חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מחלת היסטריה - זיגמונד פרויד

מאת: טל בן דודפילוסופיה23/12/20103143 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פסיכואנליזה פרויד
הרצאה שהושמעה באוניברסיטת קלארק בווסטר, מאסאצ'וסטס
ספטמבר 1909

גבירותי ורבותי ! חש אני הרגשה שכולה חידוש ומבוכה, בעמדי להרצות בפני שוחרי-דעת של העולם החדש. אני משער, שכבוד זה נפל בחלקי רק משום ששמי קשור בנושא פסיכואנליזה , ועל כן יש בדעתי לדבר בפנכם על תורה זו. אנסה ליתן לכם בקיצור נמרץ סקירה על תולדות התהוותה ועל המשך התפתחותה של מיתודה חדשה זו של מחקר ושל ריפוי. אם אמנם הבאת פסיכואנליזהלעולם זכות היא, אין זו זכותי שלי אני לא לקחתי חלק בהתחלותיה הראשונות. הייתי סטודנט ועמדתי בגמר בחינותי האחרונות, כשרופא וינאי אחר, דר' יוסף ברויאר נזקק בפעם הראשונה לשיטה זו בטיפולו בנערה חולת היסטריה (1880 עד 1882) נעסוק תחילה בתולדות פרשת מחלה זו והטיפול בה. תמצאו אותן מתוארות בפרוטרוט ב "מחקרים על היסטריה" , שברויאר ואני פרסמנו לימים.

אך קודם לכן עוד הערה אחת בלבד. לא בלי קורת רוח נודע לי, שרוב שומעי אינם נמנים עם מעמד הרופאים. אל תהיו סבורים שנצרכת הכשרה רפואית מיוחדת, כדי להבין את דברי.אמנם נלך כברת דרך עם רופאים, אבל עד מהרה נפוש מהם ונלווה את דר' ברויאר בדרך מיוחדת במינה.הפאציינטית של דר' ברויאר, בחורה בת עשרים ואחת ומחוננת בסגולות רוח מצוינות, נפתחו בה בתקופת מחלת היסטריה אשר חלתה בה, שארכה יותר משנתיים, כמה הפרעות גופניות ונפשיות, שצריך היה לראותן כחמורות. שני גפיה הימניים היו משותקים כליל ונטולי תחושה, בדומה לזה נפגעו לפרקים גם האיברים שבצד השמאלי של הגוף, היו הפרעות בתנועות העניים וליקויים שונים בכושר הראייה. קשיים בחזקת הראש, שיעול עצבני נמרץ, בחילה מפני קבלת מזון, פעם אחת לא היתה מסוגלת לשתות במשך כמה שבועות למרות צימאון מענה. היתה הפחתה בכושר הדיבור, עד לאיבוד היכולת לדבר בשפת אם או להבין אותה. ואחרון אחרון, היו מצבים של פסיקת התודעה, של בילבול מוחין, של דליריא, של התחלפות אישיותה כולה – מצבים שנהיה צריכים ליתן את דעתינו עליהם בהמשך הדברים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

טל בן דוד Web Master

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת טל בן דוד

מאת: טל בן דודרכב12/04/181174 צפיות
טיפול לגיר לא פחות חשוב! מתי בפעם האחרונה החליפו אצלך ברכב שמן לגיר אוטומטי? ולמה מוסכניקים לא מדברים על זה, רוב המוסכים מפחדים מזה, ויצרן הרכב, ברוב המקרים לא כותב על זה בספר הרכב.

מאת: טל בן דודשיפוצים17/02/141069 צפיות
עניין פשוט כמו הזמנת חשמלאי לביצוע עבודות חשמל בבית יכול להיות עסק מלחיץ המחיר תלוי בעלות החומרים, מרחק נסיעה ועוד. דוגמאות למחירי עבודות חשמל.

מאת: טל בן דודשיפוצים17/12/11970 צפיות
כל קבלן שיפוצים בעל ניסיון, יודע שהעיקרון המנחה בפתרון בעיות אחסון הוא לפשט את הדברים, ולנצל את כל המרחב שהוקצב למטרה זו.

מאת: טל בן דודתחבורה ורכב - כללי25/06/111388 צפיות
ההילוכים הבודדים בכל קבוצת הילוכים משולבים באמצעות סינכרוניים שהמבנה שלהם דומה לזה של מצמדי שיניים בתוך תיבות הילוכים סינכרוניות, אלה שהם משוכללים ומורכבים יותר.

מאת: טל בן דודבעלי חיים - כללי12/01/111897 צפיות
מטרת גידול גזע בורדר קולי : פיתוח כלב יפה ואציל, כלב המשתלב ומתחבר למשפחה ולעדרי צאן, ובאותה מידה, כלב נוח וטוב מזג לאילוף למטרת עבודה עם עדרי הצאן.

מאת: טל בן דודרכב05/01/111421 צפיות
יש להקפיד לנפח את הצמיגי הקלנועית על פי הוראות יצרן, צמיגים לא מנופחים עלולים לגרום לאיבוד שליטה בקלנועית.

מאת: טל בן דודתחבורה ורכב - כללי27/12/101154 צפיות
משאבות השמן קבועות מחוץ לבית הארכובה או בתוכו, דבר התלוי במבנה המנוע. על פי רוב הן קבועות כך שאפשר להניע אותם על ידי גלגל חלזוני או תשלובת –קונית-בורגית באופן ישיר מגל הפיקות. למשאבות השמן שלושה סוגים עיקריים: משאבות שיננים, משאבות כפות ומשאבות בוכנה.

מאמרים נוספים בנושא פילוסופיה

מאת: בתיה כץפילוסופיה02/12/195871 צפיות
כידוע, כל הנסיונות ליצירת חיים, אפילו הפשוטים ביותר, מחומרים שאינם חיים, נכשלו. מעולם לא הצליחו ליצור במעבדה אפילו תא חי בודד אחד, ומפליא הדבר, בהתחשב בכך שיצירת החיים לא היתה צריכה מחשבה לפי דעתם, אלא רק "מזל".

מאת: בתיה כץפילוסופיה02/12/195872 צפיות
מה המדע יודע על תחילת החיים? האם זמן יכול ליצור בעלי חיים מחומר דומם? כיצד יכל להיווצר התא הראשון, והאם אבולוציה היא בכלל אפשרית? במאמר זה נגלה ביחד את התשובות.

מאת: בתיה כץפילוסופיה03/11/191056 צפיות
במאמר על התנין וציפור התנינן הצגנו סימביוזה בין התנין לציפור המקננת בתוך שיניו כדי לאכול את שאריות המזון. האם אבולוציה מסוגלת ליצור סימביוזה בין בעלי חיים, או שרק תכנון עומד מאחורי הדברים?

מאת: אבי בכרפילוסופיה09/01/183855 צפיות
התבונה המעשית על פי קאנט ומדוע נכשלים כל הניסיונות לתיאודיציה? קאנט בנסותו לענות על השאלה הזאת מתחבט באותה קושיה שמעולם לא נתנה מנוח לחלק המאמין של האנושות, והיא התהייה על צדקתו המוחלטת של האל. בעיית התיאודיציה (צירוף המלים היווניות "תיאוס", שמשמעה אל, ו"דיקֶה", שפירושה צדק), כפי שנוהגים לכנותה בשיח הפילוסופי, עוסקת בניסיון לפתור את המתח הבלתי נסבל בין הרוע והסבל שמלווים את עצם קיומנו בארץ ובין הטוּב המושלם המיוחס לאל אשר ברא את העולם ומושל בו.

מאת: אבי בכרפילוסופיה06/01/183744 צפיות
כאשר כתב אפלטון את משנתו על מבנה המשפחה כפי שתפס זאת בעת ההיא, היה לו ברור ששלטונות יוון לא יאהבו את הנאמר בלשון המעטה מכיוון שהיא סתרה את מטרת המשפחה על פי תפישתם ועל פי מה שהטיפו, אשר על כן אפלטון מנסה לעדן במעט את משנתו ולמתנה באופן שתתאים יותר לתכתיבי השליטים ואמונתם בכדי למנוע את קצפם עליו, וכך נתפשת המשפחה על פי אפלטון כפי שאני מביא זאת במאמר זה בתוספת היגדים פילוסופיים שונים של אפלטון בנושא משפחה, חברה, מדינה אוטופית וכל מה שמסביבם.

מאת: חגי הופרפילוסופיה24/02/166948 צפיות
למה לחיות? זו שאלה נצחית, אך דומה שעדיין לא מצאו לה תשובה מספקת. להלן אסקור כמה גישות בקשר אליה.

מאת: shmolikפילוסופיה17/11/144280 צפיות
כולנו רוצים הצלחה בחיינו, ובכדי להצליח צריך לפעול. אך מה צריך לעשות בשביל לפעול - מוטיבציה, וזהו הדבר אותו אני מבקש להעביר אליכם הקוראים במאמר זה, מוטיבציה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica