חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך עורכים הגרלה מסחרית בבית עסק

מאת: שי בייזרדיני עסקים02/12/20101319 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פתח דבר

לדודי יש בית עסק למוצרי טבע. על מנת לקדם את מכירותיו, דודי רוצה לערוך הגרלה בין לקוחותיו אשר מבצעים קניות מעל לסכום מסוים, ולהעניק ללקוח אשר עולה בגורל פרס יפה ומפנק - סופשבוע במלון ספא יוקרתי בצפון הארץ. כך, מקווה דודי, יגדלו מכירותיו ובית העסק שלו יזכה לחשיפה אצל קהל לקוחות פוטנציאלי גדול. האם הדבר מותר ?

הכלל - אסור לערוך משחקי מזל

כעיקרון, חוק העונשין אוסר על עריכת משחקי מזל. משחקי מזל נחלקים לשלושה סוגים:

(1) משחק שבו ניתן לזכות בכסף, בשווה כסף או בטובת הנאה לפי תוצאות המשחק, והתוצאות תלויות בגורל יותר מאשר בהבנה או ביכולת. כאן הכוונה בעיקר למשחקי קלפים, משחקי קוביה ומכונות משחק.

(2) כל משחק שלפיו ניתן, על-ידי העלאה בגורל או באמצעי אחר, לזכות בכסף, בשווה כסף או בטובת הנאה, והזכיה תלויה בגורל יותר מאשר בהבנה או ביכולת.

(3) כל משחק שלפיו ניתן לזכות בכסף, בשווה כסף או בטובת הנאה, והזכיה תלויה בניחוש / הימור (לרבות, כמובן, הגרלה הקשורה בתוצאות משחקים ותחרויות בספורט).

עם זאת, המחוקק, אשר לא רצה למנוע עריכת משחקים פרטיים, בין חברים, קבע כי האיסור על על עריכת הגרלות והימורים לא יחול על משחק מזל, אשר נערך לשם בידור או שעשוע (ולא לשם רווח כספי), המיועד לחוג אנשים מסוים, ומכרים (ולא לציבור הרחב), ואשר אינו נערך במקום בו עורכים בדרך קבע משחקים אסורים. כלומר, החבר'ה יכולים להמשיך להיפגש ולשחק טקסס הולדם ...

אולם, מה לגבי דודי ? האם דודי יכול לקדם את העסק שלו למוצרי טבע על-ידי עריכת הגרלה לציבור הרחב ? הרי מדובר בהגרלה אשר חורגת ממשחק בין חברים.

ובכן המחוקק נותן פיתרון גם לדודי.

בנוסף לחריג של "משחק בין חברים", קיימים שני חריגים נוספים לאיסור הכללי על עריכת משחקי מזל. הראשון הוא ביחס להימורים שנערכים על-ידי מפעל הפיס בהיתר מראש. החריג שני הוא ביחס להגרלות אשר נערכות בהתאם להיתר מראש שניתן על ידי שר האוצר.

היתר כללי לעריכת הגרלות

משרד האוצר פרסם היתר הכללי לעריכת הגרלות לפרסומת מסחרית (האחרון פורסם בתאריך 1 ינואר 2010). לפי ההיתר מותר לערוך הגרלות לפרסומת מסחרית בהתאם ולפי לכללים הקבועים בו.

חשוב להבין שאין צורך להגיש בקשה לקבלת היתר. ההיתר מינואר 2010 הוא היתר כללי, אשר חל על כולם, ומכוחו ניתן לערוך הגרלות, לפי התנאים הקבועים בו.

ההיתר קובע שורה ארוכה של תנאים וכללים כיצד יש לערוך את ההגרלה. במאמר זה אביא בקצרה את עיקרי הכללים הקבועים בהיתר.

  • לפי ההיתר, הגרלה לפרסומת מסחרית היא כל הגרלה שעורך ההגרלה (דודי לצורך העניין) עורך במסגרת מבצע שיווק מסוים, ואשר ביצועה מיועד לעודד את מכירותיו או את אספקת שירותיו של עורך ההגרלה.
  • הגרלה, או ההגרלות, נערכות כאמור, במסגרת מבצע שיווק או מבצע הגרלות. מבצע הגרלות הוא הליך הכולל פרסומים לגבי האפשרות לקחת חלק בהגרלה, התנאים הנדרשים להשתתפות בהגרלה, ועריכת ההגרלות.
  • עריכת מבצע הגרלות אסור שתעלה על 120 ימים רצופים, כאשר תחילת המבצע הוא יום הפרסום הראשון של המבצע וסיומו הוא מועד עריכת ההגרלה האחרונה במסגרת המבצע. במסגרת מבצע הגרלות ניתן לערוך מספר הגרלות בלתי מוגבל.
  • מותר להתחיל שני מבצעי הגרלות בשנה ובלבד שחלפו 120 ימים בין סיום המבצע הראשון לתחילת המבצע הבא אחריו.
  • ישנן בהיתר הנחיות ברורות ומפורטות המתייחסות לאפשרויות כיצד, היכן ומתי יש לפרסם את מבצע ההגרלות (בעיתון יומי, במקום שבו נמכרים הטובין; בהודעה בדואר לקונים; ועוד) והיכן יש לפרסם את שמות הזוכים בהגרלות (בעיתון יומי ובאתר אינטרנט).
  • אסור לדרוש תשלום עבור הזכות לקחת חלק בהגרלה.
  • במידה וההגרלה קשורה לרכישת מוצרים אזי אסור להעלות את מחיר המוצרים סמוך לפני תחילת עריכת המבצע.
  • אסור להטעות את משתתפי ההגרלה בכל עניין מהותי הנוגע למבצע ההגרלות.
  • ניתן לערוך הגרלות מיידיות, קרי הגרלות בהן המשתתף מגלה או חושף את תוצאות ההגרלה לגביו, בכוחות עצמו, באופן מיידי, על ידי גירוד כרטיס (או כל שיטה אחרת הדומה במהותה).
  • ניתן לערוך מבצע הגרלות משותף למספר חנויות בקניון, המבצע נערך על-ידי הגוף המנהל את הקניון (לפחות 20 חנויות).

אלו, בקיצור נמרץ, חלק מההנחיות המתייחסות לעריכת הגרלות מסחריות לפי ההיתר הכללי לעריכת הגרלות לפרסומת מסחרית. כמובן המאמר לא ממצה את האמור בהיתר ואינו מהווה תחליף לקריאת היתר.

יש לדעת שתי עובדות חשובות נוספות -

  • הראשונה - לכל מבצע הגרלות יש תקנון. בתקנון מבצע ההגרלות יש לפרט את פרטי ההגרלה לפרסומת מסחרית, לרבות השם של עורך ההגרלה, של המבצע ושל ההגרלה, מועד ומקום עריכתה, הפרסים שיוגרלו, הנהלים להשתתפות בהגרלה, הנהלים לביצוע ההגרלה, שיטת ההעלאה בגורל, השם והכתובת של המפקח, מועד ודרך פרסום תוצאות ההגרלה, במקרה של הגרלה מיידית - הסיכוי לזכות בפרסים, ובמקרה של הגרלה שנערכת על-ידי קניון - שמות כל החנויות והעסקים שבקניון. התקנון פתוח לעיון הציבור בכל שלב של מבצע ההגרלות.
  • השניה - לכל הגרלה יש מפקח הממונה עליה. המפקח של ההגרלה אחראי על ביצוע שלבי ההגרלה, באחריותו לוודא שההגרלה מתבצעת בהתאם להיתר, והוא חייב למסור דין וחשבון על ההגרלה לרכז ההגרלות במשרד האוצר. לפי ההיתר, כל עו"ד וכל רו"ח כשיר לשמש כמפקח.

עם כן אנו רואים כי דרכו של דודי לערוך הגרלה מסחרית לשם קידום מכירותיו - סלולה. כל עוד פועלים בהתאם לקבוע בהיתר הכללי לעריכת הגרלות לפרסומת מסחרית, הדבר חוקי ואפשרי.

ולסיום - המלצה פרקטית. הואיל וממילא על מי שמבקש לערוך הגרלה מסחרית, למנות מפקח (שהוא עורך-דין או רואה חשבון), בקשו מהמפקח שידריך וינחה אתכם, לפרטי פרטים, לגבי הדרך הראויה והנכונה לערוך את מבצע ההגרלות.

המידע המשפטי המוגש אינו יעוץ משפטי אלא מהווה מידע כללי בלבד. האמור לעיל אינו תחליף לקבלת חוות דעת ו/או יעוץ ייעוץ משפטי כאמור. הכותב ו/או מי מטעמו אינם אחראים בצורה כלשהי, ישירה או עקיפה לתוצאות הנובעות משימוש הקוראים במידע משפטי ו/או אחר שניתן באתר ו/או מאמר זה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי בייזר

מאת: שי בייזרדיני עסקים07/12/102052 צפיות
בתאריך ה-14 לדצמבר 2010 נכנסו לתוקפן תקנות חדשות אשר עניינן הוא ביטול עסקאות. התקנות קובעות את זכות הצרכן לבטל עסקה לרכישת מוצרים או שירותים ולקבל החזר כספי. חשוב להכיר ולדעת. במאמר זה להלן אסקור את נוסח התקנות החדשות.

מאת: שי בייזרנדל"ן ומקרקעין11/10/101445 צפיות
זיכרון דברים בין קונה ומוכר בעסקת מכר מקרקעין הינו דבר נפוץ ומקובל. אנשים רבים אינם מודעים לבעייתיות הקיימת בחתימה על זיכרון דברים ועל הסכנות הטמונות בחתימה על זיכרון דברים כאמור. אני באופן אישי ממליץ ללקוחותיי להימנע ולא לחתום על זיכרון דברים. מאמר זה יסקור בקצרה את הסיבות לכך.

מאת: שי בייזרדיני עסקים26/09/101312 צפיות
שיקים הינו אמצעי תשלום מקובל ונפוץ ביותר. לא פעם תמצאו את עצמכם מבצעים עסקה ומוסרים שיקים מראש, עוד לפני שקיבלתם את הסחורה או השירות בגינו אתם משלמים. במקרים כאלה, קיימת אפשרות שבה העסקה לא תצא לפועל ולא תקבלו את הסחורה או השרות, אך למרות זאת תמצאו את עצמכם חייבים לפרוע ולכבד את השיק. מאמר זה יסביר אילו אמצעי זהירות והגנה עליכם לנקוט כאשר אתם מוסרים שיקים מעותדים מראש, לפני קבלת הטובין, על מנת למנוע מצב שכזה.

מאמרים נוספים בנושא דיני עסקים

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים22/07/222381 צפיות
תוספת בניה היא הוספת שטח או קירוי שטח למבנה קיים ,בניית גדר, בריכה, הצבת ג'קוזי, סגירת מרפסת, פרגולה ועוד. זכויות הבניה של כל קרקע נקבעות בתכנית בניין עיר (תב"ע) והן מפרטות את היקף הבניה האפשרי במבנה. במקרים מסוימים, החוק מאפשר לבקש הקלות בהגשת בקשה לתוספת זכויות בניה וקווי בניין, הנתונות לשיקול דעת הוועדה המקומית. במידה וקיימות זכויות בניה שטרם מומשו במבנה – תוכלו לבקש מהועדה המקומית לתכנון ובניה היתר בניה לתוספת בניה, עד הגודל המותר לפי התב"ע. במידה ואין זכויות בניה לפעמים ניתן לבקש לנייד(לרכוש) זכויות בנייה מבעלי זכויות.

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים22/07/222345 צפיות
מהו רישיון עסק? על פי חוק רישוי עסקים תשכ"ח-1968, כל עסק הטעון רישוי בצו רישוי עסקים חייב ברישיון עסק לפתיחתו ולניהולו. רישיון לניהול עסק הינו מסמך הניתן על ידי העירייה המתיר את פתיחתו וניהולו של עסק לפי חוקים, תקנות ותנאים מכוח חוק רישוי עסקים. הרישיון ניתן לבעלי העסק המנהלים בפועל את העסק או האחראים לניהולו (אין קשר הכרחי בין בעלי העסק ובעלי הנכס). הבעלות של העסק מוגדרת לפי הרשום בטופס הרישיון שהוצא מטעם העירייה.

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים29/03/21809 צפיות
בתאריך 10.7.18 הצביעה מליאת הכנסת על תיקון 34 לחוק רישוי עסקים. הרפורמה הנוכחית ברישוי עסקים, הקרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" מטרתה ליצור: איזון בין המטרות של חוק רישוי עסקים - שמירה על הציבור מפני נזקים (בריאותיים, בטיחותיים, סביבתיים וכד') - לבין עידוד הפעילות הכלכלית במשק וצמצום הפגיעה בעסקים. רפורמה זו היא בעצם המשך ישיר לרפורמה של 2012 ומשלימה אותה. גולת הכותרת של הרפורמה ב-2012 היא ההבנה שבכדי לייצר לבעלי העסקים וודאות, שקיפות ונגישות לדרישות החלות עליהם, יש לפרסם מפרטים אחידים. הרפורמה הנוכחית שואפת לשפר ולייעל את תהליך הרישוי, ובעצם יש לומר תהליכי הרישוי, משום שהיא מגדירה תהליכי רישוי שונים המותאמים לסוגי העסקים השונים ומכאן שמה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" פעימה ראשונה של הרפורמה נכנסה לתוקף ב-1.1.19

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים04/01/211076 צפיות
מדריך אודות עבודות הפטורות מהיתר בנייה מדריך זה מפרט את סוגי העבודות והמבנים הפטורים מהיתר בנייה, על פי תקנות התכנון והבנייה (עבודות ומבנים הפטורים מהיתר), התשע"ד – 2014.

מאת: בנימין קלינגרדיני עסקים04/01/211014 צפיות
על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה בנוגע לרישוי עסקים במבנים שאינם מוסדרים, במקביל לבדיקת גורמי הרישוי השונים, המחלקה לתכנון ולרישוי הנדסי בודקת אם הבקשה תואמת את דיני התכנון והבנייה בנושאים הבאים: חוקיות המבנה והיתר הבנייה. באם אין היתר בנייה – מידת העמידה בהגדרות המאפשרות רישיון עסק ללא היתר בנייה. התאמת השימוש בנכס לייעוד המבנה על פי היתר הבנייה ותכנית בניין עיר (תב"ע).

מאת: עידן שלומןדיני עסקים12/07/201063 צפיות
ב 15 לספטמבר 2019 חוקק אחד החוקים החשובים ביותר בשנים האחרונות בכל הנוגע לכלכלה בישראל. מדובר על חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שמחליף את התהליך של "פשיטת רגל" כפי שהיה קיים במשך עשרות שנים וגרם נזק רב לחייבים, לנושים ולמערכת המשפט בישראל.

מאת: רוי ורלדיני עסקים29/01/201238 צפיות
ישנם אנשים רבים שמצאו הצלחה על ידי השקעה ברכוש מסחרי. אין שום קסם בלספק לך חיים מצליחים. תזדקק לידע עובד בנושא נדל"ן, להיות בעל ניסיון בשוק וניסיון בענף. מאמר זה מכיל כמה טיפים שיעזרו לכם להתחיל בהרפתקה שלכם ללמוד יותר על הפעלת נדל"ן מצליח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica