חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אגנים ירוקים – לתת לטבע לשמר

מאת: אייל עמירוןבית חכם07/01/20111266 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אגנים ירוקים – לתת לטבע לשמר

אגנים ירוקים אנחנו יכולים למצוא בכל מיני מקומות בעלי אופי של מקוואות מים, כמו גדות נחלים או על שפת נהרות, שם ישנם מקוואות מים שבעצם שומרים על טריות המים, על ניקיונם ועל טוהרם. מדובר באזורים סגורים שהמים זורמים שם בתוך מערכת סגורה ומנצלת את כל משאבי הטבע האפשריים והרלוונטיים על מנת שהמים יישארו טובים. אחד השימושים העיקריים של אגנים ירוקים הוא צמחייה ועצים, שבעצם שורשיהם רוויים בחמצן, מה שנותן לשורשים שלהם את הבסיס הטוב ביותר לטיהור המים, וזאת ניתן להסביר על ידי שימוש של השיטה על ידי בני האדם באורח החיים המודרני שלהם.

אגן ירוק והגרביטציה

חסכון במים בבית יכול להיות מאוד ניכר אם משתמשים באגנים ירוקים. הגרביטציה כאן עוזרת לנו, משום שהמים יכולים לזרום ממערכת הסינון הראשונית שקולטת מים אפורים שמגיעים מן הברזים המדוברים, כמו המקלחת, הכביסה וכיוצא בזה, ובעצם לאחר השארת כל החומרים והתוצרים הפיזיים שאינם יכולים לזרום לאחר הסינון הראשוני, ממשיכה הגרביטציה ולוקחת את המים אל השלבים הבאים. שלב נוסף הוא הטוף, בעצם שכבת אבנים דקיקות וקטנטנות, שבעצם הצפיפות שלהן אינן נותנות לחלק מן החומרים שנמצאים במים להמשיך ולזרום, ושם החומרים הללו נשארים ומתמוססים עם הזמן. לאחר מכן, ממשיכים המים ומגיעים אל תחתי האגנים, שבהם אנו מוצאים את שורשי העצים והצמחייה, רוויים באותו החמצן שהיצמדות המים אליו יוצרת תהליך של טיהור טבעי, משום שהחמצן רווי במיקרו אורגניזמים שונים, שעוזרים לחומרים הלא טובים שבמים להתפרק. השימוש במים יכול להיות גם לאחר שהמים ממשיכים ומטוהרים על ידי פילטרים נוספים מכאניים.

הצורך של אגנים ירוקים

כל אגן ירוק צריך שטח אדמה מסוים. בחישוב האופטימאלי אנו צריכים לפחות מטר וחצי רבוע של אדמה על כל נפש שיש בבית. מעבר לכך, את האגנים הירוקים אנו צריכים למקם לאור נתוני גרביטציה טבעיים שצריכים לתת למים לזרום ולהסתנן בצורה האופטימאלית והטובה ביותר. הרצון שלנו ליצור מערכת סינון מים טבעית יכול להתמצות באפשרות הזו, של אגנים ירוקים.

העלות הנמוכה והפיתרון היעיל
יש הרבה מאוד פתרונות ירוקים והרבה מאוד דרכים של חסכון במים, אך אם אנו מוצאים פתרון שהוא גם חסכוני, על כך לא ניתן לערער ולא צריך לחשוב פעמיים. האפשרות שנחסוך במים במקביל לפיתוח צמחייה מדהימה בחצר הבית שלנו בסופו של דבר מצליחה להוציא את המיטב מכל העולמות, האנושיים, המכאניים והטבעיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ירקרק - המדריך שלך למים אפורים - אייל עמירון טל. 052-5522913,

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל עמירון

מאת: אייל עמירוןגינון10/06/111030 צפיות
אם שמעת על האפשרויות הטמונות במערכת מחזור מים אפורים ודאי תרצה להתקדם שלב ולהתקין מערכת כזו בביתך. אך כיצד יודעים איזו מערכת טובה ומשתלמת יותר? שוק מערכות מחזור המים מייצר המצאות ופטנטים חדשים משנה לשנה וקל להתבלבל בין המונחים והרכיבים השונים ותפקידם. כספים רבים מושקעים כיום בתחומים של פתרונות ירוקים והטכנולוגיות מתחדשות גם במראה הפיזי וגם בדרך התפקוד בפועל.

מאת: אייל עמירוןאיכות הסביבה 20/02/111443 צפיות
מחזור מים אפורים בישראל הוא נושא יחסית מורכב, משום שיש מספר גורמים שמנסים למשוך לכיוון שלהם ולנסות להשפיע על פי תפיסת הולם שלהם. עקרונית, משרד הבריאות, שהוא המשרד הממשלתי האחראית לבריאות הציבור, טוען כי לא ניתן באמת לחבר את הבתים הפרטיים למערכת מחזור מים אפורים, משום שמדובר כאן בפוטנציאל תברואתי לא פשוט, ובבדיקות של המשרד את המים האפורים גילו אחוז גבוה מדי של חיידקי קולי במים אפורים, מה שלא מאפשר למשרד לאשר את החוק.

מאת: אייל עמירוןאיכות הסביבה20/02/111384 צפיות
השנים האחרונות מהוות נקודת מפתח מהפכנית של ממש בדרך שבה אנו חושבים על הסביבה והתפיסה האקולוגית הופכת להיות יותר ויותר נחלת הכלל, וכבר אינה שיגעון של מתי מעט שמבקשים את טובתנו האישית ביחד עם טובתו של כדור הארץ

מאת: אייל עמירוןבית חכם07/01/111020 צפיות
מערכות מים אפורים יכולות להגיע בכמה גרסאות וכל אחת מן המערכות יכולה להיות טובה לסוג מסוים של שימוש, או צרכנים. יש להכיר את המערכות השונות על מנת שניתן יהיה לבחור את מערכת מים אפורים הטובה ביותר עבור כל אחד מאיתנו. על כך במאמר הבא..

מאת: אייל עמירוןבית חכם07/01/111318 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על מים אפורים. מהם מים אפורים? מה השימוש במים אפורים? ועוד...

מאמרים נוספים בנושא בית חכם

מאת: nash didanבית חכם07/10/181704 צפיות
חימום והסקה היה צורך בסיסי של בני אדם מאז ומעולם. בעבר בעידן איש המערות בני אדם חיממו את הבית שלהם בעזרת מדורות. עם התקדמות הטכנולוגיה אמצעי החימום של האדם השתכללו והפכו להיות טכניות יותר כמו למשל חימום באמצעות קיטור, חימום באמצעות גז וגם חימום באמצעות אנרגיה חשמלית.

מאת: טלבית חכם22/04/181569 צפיות
כמה פעמים קרה לכם שיצאתם מהבית ולא הייתם בטוחים אם סגרתם את הדוד החשמלי, את האורות בחדר השינה או את תנור האפייה? עם מערכת בית חכם לא תיאלצו לשוב על עקבותיכם כדי לבדוק האם אתם צודקים או טועים.

מאת: טלבית חכם04/03/181433 צפיות
בשנים האחרונות, צמד המילים החמות ביותר בתכנון האדריכלות ועיצוב הבתים הוא "בית חכם".

מאת: טלבית חכם11/02/181499 צפיות
מערכות בית חכם מנצלות את הטכנולוגיות החדישות ומאפשרות שליטה, ניהול ובקרה מהטלפון החכם.

מאת: שלום כהןבית חכם03/01/181666 צפיות
כיום רבים מבינים כי חיבור של תריסי גלילה לבית חכם זהו דבר מובן מאליו. אף על פי כן, עד לא מזמן רבים לא ידעו כיצד לפעול בעניין. לפיכך כל אחד מכם צריך לוודא כי מתבצעת בחירה טובה יותר בכל הנוגע לדבר.

מאת: רוני הכהןבית חכם01/01/181507 צפיות
העניין של הנוחיות מוטל בספק כאשר צריכים בכל פעם לתפעל מכשיר אחר, מפני שדבר שכזה יוצר בזבוז של זמן יקר בהתעסקות בכל אחד מאלה. את כל זאת אמור לשפר השימוש עם מערכת של בית חכם כאשר מחיר בית חכם נעשה למשהו שבר השגה עבור כל אדם בעידן המודרני.

מאת: רוני הכהןבית חכם27/11/171638 צפיות
מדובר במערכת שמאפשרת חיים אחרים שבהם ישנו חיסכון של זמן יקר, ומכאן גם חיסכון אדיר בכסף שהולך לטמיון ללא תכנון נכון ויעיל יותר על ניהול הבית. האם מחיר בית חכם הוא כזה שמגיע רק לעשירי הארץ? כבר לא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica