חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בורדר קולי

מאת: טל בן דודבעלי חיים - כללי12/01/20111894 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תולדותיו של הכלב, ראשיתן בתקופה קדומה ביותר, בשחר ההיסטוריה של האדם עצמו. בציורי קיר שנמצאו במערות בדרום צרפת, ושגילם המשוער כ- 20000 שנים, ניתן להבחין בברור בדמות אדם בשעת ציד ולידו כלב. מוצאו של הכלב, מעורפל כהתפתחותו. הועלו כל מיני השקפות, קורנד לורנץ, חוקר הטבע האוסטרי, הביע דעה משכנעת, אם כי מעורפלת במקצת, לפי דעה זאת מוצאו של הכלב הוא כפול, חלק מן הכלבים מוצאם מן הזאבים, ואילו אחרים מוצאם מן התנים שבמזרח התיכון. עד היום אין תמימות דעים בין הזואולוגים על מוצא הכלבים, אולם זוהי בעיה אקדמית טהורה. יהיה מוצאו של הכלב אשר יהיה, אין כל ספק שברבות השנים הצטלבה דרכו בזו של האדם. האדם מחד הכלב מאידך, לא תן או זאב, אלה כלב, הדומה בכל לזה, המוכר לנו כיום, פרט לאותם שינויים אשר הטביע בו האדם על ידי טיפוח תכונות מסוימות.

כלב קולי הוא אחד הגזעים העתיקים בעולם. חושבים שהובא לאנגליה ע"י הרומאים במסעותיהם וכיבושיהם, ואכן תורתו מזכירה במעט את כלב ההרים הברני השוויצרי שאף לו מוצא רומאי. הרומאים נהגו לקחת עמם עדרי כבשים במסעותיהם אשר שימשו להם מקור הספקת מזון טרי. בורדר קולי מוצאו מסקוטלנד, יש בגזע הקולי גם שרידים של כלבי רועים סקוטים ואנגליים. לכלבים אילה היו תכונות אשר מצאו חן בעני רועי הכבשים. הכלבים היו מהירים, זריזים, ערניים, בעלי מוטיבציה גבוה בעבודה והיה ניתן לאלפם, יופיים היה בפרוותם הארוכה והמלאה שהייתה עמידה בתנאי מזג אוויר קשים.מטרת גידול גזע בורדר קולי : פיתוח כלב יפה ואציל, כלב המשתלב ומתחבר למשפחה ולעדרי צאן, ובאותה מידה, כלב נוח וטוב מזג לאילוף למטרת עבודה עם עדרי הצאן. מאז שנת 1900 לא חלו כמעט שינויים בגזע כלב קולי כמו כן, בתקן הקוליהרשמי שהתקבל ב FCI – התאחדות ארגוני הכלבנות האירופאית, שבה חברה גם התאחדות הכלבנות הישראלית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טל בן דוד Web Master

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל בן דוד

מאת: טל בן דודרכב12/04/181173 צפיות
טיפול לגיר לא פחות חשוב! מתי בפעם האחרונה החליפו אצלך ברכב שמן לגיר אוטומטי? ולמה מוסכניקים לא מדברים על זה, רוב המוסכים מפחדים מזה, ויצרן הרכב, ברוב המקרים לא כותב על זה בספר הרכב.

מאת: טל בן דודשיפוצים17/02/141067 צפיות
עניין פשוט כמו הזמנת חשמלאי לביצוע עבודות חשמל בבית יכול להיות עסק מלחיץ המחיר תלוי בעלות החומרים, מרחק נסיעה ועוד. דוגמאות למחירי עבודות חשמל.

מאת: טל בן דודשיפוצים17/12/11969 צפיות
כל קבלן שיפוצים בעל ניסיון, יודע שהעיקרון המנחה בפתרון בעיות אחסון הוא לפשט את הדברים, ולנצל את כל המרחב שהוקצב למטרה זו.

מאת: טל בן דודתחבורה ורכב - כללי25/06/111386 צפיות
ההילוכים הבודדים בכל קבוצת הילוכים משולבים באמצעות סינכרוניים שהמבנה שלהם דומה לזה של מצמדי שיניים בתוך תיבות הילוכים סינכרוניות, אלה שהם משוכללים ומורכבים יותר.

מאת: טל בן דודרכב05/01/111419 צפיות
יש להקפיד לנפח את הצמיגי הקלנועית על פי הוראות יצרן, צמיגים לא מנופחים עלולים לגרום לאיבוד שליטה בקלנועית.

מאת: טל בן דודתחבורה ורכב - כללי27/12/101152 צפיות
משאבות השמן קבועות מחוץ לבית הארכובה או בתוכו, דבר התלוי במבנה המנוע. על פי רוב הן קבועות כך שאפשר להניע אותם על ידי גלגל חלזוני או תשלובת –קונית-בורגית באופן ישיר מגל הפיקות. למשאבות השמן שלושה סוגים עיקריים: משאבות שיננים, משאבות כפות ומשאבות בוכנה.

מאת: טל בן דודפילוסופיה23/12/103141 צפיות
הרצאה מאת זיגמונד פרויד בנושא פסיכואנליזה ומחלת ההיסטריה משנת 1909

מאמרים נוספים בנושא בעלי חיים - כללי

מאת: בתיה כץבעלי חיים - כללי03/12/195930 צפיות
אך מה יהיה ניתן לומר על מנגנון המשלב בו מספר חלקים מופרדים הפועלים בתיאום? הרי כדי שאבולוציה תשמור מקרה כלשהו, עליו לתת יתרון הישרדותי משמעותי בו ברגע, אחרת היצור לא "ישרוד יותר טוב מאחיו". מסתבר שקיימים מנגנונים בטבע המראים של"אבולוציה" ניחנה גם בראיית העתיד, או במילים אחרות, עובדה נוספת לקיומו של גורם אינטלגנטי חיצוני.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173622 צפיות
הרחקת יונים באמצעות רשת להרחקת יונים, הינה שיטה נפוצה ואופטימלית, אשר קיימת במס' רב של מבנים ובניינים ומספקת פתרון מקיף למניעת קינון ומטרד רב של היונים. רשת נגד יונים ניתנת להתקנה באזורים שונים של הבית, בגדלים שונים ובסוגים שונים.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173366 צפיות
לא רבים יודעים כי קיים מקצוע בשם "מרחיק יונים". מרחיק יונים כשמו כן. מרחיק יונים משתמש בשיטות שונות להרחקת היונים מהאזור המבוקש .

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/173172 צפיות
הרחקת יונים הינו תחום גדול בו קיימים חברות ובעלי מקצוע רבים ושונים, אשר נותנים מגוון פתרונות לכלל סוגי האוכלוסייה, החל מלקוחות פרטיים, וועדי בתים, ועד ללקוחות עסקיים וחברות. בתחום זה חשוב להבין מהו צרכיכם ולהכיר את השיטות השונות הקיימות להרחקת יונים, וכן למצוא בעל מקצוע אמין ומנוסה, אשר יוכל לספק לכם שירות הרחקת יונים כמו שצריך.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172822 צפיות
הרחקת יונים מאזורי קינון ביתיים, מצריכה לנקוט במספר דרכים מסוימות אשר באמצעותם ניתן להרחיק את היונים ולהיפטר מהם אחת ולתמיד. אין זה מספיק לגרש את היונים ולקוות שלא יחזרו, נדרשות כאן שיטות מיוחדות להרחקת יונים וכן הקדשת זמן והשקעה רבה בכדי להשיג פתרון יעיל בהרחקת היונים.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172734 צפיות
הרחקת יונים משלטים הינה שיטה חדשה ויעילה אשר נותנת מענה למטרד היונים אשר מביאות עימם לכלוך ורעש כאשר הם מקננות על גבי שלטי פרסום של עסקים וחנויות. מטרד זה יכול לעורר סלידה אצל הלקוחות המבקרים במקום ואף חלילה להרחיק אותם, דבר אשר יכול לפגוע בפרנסתו של העסק או בעל החנות.

מאת: אביב הרחקת יוניםבעלי חיים - כללי22/01/172440 צפיות
הרחקת יונים ניתנת לביצוע באופן עצמאי על ידי מס' שיטות מסוימות להרחקת יונים משטח ביתכם או מבית העסק שלכם, אך, בכדי להשיג תוצאות טובות יותר, המאפשרות הרחקת יונים לצמיתות, כדאי שתשקלו פניה אל חברה מקצועית להרחקת יונים, אשר מומחית בכלל סוגי העבודות הרחקת היונים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica