חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח משכנתא (נכון לשנת 2013)

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/20138250 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כאשר אדם לוקח משכנתא מן הבנק, הבנק למעשה מחייב אותו לבטח את עצמו בביטוח חיים ואת הנכס עצמו בביטוח כנגד נזקים, כאשר שני הביטוחים האלו יחדיו מכונים "ביטוח משכנתא". המטרה של הבנק היא לבטח את עצמו מפני מצב בו נוטל המשכנתא נהרג או נפצע פציעה חמורה ולא מסוגל להחזיר את התשלומים על המשכנתא, או שהנכס עצמו ניזוק או נשרף ויש לשפץ אותו על חשבון כספי הביטוח. מצידו של המבוטח, הוא מבטיח לעצמו שאם חס וחלילה יקרה לו הנורא מכל, חברת הביטוח תשלם את יתרת ההלוואה ומשפחתו לא תישא בנטל התשלומים. בכל אופן, הבנק עצמו נרשם כערב בפוליסת הביטוח עצמה עד לגובה ההלוואה שנותרה לתשלום.

התאמה הביטוח ללוח בו נלקחת המשכנתא ולרמת הסיכון של הלווה

חברות הביטוח מתאימות את הביטוחים השונים ללוח בו נלקחת המשכנתא לרמת הסיכון אותה לוקח המבטח על עצמו וכמובן לגילו. לדוגמה, במסלול קרן שווה רמת הסיכון של המבוטח יורדת עם השנים מכיוון שהוא חייב לבנק פחות ופחות כסף ככל שהן עוברות ולכן גם הפרמיה שלו תקטן משנה לשנה. לעומת זאת, מי שלוקח הלוואת בלון בה הקרן משולמת בסוף התקופה, לוקח על עצמו סיכון גבוה יותר ככל שעובר הזמן ולכן הפרמיה שלו תהיה קבועה.

יש לדעת כי האתרים של חברות הביטוח אמנם מציינים את תנאי הפוליסה הבסיסיים ולעיתים גם מעניקים בונוסים שונים כגון חודש או חודשיים ללא תשלום, אבל הפרמיות המדויקות עבור כל מבוטח נקבעות רק לאחר יצירת קשר עם חברת הביטוח או סוכן מטעמה.

בנוסף לכך קיימות גם הרחבות שונות לביטוח משכנתא כגון ביטוח למקרה של אבטלה (עד 12 חודשים) או תחלואה במחלות לב וסרטן. באופן דומה, לביטוח מבנה ניתן להוסיף גם ביטוח תכולת דירה.

ביטוח משכנתא ללקיחת משכנתא ללא הון עצמי

בניגוד לשני הביטוחים הקודמים שהם חובה, כאן מדובר על ביטוח הנועד לאפשר גם למי שאין בידו את ההון העצמי הנדרש לקחת משכנתא. עד סוף 2012 היה מדובר בפיתרון זמין ונוח, כאשר חברת הביטוח הייתה מבטחת את נוטל המשכנתא בביטוח מיוחד והייתה מבטיחה לו מימון של עד 95% אחוז, כך שההון העצמי הנדרש היה ממנו קטן מאוד.

היום לעומת זאת בנק ישראל לא מאפשר לבנקים לתת משכנתאות עם אחוז מימון גבוה מ - 75% לרוכשי דירה ראשונה,מ - 70% למשפרי דיור ומ - 50% לרוכשי דירה להשקעה (דירה שנייה). מצב זה הפך את ההצעות של חברות הביטוח המיוחדות כגון EMI ללא רלוונטיות.

יש אמנם דרכים עקיפות "להביא" את ההון העצמי הגבוה יותר כגון לקיחת הלוואה לכל מטרה או משכון דירה נוספת של אחד ההורים, אך מדובר בפתרונות שבסופו של דבר עלולים להכביד עוד יותר על הלווים ומומלץ להשתמש בהם כמוצא אחרון לאחר שנבדקו כל האפשרויות האחרות.

בהצלחה!

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

וידר מאיר יועץ משכנתאות

מנכ"ל וידר משכנתאות

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת וידר מאיר

מאת: וידר מאירמשכנתא12/07/152287 צפיות
סיכום של חמישה צעדים שיעזרו לכם לקחת את המשכנתא הטובה ביותר בעבורכם באופן אישי, על מה יש להקפיד ואסור בשום פנים ואופן לדלג...

מאת: וידר מאירמשכנתא29/03/151787 צפיות
בדרך לקחת משכנתא? אתם לא חייבים לעשות את זה לבד! הלוואת משכנתא היא כנראה ההלואה הגדולה שתיקחו בימי חייכם, עליה תשלמו בממוצע כ 50% מערכה בריביות. אם תשכילו לקחת הלוואה מתאימה, בגובה מינימאלי ובתנאים אופטימאליים - תוכלו לצלוח את תשלומי המשכנתא וגם לנהל חיים במקביל :-)

מאת: וידר מאירמשכנתא09/10/142527 צפיות
מהם היתרונות ומהם החסרונות של מסלול ריבית קבועה לא צמודה במשכנתא כיום?

מאת: וידר מאירמשכנתא10/09/142549 צפיות
מה הכי חשוב לדעת כאשר בוחרים קורס יועצי משכנתאות ואיך מודדים את איכותו של קורס כזה?

מאת: וידר מאירמשכנתא08/12/121095 צפיות
לקיחת משכנתא היא אחת המשימות המורכבות ביותר בחיים למרות שלא תמיד אנחנו נותנים על כך את הדעת. מדובר בהלוואה שמלווה את רוב האנשים כשני עשורים מחייהם ולעיתים אף יותר

מאת: וידר מאירמשכנתא25/11/12996 צפיות
אין ספק שכל אחד מאיתנו רוצה לחסוך כמה שיותר כסף בתהליך לקיחת המשכנתא, במיוחד כאשר נוטלים משכנתא בעשור השלישי או הרביעי לחיים, אבל נשארים עם המשכנתא בדרך כלל לשני עשורים נוספים לפחות

מאת: וידר מאירמשכנתא05/11/121053 צפיות
כיצד מבצעים גרירת משכנתא? בשביל לבצע גרירת משכנתא יש להגיש בקשה לבנק למשכנתאות ולקבל אישור עקרוני

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223023 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162754 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142848 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147648 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148033 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131970 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

האם יש דרך להוזיל גם בביטוח למשכנתא? אם טרם לקחתם משכנתא או כבר לקחת וטרם לקחתם ביטוח למשכנתא, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא המסביר איך ניתן לחסוך בביטוח למשכנתא

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica