חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רפואה סינית,דיקור וטיניטוס - צלצולים באוזניים

מאת: אפרת בנוררפואה סינית23/02/20111752 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

טיניטוס ( צלצולים באוזניים ) על פי רפואה סינית

או

מה אני ממש, אבל ממש לא רוצה לשמוע

מי שסובל מטנטון, ממש סובל.

ישנן המון מחלות מעצבנות. פשוט ככה. מעצבנות. מבחוץ לא רואים כלום. הכל נראה שליו ורגיל.. אולם בתוככי האדם פנימה, מתחוללת סערה בלתי נסבלת.

הפעם, נתמקד בטיניטוס. השם טיניטוס מתאר למעשה צלצולים באוזניים. בעברית, הוא נקרא: טנטון.

את סוגי הצלצולים, מחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: טנטון חזק וטנטון חלש.

הטנטון החזק מטריד יותר, פוגע ומוריד את איכות החיים. הטנטון החלש, נבנה עם השנים ו"קל" יותר לחיות איתו.

בואו נבין יחד, מהם הגורמים להופעת הטנטון על פי הרפואה הסינית.

א. הסיבה העיקרית היא עניינים רגשיים.

כאשר אנחנו לא בהקשבה, אנחנו מביאים על עצמנו רגשות כמו תסכול, כעס, שנאה, טינה וכיוצ"ב. הללו נאגרים ומובילים לתקיעות ( סטגנציה ). דמו את התקיעות הזו לסכר שמתמלא ומתמלא ללא הבחנה. סופו, להפתח. להתפרץ. אחת התופעות תהיה טיניטוס. כאן, האופי של הטנטון יהיה חזק והוא יופיע בפתאומיות. זה המקום לציין שאם כבר מטפלים בטיניטוס, עדיף שיהיה מהסוג הזה. יחסית, קל יותר לטיפול. בטנטון מסוג זה, משולבת עבודה רגשית נפשית.

( ישנם גם רגשות נוספים שיובילו לטנטון המעיק הזה. למשל עצב, צער, דאגה או אבל ממושך. כאן, הפיזיולוגיה שונה ).

ב. עבודה מאומצת ופעילות מינית רבה – יובילו אף הם לטיניטוס. אגב, זו הסיבה היותר שכיחה לטנטון. אתם ודאי תוהים מדוע.. ישנו ערוץ אנרגטי שחלק מהאחריות שלו היא להיות אחראי על כל העצמות בגוף ועל המוח. עבודה מאומצת ועודף פעילות מינית, מחלישים אותו ואז הוא מתקשה להזין את העצמות. באוזן, יש את "עצמימי השמע" – 3 עצמות קטנות. גם הן כמובן נפגעות וזה מה שמוביל לטנטון. כאן, מתפתח הטנטון בהדרגה, אופיו חלש והוא "נסבל" יותר מזה שבסעיף א'.

אותו ערוץ אנרגיה, מרידיאן, נחלש עם השנים. תוצאה של ההחלשות תתבטא כסימני זקנה מוקדמים וכטנטון בעיקר בגיל השלישי.

ג. תזונה – על הליחה אנחנו מדברים כמעט בכל פתולוגיה. גם כאן, צריכה מוגזמת של מוצרי חלב / מטוגנים / מתוקים / מזון שמן וחריף, כולל אכילה לא סדירה – תוביל להצטברות של ליחה בגוף. במקרה זה, אנו מדברים על הצטברות באיזור הראש, בעיקר באוזניים – והנה לנו סיבה נוספת לטיניטוס.

ד. "זיהום רעש" – חשיפה ממושכת לרעשים, ללא הקפדה על גהות – תוביל אף היא לתופעת הטנטון.. שהות ממושכת בדיסקוטקים, עבודה בסביבה רועשת ללא הגנה על האוזניים וכו'.

אופי העיסוק או דיווח של המטופל על חשיפה ארוכה וממושכת לרעשים מסוג זה, תוביל אותנו לגורם. אם יש באפשרותנו לצמצם את החשיפה לרעש, כמובן נעשה זאת.

המטרה כמובן היא להפחית / להעלים את הטנטון

מטפל ברפואה סינית יזהה את הסיבה והמקור לטנטון ויתאים דיקור וצמחים שיתאימו לאבחנה. בנוסף, מעסים את האוזן עצמה ולוחצים על כל הנקודות הסובבות אותה, נקודות בידיים ובכפות הרגליים בהתאמה לגורם – כחלק משיעורי בית.

אולם, ללא עבודת עומק, הסיכוי לשינויי שיישאר לטווח ארוך, קטן.

כאן אנחנו מגיעים לגופנפש.

הזכרתי כבר למעלה את השאלה: מה אני ממש, אבל ממש לא רוצה לשמוע.

ממה אני נמנע בעקביות? האם אני בוחר לא לשמוע אנשים / תכנים מסויימים??

אנחנו יכולים לשאת את הפוטנציאל לטנטון כבר מתקופת הילדות. מדוע פוטנציאל? מאחר וייתכן שבילדות לא סבלנו מטנטון והוא הופיע לנו בשלב מאוחר יותר בחיים. כאשר חושפים לאט את השורשים, מגיעים פעמים רבות לתקופת הילדות.

המילה המשמעותית ביותר במחלה זו היא תקשורת. הקשבה לעצמי ולסובבים אותי.

אנחנו מקשיבים דרך האוזניים, העיניים והלב. לאחר ההקשבה, אנחנו מעבדים את הקלט.

פה קבור הכלב! העיבוד.

מוזמנים לחשוב ולבחון את העיבודים האישיים שלכם ולראות לאן בגוף הם מובילים אתכם.

עיבוד לקוי – כזה שאינו משרת אותי – יוביל לסימפטומים מגוונים. לא רק לטנטון.

מבחינתי, כמטפלת בדיקור ושיאצו, תחילת הטיפול היא הקשבה. הקשבה לכל מה שאומר המטופל וא"כ, מתן עבודת בית הקשורה בהקשבה.

אם יש למטופל נטייה להפנים רגשות ( שזה אומר להיות בחוסר הקשבה ), יש טעם לטפל גם בזה. לעתים, מומלץ לשלב בטיפול הדיקור גם טיפול שיחות.

כאשר השורש מטופל, העלים יתחילו להראות אחרת. המטופל יראה תוצאות. אין כאן קסמים. טיניטוס מגיב לאט יחסית ויש צורך בסבלנות, אורך רוח ונכונות מצד המטופל לעבור תהליך.

סיפור על א', סובלת מטיניטוס:

א' בת 54, עם טיניטוס חזק ועקשן מזה שנתיים. עובדת בעסק משפחתי. על מנת לשאת את הרעש אצלה בראש, היא מפעילה רדיו בעצמה גבוהה יחסית – זה הדבר שהכי עוזר לה. כאשר היא לבד בבית / בעסק, היא מסתדרת עם זה. הבעייה מתחילה כאשר הילדים / הבעל נמצאים גם בסביבה.

לטענתה, הטיניטוס, לא רק שגורם לה להשתגע, אלא בגללו היא כל הזמן במריבות עם בני ביתה עד כדי מחשבה לשינה בחדר נפרד – היא חייבת רדיו בעצמה על מנת להרדם.

הווסת התחילה לגמגם כבר בגיל 49. היא סובלת יותר מחום. יש לה נטייה לעצירות מאז שהיא זוכרת את עצמה.

שימו לב איך טנטון הולך ומגדיל את בעיות תקשורת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפרת בנור L.Ac - מדברת סינית בעברית
דרך אפרתה -מגע מביא שלום
לתאום טיפולים / סדנאות / הדרכה :
054-4525259 04-6221592
www.efrata-way.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפרת בנור

מאת: אפרת בנוררפואה סינית15/02/111244 צפיות
מעבר לזיהוי ה"טכני",נרצה להבין יחד עם המטופל מהו השורש של המחלה. מה גרם לה להופיע ומדוע דווקא בתקופת זמן זו. התשובות לשאלות הללו יהוו קרש קפיצה משמעותי בתהליך ההחלמה. כשאנו שואלים, אנו מעודדים את המטופל לקחת אחריות. האם קיים קושי עם פרידות? האם יש קושי ב"לחתוך" עניינים? האם היתה חריגה / טלטלה בשיגרה? האם היה שינוי בהרגלי התזונה? האם יש חוויה של דאגה??

מאת: אפרת בנוררפואה סינית24/01/111825 צפיות
אפשר לסמוך על עבודת המטפל ב דיקור סיני / שיאצו / רפואה סינית - שתטפל בסימנים המעיקים עבורנו. אנחנו נגיע עם תחילת הופעת הסימפטומים בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע. נקבל עיסוי ללחיים, כוסות רוח, דיקור ואולי אף הסבר ל"למה דווקא לי" ו"למה דווקא עכשיו"...

מאת: אפרת בנוררפואה סינית17/01/111114 צפיות
מזג האוויר הוא העיקרימבין מחוללי המחלה המפר את האישון האנרגטי שלנו. מתוכו, הרוח זוכה במקום הראשון. בגדול, ההתייחסות / הטיפול דומה למתמתיקה.. לחות - מטופלת ביובש, קור מטול בחום וכו'.. מוזמנים להקשיב היטב לגופכם. קחו נשימה וקדימה - יוצאים לדרך!

מאת: אפרת בנוררפואה סינית17/01/111029 צפיות
ממשיכים במסע. בטיול שלנו היום, נבין מהם הגורמים להפרעות בזרימת האנרגיה בגוף. מה גורם לנו לחולשה, להתפרצות, לעייפות וכו'.

מאת: אפרת בנוררפואה סינית16/01/111137 צפיות
אנחנו ממשיכים במסע שלנו והפעם נחקור את מקורות הצ'י, נבין מהו צ'י מולד, היכן כל הצ'י הזה נמצא, איך שומרים עליו וכיצד הוא "מתבזבז"

מאת: אפרת בנוררפואה סינית16/01/111071 צפיות
כאן נקרא על עמודי התווך של הרפואה הסינית, הלא הם היין והיאנג. נכיר במצבי איזון, הרמוניה ובמצבים שאינם הרמוניים. יחד, נתרגל את האינטואיציה שלנו. פשוט. קדימה, בואו!

מאת: אפרת בנוררפואה סינית16/01/111133 צפיות
בקובץ זה, נעיף מבט על הרפואה המזרחית - ונדע כיצד הגיעה למערב, נבין מה הקשר של "אונס לאור יום" לרפואה הסינית המסורתית, נלמד על עלייתה של הרפואה הסינית למערב ומה מנע ממנה לעלות כל כך מאוחר ולבסוף, נלמד על התפתחות הרפואה הסינית בסין.

מאמרים נוספים בנושא רפואה סינית

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/03/222688 צפיות
דיקור סיני לכאבי גב מתבצעים בקליניקה באמצעות מחטים דקות מאוד, חד פעמיות וסטריליות. אלו הן מחטים שמיוצרות במיוחד בעבור דיקור סיני. את המחטים מציבים בנקודות הדיקור שתואמות את המצב הרפואי והנפשי.

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית28/01/222947 צפיות
על מנת לקבל את הטיפול המדויק ביותר נחוץ מטפל עם ניסיון ספציפי בטיפולי דיקור סיני לדיכאון וחרדה. חפשו מטפל מנוסה שמציע המלצות עדכניות ואותנטיות

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית22/12/212993 צפיות
מחקרים רבים הוכיחו מעל לכל ספק את היעילות של הרפואה הסינית עם דגש על דיקור סיני. טיפולי דיקור סיני להרזיה אינם מלווים בכאב או תופעות לוואי

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית17/10/213192 צפיות
רוצים לדעת איך מתבצע טיפול דיקור סיני לפוריות?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית24/08/213386 צפיות
איך בוחרים מטפל דיקור סיני בראשון לציון?

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית11/07/213639 צפיות
טיפולי דיקור סיני חשוב לבצע באמצעות מטפל מנוסה ומוסמך. עליכם לבחור נכון את המטפל ולא למהר להתפשר על פחות מהטוב ביותר. מקצועיות של מטפל תבוא לידי ביטוי בתוצאות טובות יותר

מאת: רפאל רוזנסקירפואה סינית18/05/213684 צפיות
הרפואה הסינית ממליצה על שילוב של טיפולי דיקור סיני למחלת כרוהן יחד עם שינויים תזונתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica