חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע חשוב להתאמן בחדר הכושר

מאת: מכביםחדר כושר24/01/20111363 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אימון בחדר כושר הפך בשנים האחרונות לטרנד לוהט בארץ ובעולם. בחדר הכושר ניתן להתאמן על מגוון מכשירים ולשמור על הכושר, הבריאות והגזרה באווירה ממריצה ונעימה. חדרי כושר קיימים בקניון, במרכזי ספורט ואפילו במקומות עבודה שרוצים עובדים אנרגטיים. בעידן בו אנשים לא הולכים ברגל ומפעילים הכול עם שלט, חדר הכושר הוא המקום היחיד כמעט בו עוסקים בפעילות גופנית חשובה. איזה ציוד קיים בחדר הכושר וכיצד מתחילים להתאמן? להלן מדריך מקוצר לחדרי כושר.

מדוע חשוב ללכת לחדר כושר?

הפעילות הגופנית חשובה לשמירה על הכושר הגופני, הבריאות, גמישות הגוף, למניעת אוסטיאופורוזיס, הרזייה וחיטוב, עיצוב הגוף ושמירה על המשקל, עליית האדרנלין, המרצת מחזור הדם.

בחירת חדר כושר

הבחירה בחדר הכושר היא בהתאם לשיקולים כמו קרבה למקום המגורים או העבודה, האם הוא חדיש ובעל מכשור מתקדם, כמה עולה מנוי , אילו אפשרויות נוספות יש לו להציע, האם יש במקום יחס אישי ומקצועי, מהם שעות הפעילות והאם הן מתאימות לסדר היום שלכם?

חשוב שבחדר הכושר תהיה אווירה נעימה ויחס אישי. בחדרי כושר קיימת אפשרות לקבוע פגישות קבועות עם מאמן להדרכה צמודה. כדאי לבחור חדר כושר שאינו עמוס מידי ויש בו מספיק מכשירים. חשוב שחדר הכושר יהיה אסתטי, עם מוזיקה מלהיבה ברקע, מלתחות נקיות וחנייה בשפע. ברוב חדרי הכושר יש מגוון של חוגים כמו עיצוב הגוף, ספינינג, קיקבוקסינג, פילאטיס ועוד. כמו כן במסגרת חדר הכושר מתנהלות הרצאות וסדנאות בנושאים של תזונה נכונה, תוכניות הרזייה ושמירה על הכושר.

כיצד מתאמנים בחדר הכושר?

כשאתם נרשמים לחדר הכושר תקבלו הסברים מפורטים על ידי מאמנים אישיים אשר ירכיבו לכם תוכנית אימון מתאימה. לפני תחילת האימונים עליכם להראות אישור רפואי עדכני, שמאשר את מצבכם וכשירותכם. בביקורכם בפעם הראשונה, אחד המאמנים יערוך לכם סיור בין המכשירים השונים כולל כיצד להתאים אותם לדרגת המאמץ שלכם,על אילו שרירים הם פועלים , אופן ביצוע התרגיל וכמה פעמים לחזור עליו. הדרכה זו חשובה לביצוע נכון של התרגילים ובהתאם לרמת הכושר שלכם. התחלת האימונים בחדר הכושר צריכה להיות מתונה עם עלייה הדרגתית בזמן האימון ובדרגת המאמץ. חשוב להתאמן מספר פעמים קבוע ורציף ולגוון את סוג האימון.

אילו מכשירים יש בחדר כושר?

לפני השימוש במכשירים חובה לבצע מתיחות באזור המוקצה לכך בחדר הכושר: על מזרנים, סולמות הצמודים לקירות וכו'. לאחר המתיחות מתחילים להתאמן על ההליכון או האליפטיקל במשך כעשרים דקות לפעילות אירובית ולהעלאת הדופק. לאחר הפעילות האירובית עוברים להתאמן במכשירים אנאירובים המחזקים את מסת שרירי הגוף, שיפור צפיפות העצם, מפתחים ומעצבים את הגוף. ישנם מתקני משקולות באמצעותם ניתן לחזק קבוצות שרירים שונות ולעבוד על גמישות הגוף, מתקנים המחזקים את שרירי הבטן והגב ועוד. את האימון ניתן לערוך בהתאם להנחיות שרשם המאמן בכרטיס האישי שלכם או בהדרכה אישית של מאמן.

מומלץ ללכת לפחות פעמיים בשבוע לאימונים בחדר הכושר ולהתאמן בצורה נכונה לפי דרגת היכולת האישית. מומלץ לשלב אימון על מכשירים עם פעילויות כמו יוגה, פילאטיס ועוד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרכז ספורט במודיעין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מכבים

מאת: מכביםפילאטיס20/02/111032 צפיות
פילאטיס היא שיטה שהומצאה לפני שבעים שנה. הוגה השיטה ,ג'וזף פילאטיס, היה ילד גרמני בעל בעיות פיזיות שונות. בגיל 32 עבר לאנגליה ושם ניסה לסייע לנפגעי מלחמת העולם הראשונה על ידי הפילאטיס. לאחר המלחמה המשיך לניו יורק ושם לימד מחול . במהלך הלימוד שולבה שיטת הפילאטיס לחיזוק הגוף והיציבה. החידוש של השיטה היה תנועה של הארכת שרירי הגוף ולא קיצורם והתמקדות בשרירים הפנימיים ולא רק החיצוניים. פילאטיס האמין בגוף מאוזן והרמוני ובתנועות טבעיות כמו בקרב החיות.

מאמרים נוספים בנושא חדר כושר

מאת: עופר שלוחדר כושר08/06/184818 צפיות
למתעניינים באימוני כושר אישיים לטובת חיטוב ועיצוב הגוף ולטובת ירידה במשקל.

מאת: tiloniחדר כושר14/01/181912 צפיות
תקופת ההיריון היא תקופה מאתגרת לכל אישה, תקופה בה הגוף חווה שינויים משמעותיים, גם מבחינה רגשית, גם מבחינה ביולוגית ובעיקר מבחינה פיזית, גם תהליך הלידה והתקופה שלאחריה אינם פשוטים וקלים, במיוחד למי שהייתה רגילה לחיים פעילים, תזזיתיים ומלאי תנועה ופעילות גופנית, והמצב החדש דורש ממנה להתחיל להיות פאסיבית יותר, מוגבלת יותר בתנועה ולבלות את ימיה ולילותיה בין שינה להנקה.

מאת: tiloniחדר כושר29/12/171514 צפיות
לפעילות גופנית ולשמירה על כושר גופני יש השפעה לא רק על המראה החיצוני והאסתטי של המתאמנים, והמתאמנות, אלא גם על מגוון רחב של פרמטרים נפשיים ובריאותיים, ופעילות גופנית קבועה ומאוזנת ידועה ומוכרת כמורידת סטרס ולחצים, כמסייעת למערכות העיכול והדם וכמעכבת את תהליכי ההזדקנות של הגוף.

מאת: רוני הכהןחדר כושר18/11/152577 צפיות
אולי בעידן בו לא היו לנו כל כך הרבה מכשירים חשמליים שמבצעים עבורינו את רוב העבודה הקשה, זה היה יכול להיות נכון שאין זמן, אבל היום 24 שעות מרגישות הרבה יותר מלאות באפשרויות עבור שעות פנאי ואם רק תתכננו נכון את הבוקר שלכם, אתם תמצאו כי יש לכם זמן לביצוע פעילות גופנית. על Ems כבר שמעתם?

מאת: רוני הכהןחדר כושר26/02/152261 צפיות
המאמר מפרט אודות יתרונות של אימוני trx בתל אביב במכוני הכושר המובילים.

מאת: אמיר פטיטוחדר כושר17/08/143112 צפיות
היום יש מגוון מאוד גדול של מאמני כושר אישיים גם בתל אביב וגם ברחבי הארץ וחשוב לבדוק את כל האפשרויות . אם אתם מחפשים דרך להגיע לתוצאות הטובות ביותר בתחום של אימון ספורט גם כדי להגיע למסת שריר גדולה וגם כדי לחטב את הגוף שלכם לקראת הקיץ הגעתם למקום הנכון.

מאת: gilad edelsteinחדר כושר13/08/143168 צפיות
מקומות עבודה רבים מעוניינים בהקמת חדר כושר לעובדים. יש לכך שלל סיבות: רצון לפנק את העובדים, שאיפה לעובדים בריאים יותר, רצון להשאיר את העובדים יותר שעות בתוך סביבת העבודה, ורצון לגבש את העובדים על ידי פעילות ספורטיבית ומהנה. מסיבות אלה, יותר ויותר חברות פונות אלינו לצורך הקמת חדר כושר בחברה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica