חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פינוי שוכרים שלא מתפנים מדירה

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/20112400 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לפני מספר שנים, נכנס לתוקפו תיקון חשוב מאוד בתקנות סדר הדין האזרחי, הנוגע לסוגיה של פינוי דייר שלא מתפנה מן הנכס.

תיקון זה שיפר פלאים את ההתמודדות של משכירים מול שוכרים בעייתיים, על ידי הגדרת מסגרת זמן ברורה בתקנות, לבירור תביעת פינוי דייר.

שמה של תביעה זו בתקסד"א היא תביעה לפינוי מושכר אשר עניינה בסעד של פינוי השוכר, בלבד. בית המשפט לא דן בכל סעד אחר, מלבד הפינוי, מה שמאפשר את סיומו המהיר של הדיון בתביעה ומתן צו פינוי מדירה.

כתב התביעה יהיה קצר ותמציתי ויש להצמיד לו כל מסמך התומך בטענות המשכיר, לרבות תצהירי עדות ראשית. מומלץ מאוד, טרם הגשת תביעה, לשלוח אל השוכר מכתב התראה טרם תביעה, אשר ייתכן ויגרום לו לפנות את הנכס.

מכתב התראה לפני תביעה

הדרך החוקית לפנות דייר בעייתי היא לקבל צו פינוי מבית המשפט. קבלת הצו מותנית בהגשת תביעת פינוי דייר, אשר במסגרתה מבקש התובע כי בית המשפט יורה לשוכר, לפנות את הנכס.

לפני הגשת תביעה, כדאי לשלוח אל השוכר, בדואר רשום עם אישור מסירה, מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים.

מכתב ההתראה ימלא שלוש מטרות:

1. השוכר יעזוב : התרחיש האידאלי הוא כי מכתב ההתראה יבהיל את השוכר ויגרום לו לעזוב את הנכס לאלתר. במצב דברים זה, נחסכה מן המשכיר הגשת תביעת פינוי דייר ויכול הוא להשכיר את הנכס לשוכר אחר.

2. הדייר ימנע מנזק נוסף : אף אם יבחר הדייר שלא לעזוב את הדירה, ייתכן וההבנה כי הוא עתיד להיתבע, תמנע ממנו לעשות נזקים נוספים בנכס. לא פעם, חפץ המשכיר בפינוי מיידי של הדייר, עקב שימוש בלתי סביר שלו בנכס.

3. אסמכתא לבית המשפט : מכתב ההתראה הוא אסמכתא מצוינת עבור בית המשפט, המראה כי המשכיר עשה כל ניסיון להביא לפינוי הדייר. כך, שאף אם השוכר לא עזב, בעקבות המכתב, ישמש המכתב כראיה לטובת המשכיר, הן בתביעת פינוי מדירה והן בתביעה כספית שיגיש בעתיד, בגין הנזקים שגרם להם השוכר.

תביעה של פינוי דייר

כאשר מדברים על תביעת פינוי מושכר, חשוב להדגיש כי ניתן להגיש תביעה זו, רק לגבי מושכר שלא חל עליו חוק הגנת הדייר. המדובר בשוכרים שאינם דיירים מוגנים, קרי שהוראות החוק הנ"ל, אינן חלות עליהם.

מוסד הדיירות המוגנת אינו בשימוש כיום אך בעבר, היה מוסד זה בשימוש רב מאוד. לפיכך, נותרו עוד מעט דיירים מוגנים בישראל וחשוב להבהיר כי תביעת פינוי דייר, אינה מתייחסת אליהם.

תביעת פינוי מדירה רלוונטית רק לגבי דיירים שחוק הגנת הדייר לא חל עליהם, כאשר נדרשת כמובן עילה לפינוי הדייר.

המשכיר לא יקבל צו פינוי דייר, ללא שיוכיח כי השוכר, אינו רשאי עוד לשהות בנכס. לעיתים, מדובר בשוכר אשר מפר את חוזה השכירות באופן מהותי, למשל, לא משלם את חשבונות הנכס או את שכר הדירה. במקרים אחרים, תקופת השכירות הסתיימה אך למרות זאת, השוכר מסרב לפנות את הנכס.

לפני הגשת תביעה, מומלץ לשלוח לשוכר, מכתב התראה, על מנת לבדוק אפשרות של פינוי, ללא צורך בתביעה משפטית. היה והשוכר בוחר להתעלם מן האמור במכתב, ישמש כראיה לטובת המשכיר.

מאז תיקון תקנות סדר הדין האזרחי, מחויב בית המשפט לדון בתביעת פינוי מדירה, תוך שישים ימים, כך שבידי המשכיר, כלי אפקטיבי לפינוי דייר סרבן.

כיצד בוחרים שוכר טוב?

כאשר השוכר הוא אדם ישר והגון, המשכיר מקבל את תשלום שכר הדירה כסדרו ויכול להיות רגוע כי השוכר עושה שימוש סביר בנכס.

שוכרים טובים אינם דורשים מן המשכיר להגיש תביעות משפטיות בכלל ותביעת פינוי דייר בפרט.

אם כן, נשאל, כיצד בוחרים שוכר טוב?

1. חברים ובני משפחה : אין ספק כי השוכר הטוב ביותר יהיה אדם שהמשכיר מכיר, כמו חבר או קרוב משפחה. במצב שכזה, גם אם נוצרה איזושהי מחלוקת, לא יהיה צורך בהגשת תביעה בשל פינוי דייר וניתן יהיה לפתור את הדברים בצורה נעימה.

2. לשוכר עבודה קבועה : שוכרים בעלי מקצוע ועבודה קבועה, לא יתחמקו, לרוב, מתשלום שכר דירה ושאר החשבונות, אלא יקפידו על תשלום בזמן.

3. המלצות ממשכירים קודמים : שוכר טוב לא יתקשה להציג המלצות ממשכיר קודם ורצוי גם לשוחח עמו בטלפון, כדי לקבל רושם כנה.

4. ערבויות כספיות : יש לדרוש ערבות בנקאית מן השוכר, אשר תבטיח את קיומו של החוזה. פינוי מדירה, לא יתרחש, קרוב לוודאי בשל שוכר אשר יש לו יכולת כלכלית לתת ערבות בנקאית למשכיר.

בחירת שוכר טוב ומהימן, יכולה למנוע מצב של פינוי שוכר. אולם, גם כאשר נתקלים בסיטואציה כזו, המשכיר מצויד בכלי משפטי טוב והוא תביעת פינוי מושכר. טרם הגשת התביעה, מומלץ לשלוח לשוכר מכתב התראה, אשר יכול וישכנעו לעזוב את הנכס. במידה ולא, ישמש המכתב כאסמכתא טובה לכך כי המשכיר דרש את פינוי השוכר, טרם פנה לבית המשפט. 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118194 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112552 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111334 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/111645 צפיות
רוצה לחסוך כסף? לפני מכירת דירה, בדוק האם הנך זכאי לפטור מתשלום מס שבח. כמו כן, אין להקל ראש בחשיבותו של חוזה מכירת דירה ועל כן, יש לקבל ייעוץ וייצוג משפטי לעניין זה.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111635 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111567 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי16/03/112368 צפיות
זה קורה גם שם! בהליכי גירושין, משתמשים בני זוג בגירושין ככלי של הוצאת דיבה. האם הוצאת דיבה או לשון הרע בהליך גירושין, היא ברת תביעה?

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201317 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201509 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201304 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201588 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica