דיני תעבורה הוא התחום המשפטי אשר עוסק בכללי התחבורה היבשתית. המחשבה מאחורי דיני התעבורה היא שאם לא היו כללים, חוקים ותקנות, האדם מן המניין היה נוהג איך שמתחשק לו, לפי רצונו ומתוך מאווייו, מבלי לתת את הדעת לסכנות הקיימות והיה מתחולל תוהו ובוהו. לפני שמקללים ומאשימים את התקנות, את השוטרים ואת בית המשפט ראוי להסתכל באופן רחב יותר על התמונה ששמה תעבורה יבשתית.
במדינת ישראל, על אף הכללים, החוקים, התקנות קיימת נהיגה במהירות מופרזת, תאונות דרכים ונהיגה בשכרות. לצערנו, דו"חות המשטרה הניתנים והאיום בשלילת רישיון לא עוזרים ולעיתים האדם הכורע תחת נטל הקנסות והתביעות להגעה לבית המשפט, נאלץ להשתמש בכישורייו של עורך דין תעבורה אשר מכיר את המטרייה ויכול לעזור להתמודד עם מבול הקנסות וה"נקודות" (שיטת ה"נקודות" היא שיטה בה על סוגים שונים של עבירות שונות מקבלים "נקודות". כאשר הגעה למספר מסוים של "נקודות" גורר שלילת רישיון לתקופה ארוכה).
שכרות בנהיגה היא סוג של נורמה, על אף הפרסומות הרבות של "אם שותים, לא נוהגים". נהיגה ב מהירות מופרזת היא אף נורמה קיימת, על אף שדרני ושדרניות גלגל"צ בעלי ובעלות הקול הסקסי שמזכירים/ות לנו שוב ושוב להוריד את הרגל מהגז, להאט, לשמור מרחק, להדליק אורות ולחגור חגורות בטיחות.
ראוי שנפעל לפי תקנות דיני התעבורה לא ממקום של פחד ואיום בשלילת רישיון או תאונת דרכים אלא ממקום של רצון להגיע בשלום לבית, תוך כדי דאגה לעצמי ולאחר.
קיומו של עורך דין תעבורה חשוב, מכיוון שאדם זה יכול לסדר לנו את העניינים מתוך מקום של ידע החוק, אך עדיין אל לנו להגיע למצב של השתוללות בכבישים, ופגיעה פוטנציאלית שלנו ושל אחרים וזאת מתוך המחשבה שמקסימום נקבל דו"ח או "נקודות" ושעורך דין תעבורה טוב יוציא אותנו בזול.
צריך להבין שרגע אחד של השתוללות יכול להפוך למוות שלנו או של אדם יקר אחר, צריך להבין שהתפיסה צריכה להיות אחרת וככל שנפעל מתוך מקום של הגיון ומתוך אחריות לכלל האנשים שבכביש (הולכי רגל ושאר הנהגים והנהגות), הסיכויים להישארותינו בחיים, בריאים ושלמים, יהיו גבוהים יותר.