חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך לבחור עורך דין המתאים ביותר לניהול התיק?

מאת: שני ליבמןייעוץ משפטי16/12/20101255 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אתם עומדים לקנות דירה , לקבל ירושה, לפתוח חברה, פוטרתם ולא קיבלתם פיצויי פיטורים, אולי המצאתם את מכונת הזמן ואינכם יודעים איך לרשום פטנט או שהאהבה נגמרה והחלטתם לפרק את חבילת הנישואין, לקחת את הילדים וללכת כל אחד לדרכו.

כל נושא דורש טיפול מקצועי של עורך דין אשר מתמחה בכל תחום הספציפי.

רבים אינם יודעים איך לבחור עורך דין נכון שינהל את התיק הרלוונטי ויעשה את העבודה בצורה מקצועית. לרב, אנשים שואלים את החברים, בני משפחה ועמיתים לעבודה, מקבלים המלצה או שתיים וללא בדיקות נוספות מפקידים בידי עורך דין שהומלץ את נפשם.

אנשים לא מעלים בדעתם שפניה לעורך דין שהומלץ לא תמיד מספיקה ומבטיחה שיקבלו טיפול לשביעות רצונם. ישנם לא מעט עורכי דין אשר לוקחים לטיפול תיקים שלא בתחום התמחותם גם בגלל שהלקוח הגיע אליהם לפי המלצה, גם כדי לקבל עוד לקוח וגם כדי לעשות טובה לחברים או קרובים.

התוצאה בדרך כלל מאוד כואבת עבור הלקוח. לקוחות שיוצגו על ידי עורכי דין "כלבוייניקים" מפסידים עשרות ומאות אלפי שקלים, סופגים נזקי רכוש, לא מקבלים פיצויים המגיעים להם על פי חוק ובמקרי גירושין עלולים לא לקבל הסדרי ראיה על ילדיהם בתדירות המקובלת או לא למצות זכיותיהם ברכוש ובמזונות.

אז, איך לבחור עורך דין נכון? איך לזהות עורך דין "כלבוייניק" ומה לעשות אם הנזק כבר נגרם?

  • חשוב לוודא שעורך דין מתמחה בתחום אחד או שניים. לא להתבייש לשאול ולבקש הסברים ודוגמאות לתיקים שטיפל בעבר. עורך דין שמציג את עצמו כמתמחה במגוון תחומים עלול לא להכיר לעומק כל אחד מהתחומים, דבר ששם בספק וברוב המוחלט של המקרים אף פוגע בהצלחת הטיפול בתיק.
  • עורך דין מקצועי לעולם לא יבטיח הצלחה מוחצת בפגישה ראשונה. עליו ללמוד את החומרים, להכיר את כל הדמויות המעורבות בפרשה, להעריך את סיכויי ההצלחה באם מדובר בקניה/מכירת דירה, תהליך גירושין, תיק פלילי או כל נושא אחר. רק לאחר שלמד את כל החומרים לעומק יוכל עורך דין להציג ללקוח את מקומו בפרשה, את היתרונות וחסרונות של המצב ולהציע דרכי פעולה אפשריות.
  • "קמצן משלם פעמיים". לצערם הרב של לקוחות, עוד לא קיים תעריף אחיד לשירותי עורכי דין. כל עורך דין קובע את התמורה הכספית המגיעה לו על פי קריטריונים שונים  ואינדיווידואליים: ותק, מקצועיות, רמת מורכבות של התיק וכו'. לכן, ההחלטה הסופית אם לשכור את שירותיו של עורך דין זה או אחר מתגבשת אצל הלקוח כתוצאה משילוב של מספר קריטריונים: סבירות המחיר המוצע, מיקום משרדו של עורך דין ונוחות גישה, התרשמות ממקצועיותו של עורך דין והמלצות שקיבל. אבל כשאדם מקבל הצעת מחיר זולה, פעמים רבות הוא שוכח להתייחס לקריטריונים חשובים אחרים והתוצאות לא מאחרות להגיע. על מנת לתקן את הנזקים שנגרמו ולשנות את החלטות בתי המשפט אנשים בדרך כלל פונים לעורכי דין אחרים והפעם כן ניגשים לנושא בחירת עורך דין בכובד ראש. העניין הוא שלתקן את הנזקים קשה יותר ויקר יותר.
  • האם ניתן להעביר טיפול בתיק לעורך דין אחר באמצע תהליך ואיך עושים זאת?

המעבר לעו"ד אחר באמצע טיפול בתיק תלוי במס' גורמים: איך בנוי הסכם שכר הטרחה, האם מדובר בתיק פלילי או אזרחי ועד כמה התקדם הטיפול בתיק. כדי לאפשר מעבר נוח בין עורכי דין, יש לבדוק היטב את הסכם שכר הטרחה ולוודא כי הוא מאפשר עזיבת העו"ד המטפל באמצע הטיפול והאם יש לכך עלות ומהי. בתיק פלילי שניהולו החל, צריך לבקש רשות מבימ"ש להחלפת עו"ד כאשר בתיק אזרחי צריך רק להודיע על כך. ההמלצה הכי טובה היא פשוט לבדוק היטב מיהו העורך דין איתו אתם עובדים ורק אז להתחייב כלפיו.

  • בעת בחירת עורך דין שיטפל בתיק חשוב לבדוק את זמינותו לכל פניה של הלקוח, לקבל את מספרי הטלפון הישיר והנייד של עורך דין ולסכם מה יהיה אופן העברת מידע בין לקוח לעורך דינו. הלקוח צריך להיות בטוח שעורך דינו יהיה זמין עבורו בכל עת וייתן תשובות והסברים במהירות. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו רודף אחרי עורי דין כדי למסור עדכון או לשאול שאלה.

  

עו"ד ומגשרת שני ליבמן

כל הזכויות שמורות

http://www.lawyersonline.co.il/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שני ליבמן

מאת: שני ליבמןדיני משפחה26/04/11820 צפיות
אישור הסכם הגירושין הוא אחד מאבני הדרך בתהליך הגירושין ולערכאה המאשרת אותו ישנה חשיבות רבה ולעיתים בעלת השפעה על הליך הגירושין ותוצאותיו. בפני בני הזוג המתגרשים עומדות שתי אפשרויות: לאשר את ההסכם בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה.

מאת: שני ליבמןדיני משפחה10/04/111050 צפיות
החלטה להתגרש היא קשה מאוד לשני בני הזוג ומלווה בהרבה לחץ נפשי. כשבני זוג מחליטים להתגרש הם ניצבים מול השאלה: ממה להתחיל את תהליך הגירושין? האם לפנות לבית הדין הרבני? איך לבחור עורך שינהל את התהליך? האם להכין לבד את הסכם הגירושין ואז ללכת לבית המשפט לענייני משפחה? מה קודם ומה נכון?

מאת: שני ליבמןדיני משפחה23/11/101069 צפיות
הליך גירושין הוא הליך כואב עבור שני הצדדים וקורה כי לאחר קריסת הנישואין בני הזוג מחליטים "ללמד לקח" את הצד השני על ידי פגיעה בקבלת חלקו ברכוש. לכן, חשוב ביותר להבין את הסכם הממון שהוכן לחתימה. כמו-כן, חשוב לערוך את הסכם הגירושין אצל עורך דין המתמחה בתחום זה. מי שלא עושה כך וסומך על הצד השני בעיניים עצומות או מתוך תמימות, עלול לשלם על כך ביוקר.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ משפטי

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי22/07/222380 צפיות
בקשה לשינויים בהיתר - בסמכות מהנדס העיר לאחר קבלת ההיתר, מבוצעים לעתים שינויים מזעריים במהלך הבנייה, או שנולד צורך בשינויים אלה לעומת המאושר בהיתר, עוד בטרם תחילת ביצוע הבנייה. מהנדס העיר רשאי לאשר, בעצמו או מי מטעמו, חלק מהשינויים (ראו רשימה בהמשך), ללא צורך בדיון או באישור של ועדת המשנה או רשות הרישוי. זאת, על פי תקנות התכנון והבנייה (התרת שינויים בהיתר על ידי מהנדס ועדה מקומית), תשנ"ב-1992. לבקשה בהליך זה לא נדרש תיק מידע. ההיתר נמסר לאחר בדיקת תכנית השינויים, במידה שהם עומדים בדרישות המפורטות בתקנות.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ משפטי13/07/201145 צפיות
בית המשפט זיכה בעל חברה אשר אשר השכירה נכס למכון קוסמטיקה ללא היתר. אף שיש לה כמה בעלי מניות, רק נגד אחד מהם נפתחו הליכים. בבית המשפט נחשף קשר חברי בין מפקח בעירייה לבין אחד מבעלי המניות. באשר לאכיפה בררנית והגנה מן הצדק קבע השופט כי מדובר באחד מאותם מקרים חריגים ונדירים המצדיקים את קבלת הטענה.

מאת: עו"ד אברהם זאדה הרפזייעוץ משפטי11/04/201222 צפיות
הגשתם בקשה להיתר בניה וקיבלתם סירוב? התקבלה החלטה בעניינכם ללא שנתנה לכם האפשרות לטעון את טענתכם? לא העניקו לכם הזדמנות לטעון את טענותיכם? מה ניתן לעשות במקרים כאלה ומהם זכויותיו של האזרח בפני הרשות ומהם חובותיה של הרשות?

מאת: tiloniייעוץ משפטי11/06/191264 צפיות
ישנם מקרים רבים בהם נגרמים לאנשים תמימים נזקי רכוש עקב רשלנות או אשמת צד שלישי. אלו נזקים שביכולתם להיגרם לדירה, לרכב, לעסק ולרכוש אחר, בדרכים שונות. אלו נזקים שעשויים להתרחש עקב אירועי שריפה, שיטפון, נזילות, שריפה, פריצה, אסונות טבע, ליקוי בניה ואחרים.

מאת: רוי ורלייעוץ משפטי25/01/191335 צפיות
זו הסיבה מדוע יש צורך ייתכן שתצטרך עזרה. המאמר להלן מספק עצות מצוינות כדי לעזור לך לנצח במקרה שלך פגיעה אישית.

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןייעוץ משפטי24/06/173523 צפיות
רלה הגישה לתיק ההוצאה לפועל בקשה בטענת פרעתי וטענה בין היתר שנגבו ממנה סכומים עודפים ומופרזים שכלל לא היו צריכים להיגבות ובאופן מפתיע (או שלא) טענתה התקבלה ולאחר חישוב הסכומים שנגבו ביתר במהלך השנים, יצא דווקא שהבנק פתאום חייב לה מיליונים של שקלים.

מאת: אופירייעוץ משפטי02/09/162059 צפיות
לנוטריון יש מגוון תפקידים. בין היתר הוא צריך לאשר ולאמת מגוון מסמכים, ולו על מנת שאלו יהיו קבילים להוות ראיות בבית המשפט- אם בארץ ואם בחו"ל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica