חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עו"ד נילי שץ- האם וכיצד ניתן לתבוע נכסי קריירה?

מאת: עו"ד נילי שץ דיני משפחה08/01/2011846 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מאת : עו"ד נילי שץ

שלב חלוקת הנכסים בעת הגירושין לא כולל רק את הנכסים הברורים לעין – מכשירי החשמל, הרהיטים או הדירה. רבים מאיתנו שוכחים סוג ייחודי נוסף של נכסים – נכסי הקריירה, עליהם ניתן דגש במאמר שלפניכם.

מהם נכסי קריירה?

נכסי קריירה הם למעשה שם כולל למדד הבוחן את שדרוג כושר ההשתכרות של אחד מבני הזוג במהלך חייהם המשותפים. שדרוג היקף השכר יכול להרחש לאור העלייה ברמת ההשכלה ורכישתו של ידע מקצועי נוסף, אך בה בעת ראוי לתת את הדעת גם על פרמטר של הניסיון והמוניטין המקצועי שיש בכוחם, גם כן, להשפיע לחיוב על תלוש המשכורת. הן הניסיון והן המוניטין עשויים הינם מאפיינים נרכשים, אשר רכישתם

פועל יוצא מהחלוקה דנן הינו הצורך להכיר בנכסי הקריירה ולהגדירם כהיקף הכספי של "ההקרבה העצמית" של אחד מבני הזוג לטובת רעהו, וזאת בכדי שבן הזוג השני יוכל לצבור את הניסיון והמוניטין שדרושים לו לצורך קידומו המקצועי. הנחת היסוד בהקשר זה היא שהקידום של האחד בא לעיתים רבות ובמידה רבה על חשבון זמנו של בן הזוג האחר שנאלץ להקפיא את עיסוקיו ולהתמסר לטיפול במשפחה.

[לייעוץ בנושא דיני משפחה - עו"ד נילי שץ]

בית המשפט קבע כי נכסי קריירה הינם "נכסים ברי חלוקה"

בפסק דין חסר תקדים משנת 2007 קבע בית המשפט עליון כי נכסי קריירה יוגדרו על פי חוק כנכסים ברי חלוקה שיש לקחת אותם בחשבון בעת חלוקת הנכסים המתבצעת בעקבות הליך גירושין. הסיבה להחלטה הייתה ככל הנראה הרצון של בית המשפט לפצות את בן הזוג שנאלץ להקריב את עצמו וכתוצאה מכך לא יכל לצבור את אותו המוניטין שצברו שותפו\שותפתו לחיים, אשר אף עשויים להינות מפירותיו גם לאחר הפרידה.

פסק הדין התקדימי שהביא את בית המשפט להחליט כפי שהחליט עסק למעשה בתיק גירושין של בני זוג אשר החליטו להיפרד לאחר כשלושה עשורים בהם חיו במשותף. במועד הגירושין ניתן היה לראות כי בין הבעל שהיה לרואה חשבון מצליח לבין האישה, אשר שימשה כיועצת חינוכית – היו פערי שכר גדולים שנכון היה לתת עליהם את הדעת.

בית המשפט לענייני משפחה היה לערכאה הראשונה בה נידון התיק והשופט ההרכב קבע כי משום היותם של נכסי הקריירה ברי חלוקה הרי שהבעל יהיה מחוייב בתשלום חודשי על סך שלושת אלפים אשר יועברו לאשתו מדי חודש עד למועד יום הולדתה ה-18 של בתם. מאוחר יותר הועלה הסכום ל-4500 ש"ח חודשיים.

הבעל עירער על פסק הדין ובדיון שהגיע עד לבית המשפט העליון נקבע כי יהיה על הבעל לשלם לאשתו סכום חד פעמי על סך 250,000 ש"ח. ראוי לציין כי בשלהי שנת 2008, נקבע כי גם עובד שכיר ולא רק עובד עצמאי ייחשב כמי שצבר נכסי קריירה בנסיבות העניין.

הכותבת, עורכת-דין נילי שץ, מתמחה בדיני משפחה ואישות, הוצאה לפועל, משפט אזרחי ומסחרי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

עו"ד נילי שץ ממשרד שץ-אבני מתמחה במשפט מסחרי/אזרחי, דיני משפחה ואישות והוצאה לפועל.
פעילה למען החברה וזכויות האדם:

www.nilyshatz.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עו"ד נילי שץ

מאת: עו"ד נילי שץ ייעוץ משפטי28/11/111241 צפיות
בכל הליך של הוצאה לפועל מתייצבים זה מול זה שני צדדים – האחד, מוגדר כחייב, והשני – כזוכה. קבלת ייעוץ מעורך דין המכיר את הליכי ההוצאה לפועל על בוריים הופכת להכרח בעבור שני הצדדים אך בעיקר עבור החייב. הסיבה לכך היא שנוכחותו של עורך דין מלווה עשוייה לסייע לחייב בפריסת החוב ובהגעה להסדר מתאים ונוח. במאמר שלפניכם נתייחס לשאלה כיצד בוחרים עורך דין בהליך ההוצאה לפועל ומדוע יהיה נכון לעשות כן.

מאת: עו"ד נילי שץ דיני עסקים13/08/111405 צפיות
בין אם נרצה בכך ובין אם לא - סביר להניח כי בשלב כזה או אחר תהיה עבודתנו תלויה במידה זו או אחרת בספקים או קבלנים חיצוניים. במאמר שלפניכם נציג מספר מרכיבים שעליהם יהיה עליכם לתת את הדעת בעת חתימה על הסכם עם ספק חיצוני – הכל על מנת שלא יעבדו עליכם!!!

מאת: עו"ד נילי שץ דיני משפחה07/08/111404 צפיות
הדין במדינת ישראל קובע כי עם מותו של אדם יתחלק רכושו בהתאם למצווה בצוואה אותה הותיר אחריו, וזאת בכפוף לעובדה כי מדובר בצוואה תקפה וחוקית על כל המשתמע מכך. בהיעדר צוואה תקפה בהתאם להוראות כל דין, קובע החוק כי רכושו של המנוח יחולק בהתאם להוראות חוק הירושה אשר במסגרתו מובאת היררכיית חלוקה ברורה כדלקמן:

מאת: עו"ד נילי שץ ייעוץ משפטי12/07/111881 צפיות
חוק ההתיישנות הוא חוק שנועד להגביל אזרחים, מלהגיש תביעות לבית המשפט על מנת לממש סעד כלשהו, או לחלופין מלהיענש על עבירה שבוצעה, לאחר זמן מסויים שעבר מרגע העבירה / גילוי העבירה. במקרה של הגשת תביעה, כנגד עבירה שחל עליה התיישנות, על הנתבע להעלות את טענת התישנות העבירה. במידה ולא יטען זאת – המשפט יתנהל כרגיל. במאמר הבא ארחיב לכם על חוק זה.

מאת: עו"ד נילי שץ סדר דין אזרחי25/05/111524 צפיות
מטבעו, מתנהל הליך ההוצאה לפועל כנגד אדם שמצבו הכלכלי אינו הטוב ביותר. עת נמצא אדם במצב כלכלי לא פשוט – הוא עשוי להתלבט לא מעט ביחס לכדאיות שכירתו של עורך דין אשר ייצג אותו בהליכים הללו. במאמר שלפניכם נציג איפוא את תפקידיו השונים של עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל ונבחן את היתרונות הגלומים בשכירתו.

מאת: עו"ד נילי שץ דיני משפחה18/05/111168 צפיות
"הרי זו כתובתך" – אלו הן שלוש המילים אותן אומר החתן מתחת לחופה בטרם ימסור את הכתובה לאשתו המיועדת. מדובר למעשה על הרבה יותר מאקט סימבולי ריק מתוכן, כי אם במעמד משפטי מחייב עליו נרחיב במאמר שלפניכם.

מאת: עו"ד נילי שץ דיני עסקים03/05/111578 צפיות
במאמר שלפניכם נרחיב על הליכי גביית הארנונה – אותו מס מוניצפלי מוכר המשתנה בהיקפו בהתאם לקריטריונים שונים עליהם ניתן את הדעת. מהם הקריטריונים שעל בסיסם נקבע היקף הארנונה?

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211497 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211291 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201607 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182005 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181572 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181671 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171791 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica