חפש מאמרים:
שלום אורח
11.04.2021
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיתוח מנהלים – ניהול זמן - מה ההבדל בין מנהל למנהיג - פינה מהסרטים 1

מאת: נורית נחוםניהול17/05/20091437 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מנהיגים הם אלה שמשרתים את האנשים אשר משרתים את הלקוחות. זוהי הנחת היסוד של סרט-ההדרכה "חמוצים למנהיגים", המסביר את ההבדל בין מנהל למנהיג.  


"המלפפונים החמוצים" - הם הדברים שהעובדים שלך צריכים ממך כמנהיג. אם יקבלו אותם הם ילכו בעקבותיך ויצליחו, אם לא - האמון בך והכבוד שהם רוחשים לך כמנהיג יחלו להתערער.
אז מה ההבדל בין מנהל למנהיג? מנהיגות היא בחירה מודעת להיות במיטבך. ברגע שאתה מתחייב ומתרגל זאת, תהיה מנהיג. לא משנה מה יונח על שולחנך כמנהל, "מנהלים הם אנשים העושים דברים כראוי בשעה שמנהיגים הם האנשים העושים את הדברים הראויים".

בוב פרל, מנהל רשת מסעדות ומרצה, סוקר בסרט בדרך משעשעת את "מלפפון ההתלהבות", "מלפפון הביטחון" ו"מלפפון ההגינות" ומסביר מהם "החמוצים" שאנשיכם זקוקים להם

סרטים רלוונטיים:

ניהול זמן

פיתוח מנהלים

מלפפון ההתלהבות -

  • כמנהיגים תפקידנו לעורר התלהבות בצוות שלנו! שדרו אנרגיה והתלהבות. זכרו - התלהבות מדבקת וכך גם חוסר התלהבות. 
  • העבירו מסר של דחיפות - לכולם יש בעיה של דחיינות, לכן חשוב שהמנהיג יעביר מסר של דחיפות: "עשה זאת כראוי ועשה זאת עכשיו". 
  • עשו דברים בהנאה!

 

מלפפון הביטחון

  • כמנהיגים, תפקידנו להשרות ביטחון - להוציא את הפחד מהעתיד. 
  • "מנהיג הוא אדם שתבחר ללכת בעקבותיו למקום שאליו לא תלך בעצמך", (ג'ואל ברקר).
  • דאגו לספק מידע לעובדים, לעדכן אותם, לחלוק כל מה שניתן, להפוך אותם לחלק מהתכנון האסטרטגי שלכם. חשוב לזכור שהעובדים יודעים יותר מהמנהלים כי הם קרובים יותר ללקוחות. התייעצו איתם. 
  • חזקו את ביטחונם העצמי של הנתונים להנהגתכם. לכולנו יש חומות שבנינו לעצמנו וקשה לנו להתגבר עליהן. המקור שלהן בראש. הנרי פורד אמר: "תחשוב שאתה יכול או תחשוב שאינך יכול, בכל מקרה הצדק איתך". 
  • אנו יכולים להיות האויבים הגדולים ביותר של עצמנו. מנהיג יכול לשנות  את כיוון חייהם של אנשים על ידי חיזוק הביטחון העצמי שלהם. לרוב נדרש רק לספק הזדמנות ולומר: "אני מאמין שאתה יכול". בכך מסתכמת הדחיפה שלה זקוקים מרבית האנשים.

 

מלפפון ההגינות -

  • העובדים שלך צופים בך כל הזמן. הם רוצים לדעת אם מה שאתה אומר תואם את מה שאתה עושה. 
  • אתה יכול לסמוך על דבר אחד: מה שהם רואים, זה מה שתקבל. 
  • עשה את הדבר הראוי, לא משנה המחיר. אחד החטאים הבלתי נסלחים במנהיגות הוא צביעות.

תפקיד העובדים אינו לשרת אותנו, תפקידנו לשרת אותם. האם אתם משרתים את העובדים שלכם? האם אתם דואגים למלא את צורכיהם כדי שיוכלו לטפל בלקוחות? האם הם מקבלים מכם "חמוצים"? לא נבחרתם להנהיג בטעות, מישהו בהנהגה ראה בכם משהו. הוא ראה את הטוב שבכם. הוא האמין בכם. כעת תורכם להאמין באנשי הצוות שלכם ולשרת אותם.

סרטים בנושאים נוספים:

בטיחות בעבודה

הטרדה מינית

משא ומתן

פיתוח הדרכה

 

ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

חברת מולטידע מייצגת בלעדית בישראל את חברות הפקת סרטי ההדרכה הגדולות והמובילות כיום בעולם וברשותה ספריית סרטי הדרכה הגדולה, המקצועית והעדכנית כיום בישראל.

הספריה מכילה סרטים המיועדים למקומות עבודה ומהווים כלי עזר מקצועי וזמין וברמה גבוהה לביצוע כל סוגי ההדרכות בארגון:

פיתוח מנהלים, ניהול אפקטיבי, תרבות ארגונית, ניהול זמן, מנהיגות, בטיחות בעבודה, עבודת צוות, פיתוח הדרכה, תקשורת בין אישית, שפת גוף, קבלת החלטות, מוטיבציה והנעת עובדים, הטרדה מינית, משוב והערכה  ועוד.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת נורית נחום

מאת: נורית נחוםניהול30/10/102078 צפיות
פוטנציאל אדיר גלום בבני דור ה-Y, המציפים כיום את שוק העבודה. ארגונים שיטיבו להכיר את מאפייניהם ואת מה שמניע אותם ירוויחו בגדול. המאמר הבא מהווה כעין "מדריך נבוכים" עבור מי שמנהלים את החבר'ה הצעירים ההלו, ופורט את ה"לחצנים" שמפעילים אותם בצורה האפקטיבית ביותר

מאת: נורית נחוםעבודה וקריירה - כללי10/01/101528 צפיות
כיצד הפך סנטור שחור וכמעט-אלמוני מאילינוי בתוך ארבע שנים בלבד לנשיא ארצות הברית? איך אדם שבקושי שמעו עליו ב-2004, נבחר לנשיאות ב-2008? התשובה טמונה בשליטה המופלאה של ברק אובמה בחמשת הסודות של הנואמים הטובים בעולם: שפת גוף, מסר חד, ללא מחיצות, ארבע שפות ולהט אמיתי. סודות של תקשורת יעילה שיכולים לסייע לכל אדם גם בחייו האישיים והעסקיים.

מאת: נורית נחוםדמוקרטיה ושלטון11/11/091936 צפיות
כיצד הפך סנטור שחור וכמעט-אלמוני מאילינוי בתוך ארבע שנים בלבד לנשיא ארצות הברית? איך אדם שבקושי שמעו עליו ב-2004, נבחר לנשיאות ב-2008? התשובה טמונה בשליטה המופלאה של ברק אובמה בחמשת הסודות של הנואמים הטובים בעולם: שפת גוף, מסר חד, ללא מחיצות, ארבע שפות ולהט אמיתי.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/091397 צפיות
העצה הכי חשובה שיש לסרט-ההדרכה "תופעת הגפן" לתת למנהלים, שארגונם שרוי בחוסר ודאות ובמסדרונותיו רוחשות שמועות רבות - היא לדבר עם העובדים באופן מתואם ואחיד. זה לא סוד שבתקופת מיתון אנשים מאבדים את משרותיהם. גם דיווחי המדיה מחזקים את השמועות ואינם מקלים על המצב. כל זה מלווה בתחושת חוסר וודאות ואובדן שליטה ועלול לגרום ללחץ ומתח בקרב העובדים, ואין זה פלא שהם מוטרדים מעתידם בארגון. מה יתרום לניהול אפקטיבי של המשבר ?

מאת: נורית נחוםניהול17/05/091775 צפיות
"אני מרגיש שהקירות סוגרים עלי", "איבדתי שליטה", "איני מספיק שום דבר", "דברים לא מסתדרים" – המשפטים הללו נשמעים לכם מייאשים וחסרי תקווה? איך לא?! אלו הם סימנים לאדם הנתון בלחץ. תחושת לחץ היא טבעית ונחלת הכל, אך בימים אלו של מיתון, חוסר ודאות והסלמה בדרום היא עלולה אף להתגבר. הבשורה הטובה היא שישנם כלים שיכולים להקל על התחושה הזו בעבודה. סרט ההדרכה של מולטידע "שליטה בלחץ" מציג 7 טכניקות להתמודד עם המצב.

מאת: נורית נחוםשימור לקוחות17/05/091380 צפיות
שירות לקוחות הנו נדבך חשוב מאוד בכל עסק, בעיקר בימים אלה כאשר התחרות קשה מתמיד. אחד הכלים רבי העוצמה העומדים לרשות חברה לטיפול בלקוחותיה הוא שפת גוף. אחד האתגרים הגדולים של נותני שירות הוא התמודדות עם לקוח זועם. במעמד כזה שפת הגוף יכולה לסייע לפתור את הבעיה, אך מאידך היא גם עלולה להחמיר את המצב. התנהלות נינוחה ומרגיעה של נותן השירות עושה את ההבדל בין טיפול נכון בלקוח לבין החמרת הבעיה. זו מוקרנת במידה רבה על ידי שפת הגוף של נותן השירות. סרט ההדרכה "שפת גוף לנותני שירות" מספק תשובות רבות בנושא.

מאת: נורית נחוםניהול17/05/091769 צפיות
איזה מנהל לא היה רוצה שכל עובדיו יעריכו אותו ויעבדו עם מוטיבציה גבוהה? מה צריך המנהל לעשות כדי לגרום לכך ? לאף אחד אין "גן-כריזמה" מיוחד, אך מנהל מעורר השראה יודע מה חשוב ומשמעותי בעבודה שלו, ויודע להבהיר זאת במילים ובמעשים לכולם בצוות שלו. המסר החשוב ביותר הוא שכדי שמנהל יהיה מקור השראה לאחרים, עליו להיות מקור השראה לעצמו. על כל אלה ועוד – במאמר הבא.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/20806 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/20830 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/20786 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/20646 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/20594 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/20518 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/20411 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica