חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עיצוב מצבות קבורה וטיפוחן

מאת: דוד כהןיהדות29/12/20101506 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר בן משפחה או קרוב שלנו הולך לעולמו, הכאב והגעגוע משתלטים ואנחנו כמהים לראות את יקירינו שוב. לצערנו לא ניתן לשנות את העובדה שהמוות הוא סופי, אולם ניתן להנציח את זכרם של המתים בדרך יפה, מכובדת ומרשימה, כך שנרגיש כאילו הם קרובים אלינו. אנשים עושים את ההנצחה של קרוביהם בדרכים שונות, למשל ע"י הקמת אתר זיכרון או אתרי הנצחה באינטרנט, אולם הדרך המקובלת ביותר להנציח את המתים היא באמצעות מצבות קבורה.

המצבה מוכרת לא רק ביהדות אלא גם בנצרות ובדתות אחרות. ביהדות הקמת מצבה מתאפיינת בכיתוב תנצב"ה על המצבה, שמסמן על כך שהיהודים מאמינים בעולם הבא, והקמת המצבה אצל היהודים נעשית 30 יום לאחר טקס הקבורה, מה שמשאיר למשפחה האבלה זמן לא רב להזמנת המצבה ותכנונה ע"י חברת עיצוב מצבות.

תכנון המצבה וחלקת הקבר בכלל נעשה בשיתוף עם חברה לבניית מצבות, אשר תציע סוגי אבן שונים ועיצובים אומנותיים מיוחדים שמהם ניתן יהיה לבחור. בבחירת מצבה רצוי לחשוב לא רק על המחיר הסופי שלה, אלא גם על טעמכם האישי ועל הנפטר עצמו, כדי שיהיה לכם נעים להגיע אל המצבה ותרגישו שלמים עפ הבחירה.

לאחר בחירת הסלע והעיצוב, ניתן לבחור גם כיתוב שיופיע על המצבה עצמה. הכיתוב יכול להכיל ציטוט מן המקורות או שיר כלשהו שהיה אהוב על האדם שהלך לעולמו. הציטוט נותן למצבה נופח אישי וייחודית לעומת מצבות קבורה אחרות באותו בית עלמין. הכיתוב יופיע בחריטה או כתוספת בחומר אחד שיחובר למצבה עצמה. כיום מקובל לעשות את הכיתוב מחומרים כמו מתכת או אבן, לפי בחירת הלקוח.

לאחר טקס גילוי המצבה, החברה שבנתה אותה יוצאת בדרך כלל מן התמונה ומתחילה תקופה של שנים שבהן האחראים לחלקת הקבר הם אותם בני משפחה או קרובים של הנפטר. רבים נוהגים להגיע כמה פעמים בשנה אל בית העלמין ולטפח את הקבר, לשים עליו פרחים או להשקות את הגינה. אחרים מגיעים לבית הקברות רק פעם בשנה לטקס האזכרה, ואז לא תמיד יש להם זמן לעבודות גינון, טיפוח וניקוי של המצבה.

עבור מקרים כאלה, מציעות חברות שונות שירותים של חידוש או שיפוץ מצבות, הכולל טיפוח ואזקת קברים, כמו גם, ניקוי וגינון של חלקת הקבר. מצבה שהוזנחה במשך שנים מאבדת מיופיה ויש צורך בעבודות תיקון מקלות ועד רציניות יותר. הקבר עלול לאחר שנים להיסדק ואף להישבר, ומצבת האבן לעיתים נראית מלוכלכת ומוזנחת. אך אל דאגה, לכל מצב כזה קיים פתרון, וניתן לשפץ את המצבה ולהמשיך לטפח אותה, כך שמצב כה חמור לא יחזור על עצמו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מיזם גרופ פתרונות אינטרנט בע"מ - שיווק באינטרנט, קידום אתרים באינטרנט, בניית אתרים.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דוד כהן

מאת: דוד כהןבניית אתרים18/11/213617 צפיות
סוג נפוץ של אתרים הוא חנות וירטואלית שמציעה לגולשים מגוון מוצרים לרכישה מקוונת. קיראו מה ניתן למכור בחנות הווירטואלית וכיצד לעשות זאת נכון.

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211346 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211224 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: דוד כהןאדריכלות22/04/212182 צפיות
מחפשים מנוף לקומות גבוהות, מנוף לקומה 20 או יותר? המאמר הזה יסכם לכם כל מה שחשוב לכם לדעת.

מאת: דוד כהןעיצוב פנים27/11/202887 צפיות
עיצוב חלל הבית יכול להעשות באמצעות שילוב תמונות יפות לחדרי השינה והסלון. אפשר לבחור תמונות מסוגים שונים וזה המקום לעשות סדר.

מאת: דוד כהןרפואה23/09/201464 צפיות
בימינו, כשהבריאות עולה לראש סדרי העדיפויות, חשוב לדעת לבחור רופא מומחה לרפואת אוזן גרון, כדי למנוע בעיות עתידיות, כדי לטפל בבעיות קיימות וכדי לשלול מחלות.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205167 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102802 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195572 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195638 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195656 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195612 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195639 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195631 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica