חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קבוצת אלרום משיקה לראשונה בישראל תוכנה להפקת כתוביות בתלת מימד

מאת: yaron lotanתוכנה05/01/20111408 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

התוכנה מציגה טכנולוגיה הנחשבת לחידוש בעולם ככלל ובישראל בפרט. עד כה לא נכנסה לשימוש תוכנה להפקה ועריכה של כתוביות בתלת מימד.

התוכנה מצטרפת לתוכנת עריכת הכתוביות והדיבוב של קבוצת אלרום, שהוטמעה ברבים מאולפני העריכה מהטובים בעולם.

הכלים הקיימים כיום בעולם לביצוע כתוביות, נותנים מענה חלקי בלבד בסרטי תלת מימד ועלות השימוש בהם גבוהה ביותר.

הטכנולוגיה החדשה של אולפני אלרום, מציעה פתרון יעיל, פשוט וזול יותר, המעניקה אפשרות לצפייה בסרט עם כתוביות בתלת מימד. המצב היום בסרטי ה- D3 הוא שבעוד הסרט בעל עומק צפייה, הכתוביות נשארות מאחור, דבר שגם אם לא תמיד מורגש, מפריע לעין ולמיקוד הצפייה וההנאה מהסרט. הפיתוח החדש של אלרום מאפשר לכוון בצורה מקסימאלית את העומק של הכתוביות, כך שיהיו ברמה אחת עם העומק של הסרט ויעניק איכות צפייה מירבית.

איתן שדה, מנכ"ל קבוצת אלרום אמר: "הפיתוח הנ"ל הגיע לאחר שבתקופה האחרונה נחשפנו לצורך הגובר בכתוביות ייעודיות לסרטי D3. מדובר על טכנולוגיה שאינה מוכרת עדיין בישראל ואף באופן חלקי בלבד בעולם. הצפייה בסרטים בתלת מימד שיפרה באופן משמעותי את חווית הצפייה, כך שהוספת כתוביות המעניקות את האפקט הנ"ל היא בגדר שדרוג משמעותי ביותר".

אלרום היא כיום הקבוצה הגדולה והמובילה בישראל בתחום הפקת כתוביות לכל סוגי המדיה הדיגיטלית, דיבוב וקריינות למגוון רחב של שפות. בנוסף, מחלקת התוכנה ELRStudio נותנת מענה לפתרונות מלל למדיה השונים מכל שפה ולכל שפה.

כיום מעסיקה החברה למעלה מ-70 עובדים קבועים בקיבוץ אלרום, תל אביב וניו יורק. בנוסף מעסיקה החברה עשרות מטובי המתרגמים והשחקנים.

האתגר: החדרת כתוביות באופן שהצופה לא יאבד את המיקוד מהעצמים שבסרט. כלומר, מיקום הכתוביות בהתחשב בעומק האובייקטים המוצגים על המסך.

הרציונל בכתוביות הינו שקיפות לצופה. עליהן לאפשר לצופה להבין את מה שלא נאמר בשפתו, במינימום "הפרעה" לסרט.

כתוביות בתלת-מימד הן בעצם כתוביות "רגילות", אשר משתלבות בתוך שני חלקיו של הסרט הסטריאוסקופי. במלים אחרות, כותרת נפרדת לכל עין. הכתוביות עצמן הן בדו-מימד, להבדיל מכתוביות תלת-מימד, שהן בעצמן בעלות עומק.

מיקום כתוביות התרגום הוא נושא שדורש התייחסות מיוחדת. טקסט בסרט סטריאוסקופי צריך להיות היכן שהוא במרחב, כלומר שיהיה לו עומק, מיקום על ציר Z (עומק). מיקום "שגוי" של הטקסט יהפוך אותו ללא קריא או שקריאתו תגרע מהנאת הצפייה בסרט.

בכדי למקם טקסט בסרט סטריאוסקופי באופן אופטימאלי, יש לאתר היכן העיניים מתמקדות ובאותו מרחק יש לשים את הטקסט.

כיום קיימים כלים שונים להוספת תרגום לסרטים סטריאוסקופים. בכל מערכת עריכה של סרטים סטריאוסקופים, ניתן, אך לא רצוי, לעשות זאת (כי אז הסרט אינו "נקי", יהיה עליו תרגום קבוע לשפה אחת). כלי הכתוביות של חברת SDI הסקנדינבית, מייצר פתרון תרגום לטכנולוגיית ה- BLU-RAY, בהסכם עם חברת סוני וכן יצרנית התוכנה SCREEN SUBTITLING הותיקה מאנגליה.

תוכנת ELRStudio שפותחה באולפני אלרום, משמשת לאורך כל תהליך ייצור כתוביות לכל סוגי המדיה והתוכן. לסביבה זו שולבו כלים לעבודה עם סרטי תלת-ממד, המאפשרים את הדברים הבאים:

  1. צפייה מקדימה בסרט סטריאוסקופי.
  2. קביעת נקודת מיקוד העיניים לכתובית (למעשה, ניתן לקרב ולהרחיק את הכתובית מהצופה).
  3. צפייה מקדימה על הכתובית בסרט הסטריאוסקופי.
  4. הטבעת הכותרות לסרט סטריאוסקופי.
  5. זיהוי הנקודות בהם מתחלפת סצינה ובהם אין להציג כותרות.
  6. כלים אלו בנוסף לחבילת הכלים הקיימת מאפשרים פעולות נוספות אשר נדרשות לעריכת הכתוביות בתוכן בכלל ותלת-ממדי בפרט.

כלים נוספים שנוספו בתוכנה החדשה

מנוע זיהוי חילופי סצנות (Shot Change Detection) - כלי שקיים לצורך הקפדה על תקני השידור המחמירים של ה-FCC האמריקני ושל OfCom הבריטי, שקובעים כי כותרת לא תופיע על המסך בזמן חילוף סצנה. ההסבר לכך הוא שחילוף התמונה גורם לצופה לקרוא מחדש את הכותרת שעל המסך. בחילוף סצנה בסרט סטריאוסקופי יש גם שינוי של נקודת מיקוד העיניים ויש לתקן זאת לצופה.   

עורך הכתוביות מאפשר לקבוע היכן תהיה נקודת המיקוד של הטקסט. 0 הוא המקום שבו הייתה הכתובית בדו-מימד, מינוס יהיה רחוק יותר ופלוס קרוב יותר אל הצופה.

סרט זה יוכל להתנגן בכל אמצעי הקרנת תלת-ממד בשיטות השונות להצגת מדיה זו.

יישום הטבעת הכתוביות בסרט סטריאוסקופי עם תוכנת ELRSTUDIO מתאים לכל סוגי המדיה הקיימים. הניסיון העשיר באלרום בהתמודדות עם תכנים מכל העולם ומכל סוגי הקידודים, מאפשר הוספת תרגום איכותי (הן בתוכן והן טכני) לכל סרט תלת מימדי מסלולר, דרך אינטרנט וטלוויזיה ועד קולנוע דיגיטלי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

yaron lotan

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת yaron lotan

מאת: yaron lotanבריאות ילדים28/09/101468 צפיות
"עד גיל 18, שיעור הסובלים מהפרעות ראייה מגיע ליותר מ- 20% מן האוכלוסייה... כ-5% מן הילדים סובלים מהפרעות ראייה בגיל הרך, ובהן קטרקט, רוחק ראייה, קוצר ראייה, פזילה ואסטיגמטיזם (צילינדר). הפרעות אלו הן על-פי רוב מולדות, ובלי טיפול מתאים הן עלולות לגרום לראייה נזק בלתי הפיך" (מתוך דו"ח חטיבת המחקר ומידע של הכנסת). לקראת תחילת שנת הלימודים בבתי הספר, נרתמים ברשת "מכבי ממבט ראשון" מבית "מכבי שירותי בריאות" בשיתוף איגוד רפואת העיניים לילדים, להחזרת בריאות העיניים לבתי הספר.

מאת: yaron lotanלימודים22/08/103088 צפיות
ביום שלישי הקרוב ה- 24.8.10 יתקיימו בחינות ההסמכה של הרשות לני"ע ומשרד האוצר. כלכליסט בשיתוף עם מכללת "אורין שפלטר השכלה פיננסית", העלו פורום מיוחד בקבוצת הפייסבוק, בו יענו המומחים של המכללה לשאלותיהם של הניגשים לבחינות.

מאת: yaron lotanבריאות העין14/02/101987 צפיות
ד"ר יאיר מורד, יו"ר האיגוד לרפואת עיניים לילדים בישראל, רפי רייזר ונתן פייט אופטומטריסטים מומחים מרשת מכבי ממבט ראשון מגישים: המילון המלא לבעיות ראייה.

מאת: yaron lotanבריאות14/01/101955 צפיות
הטבות בלעדיות בתחום האופטומטריה לילדים ונוער עד גיל 18

מאת: yaron lotanבריאות העין14/01/101436 צפיות
ד"ר יאיר מורד, יו"ר האיגוד לרפואת עיניים לילדים בישראל. ורפי רייזר אופטומטריסט מומחה לילדים מרשת מכבי ממבט ראשון עונים על כל השאלות: מהם הסימנים שלילד יש הפרעה בראייה? איך בודקים ראייה לילד שאיננו מדבר? מהו אי שיויון בין האישונים? מה לעשות? האם ילדי עיוור צבעים? האם צפייה בטלויזיה או ישיבה מול מחשב מזיקה? מדוע יש לבצע בדיקת עיניים עם טיפות להרחבת האישונים? האם קריאה באור חלש "מקלקלת" את העיניים? האם ניתן לעצור את ה"עלייה במספר" של קוצר ראייה: מה יכול לגרום להתפתחות עין עצלה? מהו הטיפו

מאמרים נוספים בנושא תוכנה

מאת: ליאורתוכנה05/10/162648 צפיות
לימודיו של הנדסאי תוכנה, מאפשרים לעבוד בתחום התוכנה, ומתקיימים בבית ספר להנדסאים. בית ספר להנדסאים, שנמצא בתל אביב יפו, מספק הזדמנות לתושבי תל אביב והסביבה, ללמוד בו. תכנית הלימודים מתעדכנת, בהתאם לשינויים שחלים במקומות העבודה העתידיים.

מאת: אריה הרשקותוכנה19/07/152275 צפיות
"אני יודע מה מצב העסק שלי" זהו אחד מהמשפטים שכל בעל עסק אמור לדעת להגיד ואני שומע זאת לא מעט. ואז אני שואל, "ואיך אתה יודע מה המצב"? הבנת התשובה לשאלה זו תעזור להבין מה משמעות התאמת תוכנה לניהול עסק.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151859 צפיות
חברות רבות ברחבי העולם וכמובן גם בישראל עוסקות במלאכה המעניינת אך גם המאתגרת של פיתוח מוצרים אשר יש בהם אלמנטים טכנולוגיים. חלקן שייכות לצוות המו"פ של חברות אשר עוסקות גם בייצור בפועל של המוצרים, בעוד שחלקן נותנות את שירותי הפיתוח והתכנון לחברות יצרניות שונות ומגוונות.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151783 צפיות
מדענים כגון ניוטון, מקסוול ואחרים העניקו לנו את המודלים המתמטיים, "חוקי המדע" שהופכים לאפשרי את החיזוי המדויק של התפתחות מערכות ועצמים פיזיקליים בחלל ובזמן בהינתן תנאי שפה מסוימים ותנאי התחלה. מתמטיקאים יישומיים המציאו שיטות נומריות המסוגלות לייצר מספרים ושרטוטים המסייעים לתאר במדויק כיצד מערכות ועצמים יתפתחו בחלל ובזמן. הדבר מאפשר לנו לבצע סימולציות, להתאים פרמטרים, ובסופו של דבר לבצע תכנון טוב יותר, אם לא הטוב ביותר.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151800 צפיות
בארבע כתבות הספקנו להכיר את שיטת התכנון והייצור בעזרת מחשב, למדנו מי עושה בה שימוש ואילו שימושים נרחבים קיימים בעזרתה. בכתבה האחרונה בסדרה נבין מהי הטכנולוגיה העומדת מאחורי השיטה.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151796 צפיות
בשלושת הכתבות הקודמות למדנו מהי טכנולוגיית תכנון וייצור בעזרת מחשב, סקרנו את המשתמשים בשיטה ומהם השימושים הרבים שנעשים בה ברחבי העולם. בכתבה רביעית זו נצלול יותר פנימה ונציג את סוגי ה- CAD הקיימים ומי עשוי למצוא שימוש בכל אחד מהם.

מאת: מעיין סבןתוכנה16/04/151666 צפיות
בשתי הכתבות הקודמות הכרנו את תחום התיב"ם – תכנון וייצור בעזרת מחשב, ולמדנו מהי חשיבותו הגדולה בעולם תכנון המוצרים בענפי ההנדסה, הפיזיקה והמדע. נגענו גם במשתמשים העיקריים בטכנולוגיה זו, ובכתבה זו נרחיב אודות השימושים ב CAD ומי מנצל זאת לטובתו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica