חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מי שמאמין לא מפחד לקנות-אמנות המכירה

מאת: שרון גיגיעסקים - כללי05/01/20111321 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

 ישנו צורך גדול לארגונים להגדיל את מחזור המכירות באותו זמן נתון(יותר כסף באותו זמן).היום הארגון  תלוי במצב רוחו/יכולות/כישורים/אינטואיציה/ניסיון קודם של מוכר X.כלל התכונות/היכולות הללו=X מכירות=X כסף לקופת האירגון.

מה קורה אם המוכר לא כזה מוכשר? לא בא לו?הלקוח קשה?לא מצליח לזהות/להתחבר ללקוח?

הסטטיסטיקה מראה-מוכר טוב מצליח 1 מכירה מתוך 3.מוכר בינוני מצליח 1 מכירה מתוך 4.מוכר "גרוע" מצליח 1 מכירה מתוך 5.

בנוסף לזה בעיני רבים מאנשי המכירות התהליך נתפס כמו צייד/מאבק בין 2 הצדדים-המוכר והקונה.אין פלא שעם גישה כזו אחוזי שיעור הסגירה של העסקאות נמוך ושיעור השחיקה והתחלופה של אנשי המכירות הוא גבוה.

ישנם 2 תובנות עיקריות כדי להצליח במכירה:

1.      החלטת הקניה היא החלטה רגשית,לא רציונאלית.

2.      אנשים אוהבים לקנות,אך הם לא אוהבים שמוכרים להם.

אמנות הכירה מורכבת מ-4 שלבים עיקריים:

1.      יצירת כימיה-הלקוח צריך "להרגיש" שהמוכר מבין אותו והוא יכול לסמוך עליו.ההחלטות מתקבלות ע"י הרגש-ההיגיון רק מנמק אותם אח"כ.מעבר להתנהגות המומלצת הסטנדרטית-הופעה/חיוך/נימה חיובית,חייב להיות "שיקוף" של הלקוח(תנוחות גוף,חוויות משותפות וניסיון דומה)..

2.      זיהוי צרכים ורצונות-כולל 3 מימדים:

·         זיהוי הצרכים של הלקוח-תחושת מחסור שחש הלקוח והוא הבסיס לקניה.

·         זיהוי הרצונות-רצון הוא הדרך המועדפת "לסיפוק".

·         זיהוי מאפייני האישיות ותהליכי קבלת ההחלטה של הלקוח.

זה השלב הכי קובע וקריטי במכירה.למעשה זה שלה יצירת האמינות והאמון במוכר/בחברה/במוצר.אם מזהים בשלב זה את הצרכים וערכי "האגו"(הליבה)שמניעים ודרכם הלקוח בוחן אותנו ואת המוצר-הרבה יותר קל להתאים את התכונות ויכולות המוצר לצרכי הלקוח ולא ההפך.זה הגורם מספר 1 למכירה אפקטיבית.

3.מצגת-לאחר שנוצרה "הכימיה" וזוהו הצרכים,ניתן להציע לו את הפתרון.הפתרון מוצג ללקוח בפורמט ובשפה המתאימים לאישיותו,והדגשים יגעו בדיוק בנקודות שחשובות לו.מצגת קצרה אך אפקטיבית.

4.סגירה וטיפול בהתנגדויות-יישום נכון של 3 השלבים הקודמים יקטין בצורה משמעותית את מספר ועוצמת ההתנגדות בסוף.בד"כ ההתנגדות הראשונה של הלקוח היא לא אמיתית-"אם נגיע לעמק השווה בתחום הזה,אפשר לסגור עכשיו?"/"אם נפתור את הבעיה הזו,אפשר לסגור היום?"-אם התשובה שלילית,הלקוח יהיה חייב לספר לנו את ההתנגדות האמיתית..

היום ישנה טכניקה שעוזרת לזהות ולהגדיר במילים את צרכי הלקוח ואיך הוא "מודד" את המוכר והמוצר,ולהגדיר במילים איזה רגשות צריך לעורר אצל הלקוח כדי להוביל אותו לאמונה ולאמינות בנו(במוכר ובמוצר) ולקבלת החלטה חיובית לקניה.

זה יעזור לאיש המכירות להגדיל את אחוזי הסגירה מול הלקוחות הקיימים.

הגדרה=50% פתרון.כשמכינים מראש צורות "הצגת מוצר" שמותאמות לפי כל "צורך לקוח" ויש את היכולת להגדיר במדויק את צורכי הלקוח,שלב המצגת הוא קצר ואפקטיבי ומוביל למכירה ולסגירה קלה עם מינימום התנגדויות(אם בכלל).בנוסף היכולת להגדיר=ביטחון נוסף למוכרים טובים וביטחון נחוץ למוכרים בינוניים וגרועים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנליסט לחיים-life analyst

חיים בעוצמה,לפחד בפרופורציות

התמחות בתקשורת בין אישית וניהול שינויים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרון גיגי

מאת: שרון גיגיהפרעות קשב וריכוז02/02/145579 צפיות
תקשורת מילולית זה "שיווק" הרצון שלך לאחר,וזה תהליך שמורכב מכמה פרמטרים מדידים וברורים,ושליטה במיומנות הזו מובילה להצלחה ולהישגים ברמות הכי גבוהות שיש,בכול תחומי החיים,והיא פתרון טבעי להמון ממקרי בעיות "הקשב וריכוז" שיש היום.

מאת: שרון גיגיחינוך ולימודים - כללי12/07/121705 צפיות
להמון אנשים אין את הידע איך לזהות את הצרכים התקשורתיים של זה שממולנו על מנת להעביר לו מסר בלי כוח ובלי "לקבל עצבים",כי אם אני טועה,איך אפשר להסביר את התוהו ובוהו שהולך בעולם?-"חיים ומוות ביד הלשון" וה-"תקשורת אשמה"-לא אני המצאתי.

מאת: שרון גיגיחינוך ילדים07/07/123318 צפיות
הורה צריך כוח.הוא צריך להיות "חזק".פיזי , לוגי ,ומנטאלי. הורה צריך ידע. כמה שיותר נרחב וביותר נושאים-ה"רווח" כולו שלו.יהיה לו הרבה יותר קל להתמודד עם החיים וילדיו בפרט. ולא פחות חשוב , הורה צריך תגמול. תוצאה ודאית / ויזואלית .ילדים "ווינרים" שמצליחים,עצמאים....וכמובן, מסבים להורה נחת וכבוד.

מאת: שרון גיגיחינוך ולימודים - כללי07/07/121811 צפיות
המון סודות יש בעולם,ולחיים בפרט. אחד מהחשובים,הגדולים והמתסכלים ביותר הוא ב"מלחמה" בין הורים וילדים-איך לגרום לילד שלי להקשיב לי? למה הוא לא מקשיב? הוא לא מבין שאני רוצה רק בטובתו? שאני אוהב אותו "בטירוף"? איך אני יגרום לו להיות "ילד פלא" במקום "נוער בסיכון"? הוא לא מבין שמה שהוא עומד לעשות זו טעות ו/או הדרך מסוכנת?

מאת: שרון גיגיאימון לאיכות חיים07/07/121870 צפיות
תהליך זהו מסע של קבלה ונתינה. מסע שיש לו התחלה וסוף,והוא קצוב בזמן.יש לו כוח עצום. הוא מעצב את האישיות והחיים של כולנו ומשאיר "חותם לדורות". התהליך עצמו בנוי מנושאים, ולכול נושא אנחנו "יוצקים תוכן".לומדים,משננים,מתנסים,טועים ולומדים מטעויות...ובנוסף אי אפשר אחד בלי השני.תהליך בלי תוכן לא שווה,ותוכן בלי תהליך -אין לו זכות קיום-הוא לא רלוונטי. ככה זה גם בתת נושאים שמעצבים את חיינו: אמהות,הורות,נישואין,התפתחות אישית....

מאת: שרון גיגיאימון לחינוך27/06/121918 צפיות
תקשורת בינאישית אפקטיבית היא אחת מהיכולות שמוגדרות ככישורי חיים, והיא לא נלמדת בבית הספר. היא לא נלמדת בכלל (לפחות לפי מה שאני יודע)-רק מניסיון אישי של ההורה או "כישרון טבעי". ישנם המון יכולות שמוגדרות ככישורי חיים , שקריטיות לחיים של ילדנו , והם לא נלמדות בשום מקום- ניהול זמן, קבלת החלטה, אינטיליגנציה פיננסית.... כול אלו הם כישורי חיים שיקבעו ויעצבו את חייהם של ילדנו במציאות היום יומית , וזה תפקידנו ואחריותנו ללמד אותם-זה מצופה מאיתנו כהורים, לא "הציונים" בבית הספר (ואני בכלל לא מזלזל בחשיבות ובידע שנרכש שם).

מאת: שרון גיגיחינוך ילדים06/05/121735 צפיות
אתם מכירים את זה שאתם "מטורפים מרוב אהבה" לילדכם, ורוצים הכי טוב בשבילו, ועם זאת, רוב הפעמים לא מצליחים להחליף אתו שני משפטים בלי לקבל "עצבים" והתנגדות מצדו: רגע.../לא רוצה.../שניה אמא... אז יש פתרון.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/231760 צפיות
מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/222665 צפיות
סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/221827 צפיות
1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/221873 צפיות
הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222054 צפיות
כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/221922 צפיות
נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221530 צפיות
נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica