חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח משכנתא

מאת: ביטוח משכנתאביטוח משכנתא30/12/2010922 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ביטוח משכנתא מאגד בתוכו שני סוגים שונים של ביטוחים, אשר יחד מהווים את חבילת הביטוח אותה דורשים הבנקים מכל לווה של משכנתא.

ביטוח חיים

חלק אחד הוא ביטוח חיים של הלווים, אשר נועד למקרה שחייהם יסתיימו קודם סיום ההלוואה, ואז רק הביטוח יכסה את המשכנתא שנשארה. זהו אפוא כלי המשמש את הבנק כביטחון לכך שהמשכנתא תשולם גם במקרה של איבוד יכולת החזר בצורה מוחלטת, מחמת מוות של אחד הלווים, שכן את החוב לבנק תפרע חברת הביטוח.

ייעודו של ביטוח חיים למשכנתא הוא בעיקר לצורך כיסוי ההלוואה, מסיבה זו אין בביטוח חיים כזה כדי לפטור את הלווה מחובת הדאגה למשפחתו ועליו לעשות בנוסף גם ביטוח חיים פרטי. כמו כן, אף אם הלווה כבר עשה ביטוח חיים פרטי, אין בזה כיסוי למשכנתא ולכן עליו לעשות ביטוח חיים נוסף שיעמוד במיוחד לצורך המשכנתא.

מתי אין צורך בביטוח חיים - קיימים מצבים בהם ניתן לפטור את הלווה מביטוח חיים למשכנתא, כגון שהוא מבוגר ביותר או שהוא בעל רקע בריאותי קשה. במקרים כאלו מאבד ביטוח החיים את מטרתו, כיון שלא ניתן לבטח חיים ברמת סיכון גבוהה. לכן, במקום ביטוח, קובעים את הסכום לביטוח לפי סכום ההלוואה, אולם גם במקרים כאלו קיימת אפשרות לחבילת ביטוח משכנתא בסכומים גבוהים יותר שהמרוויחים ממנה יהיו היורשים אשר יקבלו פיצויים מלבד כיסוי המשכנתא.

הביטוח גם לטובת הלווה - היתרון בביטוח חיים למשכנתא הינו גם עבור הצד של הלווה עצמו, בדרך כלל היורשים גם כן צריכים מקום לגור בו, אך לא תמיד יש להם יכולת לעמוד בהחזרי המשכנתא. ביטוח חיים שיכסה את המשכנתא יאפשר להם להמשיך ולהחזיק בדירה ללא צורך בעמידה בהתחייבויות כלפי הבנק.

ביטוח מבנים

החלק השני הוא ביטוח מבנים, אשר נועד לשמור על ערכו של הנכס המשמש ביטחון עבור הבנק למקרה של אי עמידה בתשלומים והחלת מימוש השעבוד של הנכס. ביטוח על המבנה נדרש בכדי לשמור על שווי הנכס מפני נזקים ואף לפירעון ההלוואה. הכיסוי אותו מעניק הביטוח הינו על העלות המשוערת של הבנייה ולא על הערך של הנכס בשוק אילו היה מוצע למכירה, כיון שזהו רק פיצוי על הנזק שעלול להיגרם.

את ערכו של הנכס כלפי הביטוח מעריכים על ידי שמאי מקצועי כשמדובר בדירה מיד ראשונה, או לפי מחיר הדירה כשמדובר בדירה מיד שניה. אולם אם סכום הביטוח שעלה מן הנכס אינו מכסה את כל ההלוואה, רשאי הבנק לדרוש שהביטוח יכסה סכום גדול יותר ללא תלות בשווי הנכס המבוטח.

ביטוח מבנה גם לטובת הלווה - יתרונות הביטוח למבנה אינם עומדים רק לימין הבנק, אלא גם עבור הלווה בעצמו. ביטוח המבנה מכסה נזקים שיארעו בבית גם ללא שהבנק יקבל ממנו חלק, למשל, אחד הנזקים השכיחים בבתים שעלותם גבוהה הוא בצנרת, ביטוח לבית יכסה נזק כזה ללא שהלווה ירגיש בו ובנוסף הדבר לא יכביד על תשלומי המשכנתא שלו .

בדרך כלל הבנקים למשכנתאות מציעים ללווים גם חבילות ביטוח מתאימות, בנוסף למשכנתא עצמה. בנקים אלו נחשבים כלקוח גדול מבחינת חברות הביטוח, משום כך היה סביר שיתנו לו תנאים טובים יותר מאשר לקוח פרטי שפונה לבטח את נכסיו. אולם במציאות זה לא תמיד כך, האינטרס האישי של הלווים אינו זה שעומד לנגד עיני הבנקים ולכן לקוח שיעמוד בעצמו מול חברות הביטוח השונות עשוי להשיג תנאים טובים יותר.

 



תגיות המאמר: ביטוח משכנתא


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

למידע נוסף על ביטוח משכנתא היכנסו לשקוף - אתר מידע בנושא משכנתא ומשכנתאות.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ביטוח משכנתא

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223053 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162762 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142853 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147656 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148040 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138257 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131975 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica