חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחזור מים אפורים – האם זה מותר בישראל?

מאת: אייל עמירוןאיכות הסביבה 20/02/20111442 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מחזור מים אפורים – האם זה מותר בישראל?

מחזור מים אפורים בישראל הוא נושא יחסית מורכב, משום שיש מספר גורמים שמנסים למשוך לכיוון שלהם ולנסות להשפיע על פי תפיסת הולם שלהם. עקרונית, משרד הבריאות, שהוא המשרד הממשלתי האחראית לבריאות הציבור, טוען כי לא ניתן באמת לחבר את הבתים הפרטיים למערכת מחזור מים אפורים, משום שמדובר כאן בפוטנציאל תברואתי לא פשוט, ובבדיקות של המשרד את המים האפורים גילו אחוז גבוה מדי של חיידקי קולי במים אפורים, מה שלא מאפשר למשרד לאשר את החוק. אל מול זה, מנסים חברי הכנסת וארגונים ירוקים לשכנע כי מים אפורים יחסכו מאות מ"ק של מים לכל בית אב בישראל, המון כסף ומים נקיים לא יבוזבזו על הדחת אסלות.

מחזור מים אפורים בעסקים

משרד הבריאות החליט שניתן לאפשר לעסקים להתקין מערכות לסינון מיים אפורים, משום ששם ניתן לפקח אל העסק במסגרת רישיון העסק הניתן במהלך בירוקראטי מסודר, וכן ניתן לפקח. על מערכות הסינון שמבקשים להתקין בבתים הפרטיים לא ניתן באמת לפקח, ולכן לא מאפשרת המדינה להתקין את המערכות. במקביל לכך, כן ניתן לעשות זאת באמצעות חברות וגופים שמוכנים להשקיע את הכסף במערכות השונות של המים האפורים.

היתרונות של מחזור מים אפורים

למרות הכל, כן יש את המקום לומר כי מערכות הסינון שקיימות כיום מסוגלות לסנן את המים ולהכשיר אותם לשימוש חוזר בהדחת אסלות ובהשקיית צמחים, גינות וחקלאות כללית. שני יתרונות מאוד משמעותיים וחשובים בהתקנת מערכות הסינון המדוברות של מים אפורים הם הכמות והסכום. כמות המים שנחסכת באמצעות חסכון במים בבית, כמו גם בתעשייה, היא כל כך גדולה שלא ניתן לדמיין עד כמה אנו יכולים להרוויח מכך. אם ניתן להשתמש במים שעברו סינון לטובת הדחת אסלה, שבין כה וכה המים יורדים ישר לביוב, כן יש את במקום לחשוב על החיסכון הזה. היתרון השני הוא החיסכון הכלכלי, שכן כל קוב מים שלא יוצא מהברז, אלא ממוחזר ומשתמשים בו לצורך אחר, הוא סכום כסף שכל בית אב יכול לחסוך לאורך זמן.

לחשוב על השנים הבאות

מים אפורים יכולים להיות אחד המהלכים החשובים ביותר שאנו כבני אדם נוכל לבצע בשביל לשמר את אחד ממשאבי הטבע החשובים ביותר לנו. לא צריך לומר עד כמה המים הם צורך בסיסי שלנו, ועד כמה הטבע והחיים בכלל זקוקים גם כן למים הללו. העתיד תלוי, בסופו של דבר, בנו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ירקרק - המדריך שלך למים אפורים - אייל עמירון טל. 052-5522913,

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל עמירון

מאת: אייל עמירוןגינון10/06/111028 צפיות
אם שמעת על האפשרויות הטמונות במערכת מחזור מים אפורים ודאי תרצה להתקדם שלב ולהתקין מערכת כזו בביתך. אך כיצד יודעים איזו מערכת טובה ומשתלמת יותר? שוק מערכות מחזור המים מייצר המצאות ופטנטים חדשים משנה לשנה וקל להתבלבל בין המונחים והרכיבים השונים ותפקידם. כספים רבים מושקעים כיום בתחומים של פתרונות ירוקים והטכנולוגיות מתחדשות גם במראה הפיזי וגם בדרך התפקוד בפועל.

מאת: אייל עמירוןאיכות הסביבה20/02/111382 צפיות
השנים האחרונות מהוות נקודת מפתח מהפכנית של ממש בדרך שבה אנו חושבים על הסביבה והתפיסה האקולוגית הופכת להיות יותר ויותר נחלת הכלל, וכבר אינה שיגעון של מתי מעט שמבקשים את טובתנו האישית ביחד עם טובתו של כדור הארץ

מאת: אייל עמירוןבית חכם07/01/111016 צפיות
מערכות מים אפורים יכולות להגיע בכמה גרסאות וכל אחת מן המערכות יכולה להיות טובה לסוג מסוים של שימוש, או צרכנים. יש להכיר את המערכות השונות על מנת שניתן יהיה לבחור את מערכת מים אפורים הטובה ביותר עבור כל אחד מאיתנו. על כך במאמר הבא..

מאת: אייל עמירוןבית חכם07/01/111262 צפיות
מהם אגונים ירוקים ולאיזה פתרונות ירוקים הם משמשים...

מאת: אייל עמירוןבית חכם07/01/111315 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על מים אפורים. מהם מים אפורים? מה השימוש במים אפורים? ועוד...

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191291 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171559 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161760 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/143046 צפיות
במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142643 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142624 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138662 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica