חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההיסטוריה של האיפור

מאת: איפוראיפור10/01/20111189 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האיפור שכמעט כל אישה מורחת על עצמה בטבעיות לפני שהיא יוצאת מהבית בכל בוקר הוא חלק ממסורת ארוכה של תרבות איפור שמלווה את המין האנושי מזה אלפי שנים, מסורת שידעה תהפוכות והשפעות תקופתיות שונות עד שהגיע למראת האיפור של רבים מאיתנו.

השימוש באיפור היה נפוץ עוד בתרבויות אנושיות ותיקות מלפני אלפי שנים ויש לכך עדויות רבות מתרבויות המזרח הקרוב (בבל, מצרים, יוון, רומא) והרחוק (יפן וסין). העדויות הראשונות נוגעות לרוב לאיפור למטרות פולחן, אותו מרח כוהן הדת על עצמו על מנת להעצים את הפולחן. מאוחר יותר מגיעים גם ממצאים על איפור ליופי לנשים ולגברים. במצריים העתיקה היו האיפור וקעקועי איפור חלק בלתי נפרד מהמראה של נשים וגברים ממעמדות האצולה והמלוכה ויש לכך תיעוד אפילו בהירוגליפים מסויימים שנשתמרו ובקברי החנוטים. גם בתנ"ך יש אזכורים לאיפור ולצבענים שונים ששימש לאיפור נשים. האיפור של העולם העתיק, כך מתברר, היה מורכב יותר משחשבנו וכלל את רוב התכשירים המשמשים אותנו עד היום : אבקות, משחות, בשמים ושמנים מבושמים ששימשו כקרם לחות ובחלק מהמקומות נעשה אפילו שימוש באיפור לעין (Eye Liner).

האיפור היה כמובן יקר מאוד ונשמר לפולחן דתי ולבני המעמד הגבוה. עם השנים התחום התפתח והתגוון מאוד מבחינת סוגי החומרים ששימשו לאיפור : שמנים צמחיים ושמנים מהחי, דונג ושרף ומינרלים שונים. ממצאים ארכיאולוגית העלו מגוון עצום של כלי איפור עדינים ומדוייקים ומראות עתיקות – ציוד שמזכיר מאוד את מה שאנחנו מכירים היום ומעיד של תרבות שפע בחלק מהתקופות ההיסטוריות.

איפור המשיך ללוות את ההיסטוריה האנושית במשך השנים, כשהוא תופס מקום מיוחד גם על בימות התיאטרון. בחלק מתרבויות המזרח הרחוק התפתח סגנון איפור ייחודי על בימות האומנות ובטקסים רשמיים של האצולה. מיותר לציין שמלכי התקופה העסיקו מאפרת צמודה.

במחצית השניה של המאה ה-18 חוקקה בבריטניה תקנות נגד מריחת שפתון – בטענה שנשים מפתות גברים ונוהגות באופן מופקר באמצעות איפור. הייתה זו יריית הפתיחה בקרב על תדמית האיפור באי הבריטי, שהמתנגדים לו טענו שהוא ראוי רק לשחקניות ולפרוצות.

כמה מאות שנים אחר כך, היום, האיפור ממשיך להיות חלק בלתי נפרד מהתרבות שלנו, כשכמובן שיש הבחנה בין איפור המוני וזול לאיפור מעודן ואסתטי. מקצוע המאפרת הוא היום מקצוע מכובד ופעמים רבות משתלם ובארץ אפשר לבחור בית ספר לאיפור מתוך כמה בתי ספר מובילים וללמוד את המקצוע באופן רציני ובהמשך להשתלב כמאפרת ויועצת יופי, כמאפרת בהפקות קולנוע וטלוויזיה או בתיאטרון או כמאפרת אומנותית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

באדיבות נטשה דנונה איפור מקצועי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת איפור

מאת: איפוראיפור כלה20/06/111193 צפיות
לאיפור כלה יש מספר מטרות מרכזיות: 1. התאמת האיפור לקווי הפנים ולתכונות עור הפנים 2. שהאיפור יחזיק מעמד ככל הניתן ללא מריחה או היטשטשות. 3. לעשות את הכלה יפהפייה

מאת: איפוראיפור20/06/111390 צפיות
עור שומני מאז ומעולם היווה אתגר גדול לאיפור המבוצע כהלכה. האתגר הגדול נעוץ בכך שהעור מפריש הרבה יותר שומן מעור רגיל או יבש ובתוך כך גורם לאיפור לצאת מהקשרו הטבעי. כיום, יש המון מוצרים מעולים העוזרים במניעה של הופעת ברק בפנים, ולבעלות עור פנים שמנוני חשוב להשתלט על הברק הזה.

מאת: איפוראיפור כלה20/06/111243 צפיות
כיום, יש אינספור מאפרות כלות בשוק לכן יש לבחור את המאפרת שלך בקפידה. הדבר החשוב ביותר הוא להוציא את המיטב מהמתאפרת ולאו דווקא לנסות לשנות אותה. לפעמים בעזרת מספר טכניקות איפור ניתן להוציא ולהעצים את היופי הטבעי של המתאפרת. איפור נקי טבעי ומעודן יכול להיות התשובה הטובה ביותר עבור כלות המעוניינות לשמור על המראה הטבעי והאותנטי שלהן מבלי לשנות את המראה שלהן בצורה דרסטית.

מאת: איפוראיפור10/01/111203 צפיות
ענף האיפור בישראל נמצא בצמיחה מתמדת. בעשורים האחרונים, עם התפתחות תעשיית הטלוויזיה והקולנוע, העליה ברמת החיים וההתמקדות בתרבות הפנאי, הדרישה לאיפור ולשירותי מאפרת גדלה מאוד והביאה גם לפתיחתם של מספר בתי ספר מובילים לאיפור.

מאת: איפוראיפור10/01/111569 צפיות
איפור הוא חלק בלתי נפרד מהחיים המודרנים, בעיקר עבור נשים. כמעט אין אישה שלא משתמשת באיפור, בין אם הוא איפור בסיסי שרק נועד לטשטש מעט את הגיל ולהעניק חיוניות לפנים או איפור מושקע ומוקפד שדורש השקעה לא מעטה ושימוש בשילוב של מספר מוצרי איפור שונים.

מאת: איפוראיפור10/01/111145 צפיות
איפור ומוצרי קוסמטיקה וטיפוח שונים הם לא מוצרים זולים. הניסיון למצוא תחליפים למוצרי איפור של מותגי העל היקרים מביא אותנו לפעמים לערוך ניסויים לא בריאים על הגוף שלנו ובעיקר על עור הפנים הרגיש.

מאמרים נוספים בנושא איפור

מאת: אלי, מינרלזאיפור09/12/195896 צפיות
ככל שרבים מאיתנו מתוודעים יותר למה שאנחנו מכניסים לגופנו (שייק ירוק! מזון ללא גלוטן!) ולתהליכי ריפוי והחלמה טבעיים, אנו הופכים להיות מודעים יותר גם לגבי מה אנו שמים על העור שלנו.

מאת: ליאוראיפור03/11/162262 צפיות
קורס איפור מקצועי, מאפשר השתלבות בתעשיית האופנה, היופי, הקולנוע, והטלוויזיה. בוגרי ובוגרות הקורס, משתלבים בעבודה במגזינים, רשתות איפור, עיתונים, טלוויזיה וכדומה.

מאת: אילה כהן איפור17/05/162042 צפיות
אני מאפרת מקצועית כבר כמעט 14 שנה , רציתי ואני רוצה להגדיל את קהל הלקוחות שלי , איך אני עושה את זה בצורה הכי טובה ? כנסו למאמר הבא

מאת: אבי דוידיאיפור09/05/161878 צפיות
טיפים שימושיים לאיפור נכון ובריא עם עדשות מגע באופן יומיומי.

מאת: אילה כהן איפור28/02/161853 צפיות
רוצה להראות הכי טוב ביום הולדת שלך .? כנסי למאמר ותראי איך לעשות את זה.

מאת: אילה כהן איפור21/12/152188 צפיות
אני מאפרת הרבה בחורות דתיות ,ואני רוצה לתת כמה טיפים לבחורות כאלה אייך הן יכולות לאפר את עצמן ,בצורה כזאת שהכיסוי ראש ישתלב יפה עם האיפור

מאת: אילה כהן איפור19/11/152371 צפיות
היי לי קוראים אילה כהן ואני כותבת הרבה על הצלחה בעולם האיפור , הפעם כתבתי מאמר על איך את יכולה להצליח בכך שתשתפי פעולה עם בעלי מקצוע אחרים בעולם האיפור

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica