חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לימודים וחינוך – מצבו של החינוך בארץ

מאת: נתילימודים בחו"ל16/11/20101101 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

חינוך הוא ללא ספק אחד מאבני הבניין המהותיות ביותר של החברה הישראליתבפרט, ושל כל חברה אנושית בכלל. החינוך שאנחנו מעניקים לדור הצעיר בבתי הספר, וגםלדור הבוגר יותר במסגרת האקדמיה, הוא מה שמגדיר הלכה למעשה את רמת ההשכלה בחברה,ולכן גם את רמת הערכים, המוסר והפיתוח האינטלקטואלי של אזרחי המדינה.

מסיבות אלו, חשוב מאוד להיות עם האצבע על הדופק, ולבחון באופן שוטףותמידי את מצבו של החינוך בארץ. בישראל של שנת 2010, קיים הרבה מקום לביקורת בונהולשיפורים מהותיים בתחום החינוך כולו – החל מהחינוך לגיל הרך וכלה במוסדות האקדמיההישראלית.

תופעה מוכרת מאוד בארץ מאז ומתמיד, אשר התחזקה בעשרות השנים האחרונות,היא בריחת המוחות בקרב חברי האקדמיה, וזליגה הולכת וגוברת של סטודנטים ישראליםצעירים אשר מעדיפים לימודים בחו"ל על פני לימודים בארץ. תופעה זו נובעת ממספר סיבות– תנאי הקבלה במקצועות מסוימים בארץ, המוניטין הנלווה למוסדות בחו"ל לעומת אלושבארץ ועוד. יותר מכל, מעידה תופעה זו על חוסר האטרקטיביות של לימודים בארץ בעינייותר ויותר צעירים, ובעיקר בקרב דוקטורים ומדענים אשר אינם מקבלים כאן תנאיםותקציבי מחקר סבירים.

הממשלה מנסה אמנם לשנות את המצב הזה מזה מספר שנים, אך יתכן כי מאמציהמתמקדים במקומות הלא נכונים. קיים צורך מהותי בהפניית תקציבי ענק למוסדות האקדמיההשונים, על מנת לשמור על רמתם המקצועית, להעלותה וכך למשוך חזרה לארץ את טובימוחותינו אשר היגרו למוסדות אקדמאיים בחו"ל.

מלבד להגדלת התקציבים, יתכן כי קיים צורך מהותי בביצוע שינוי מקיף באופןבו מתנהלים מוסדות שונים להשכלה גבוהה בארץ, ובפרט בתנאי הקבלה במקצועות מסוימים(דוגמת רפואה או ווטרינריה), אשר הופכים את למידת המקצועות הללו בארץ לפחות או יותרבלתי אפשרית עבור רובם המכריע של הסטודנטים, אשר פשוט פונים ללימודים בחו"ל.

באופן דומה למצבה הבעייתי של האקדמיה בארץ, גם בתי הספר היסודייםוהתיכוניים סובלים מקשיים עצומים וממחסור חמור בתקציבים, אשר מביא ישירות להורדתרמת החינוך בארץ. ייתכן והטיפול במצב השורר במוסדות אלו אף חשוב ודחוף יותר מאשרהטיפול באקדמיה, שכן חינוך הגיל הצעיר הוא הבסיס לכל מה שיקרה עם דור זה בעתיד.

בכל מקרה, על מדינת ישראל להעלות את הרפורמה במערכת החינוך כולה לראשסדר העדיפויות הלאומי. הדרך לשגשוג חברתי, כלכלי ומדיני, ללא ספק מתחילה במערכתהחינוך במדינה.

 



תגיות המאמר: לימודים בחול


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נתי וינר, קידום אתרים - סאו סימפל

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נתי

מאת: נתיאירועים וחתונות – כללי15/12/101572 צפיות
חתונה היא אחד האירועים המשמחים והמאושרים בחייהם של הזוג המאושר – היום בו הם מתאחדים לנצח ומקימים את התא המשפחתי האישי שלהם. עם זאת, עד כמה שיום זה יכול להיות יפה ומרגש, החודשים המקדימים לאירוע עלולים להיות מלחיצים, מעייפים ואפילו מתישים. ארגון חתונה היא משימה לא פשוטה בכלל – צריך לזכור המון דברים, לתאם בין גורמים שונים, לוודא כי הכול ידפוק כמו שעון כדי שלא יהיו אי נעימויות וכד'.

מאת: נתילימודים בחו"ל15/12/101332 צפיות
חברויות והיכרויות עם אנשים אחרים הם הבסיס של הקשרים החברתיים שלנו בחיים, קשרים אשר מגדירים אותנו ותורמים לנו הרבה מאוד. בלי חברים ומכרים – איפה היינו היום? מה היינו עושים בכל הזמן החופשי שלנו? לכן, רובנו מנסים עד כמה שניתן ליצור חברויות אשר יתאימו לנו – חברויות עם אנשים הדומים לנו לפחות באספקטים מסוימים, או אנשים אשר מעניין לנו איתם.

מאת: נתיעבודה וקריירה - כללי15/12/101251 צפיות
תקופה של חיפוש עבודה, אותה נאלצים כל אחת ואחד מאיתנו לעבור מדי פעם, יכולה להיות תקופה מעצבנת ולא כל כך נעימה. ההמתנה לקבלת תשובות, הצורך להתמודד עם דחיות מרובות ותשובות שליליות מבאסות, ולהתפרנס תוך כדי עד שתגיע המשרה המיוחלת.

מאת: נתיבית חכם28/11/101301 צפיות
נכון, מערכות "בית חכם" אמנם עדיין לא נעשו לחלק אינטגראלי מחיינו אולם נראה שהשינוי המתבקש יגיע, ואולי אף מוקדם מהצפוי. מהן למעשה מערכות בית חכם?

מאת: נתיהדברה28/11/101064 צפיות
האמונה הרווחת קובעת שמכת המזיקים מתחדשת במלוא עוצמתה בקיץ, כאשר השמש זורחת ומעניקה לבעלי החיים המזיקים תנאים אופטימאלים לרביה ולפעילות אולם המציאות, על כל פנים, מוכיחה שההפך הוא הנכון

מאת: נתיבניין ואחזקה - כללי28/11/101089 צפיות
סתיו, אין כמו הסתיו. תל אביב מתחילה להיות מקום קצת יותר נורמאלי לחיות בו אחרי אחוזי הלחות המטורפים של הקיץ, השלכת מתחילה לתת את האותותיה בעצים, החצבים פורחים והלילות מתקצרים. גם טכנאי מזגנים מתחילים לעבוד קצת פחות קשה...

מאת: נתינישואין26/11/101570 צפיות
זוגיות, הקמת בית ומשפחה יחדיו – זהו החלום של מרבית האנשים בעולם, האידיאל שהם רואים לנגד עיניהם. כל אחד ואחת כמעט מחפשים במשך שנות צעירותם עבור הנפש התאומה שלהם, עמה יוכלו להתחיל חיים משותפים ובעתיד גם להביא ילדים לעולם.

מאמרים נוספים בנושא לימודים בחו"ל

מאת: Daniel.Bלימודים בחו"ל15/04/182251 צפיות
יש שמעדיפים לבלות את הקיץ לא בסאמר קאמפ עם חברים וחוויות מתחרויות ופעילויות ספורטיביות, אלא בסאמר סקול, וזה במטרה לשפר את האנגלית שלהם לפני תחילת שנת הלימודים.

מאת: sharondan80לימודים בחו"ל26/04/161975 צפיות
אם אתם רוצים להעניק לילדים שלכם חוויה של פעם בחיים, ולהפוך את חופשת הקיץ להרבה יותר מעשירה והרבה יותר מיוחדת עבורם, סאמר סקול בלונדון יעניק לכם את הפתרון הטוב ביותר לכך.

מאת: Alon Meninלימודים בחו"ל23/08/152747 צפיות
Abstract: In those recent years we have witnessed the phenomenon that grew and her name is - the brain drain. This are a university-educated families who decide to move to another country. This phenomenon is growing every year mainly because of the implications of globalization worldwide. We see the movement of migration of families (mostly academic) to developed countries. In Israel the phenomenon is becoming more difficult and large. The Israeli government, only recently foreclosed on dealing with the phenomenon. Is it late to make the change? This article will attempt to review, with a view of the researchers, in short, the most significant reasons why the phenomenon is so widespread. And I will try to give reasons and mapping of advice to resolve the short term.

מאת: מיכאל רומנסקילימודים בחו"ל31/03/147102 צפיות
עולם ההדרכה מציע, במסגרתו, מגוון רחב מאד של שיטות, המביאות לידי ביטוי רעיונות שונים הקשורים בהדרכה וגם מבחר של כלים, שבהם ניתן להשתמש. עולם זה עבר לא מעט תהפוכות לאורך השנים וניתן לראות בו שינויים רבים, הבאים לידי ביטוי באופן שבו מיושמות ההדרכות עצמן.

מאת: שירה דרורילימודים בחו"ל31/03/147300 צפיות
למרות שמחקרים כבר מראים שסינית הופכת לשפת האם המדוברת ביותר בעולם, אין ספק שמדובר בשפה מורכבת ומאתגרת ללמידה. אז איך בכל זאת מייעלים את הלימוד? שילוב בין מחקר של המדינה המרתקת, למידת השפה ומימושה אפשרי באמצעות לימודי סינית בסין.

מאת: kinneret ovלימודים בחו"ל19/03/147755 צפיות
לימודי רפואת שיניים אפשריים ברומניה, הונגריה, בולגריה, סרביה, מולדובה, לטביה, צ'כיה, פולין ועוד. תנאי הקבלה ללימודי רפואת שיניים בחו"ל כוללים בדרך כלל : אנגלית ברמת ארבע יחידות לימוד לפחות, בגרות בכימיה, פיזיקה וביולוגיה, מבחני כניסה אינדיבידואליים לפקולטה וראיון קבלה.

מאת: נינה כהןלימודים בחו"ל11/09/132960 צפיות
לימודים הם דבר חשוב עבור כל אדם רציני במדינת ישראל. לכן אנו רואים כיצד בתחומים רבים אף אחד לא מהסס ומגייס את הכסף הנדרש על מנת לרכוש מקצוע איכותי לעתיד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica