חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מוכרים דירה ומהי חובת מס שבח בעת המכירה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין17/05/20111645 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מכירת דירה מחייבת את המוכר לשלם מס שבח.  מס זה, כשמו כן הוא, מוטל על השבח, קרי, על הרווח שקיבל המוכר כתוצאה מן המכירה.

ישנם מקרים שונים בחוק מיסוי מקרקעין המאפשרים לקבל פטור מתשלום מס שבח. היות שהמדובר בחיסכון כספי משמעותי, כדאי לברר, טרם מכירת דירה, האם ומתי, ישנה זכאות לפטור. לעיתים יגלה בעל הדירה כי עליו להזדרז ולמכור את הנכס, על מנת ליהנות מפטור. לחילופין, יגלה כי עליו להמתין ולמכור את הדירה במועד מאוחר יותר.

לעניין מס שבח, חשוב לדעת כי בחודש ינואר השנה, נעשתה רפורמה בחוק, אשר על פיה הופחת שיעור המס באופן משמעותי. עד לרפורמה זו, עמד שיעור מס שבח על מכירת דירה על 50%, אלא אם חלו על המכירה, אחד מן הפטורים שבחוק.

החל מינואר 2011, הופחת שיעור המס והוא עומד עתה על 25% בלבד.

תשלום מס שבח בעייתי ביותר כאשר בבעלותו של אדם או תא משפחתי, מספר דירות. החוק שם דגש ברור מאוד על נושא זה ולכן, יש לבדוק היטב, האם מכירת דירה, יכולה ליהנות מפטור. היה וברשותו של אדם דירת מגורים אחת ויחידה, אין בעיה של מס שבח.

מכירת דירה – פטור ממס שבח

אחד הפטורים החשובים ביותר ממס שבח הוא פטור של מכירת דירת מגורים. חלק נכבד מן הציבור, הוא בעל מספר דירות, אשר באחת מהן הוא מתגורר והשאר, נועדו לצרכי השקעה.

מכירת דירת מגורים יכולה להיות פטורה מתשלום מס שבח, אך יש לשים לב היטב לכללים. למשל, לעיתוי המכירה. מכירת דירה שהיא דירת מגורים, תהיה פטורה מתשלום מס שבח, אם בעל הדירה, לא מכר דירה אחרת, במהלך ארבע השנים הקודמות.

מכאן, עולה כי אם חלפו להם שלוש שנים, לא יוכל בעל הדירה, ליהנות מסוג פטור זה. עליו יהיה לברר האם פטור אחר חל עליו או שמא כדאי יהיה להמתין שנה נוספת, עד למכירת הדירה.

כיצד מקבלים פטור?

על המוכר המבקש פטור ממס שבח על מכירת דירה, להגיש בקשה לפטור. אם לא יעשה כן, יניחו רשויות המס כי המוכר מבקש להיות ממוסה.

ישנם מועדים ברורים להגשת הבקשה ואם סבור המוכר כי לא יספיק להגיש הבקשה, ישנה אפשרות לבקש הארכת מועד.

ניתן למצוא את כל המידע באתר האינטרנט של רשות המיסים וכמובן שמומלץ להתייעץ עם עורך דין, לעניין זה, כמו לכל אספקט אחר בהליך מכירת דירה.

יש לשים לב לנושא הדיווח לרשויות. מכירת דירה, דורשת דיווח תוך 30 יום ויש גם להגיש שומה עצמית, תוך 50 יום.

היה ונקבעה שומה שונה מזו שהוגשה על ידי המוכר, יכול הוא להגיש השגה למנהל מס שבח.

על מכירת דירה

מס שבח הוא ללא ספק אחד העניינים החשובים ביותר, כאשר מדובר על מכירת דירה. יש לקבל ייעוץ מקצועי של עו"ד ו/או רו"ח, על מנת לבדוק אפשרות של פטור.

כאמור מעלה, יש להקפיד על דיווח נכון ובמועד, לרשויות המס, כך שהליך מכירת דירה, יעבור בשלום. 

אולם, נושא המס אינו עומד לבדו. במסגרת מכירת דירה, יש לתת את הדעת למספר עניינים נוספים:

1. מחיר המכירה : וודאו כי קיבלתם את המחיר הטוב ביותר עבור הנכס שלכם. קחו בחשבון את כל השיקולים הרלוונטיים, לרבות, דחיפות המכירה וקבלו החלטה נכונה, האם לקבל את ההצעה שלפניכם, או להמתין להצעות טובות יותר.

2. זכרון דברים : אנשים רבים סוברים בטעות, כי זכרון דברים איננו מחייב. חשוב מאוד להבין כי זכרון דברים הוא חוזה לכל דבר וככל שהוא מפורט יותר, כך הוא מחייב יותר.

מחד, חתימה על זכרון דברים, מחייבת את הקונה ואם המדובר בקונה הגון, אשר נתן הצעה אטרקטיבית, הרי הדבר הוא לטובת המוכר. מאידך, על אותו משקל ניתן לומר כי אם לא קיימת הסכמה על הפרטים, חתימה על זכרון דברים, עלולה לפגוע במוכר.

ישנם אפוא שיקולים לכאן ולכאן וההחלטה צריכה להילקח בהתאם לנסיבות המקרה. אולם, אין לחתום על זכרון דברים, בפזיזות.

3. חוזה מכירת דירה : ישנם מצבים משפטיים, אשר מחייבים ייעוץ וייצוג משפטי. משא ומתן של מכירת דירה וחוזה מכירת דירה, הם ללא ספק מצב שכזה. אין לחתום על חוזה עם הקונה, ללא ייעוץ משפטי על ידי עו"ד המתמחה במקרקעין.

כל פרט ופרט בחוזה, הוא בעל משמעות ענפה ויש לוודא כי כל הזכויות והחובות מעוגנים היטב.

תשלום מס שבח הוא חלק אינטגראלי מהליך מכירת דירה. כדאי מאוד לבדוק, טרם מכירת דירה, האם זכאי המוכר לקבלת פטור ממס שבח. לעיתים, ייעוץ מקצועי יגלה כי כדאי להזדרז עם מכירת הדירה או להמתין, בכדי להיכנס לגדרי פטור מתשלום. הליך מכירת דירה דורש גם קבלת ייעוץ משפטי לעניין חוזה המכר.

**ייעוץ מקוון בנושאי מקרקעין ניתן ומומלץ באתר הפורומים המשפטיים – פורום נדלן >>

 



תגיות המאמר: מס שבח, מכירת דירה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שירה אלה

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי19/07/118197 צפיות
כדאי להכיר! מהם כללי האתיקה החלים על עורכי דין בישראל? מהי מטרתם? מה קורה כאשר עורכי דין מבצעים עבירת משמעת? על כללי האתיקה ועל דין משמעתי.

מאת: שירה אלהקנין רוחני09/06/112554 צפיות
מה קורה עם הפייסבוק?? האם חוק זכויות יוצרים מגן על הסטטוס בפייסבוק? זוהי אחת השאלות המשפטיות המעניינות ביותר בתחום זכויות יוצרים באינטרנט.

מאת: שירה אלהרשלנות רפואית26/05/111334 צפיות
נפגעת מרשלנות רפואית בניתוח? מה ניתן לעשות? מהי עמדת בתי המשפט לגבי רשלנות רפואית בניתוחים? כל המידע החשוב לנפגעי רשלנות רפואית בניתוח.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי17/05/111636 צפיות
נתפסת על מהירות מופרזת והוגש נגדך כתב אישום? מהי משמעות של משפט תעבורה? מהם שיקוליו של בית המשפט, במסגרת משפט תעבורה?

מאת: שירה אלהנדל"ן ומקרקעין12/05/112401 צפיות
מה קורה כאשר שוכר אינו מתפנה מדירתכם? מהי הדרך הנכונה ביותר לפינוי שוכר? האם ניתן להגיש תביעת פינוי דייר מדירה? במאמר שלפניכם.

מאת: שירה אלהחקירות23/03/111567 צפיות
תמיד רציתם לדעת! מיהו הנוטריון ומדוע חתימתו כה חשובה? מהי משמעותה? האם נוטריונים בישראל, זקוקים לרישיון בכדי לתת שירותי נוטריון? שאלות ותשובות.

מאת: שירה אלהחוק ומשפט - כללי16/03/112369 צפיות
זה קורה גם שם! בהליכי גירושין, משתמשים בני זוג בגירושין ככלי של הוצאת דיבה. האם הוצאת דיבה או לשון הרע בהליך גירושין, היא ברת תביעה?

מאמרים נוספים בנושא נדל"ן ומקרקעין

מאת: רוני הכהןנדל"ן ומקרקעין26/10/211691 צפיות
טרם ההקמה יש לדעת כי הקמה של מבנה חייבת להיות בהתאמה מלאה לחוקים.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין24/12/201318 צפיות
בונים לכם מגדל חדש ליד הבית? גיליתם שתוכנית חדשה עתידה לשנות לכם את החיים? מגרש החניה שהתרגלתם לחנות בו עומד להיעלם לטובת בניין חדש? תמיד תוכלו להגיש התנגדות לתוכנית. שכן רוצה להוסיף שטח בניה, מבקש שימוש חורג ? מאמר זה יסביר לכם איך אפשר להתנגד לתוכנית, מה צריך לעשות ולמי צריך לפנות.

מאת: רונית אלפסינדל"ן ומקרקעין22/11/201509 צפיות
רכישת דירה יד שניה או דירה מקבלן? ומה בודקים לפני שרוכשים דירה מקבלן? והאם צריך עו"ד דין מקרקעין או שאפשר שעו"ד של הקבלן ייצג אתכם? כל זא ועוד במאמר שלפניכם.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין01/11/201304 צפיות
קיבלת כתב אישום בדואר רשום בשל בנייה ללא היתר, חריגה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג, פיצול דירות. אתם שואלים את עצמכם מה עליכם לעשות. במדריך זה נסביר לכם מה צפוי, שלב אחרי שלב.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין29/09/201589 צפיות
מתכננים לבנות בריכת שחייה ביתית? חשו לדעת למה אתם נכנסים! בשנים האחרונות הופכות הבריכות הפרטיות לפופולריות מאוד בכל רחבי הארץ ואינן עוד נחלתן הבלעדית של בעלי הממון בלבד, לא מעט הודות לטכנולוגיות המתקדמות שקיימות כיום, המוזילות משמעותית את עלויות הבניה וההתקנה. נושא הצורך וההליך בהיתר בניה מורכב וחשוב שיהיה מלווה על ידי המומחה הנכון

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין08/09/20998 צפיות
עיריית תל אביב-יפו מפעילה צעדי אכיפה מינהליים ומשפטיים כנגד עבירות על חוק התכנון והבנייה ובכלל זה עבודה אסורה או שימוש אסור בנכס. ב-20 בדצמבר 2018 נכנסו לתקפן תקנות העבירות המינהליות [קנס מינהלי - תכנון ובנייה] תשע"ח 2018. על פי תקנות אלו, ניתן יהיה להטיל קנסות מינהליים על עבודה אסורה, שימוש אסור ועל אי קיום צווים מינהליים להפסקת עבודות או להפסקת שימוש.

מאת: בנימין קלינגרנדל"ן ומקרקעין11/08/20954 צפיות
קיבלת צו הריסה? לא סוף פסוק! בת המשפט נתן לאחרונה כמה החלטות שיתכן ויכולים לסייע לך!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica