חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה עושים בפגישת יוגה צחוק?

מאת: רוני וייסיוגה19/11/20101197 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פגישות יוגה צחוק מודרכות על ידי מאמן צחוק, השולט בשיעור, מסביר ונותן הוראות לבצע תרגילי צחוק שונים. המאמן מדריך את המשתתפים להתחיל ולסיים תרגילים ביחד, לשיפור הדינאמיקה הקבוצתית.

במהלך מרבית תרגילי היוגה צחוק, חברי הקבוצה נמצאים בתנועה ושומרים על קשר עין עם השאר. רוב פגישות הצחוק מתמקדות בהנאה, מאשר בכוח, כאשר מבצעים תרגילי צחוק. שיעור הצחוק שואף לטפח תחושת עליזות ילדותית במהלך ביצוע התרגילים.

פגישת יוגה צחוק טיפוסית מורכבת מארבעה חלקים:

1. מחיאת כפיים ותרגילי חימום

מחא כפיים במקביל זו לזו תוך קיום מגע מלא בין האצבעות וכפות הידיים, ובכך הבא לגירוי של נקודות אסטרטגיות בידיים ולהעלאת רמות האנרגיה.

- מוסיפים קצב למחיאות הכפיים, להגברה נוספת של רמות האנרגיה והתיאום הקבוצתי.

- מוספת תנועה. יש גרסאות שונות, אך רובן כוללות הזזת ידיים למעלה ולמטה ונענוע שלהן מצד לצד, עם תנועות תואמות של הרגליים.

- מתחילים לשיר ביחד עם מחיאות הכפיים, לרוב שירים פשוטים מאוד. לכך מתווספות נשיפות כבדות המגיעות מהבטן להעצמת הנשימה הסרעפתית.

- תנועות ריקוד מוספות גם כן להגברת תחושות השמחה והעונג. מחיאות כפיים, שירים ותנועות נלהבות תורמים ליצירת אנרגיה חיובית, גורמים לתנועת הסרעפת ויוצרים דינאמיקה קבוצתית חיובית כהכנה לצחוק.

2. תרגילי נשימה עמוקה

תרגילי צחוק משולבים עם תרגילי נשימה עמוקה למטרת רגיעה פיזית ומנטאלית.

3. משחקים ילדותיים

אחת המטרות של יוגה צחוק היא טיפוח עליזות ילדותית שמסייעת לנו לצחוק ללא סיבה. דרך אחת שיכולה לתרום ליצירת עליזות זו היא לשיר שיר קצר כלשהו בזמן מחיאת הכפיים ולנענע את הידיים בכל מיני צורות בצורה שטותית ומשעשעת.

4. תרגילי צחוק

שלושה סוגים של תרגילי צחוק:

1. מבוסס יוגה – נגזר מתנוחות של יוגה

2. תרגילים משעשעים – עוזרים להסיר עכבות ולהפחית ביישנות, וממירים צחוק מאולץ לצחוק משוחרר. הם לעיתים כוללים טכניקות משחק להעתקת החשיבה והדמיון  שלנו לתוך מצב או תפקיד. "צחוק מילקשייק", "צחוק סלולרי" ו"צחוק מרק חם" הם תרגילים פופולאריים.

3. תרגילי צחוק מבוססי ערך – תרגילי הצחוק מסוג זה מטרתם להפוך רגשות חיוביים למחוות או סיטואציות המשולבים עם צחוק, ובכל ללמד את תת המודע שלנו תגובות חדשות. "צחוק כרטיס אשראי", "צחוק הערכה", "צחוק קבלת פנים" ו"צחוק מחילה" מובילים בסוג זה של תרגילי צחוק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רוני וייס, מצוות האתר www.hahaha.co.il - יוגה צחוק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רוני וייס

מאת: רוני וייסיוגה16/11/101156 צפיות
האם אפשר לצחוק בלי סיבה? בניגוד לאמונה הרווחת, יוגה צחוק הוכיחה שלא צריך חוש הומור כדי לצחוק. צחוק יכול להילמד ולהיות מתוכנת לתוך הגוף

מאמרים נוספים בנושא יוגה

מאת: אשרם במדבריוגה30/07/163208 צפיות
זאת השנה השביעית שהערבה לובשת יוגה. כבר שבע שנים, שקהילת היוגה נפגשת לסופ"ש אחד קסום במרחבי הערבה.

מאת: אשרם במדבריוגה17/10/152744 צפיות
זאת השנה השישית שהערבה לובשת יוגה. המדבר מזמין אותנו בעונתו היפה ביותר לקחת חלק באירוע היוגה של השנה.

מאת: נירוונהיוגה06/02/151781 צפיות
בימים אילו עם זריחתו של העידן החדש יודע כל ילד מהי יוגה, היוגה ככלי לאורח חיים בריא הפכה לקונצנזוס. בעולם היוגה קיימות שיטות רבות ומגוונות אשר נועדו לקרב את האדם אל עצמו ולאפשר אורח חיים רגוע, בריא, מספק ומעמיק.

מאת: נירוונהיוגה18/12/141661 צפיות
כולנו קראנו או שמענו, ממאסטר חכם,ספר ניו-אייג'י, אולי בשיר של שנות ה-60 או על פלייר לפסטיבל, את המשפט - 'כולנו אחד'. לחלקינו אולי זה אפילו נשמע הגיוני, אבל מה זה בדיוק אומר? בכתבים העתיקים של כל הדתות ובכל תיעוד של משנתו של מואר כזה או אחר מוזכר טבעו האמיתי של האנוש, מעבר לאשליית הנפרדות של האגו, בכל אחד ואחת מאיתנו ולמעשה בכל מה שחיי וקיים זורמת רוח אחת. המקור לכל. האינסוף, האחד, אלוהים, או כל שם אחר שיניח את הדעת.

מאת: רונן צוריוגה10/03/131995 צפיות
כאשר מדברים על שיעורי יוגה, תל אביב אשר ידועה בהיפך הגמור שלה מאורח חיים רגוע ושליו, מציעה לכם מגוון רחב של קליניקות ומדריכים שיאפשרו לכם לחוות תחושות שטרם הכרתם.

מאת: רונן צוריוגה10/01/138385 צפיות
היא בירת הבילויים, בתי הקפה, התרבות והנופש. אבל בשקט בשקט, כמעט בלי שנרגיש, הפכה תל אביב לבירת היוגה הבלתי מעורערת של ישראל. כשמדברים על יוגה, תל אביב עולה ישר בדמיון. עם מגוון שיעורים, קורסים, מדריכים, קליניקות ואפשרויות, אין ספק – יוגה עושים אך ורק בעיר תל אביב.

מאת: אשרם במדבריוגה15/09/128893 צפיות
3 בנובמבר 2012 המדבר מזמין אתכם בעונתו היפה ביותר לבוא לקחת חלק באירוע היוגה של השנה. הערבה לובשת יוגה למשך סופ"ש קסום, בו נתכנס ביישובי הערבה השונים לסדנאות עומק של יוגה עם מיטב המורים המובילים מהארץ. בחיקו של נוף המדבר מרחיב הנשימה, מחכה לכם סופ"ש איכותי בלב המדבר הפראי בו המדיטציה ותרגולי היוגה יזכו למבט שונה ממה שהכרתם. באירוע המכרזי יוגה בשקיעה נתאחד לתרגול משותף עם אורחנו המיוחד מחו"ל. אז קחו אוויר ובואו קבלו את היוגה ואת המדבר. בנשימה אחת .

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica