חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הרעיון מאחורי יוגה צחוק

מאת: רוני וייסיוגה16/11/20101156 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם אפשר לצחוק בלי סיבה?

בניגוד לאמונה הרווחת, יוגה צחוק הוכיחה שלא צריך חוש הומור כדי לצחוק. צחוק יכול להילמד ולהיות מתוכנת לתוך הגוף.

מחקר הראה של 10 עד 20 דקות של צחוק אמיתי או מזויף יש תרומה עמוקה לגוף האנושי.

יש נטייה להאמין כי בהיעדר הומור, צחוק הוא כמעט בלתי סביר. אבל אנחנו לא יכולים תמיד להיות תלויים בחוש הומור ליצירת צחוק, מכיוון שהומור הוא תופעה של הנפש והשכל. בנוסף, הומור הוא עניין סובייקטיבי, תלוי תרבות ומשתנה מאדם לאדם. יכולות להיות לנו סיבות מעטות לחייך או לצחוק, בעוד שיש לנו סיבות רבות להיות עצובים, מדוכאים ומתוסכלים.

למעשה, התניה קלאסית בהתבגרותנו הובילה להתערערות של ביטוי רגשות. אם נשיב לב, ילדים צוחקים בצורה טבעית לחלוטין. הצחוק שלהם לא תלוי בשום גירוי חיצוני כמו בדיחות, קומדיה או הומור. מבוגרים מצד שני, לומדים את אמנות הדחקת הרגשות מתוך חשש להיות מושא ללעג, אשר מוכח להיות מזיק במרדף אחר שגשוג פיזי ונפשי.

יוגה צחוק הוא רעיון ייחודי של צחוק בלי תנאים, לפיו כל אחד יכול לצחוק בלי סיבה. הוא לא מסתמך על בדיחות, הומור או קומדיה. יוגה צחוק יוזמת צחוק כדרך תרגול בקבוצה, וככל שמפגשי הצחוק מתקדמים, הצחוק נהיה ממשי ומתגלגל.

השם יוגה צחוק מגיע משילוב של נשימה של יוגה (פראניאמה) עם תרגילי צחוק. תערובת אפקטיבית זו מובילה להטבות בריאותיות רבות, החל מהגדלת אספקת החמצן ועד חיזוק המערכת החיסונית. היא ממריצה את חילוף החומרים וגורמת למתנסה בה לחוש רענן ואנרגטי.

איך לצחוק בלי סיבה?

החלק הכי טוב של צחוק הוא שאתה לא באמת צריך סיבה כלשהיא כדי לצחוק, רק תתחיל. בהתחלה לצחוק לבד עשוי להראות מוזר, אך הצטרפות למועדון יוגה צחוק מקלה על העניין. המועדון מספק פלטפורמה העוזרת לשבור מחסומים פסיכולוגיים ולהסיר עכבות. אתה יכול לחוש איך צחוק מזויף הופך לצחוק אמיתי ומדבק.

תורת התנועה יוצרת רגש

השאלה השכיחה ביותר היא – איך אתה צוחק כשאין לך מצב רוח לצחוק או כשאין לך סיבה לצחוק? התשובה פשוטה...

יש קשר מבוסס היטב בין הגוף והנפש. מה שקורה לנפש קורה גם לגוף. אם אתה מתבונן באנשים עצובים ומדוכאים, אתה יכול להבחין שהגוף שלהם גם מדוכא. הם מתהלכים באיטיות, מדברים לאט והתגובות הגופניות שלהם עצלות ונרפות.

ההפך גם נכון: מה שקורה לגוף קורה גם לנפש. אני זוכר את אבי אומר לי: "אם אתה עצוב, אל תתבטל. עשה פעילות גופנית או צא להליכה בחוץ וכך תרגיש טוב יותר". והוא צדק, תמיד הרגשתי יותר טוב כאשר הקפדתי להיות אקטיבי.

גם כשאיננו שמחים, התנהגות שמחה תביא את הנפש למצב של אושר ושביעות רצון. תביא צחוק לגוף והוא יגיע גם לנפש.

 



תגיות המאמר: צחוק, יוגה צחוק


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רוני וייס, מצוות האתר www.hahaha.co.il - יוגה צחוק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני וייס

מאת: רוני וייסיוגה19/11/101198 צפיות
פגישות יוגה צחוק מודרכות על ידי מאמן צחוק, השולט בשיעור, מסביר ונותן הוראות לבצע תרגילי צחוק שונים. המאמן מדריך את המשתתפים להתחיל ולסיים תרגילים ביחד, לשיפור הדינאמיקה הקבוצתית.

מאמרים נוספים בנושא יוגה

מאת: אשרם במדבריוגה30/07/163214 צפיות
זאת השנה השביעית שהערבה לובשת יוגה. כבר שבע שנים, שקהילת היוגה נפגשת לסופ"ש אחד קסום במרחבי הערבה.

מאת: אשרם במדבריוגה17/10/152750 צפיות
זאת השנה השישית שהערבה לובשת יוגה. המדבר מזמין אותנו בעונתו היפה ביותר לקחת חלק באירוע היוגה של השנה.

מאת: נירוונהיוגה06/02/151781 צפיות
בימים אילו עם זריחתו של העידן החדש יודע כל ילד מהי יוגה, היוגה ככלי לאורח חיים בריא הפכה לקונצנזוס. בעולם היוגה קיימות שיטות רבות ומגוונות אשר נועדו לקרב את האדם אל עצמו ולאפשר אורח חיים רגוע, בריא, מספק ומעמיק.

מאת: נירוונהיוגה18/12/141665 צפיות
כולנו קראנו או שמענו, ממאסטר חכם,ספר ניו-אייג'י, אולי בשיר של שנות ה-60 או על פלייר לפסטיבל, את המשפט - 'כולנו אחד'. לחלקינו אולי זה אפילו נשמע הגיוני, אבל מה זה בדיוק אומר? בכתבים העתיקים של כל הדתות ובכל תיעוד של משנתו של מואר כזה או אחר מוזכר טבעו האמיתי של האנוש, מעבר לאשליית הנפרדות של האגו, בכל אחד ואחת מאיתנו ולמעשה בכל מה שחיי וקיים זורמת רוח אחת. המקור לכל. האינסוף, האחד, אלוהים, או כל שם אחר שיניח את הדעת.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131997 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צוריוגה10/01/138388 צפיות
היא בירת הבילויים, בתי הקפה, התרבות והנופש. אבל בשקט בשקט, כמעט בלי שנרגיש, הפכה תל אביב לבירת היוגה הבלתי מעורערת של ישראל. כשמדברים על יוגה, תל אביב עולה ישר בדמיון. עם מגוון שיעורים, קורסים, מדריכים, קליניקות ואפשרויות, אין ספק – יוגה עושים אך ורק בעיר תל אביב.

מאת: אשרם במדבריוגה15/09/128895 צפיות
3 בנובמבר 2012 המדבר מזמין אתכם בעונתו היפה ביותר לבוא לקחת חלק באירוע היוגה של השנה. הערבה לובשת יוגה למשך סופ"ש קסום, בו נתכנס ביישובי הערבה השונים לסדנאות עומק של יוגה עם מיטב המורים המובילים מהארץ. בחיקו של נוף המדבר מרחיב הנשימה, מחכה לכם סופ"ש איכותי בלב המדבר הפראי בו המדיטציה ותרגולי היוגה יזכו למבט שונה ממה שהכרתם. באירוע המכרזי יוגה בשקיעה נתאחד לתרגול משותף עם אורחנו המיוחד מחו"ל. אז קחו אוויר ובואו קבלו את היוגה ואת המדבר. בנשימה אחת .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica