חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רוצה להתגרש – גירושין עקב בגידה

מאת: שירה אלהדיני משפחה27/12/20101635 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


בגידה היא אחת מן הסיבות המרכזיות לפרידתם של בני זוג. באופן טבעי, בחלק נכבד מן המקרים, מתקשה בן הזוג הנבגד, להתגבר על הפגיעה ועל אובדן האמון והוא רוצה להתגרש.

במקרים אחרים, מצליחים בני הזוג, במאמץ משותף, להתגבר על המשבר הקשה שנוצר, בעקבות הבגידה והם ממשיכים לחיות יחד. לעיתים, הם עושים זאת בכוחות עצמם ולעיתים, נעזרים בטיפול זוגי, אשר מסייע להם, לשקם את הזוגיות.

מדוע ישנם זוגות המחליטים להישאר יחד, למרות הבגידה, ואחרים, מחליטים להתגרש? ישנם אנשים אשר עבורם, בגידה היא בלתי נסלחת ולכן, מבחינתם, הבחירה ברורה והם רוצים להתגרש. לעומת זאת, לעיתים, בן הזוג הנבגד, רוצה להתגרש עקב הפגיעה אך מחליט שלא לעשות זאת, מתוך שיקולים אחרים של כדאיות כלכלית או בשל הילדים.

ישנן נסיבות נוספות, המשפיעות על ההחלטה של בן הזוג הנבגד, אם הוא רוצה להתגרש, עליהם נדון בהמשך.

האם בגידה היא עילה לגירושין? בהחלט. בית הדין הרבני, רואה בבגידה, כאחת מעילות הגט ועל כן, בן זוג אשר רוצה להתגרש, עקב בגידה, יכול להגיש תביעת גט. האם עליו יהיה להוכיח את הבגידה? מיד נראה.

בן הזוג בגד – האם הנבגד רוצה להתגרש?

מערכות נישואין רבות מתפרקות עקב בגידה ואחרות, ממשיכות להתקיים, למרות הבגידה. מה מבדיל למעשה בין זוגות אשר מתגרשים, לאחר בגידה לבין זוגות אשר נשארים יחד?

1. הבגידה היא בלתי נסלחת : עבור רבים, מעשה של בגידה מצד בן או בת הזוג, הוא בלתי נסלח ולכן, עבורם הבחירה ברורה. בן הזוג הנבגד, רוצה להתגרש. לעומתם, ישנם הסבורים כי למרות הפגיעה שגרמה הבגידה, ניתן לנסות ולהתגבר עליה.

2. שיקולים אחרים : לעיתים, בן זוג רוצה להתגרש, אך הוא נמנע מלעשות כן בשל שיקולי כדאיות כלכלית, נוחות או החשש לפגוע בילדים. במצב דברים זה, נכנס השיקול של איך להתגרש וההשפעות הרבות של הפרידה על בני הזוג והילדים. לכן, יכול ובן הזוג יחליט שלא להיפרד.

3. נסיבות הבגידה : בגידה יכולה להתרחש בנסיבות שונות. היא יכולה להיות חד פעמית או רומן מתמשך, היא יכולה לקרות לאחר שנת נישואין אחת או לאחר שנים רבות וכדומה. כל הנסיבות הללו ואחרות, בהחלט משפיעות על החלטתו של בן הזוג הנבגד, האם הוא רוצה להתגרש.

בגידה כעילת גט

בני זוג יהודים, המבקשים להתגרש, צריכים להגיש תביעת גט בבית הדין הרבני, בין אם התחתנו כדת משה וישראל ובין אם לאו.

קבלת הגט מותנית בקיומה של עילת גט, אך לא בכל מקרה, יש להוכיחה. היה ובני הזוג מתגרשים בהסכמה, אין צורך בהוכחת קיומה של העילה. אולם, כאשר בן זוג אחד רוצה להתגרש והשני מתנגד, יהיה על בן הזוג הגיש את תביעת הגט, להוכיח את עילת הגט.

בגידה היא עילת גט, אחת מן הבולטות שבהן ולכן, בן זוג נבגד אשר רוצה להתגרש, יכול להגיש תביעת גט לבית הדין הרבני.

במקרים בהם בן הזוג מודה כי בגד, לא יהיה קושי בקבלת הגט, אולם, היה ובן הזוג אינו מודה, ייאלץ בן הזוג אשר הגיש את תביעת הגט, להוכיח את דבר הבגידה, על מנת שיוכל לקבל את הגט.

איך להתגרש מבן זוג שבגד?

הליכי גירושין הם מורכבים למדי, היות שהם מערבים אמוציות רבות משני צדי המתרס ויחד עם ההתמודדות הזו, צריך להגיע להסכמות והסדרים בין בני הזוג. 

כאשר הגירושין הם בהסכמה, מצליחים בני הזוג להגיע להסכם גירושין וכך מסתיים ההליך ביתר קלות. אולם, כאשר הגירושין אינם בהסכמה, ייאלץ בן הזוג אשר רוצה להתגרש, להוכיח קיומה של עילת גט.

במקרה של בגידה, בן הזוג הנבגד, יזקק להוכחות על הבגידה, בכדי לקבל את הגט, וזאת כל עוד בן הזוג הבוגד, מכחיש את דבר בגידתו.

מכאן, אנו למדים כי השאלה איך להתגרש מבן זוג שבגד, היא חשובה ומורכבת. לשם כך, כדאי מאוד להיוועץ עם עורך דין לדיני משפחה, אשר יעניק ייעוץ משפטי לכל בן זוג אשר רוצה להתגרש. לאחר קבלת הייעוץ, יידע בן הזוג, מהן זכויותיו החוקיות, כמו גם, כיצד יוכל להוכיח את בגידת בן הזוג, כנדרש, בבית הדין הרבני.

בגידה, משמעותה, במקרים רבים, סיומה של מערכת הנישואין. בית הדין הרבני, מכיר בבגידה כעילת גירושין, אך חשוב להבין כי כאשר בן הזוג הבוגד, מכחיש את הבגידה, ייאלץ בן הזוג הנבגד, להוכיח אותה. כאשר אתה רוצה להתגרש, עקב בגידה, עליך לקבל ייעוץ משפטי על ידי עורך דין לדיני משפחה, אשר ייתן לך את על הסיוע לו אתה זקוק, בהליך הגירושין. איך להתגרש מבן זוג שבגד? מה צריך לדעת על ההליך בבית הדין הרבני? ועוד.

לקריאה נוספת >> רוצה להתגרש - מהן הסיבות והאם זה כדאי

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118242 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112555 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111336 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/111648 צפיות
רוצה לחסוך כסף? לפני מכירת דירה, בדוק האם הנך זכאי לפטור מתשלום מס שבח. כמו כן, אין להקל ראש בחשיבותו של חוזה מכירת דירה ועל כן, יש לקבל ייעוץ וייצוג משפטי לעניין זה.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111638 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/112405 צפיות
מה קורה כאשר שוכר אינו מתפנה מדירתכם? מהי הדרך הנכונה ביותר לפינוי שוכר? האם ניתן להגיש תביעת פינוי דייר מדירה? במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111570 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211507 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211301 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201618 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182014 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181580 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181687 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171799 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica