חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יסודות השיאצו - חלק ד'

מאת: אפרת בנוררפואה סינית16/01/20111137 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מקורות הצ'י

אנו מקבלים את האנרגיה שלנו משלושה מקורות עיקריים:

מקור ראשון הוא האוויר - שאנו לא יכולים בלעדיו ליותר מכמה רגעים,( גםאווירה, רשמים, הסביבה שלנו... האם קיבלנו את החיבוק שרצינו, האם דחואותנו..)

מקור שני הוא המזון והמיים - (רק אוויר לא ישאיר אותנו בחיים זמן רב) -איכות המזון, האנרגיה שלו וסוגי האוכל..

המקור השלישי הוא צ'י מולד -  מההורים. מקורו של הצ'י המולד הוא במפגששל הביצית והזרע והוא מושפע ממצב ההורים לפני, בזמן ולאחר העיבור וכמובןמצב האם במהלך ההריון . האיכות של הצ'י תשתנה אם בזמן מעשה האהבה היה להכאב ראש ורצתה כבר להיות אחרי או אם הוא היה מוכרח להגיע למשחק הכדורסלולמעשה רק גופו היה במיטה בעוד שהראש, הנפש והרוח היו ביד אליהו..

אי אפשר לאמוד את כמות הצ'י המולד. אין צ'ימטר.. כמותו של הצ'י המולדהיא מוגבלת . הצ'י המולד הוא הסוללה, המצבר שאינו ניתן לטעינה חוזרת. כשהואמתכלה, אנו עוברים הלאה..

למשל: בחור בן   17 שגילה כי הוא חולה  בסרטן החליט לקחת עצמו בידיים,החל בתזונה טבעית, צמחונית, "מקרוביונית"... תרגל יוגה וצ'י קונג 4  שעותביום ומדט זמן דומה... בגיל 27 בא המלאך האחר ואספו אליו.. לעומתו, אדם בן84, שמעשן בשרשרת מן הבוקר ועד שנעצמות עיניו, אוכל סטייקים שומניים במיוחדועדיין אוחז בתואר של שובר הלבבות בעיר, חי  לו בנועם ולבטח יכנס גם לגינסכשיבוא יומו הוא..

איפה הצדק, איפה? אנו רואים שאין זו שאלה של צדק אלא של צ'י מולד.לראשון, היתה כמות קטנה של צ'י מולד ואילו  לדון ז'ואן היה בשביל כולנו..אמרנו שאין מד צ'י ובסך הכל לכולנו  יש פחות או יותר אותה כמות. הביטוסביבכם ונסו לראות אם אתם מכירים משהו בן גילכם שנראה הרבה יותר מבוגר אוהרבה יותר צעיר...אם בן כיתה האפיר כבר בתיכון או השכנה בת ה-55 נראית בת70 והזיכרון שלה כבר לא מה שהיה...

איך שומרים או איך מבזבזים צ'י מולד?...

כאן אנו עושים הפרדה בין גברים ונשים.. הנשים מאבדות צ'י מולד בדרך כללבלידות (בעצב תלדי..) וישנם תרגומים שאף מוסיפים כי כל איבוד דם וסתי מחלישאף הוא את הצ'י המולד..(הדיעה הרווחת היא בלידות). מי שחוותה הרבה הפלות,כדאי לה,  לפני הריון נוסף לחזק את הצ'י שלה.

שוב, ננסה לראות דוגמא מהחיים: אישה בת 40 עם שני ילדים, תראה בדרך כלל טוב יותר מזו בת ה-30 עם החמישה שלה. (שימו לב למילה בדרך כלל!) בנוסףלכך, הילד העשירי יהיה פחות בריא או יטה לחלות יותר ויתכן אף כי רמתהאינטלגנציה שלו תהיה פחותה משל אחיו מאחר ולהוריו כבר אין את אותה אנרגיהמולדת כבראשונה..

הגבר מאבד צ'י מולד בשפיכת זרע - שוב, מוכר לנו מהכתובים שלנו:  "..לאתשפוך זרעך לשוא.." וגם כאן עולות השאלות לגבי מינון, מתי כן ומתי לא.. מהזה יותר מדי.?.

בספר CLASSIC OF THE SIMPLE GIRL' ( שושלת סוי 581-618 ) יש מינון מומלץ לגברים על פי  גיל ומצב בריאותי:

גיל                בריאות טובה                            בריאות ממוצעת

15                פעמיים ביום                              פעם ביום

20                פעמיים ביום                             פעם ביום

30                פעם ביום                                  פעם ביומיים

40                פעם בשלושה ימים                     פעם בארבעה ימים

50                פעם בחמישה ימים                    פעם בעשרה ימים

60                פעם בעשרה ימים                      פעם בעשרים יום

70                פעם בחודש                               ללא פעילות מינית בכלל....

באופן כללי אומרים הסינים להרבות באביב ולהמעיט או להתנזר בחורף.

היום יש גם סדנאות המלמדות טכניקה בה ניתן  להגיע לאורגזמה רוחנית  - כזו שאינה מלווה באיבוד זרע...(טכניקה זו לא נלמדת בדפים אלו).

בנוסף לאלה, מחלות ממושכות בשני המינים מחלישות את הצ'י המולד.  עבודהפיזית מאומצת ובעלת שעות רבות תורמת לדלדולו  של הצ'י המולד ואף אכילה לאמסודרת או אכילה בהליכה, נסיעה, תוך כדי עשיית עסקים או קריאה יחלישו אתהצ'י המולד אף הן..

כיצד שומרים או חוסכים צ'י מולד?

על מנת שלא נישאר עם נימה פסימית, כדאי לנו שנזכור את שני הסוגים האחריםשל הצ'י,  זה מהאוויר וזה מהמזון - (וניזכר בבחור מהסיפור הקודם )- שישביכולתם לשפר את מצב בריאותנו ואת הרגשתנו הכללית.

איפה נמצא כל הצי' הזה? כיצד חשים בו?

אנחנו כל הזמן מדברים על צ'י ....איפה הוא נמצא? אם ניזכר שצ'י זו בעצםאנרגיה, נבין כי היא מצויה בכל   מקום. גם בחי וגם בדומם - למרות ששם היאפוטנציאלית. תנועה סביב האטום מתרחשת כל הזמן. האלקטרונים מחוללים ללאהפסק  סביב האטום - שוב תנועה - אנרגיה. גם בדף זה יש צ'י..

הסינים מתארים את האדם כבועת צ'י בקוטר של כעשרה מטר ההולכת ונדחסתפנימה עד שהופכת ממש לגוף עצמו -  לחומר. על מנת להבין את משמעות הבועה,בואו ניקח כמה דוגמאות: כמה פעמים יצא לכם לשבת בחדר שקט ולקרוא משהומעניין, ופתאום , מבלי ששמעתם דבר ומבלי שראיתם אף אחד, אתם מרגישים שמישהומסתכל עליכם . התחושה מאוד ברורה וחזקה !! אתם מפנים את מבטכם ואכן מגליםשמישהו נכנס לחדר ומסתכל עליכם.. אותו "פולש", חדר לשדה הצ'י שלכם.. זהקורה גם בכביש כשעומדים ברמזור  - שוב, התחושה הזו שמישהו מסתכל עלי, צופהבי, אנחנו מחכים ומחכים ואז אי הנוחות או הסקרנות גורמים לנו להפנות אתהראש ולהוכיח את אותו פולש ולרוב אנו מגלים את זוג העיניים הנעוצות בנו-לעתים גם כשאנו מנמנמים אפשר שנבחין או נרגיש שמישהו נכנס לחדר.. כל אלהנכנסים לשדה האנרגיה שלנו.

דוגמא אחרת היא אצל עיוורים למשל, אצלם החוש מתחדד כפיצויי על אובדן הראיה.. הגר, מורה להתעמלות בין היתר,  נכנסה פעם לכיתת עיוורים שלה בשקטבשקט ונעמדה ליד שניים ששוחחו זה עם זה. ולמרות שהגר מבטיחה שנכנסה כמוחתול, משנעמדה לידם שאלו אותה לשלומה..

אומנויות הלחימה:, קרטה, ג'ודו', אייקידו, צ'י קונג, טאי צ'י  או שיטותטיפוליות שונות העובדות ללא מגע כמו רייקי, הילינג, ביו אנרגיה.. מתייחסותלשדה האנרגטי.

קרטיסט טוב הוא זה שקשוב מאוד לשדה הצ'י של היריב וכך הוא צופה אתהתנועה שתגיע מצד יריבו ומכין עצמו לתגובה. לראות את שדה הצ'י משתנה לפניהתקיפה - הצ'י גורם  לדברים להשתנות- היד או הרגל של היריב  ישנו את מצבן..

במבחני הנינגיצו - (אומנות לחימה נוספת), אמור התלמיד שהגיע לרמתהמיומנות  הגבוהה לשבת בישיבת עובר כשראשו חבוש ומונח על סדן כשמעליו עומדהמורה שלו ה"סאן סיי" עם חרב (בעבר חרב ברזל, היום  בדרך כלל חרב מעץ) .הכלל במבחן הוא שהתלמיד אמור להזיז את ראשו  כשהוא חש את שדה הצ'י משתנה -לא לפני! אם הזיז ראשו לפני, הריהו פסול ומבוייש ויעבור זמן רב עד שישובויבחן במבחן זה... אם הזיז אחרי ששדה הצ'י השתנה, זאת אומרת שהחרב כברנפגשה ולא במקרה עם ראשו וגם אז  יעבור זמן רב עד שישוב ויבחן אם בכלל..

היכן נמצא הצי' בגוף?

ראינו שגוף האדם הוא למעשה בועת צ'י שנדחסה - בועת אנרגיה הן מבחוץ והןמבפנים. דיברנו על האנרגיה מבחוץ. בואו  נדבר על זו שבפנים... הצי' נמצאבטצובו - שהן  בריכות אנרגיה  -

בריכות אלה מחממים במוקסה, שמים עליהן כוסות רוח, מקיזים מהן דם, דוקריםבמחטים ולוחצים עליהן בעזרת  כפות הידיים, אגודלים, מרפקים או ברכיים  -עושים להן שיאצו - בריכות אלה מצויות על כל פני הגוף -  ידיים ורגליים,בטן  וגב, ראש וחזה, מלפנים ומאחור.. בין הנקודות, עוברות ומקשרות תעלותאנרגיה הקרויות מרידיאנים ויחד יוצרים רשת העוטפת את הגוף כולו.

(היום,  ישנם צילומים קיריליאנים המראים את אותן רשתות או בריכות אנרגיהבגוף. אולם מרידיאנים - קוי אורך או רוחב שבלעדיהם העושים בשחקים או במיםלא יוכלו לנהל נתיביהם כראוי - קווים אלה, אינם נראים. דני, של השלושיםוחמישה במאי הוא כנראה היחיד שפגש בקו המשווה, כמו פו שמצא את הצירהצפוני....)

מוזמנים להתייעץ בקשר לטיפולים:

טיפולי שיאצו

דיקור סיני

אפרת בנור - מטפלת בשיאצו ודיקור סיני

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת בנור L.Ac - מדברת סינית בעברית
דרך אפרתה -מגע מביא שלום
לתאום טיפולים / סדנאות / הדרכה :
054-4525259 04-6221592
www.efrata-way.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת בנור

מאת: אפרת בנוררפואה סינית23/02/111757 צפיות
הפעם, נתמקד בטיניטוס. השם טיניטוס מתאר למעשה צלצולים באוזניים. בעברית, הוא נקרא: טנטון. את סוגי הצלצולים, מחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: טנטון חזק וטנטון חלש. הטנטון החזק מטריד יותר, פוגע ומוריד את איכות החיים. הטנטון החלש, נבנה עם השנים ו"קל" יותר לחיות איתו. בואו נבין יחד, מהם הגורמים להופעת הטנטון על פי הרפואה הסינית. א. הסיבה העיקרית היא עניינים רגשיים.

מאת: אפרת בנוררפואה סינית15/02/111244 צפיות
מעבר לזיהוי ה"טכני",נרצה להבין יחד עם המטופל מהו השורש של המחלה. מה גרם לה להופיע ומדוע דווקא בתקופת זמן זו. התשובות לשאלות הללו יהוו קרש קפיצה משמעותי בתהליך ההחלמה. כשאנו שואלים, אנו מעודדים את המטופל לקחת אחריות. האם קיים קושי עם פרידות? האם יש קושי ב"לחתוך" עניינים? האם היתה חריגה / טלטלה בשיגרה? האם היה שינוי בהרגלי התזונה? האם יש חוויה של דאגה??

מאת: אפרת בנוררפואה סינית24/01/111827 צפיות
אפשר לסמוך על עבודת המטפל ב דיקור סיני / שיאצו / רפואה סינית - שתטפל בסימנים המעיקים עבורנו. אנחנו נגיע עם תחילת הופעת הסימפטומים בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע. נקבל עיסוי ללחיים, כוסות רוח, דיקור ואולי אף הסבר ל"למה דווקא לי" ו"למה דווקא עכשיו"...

מאת: אפרת בנוררפואה סינית17/01/111117 צפיות
מזג האוויר הוא העיקרימבין מחוללי המחלה המפר את האישון האנרגטי שלנו. מתוכו, הרוח זוכה במקום הראשון. בגדול, ההתייחסות / הטיפול דומה למתמתיקה.. לחות - מטופלת ביובש, קור מטול בחום וכו'.. מוזמנים להקשיב היטב לגופכם. קחו נשימה וקדימה - יוצאים לדרך!

מאת: אפרת בנוררפואה סינית17/01/111030 צפיות
ממשיכים במסע. בטיול שלנו היום, נבין מהם הגורמים להפרעות בזרימת האנרגיה בגוף. מה גורם לנו לחולשה, להתפרצות, לעייפות וכו'.

מאת: אפרת בנוררפואה סינית16/01/111073 צפיות
כאן נקרא על עמודי התווך של הרפואה הסינית, הלא הם היין והיאנג. נכיר במצבי איזון, הרמוניה ובמצבים שאינם הרמוניים. יחד, נתרגל את האינטואיציה שלנו. פשוט. קדימה, בואו!

מאת: אפרת בנוררפואה סינית16/01/111134 צפיות
בקובץ זה, נעיף מבט על הרפואה המזרחית - ונדע כיצד הגיעה למערב, נבין מה הקשר של "אונס לאור יום" לרפואה הסינית המסורתית, נלמד על עלייתה של הרפואה הסינית למערב ומה מנע ממנה לעלות כל כך מאוחר ולבסוף, נלמד על התפתחות הרפואה הסינית בסין.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222705 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222964 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/213012 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213210 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213403 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213657 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213700 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica