חפש מאמרים:
שלום אורח
16.09.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כישורי חיים - זה מה שיקבע את התוצאה הסופית

מאת: שרון גיגיחינוך ילדים07/07/20121922 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


כולם שואלים אותי , מה כול הורה צריך? למה "הנגיעה של אמא" והידע שיש בפנים , יכול לשנות חיים ?
כדי לענות על השאלה הזו - אולי נתבונן במציאות של כול הורה. מהורים יש המון ציפיות. מצידם עצמם כהורים,מצד החברה ומצד הילדים שלהם. מצפים מהם לעמוד בציפיות.מצופה מהורה לספק צרכים בסיסים לביתו ולילדיו (אוכל,ביטחון....), מצופה ממנו להיות דומיננטי ולהפגין דוגמא אישית, מצופה ממנו ללמד ו/או לדאוג לידע לילדיו(כרגע לא חשוב איזה ידע) ובעיקר-"להביא קבלות". לגדל ילדים "טובים" עם נימוסים,יכולות,ידע,כישורי חיים...שיובילו ויהפכו להורים ולאנשים "מנהיגים ומעצבים" חברה ודור עתיד.
אז, מה הורה צריך?
הורה צריך כוח.הוא צריך להיות "חזק".פיזי , לוגי ,ומנטאלי. הורה צריך ידע. כמה שיותר נרחב וביותר נושאים-ה"רווח" כולו שלו.יהיה לו הרבה יותר קל להתמודד עם החיים וילדיו בפרט. ולא פחות חשוב , הורה צריך תגמול. תוצאה ודאית / ויזואלית .ילדים "ווינרים" שמצליחים,עצמאים....וכמובן, מסבים להורה נחת וכבוד.
כדי שיוכל לממש את המציאות והצרכים שלו, הורה צריך חיבור טוב עם כול אדם (שיכול לעזור ולהוסיף לו), ובפרט עם ילדיו הורה צריך לדעת "איך לדבר עם "העולם וילדיו. תקשורת בינאישית אפקטיבית. (הספר ייתן יתרון משמעותי ביכולת לתקשר עם הילדים במינימום התנגדות ומקסימום אפקטיביות).
תקשורת בינאישית אפקטיבית היא אחת מהיכולות שמוגדרות ככישורי חיים, והיא לא נלמדת בבית הספר. היא לא נלמדת בכלל (לפחות לפי מה שאני יודע)-רק מניסיון אישי של ההורה או "כישרון טבעי". ישנם המון יכולות שמוגדרות ככישורי חיים , שקריטיות לחיים של ילדנו , והם לא נלמדות בשום מקום- ניהול זמן, קבלת החלטה, אינטיליגנציה פיננסית.... כול אלו הם כישורי חיים שיקבעו ויעצבו את חייהם של ילדנו במציאות היום יומית , וזה תפקידנו ואחריותנו ללמד אותם-זה מצופה מאיתנו כהורים, לא "הציונים" בבית הספר (ואני בכלל לא מזלזל בחשיבות ובידע שנרכש שם). היכולות הבסיסיות של ניהול עצמי הם שיקבעו את ההצלחה של ילדנו. אתם בטח "מכירים ושמעתם" על המון אנשים שהיו מצטיינים בלימודים ובבית הספר אך לא "הצליחו" בחיים - משפחה מפורקת, נפילות כלכליות...."עליו אי אפשר להאמין"..... לצערי,אי אפשר ליצור תוצאה אפקטיבית (הצלחה,אושר...) בלי ה"כלים" המתאימים.
אני מאמין שזה לא מתפקידו של שום הורה "להניע את גלגל החיים" של הילד. זה באחריותו של הילד עצמו. אני כן מאמין, שתפקידו של ההורה  הוא לדאוג, שלילד יהיו מספיק "כלים ויכולות" , להתמודד עם מהמורות החיים (ויהיו כאלו הרבה). כמה שיותר יכולות לילד ,הוא יצליח "לעבור בלי קפיצות וטלטלות קיצוניות" על כול המהמורות שהחיים יציגו לו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אנליסט לחיים-life analyst

חיים בעוצמה,לפחד בפרופורציות

התמחות בתקשורת בין אישית וניהול שינויים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שרון גיגי

מאת: שרון גיגיהפרעות קשב וריכוז02/02/145130 צפיות
תקשורת מילולית זה "שיווק" הרצון שלך לאחר,וזה תהליך שמורכב מכמה פרמטרים מדידים וברורים,ושליטה במיומנות הזו מובילה להצלחה ולהישגים ברמות הכי גבוהות שיש,בכול תחומי החיים,והיא פתרון טבעי להמון ממקרי בעיות "הקשב וריכוז" שיש היום.

מאת: שרון גיגיחינוך ולימודים - כללי12/07/121186 צפיות
להמון אנשים אין את הידע איך לזהות את הצרכים התקשורתיים של זה שממולנו על מנת להעביר לו מסר בלי כוח ובלי "לקבל עצבים",כי אם אני טועה,איך אפשר להסביר את התוהו ובוהו שהולך בעולם?-"חיים ומוות ביד הלשון" וה-"תקשורת אשמה"-לא אני המצאתי.

מאת: שרון גיגיחינוך ולימודים - כללי07/07/12954 צפיות
המון סודות יש בעולם,ולחיים בפרט. אחד מהחשובים,הגדולים והמתסכלים ביותר הוא ב"מלחמה" בין הורים וילדים-איך לגרום לילד שלי להקשיב לי? למה הוא לא מקשיב? הוא לא מבין שאני רוצה רק בטובתו? שאני אוהב אותו "בטירוף"? איך אני יגרום לו להיות "ילד פלא" במקום "נוער בסיכון"? הוא לא מבין שמה שהוא עומד לעשות זו טעות ו/או הדרך מסוכנת?

מאת: שרון גיגיאימון לאיכות חיים07/07/121061 צפיות
תהליך זהו מסע של קבלה ונתינה. מסע שיש לו התחלה וסוף,והוא קצוב בזמן.יש לו כוח עצום. הוא מעצב את האישיות והחיים של כולנו ומשאיר "חותם לדורות". התהליך עצמו בנוי מנושאים, ולכול נושא אנחנו "יוצקים תוכן".לומדים,משננים,מתנסים,טועים ולומדים מטעויות...ובנוסף אי אפשר אחד בלי השני.תהליך בלי תוכן לא שווה,ותוכן בלי תהליך -אין לו זכות קיום-הוא לא רלוונטי. ככה זה גם בתת נושאים שמעצבים את חיינו: אמהות,הורות,נישואין,התפתחות אישית....

מאת: שרון גיגיאימון לחינוך27/06/121328 צפיות
תקשורת בינאישית אפקטיבית היא אחת מהיכולות שמוגדרות ככישורי חיים, והיא לא נלמדת בבית הספר. היא לא נלמדת בכלל (לפחות לפי מה שאני יודע)-רק מניסיון אישי של ההורה או "כישרון טבעי". ישנם המון יכולות שמוגדרות ככישורי חיים , שקריטיות לחיים של ילדנו , והם לא נלמדות בשום מקום- ניהול זמן, קבלת החלטה, אינטיליגנציה פיננסית.... כול אלו הם כישורי חיים שיקבעו ויעצבו את חייהם של ילדנו במציאות היום יומית , וזה תפקידנו ואחריותנו ללמד אותם-זה מצופה מאיתנו כהורים, לא "הציונים" בבית הספר (ואני בכלל לא מזלזל בחשיבות ובידע שנרכש שם).

מאת: שרון גיגיחינוך ילדים06/05/121135 צפיות
אתם מכירים את זה שאתם "מטורפים מרוב אהבה" לילדכם, ורוצים הכי טוב בשבילו, ועם זאת, רוב הפעמים לא מצליחים להחליף אתו שני משפטים בלי לקבל "עצבים" והתנגדות מצדו: רגע.../לא רוצה.../שניה אמא... אז יש פתרון.

מאת: שרון גיגיחינוך ולימודים - כללי30/01/111285 צפיות
בעבר חשבו ש"להיות הורה טוב" ובעל רמת האינטליגנציה אישית של האדם הם אחד,אלא שהניסיון לימד אותנו שיש צורך גם במרכיבים אחרים כדי להצליח.כל אדם פועל לפי תבניות מוגדרות בעלות סדר לוגי.אם נדע לזהות ולהגדיר את הצרכים ו"הפרמטרים" ,שדרכם ילדנו מודד אותנו,ושבעקבותם הוא מגבש פרשנות על האינטראקציה בינינו,וכמובן נוכל למצוא דרך קלה לספק לו אותם,יתעוררו בו רגשות "טובים",והם יובילו לתוצאת התנהגות חיובית שצפויה מראש

מאמרים נוספים בנושא חינוך ילדים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים16/09/1910 צפיות
באמצע הבישולים נגמר הגז, בשילוב נזילת מים ממכונת הכביסה. כאשר אך נסיים לנקות את המקרר – מישהו כבר ישפוך שם לבן. איך מתכוננים כך לשבת בנחת?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים16/09/1911 צפיות
אדם מתוח וכעוס יוצר סביבו מעגלים של רוגז, הסוחפים לתוכם, כמו במערבולת, את כל הסובבים אותו

מאת: בתיה כץחינוך ילדים16/09/1910 צפיות
כאשר האדם מתוסכל ממעידותיו שהן "הכסף הקטן" ומתייאש מעצמו לגמרי, או אז נופל הוא ברשתו של ה"גנב הגדול"

מאת: בתיה כץחינוך ילדים16/09/1912 צפיות
איך מכניסים את השבת ברוגע ובנחת, ולמה חשוב לשמור על הבלגה ושליטה עצמית?

מאת: בתיה כץחינוך ילדים16/09/1912 צפיות
אנשים רבים שמחים כי הצליחו ברגע האחרון להגיע לשבת, או לרכוש משהו נוסף, ואינם נותנים את דעתם לחילול השבת שיתכן שהם גורמים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים16/09/1910 צפיות
רק מתיישבים – והילדים מתחילים לריב. האם אפשר לשנות את האווירה בשולחן השבת לטובה? הרב דוד פיירמן בטיפים יעילים

מאת: בתיה כץחינוך ילדים16/09/1912 צפיות
איך אנחנו מתנהגים בשולחן השבת ומה הילדים שלנו לומדים מאיתנו? ואיך הזריזות יכולה לסייע בניהול שולחן השבת?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica