של הפרשי הריביות נוטה לחזק את המטבע האוסטרלי מול המטבעות השונים בעולם.

בעקבות סביבת הריביות הנמוכות בעולם והחששות מעלייה נוספת במחירי הזהב המהווה כמגן מפני אינפלציה (כיוון שזהב לא ניתן "להדפיס") עולים. יבשת אוסטרליה היא היצרנית השנייה בגודלה של זהב בעולם, וככל שמחירי הזהב עולים בשנים האחרונות והזהב ממשיך לשבור שיאים כך גם הביקוש להשקעה בזהב ובחברות אוסטרליות הכורות זהב עולה. קשיים באספקת החשמל בדרום אפריקה (המתחרה המרכזית באוסטרליה בכריית זהב) פוגעים בהיצע הזהב העולמי ותורם לכלכלה האוסטרלית. לאחרונה נודענו כי הבנק המרכזי הסיני הודיע כי בכוונתו לגוון את תיק יתרות המט"ח שבידו על ידי רכישה בין היתר של זהב (בדומה למאגר הזהב בארה"ב). ביקושי יתר לסחורות, במיוחד מצד המדינות המתפתחות יסבו רוח גבית למטבע האוסטרלי שכן הוא קורולטיבי במיוחד לנפט ולסחורות חקלאיות.

במרוצת השנים הזהב נחשב לאפשרות ההשקעה הבטוחה והיציבה ביותר במערכת הפיננסית ממספר סיבות:

?      ערכו הריאלי של הזהב נשאר קבוע ואינו חשוף להשפעות האינפלציה או קריסת שוקי הון.

?      הזהב הינו חומר נדיר אשר אינו מתכלה.                                                                           

?      הזהב מהווה כלי גידור כנגד פיחות בדולר.

?      הזהב מהווה כלי נוסף לפיזור סיכונים בתיק ההשקעות והוא מתנהג בשונה משאר הסחורות.

מחיר הזהב נמצא בעלייה מתחילת השנה מרמה של 1100 דולר לאונקיה לרמה שבה הוא נסחר היום כ 1400 דולר לאונקיה לערך, ערך המבטא זינוק של כמעט 30% ושיא נומינאלי של כל הזמנים מה שהופך את הזהב, מעבר לכלי גידור כנגד פיחות הדולר, גם למכשיר השקעה על מנת להשיג תשואה עודפת בשוק ההון.

כמובן לצד הגורמים המפורטים ישנם סיכונים עתידיים שיכול להשפיע מנגד שעליהם ניתן למנות בצורת קשה הנמשכת קרוב ל-100 שנים ופוגעת קשות בחקלאות המדינה המהווה חלק נכבד בייצוא המדינה, חשש לבועה נוספת במחירי הסחורות שתפגע במטבע האוסטרלי, חששות מבועת נדל"ן המתפתחת באוסטרליה וכן וחששות מאינפלציה העלולה להתעורר עקב הצמיחה במהירה ביבשת שתביא לשחיקת ערך המטבע. אבל כל עוד מבנה סביבת הריביות העולמי ישאר במצבו הנוכחי, מחירי הסחורות (לרבות: זהב, נפט וסחורות חקלאיות) ימשיכו לעלות וכן המשך יציאה מהמשבר של אוסטרליה בצורה מהירה יותר משאר המדינות המפותחות הדולר האוסטרלי ימשיך להנות מרוח גבית חזקה מאוד.

קאוונטום שוקי הון - ניהול תיקי לקוחות

אין באמור לעיל משום המלצה לרכישה או מכירה של ניירות ערך וכן הכותב עשוי להחזיק בניירות ערך שונים, לרבות אלה המוזכרים בכתבה זו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

<a href="http://quantum-inv.co.il/">קוואנטום שוקי הון</a> הינה חברה המתמחה במתן שירותים פיננסים מתקדמיםופועלת בשוק ההון בארץ ובעולם.

לפרטים : קוואנטום שוקי הון בע"מ
רחוב מנחם בגין 154, תל אביב
טל 03-608358 :
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קוואנטום שוקי הון

מאת: קוואנטום שוקי הוןהשקעות03/11/101223 צפיות
לאחר כמה שנים של מוות, האם יתכן שסוף סוף עסקאות קרי טרייד (Curry Trade) חוזרות להיות אקטרקטיביות למשקיעים? במאמר זה נסקור את הנושא.

מאת: קוואנטום שוקי הוןהשקעות15/09/101750 צפיות
יש לכם ציפיות משוק המניות בעתיד הקרוב? אולי הרחוק? אין בכוונתי לתת ספקולציה אישית או לחוות דעה על מגמת השוק, אם כי במאמר הבא אנסה להסב את תשומת לבכם לכמה עובדות מעניינות ונתונים סטטיסטיים שיכולים לעזור לכם בקבלת ההחלטות השקעה בשוק ההון בעשור הקרוב.

מאת: קוואנטום שוקי הוןכלכלה22/06/102495 צפיות
עולם ה"אלגו-טרייד" נחלק לשנים: פעילות בתדירות גבוהה אשר בו מתבצע מסחר גם לשניות או חלקי שניות בודדות, במטרה להרוויח הפרשי שערים קטנים, לפעילות זו משתייך גם מסחר הארביטראז' . החלק השני הינו פעילות בתדירות נמוכה יותר שבה נבנית פוזיציה לאורך תקופה (החל מיום ועד חודש) שבה המחשב מחזק או מתקן או הופך את הפוזיציה ע"פ אלגוריתם מוגדר מראש.

מאמרים נוספים בנושא מט"ח

מאת: מסחר בינלאומימט"ח08/06/152459 צפיות
בשנים האחרונות אנו שומעים הרבה על מסחר בפורקס, אתם בוודאי יודעים שזה משהו הקשור לשוק ההון. אך לא כולם יודעים מהו בדיוק מסחר בפורקס ומה ההבדל בינו לבין מסחר בשוק ההון. הרשו לי להסביר לכם בקצרה מהו מסחר בפורקס ומדוע הוא הופך להיות לכל כך פופולארי.

מאת: אריאל כהןמט"ח26/02/151900 צפיות
הדולר הוא ללא ספק אחד המטבעות היותר חשובים שיש לנו בכלכלה העולמית. ישנם עוד מספר מטבעות ששווים הרבה מאוד, אך היוקרה היא ללא ספק של הדולר עצמו.

מאת: רן טוביהמט"ח12/01/151977 צפיות
מהו למעשה "המסחר החברתי"? מדוע מתרבות החברות שמצטרפות למתן שירות לסוג מסחר זה? האם זה אמור ללמד שמדובר בסגנון מסחר שלכאורה מאוד כדאי?

מאת: שמעוןמט"ח24/12/141961 צפיות
מטבחים הם המקום שבו אנחנו מכינים לעצמנו אוכל, בין אם זה אוכל בסיסי, ארוחות גורמה או אפילו ארוחות מוכנות שאנחנו פשוט מכניסים לתוך המיקרוגל ומחכים 30 שניות.

מאת: רן טוביהמט"ח15/12/141863 צפיות
סוחרים שמנתחים את השוק בגישה הפונדמנטלית עושים שימוש נרחב בחדשות הכלכליות. האם הסוחר בגישה הטכנית אמור להתעלם מהן? מסתבר שאפשר - אך בהחלט לא תמיד רצוי!

מאת: רן טוביהמט"ח08/12/141855 צפיות
הטעות הגדולה ביותר שעושים סוחרים כשהם בוחרים עם איזו תוכנה הם מעוניינים לעבוד, וכיצד אתה תימנע מאותה טעות! ואם בכל זאת כבר שגית - איך תתקן זאת אחת ולתמיד.

מאת: רן טוביהמט"ח30/11/141880 צפיות
למסחר במטבע חוץ אכן יש פוטנציאל רווח אדיר ותוך אפשרות שזה יקרה בפרק זמן קצר, אבל גם אסור לך להתייחס בביטול או זלזול למספר לא קטן של מהמורות שיכולות להסב לך נזק!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica