חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיהור מים אפורים

מאת: אייל עמירוןגינון10/06/20111029 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אם שמעת על האפשרויות הטמונות במערכת מחזור מים אפורים ודאי תרצה להתקדם שלב ולהתקין מערכת כזו בביתך. אך כיצד יודעים איזו מערכת טובה ומשתלמת יותר? שוק מערכות מחזור המים מייצר המצאות ופטנטים חדשים משנה לשנה וקל להתבלבל בין המונחים והרכיבים השונים ותפקידם. כספים רבים מושקעים כיום בתחומים של פתרונות ירוקים והטכנולוגיות מתחדשות גם במראה הפיזי וגם בדרך התפקוד בפועל.

טיהור מים או סינון מים

אם ננסה לפשט את הדברים ניתן לומר שרוב רובו של שוק מחזור המים נע סביב שני סוגי מערכות עיקריים: מערכת טיהור ומערכת סינון. טווחי המחירים יקרים יותר כשמדובר במערכות טיהור שמהן ניתן להפיק מים ברמת קרבה למי שתיה, לעומת מערכות סינון המיועדות להעביר את המים לגינה ולסנן אותם מחלקיקים הסותמים צינורות, טפטפות או משאבות. מערכות טיהור מים פועלות בכמה דרכים: או ע"י דחיסת אויר לתוך מים או בעזרת "אגן ירוק" שהיא שיטה המכילה פילטר ביולוגי שבו המים זורמים דרך מצא המכיל בקטריות המפרקות את החומרים ומטהרות את המים ברמה גבוהה. השיטה הפחות יקרה, של סינון מים, נועדה לסמוך על הטבע שידע לפרק את המרכיבים המיותרים וכל עוד לא נשתמש בטעות במים ממכונת הכביסה המלאים באבקת כביסה (שאינה טובה לצמחייה), הציפייה היא שהחומרים יתפרקו למעלה ולא יחדרו למי התהום. מערכות אלו של סינון מים נעות בטווח של כמה אלפי שקלים.

טיהור מים אפורים: בתחומי החקלאות

אחד השימושים הרבים בטיהור מים הוא בתחום החקלאות. קרוב ל-70 אחוז מהמים המתוקים משומשים לצורך חקלאות לכן מערכות מיחזור מים בתחום זה הן מצרך הכרחי. ככל שמשבר המים בישראל מחריף, מכסות המים הרגילים למגזר החקלאי מצטמצמות והדרך להחזיר מים אפורים לשימוש היא ע"י הפחתת זיהום המים עוד לפני שהם בשימוש ומערכת טיהור שפכים, אשר מושתתת על הידע שהצטבר על תהליך הפירוק הביולוגי שמתבצע במים.

מערכת טיהור מים אפורים: חיסכון משפחתי

ההשקעה כספית במערכת טיהור מים היא חד פעמית ולטווח הארוך משתלמת מאד, החיסכון במים גדול ומהווה פתרון מושלם לשנת בצורת. כמו כן התקנת מערכת מחזור מים ירוקים תורמת לסביבה ירוקה יותר ולהעלאת המודעות בקרב המשפחה לחשיבות החיסכון במים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ירקרק - המדריך שלך למים אפורים - אייל עמירון טל. 052-5522913,

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אייל עמירון

מאת: אייל עמירוןאיכות הסביבה 20/02/111443 צפיות
מחזור מים אפורים בישראל הוא נושא יחסית מורכב, משום שיש מספר גורמים שמנסים למשוך לכיוון שלהם ולנסות להשפיע על פי תפיסת הולם שלהם. עקרונית, משרד הבריאות, שהוא המשרד הממשלתי האחראית לבריאות הציבור, טוען כי לא ניתן באמת לחבר את הבתים הפרטיים למערכת מחזור מים אפורים, משום שמדובר כאן בפוטנציאל תברואתי לא פשוט, ובבדיקות של המשרד את המים האפורים גילו אחוז גבוה מדי של חיידקי קולי במים אפורים, מה שלא מאפשר למשרד לאשר את החוק.

מאת: אייל עמירוןאיכות הסביבה20/02/111384 צפיות
השנים האחרונות מהוות נקודת מפתח מהפכנית של ממש בדרך שבה אנו חושבים על הסביבה והתפיסה האקולוגית הופכת להיות יותר ויותר נחלת הכלל, וכבר אינה שיגעון של מתי מעט שמבקשים את טובתנו האישית ביחד עם טובתו של כדור הארץ

מאת: אייל עמירוןבית חכם07/01/111019 צפיות
מערכות מים אפורים יכולות להגיע בכמה גרסאות וכל אחת מן המערכות יכולה להיות טובה לסוג מסוים של שימוש, או צרכנים. יש להכיר את המערכות השונות על מנת שניתן יהיה לבחור את מערכת מים אפורים הטובה ביותר עבור כל אחד מאיתנו. על כך במאמר הבא..

מאת: אייל עמירוןבית חכם07/01/111266 צפיות
מהם אגונים ירוקים ולאיזה פתרונות ירוקים הם משמשים...

מאת: אייל עמירוןבית חכם07/01/111317 צפיות
כל מה שרציתם לדעת על מים אפורים. מהם מים אפורים? מה השימוש במים אפורים? ועוד...

מאמרים נוספים בנושא גינון

מאת: קרוסלה הריון ולידהגינון19/03/191978 צפיות
מחסן בגינה תמיד היה ותמיד יהיה שימושי מבחינתנו. העיצובים משתדרגים, החומרים מהם אפשר לבנות מחסנים משתדרגים והיעילות של החומרים הולכת ומשתפרת עם הזמן. מה שבטוח – אתם צריכים מחסן בגינה שלכם. משפחות רבות אף משתמשות ביותר ממחסן אחד. במאמר זה נציג לכם לעומק את מחסן העץ ומדוע כדאי לכם לרכוש אחד כזה לפחות לגינה שלכם.

מאת: דוד כהןגינון30/01/191779 צפיות
איך רוכשים ריהוט גן יד 2 בצורה נבונה והאם זה באמת משתלם כלכלית?

מאת: דניאל מלמדגינון17/09/182254 צפיות
לאורך עשורים שלמים שלטו כלי הגינון מונעי הבנזין בשוק הגינון, ומצב זה לא השתנה כמעט גם היום.

מאת: דודישגינון13/06/1811219 צפיות
בשלב כלשהו במהלך השנים האחרונות החל להתפתח ולהשתכלל קונספט חדש של גידול צמחים, והמשתלות המסורתיות שכולנו מכירים הושפעו מן הקונספט הזה והחלו אט אט לקבל תפנית מעניינת.

מאת: רוני הכהןגינון02/05/181677 צפיות
אחד מן הכלים אשר מסייעים בצורה מאוד טובה הוא מקדח אדמה אשר מיועד גם לעבודה בתאי שטח לא קלים, והופך את העבודה על פיסת אדמה למשהו הרבה יותר יעיל ומהיר ככל האפשר.

מאת: דודישגינון14/03/183843 צפיות
אם אתם חקלאים הידרופוניים בוודאי כבר הבנתם את כל היתרונות שטמונים בשיטה ההידרופונית וכיצד היא עדיפה על שיטת הגידול המסורתית ב

מאת: דודישגינון16/08/174199 צפיות
אז התחלתם לגדל קנאביס במערכת הידרופונית ביתית. שתלתם, השקתם, הזנתם טיפחתם, חיכיתם וחיכיתם...וכאשר הגיע זמן הקציר – גיליתם שהקנאביס שגידלתם לא עונה על הציפיות

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica