חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הכן גופך לקיץ

מאת: מכביםפילאטיס20/02/20111033 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פילאטיס היא שיטה שהומצאה לפני שבעים שנה. הוגה השיטה ,ג'וזף פילאטיס, היה ילד גרמני בעל בעיות פיזיות שונות. בגיל 32 עבר לאנגליה ושם ניסה לסייע לנפגעי מלחמת העולם הראשונה על ידי הפילאטיס. לאחר המלחמה המשיך לניו יורק ושם לימד מחול . במהלך הלימוד שולבה שיטת הפילאטיס לחיזוק הגוף והיציבה. החידוש של השיטה היה תנועה של הארכת שרירי הגוף ולא קיצורם והתמקדות בשרירים הפנימיים ולא רק החיצוניים. פילאטיס האמין בגוף מאוזן והרמוני ובתנועות טבעיות כמו בקרב החיות.

מהו היסוד של הפילאטיס?

הפילאטיס היא שיטה הפועלת לחיזוק שרירי הגוף כולל שרירי היציבה הפנימיים. הגוף מתגמש ומתחזק על ידי הפעלת כל השרירים. בפילאטיס משלבים את התודעה והנפש עם תנועות הגוף. קיימות מעל חמש מאות תנועות המתבצעות בצורה מדויקת ובשילוב של נשימה נכונה ובקרה על הגוף. המודעות לתנועות היא שיוצרת תנועות מדויקות ומבוקרות. הנשימה מזרימה חמצן לדם ומונעת מהשריר להתעייף . בפילאטיס עובדים על הרגליים, הישבן, שרירים מייצבים וכו'.

איך מתנהל שיעור פילאטיס?

מתחילים בחימום הגוף ועוברים לתרגילי חיזוק מגוונים עם נשימות וריכוז. הנשימה היא על ידי שאיפת אוויר מבעד האף לפני התנועה והנשיפה היא דרךהפה בזמן ביצוע התנועה. בכל שיעור משלבים אביזרים שונים כמו גומייה, משקולות, גליל וכו'. את התרגילים מבצעים על מזרון וצריך להצטייד בבגדים נוחים וגרביים. מומלץ להתאמן 3-4 פעמים בשבוע לתוצאות מהירות. יש לבחור קבוצות לא גדולות עם מדריכים מוסמכים לשיטה.

שיטה נוספת היא התעמלות של פילאטיס מכשירים, העושה שימוש במכשור מיוחד שיוצר התנגדות לשרירים ומשפר את טווח התנועה של המפרקים. המכשירים האלה הומצאו על ידי ג'וזף פילאטיס וביניהם:

רפורמר- מיטה עם משטח נע המאפשרת ביצוע של תרגילים בשכיבה, ישיבה, לצד המיטה ועוד.

קדילק- מיטות טרפז המאפשרות מגוון תרגילים מדהימים.

קשת סולם – לשיפור תנועות עמוד השדרה.

מי יכול להשתתף בשיעורי הפילאטיס?

שיטה זו מתאימה לכל גיל ולכל מצב גופני. אנשים הסובלים מבעיות , מפרקים, גב וכו'. נשים בהריון, נשים לאחר לידה ואנשים הסובלים מפציעות שונות. אנשים המעוניינים בחיזוק הגוף והגמשתו, הרזייה ושיפור הבריאות.

מהם יתרונות הפילאטיס?

- עוזר לבעיות כמו צניחת רחם ובריחת שתן הנובעות מהיחלשות של שרירי קרקעית האגן.

- בעזרת השיטה שרירי הגוף מתחזקים ניתן לרזות ולשפר את היציבה.

- אין סכנות של פציעות כי הפעילות היא מבוקרת ובקצב איטי.

- אנשים הסובלים מפציעות יכולים להחלים ולשוב לפעילות.

- שיפור גמישות של המפרקים והגדלת טווח התנועה.

- חיזוק קבוצות שרירים רבות בגוף.

- תורם לשיפור שיווי המשקל.

- שיפור ביציבה. העבודה על שרירי הייצוב מונעת בעיות גב ומפחיתה את האפשרות לפציעות.

- פיתוח המודעות, , הריכוז וההקשבה לגוף.

- שיפור המרץ והחיוניות. הסרת מתחים ועייפות של הגוף.

- שיפור הנשימה.

- חיזוק של כל הגוף.

- שיפור הקואורדינציה.

היכן מתקיימים שיעורי פילאטיס?

ניתן לקחת חלק בשיעורי פילאטיס בשעות גמישות, במסגרת מרכזי ספורט שונים. חוגים מתקיימים בקבוצות קטנות, באולמות מרווחים ונעימים, על ידי מדריכים מוסמכים. המורים במרכז הם מנוסים ומיומנים . השיעורים נערכים בצורה מבוקרת ומהנה עם ליווי מקצועי. הקפדה על אימון קבוע תניב תוצאות בתוך זמן קצר.

 



תגיות המאמר: כושר, פילאטיס, ספורט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מרכז ספורט במודיעין

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מכבים

מאת: מכביםחדר כושר24/01/111366 צפיות
אימון בחדר כושר הפך בשנים האחרונות לטרנד לוהט בארץ ובעולם. בחדר הכושר ניתן להתאמן על מגוון מכשירים ולשמור על הכושר, הבריאות והגזרה באווירה ממריצה ונעימה.

מאמרים נוספים בנושא פילאטיס

מאת: simply smartפילאטיס31/01/215225 צפיות
בין אם את/ה חדש/ה בפילאטיס ובין אם אתה מקצוען מנוסה, תוכלו לעקוב אחריו ולבצע שינויים או תפקידים מתקדמים יותר. השלימו אימון פילאטיס מזרון לתוצאות מיטביות לגוף.

מאת: איציקפילאטיס01/01/148871 צפיות
אימון לחיטוב הגוף הוא אימון שעובד על קבוצות שרירים ועל אזורים שונים בגוף, אימון שמטרתו העיקרית היא לשפר את המראה החיצוני שלנו כמו לדוגמא הצרת היקפים

מאת: ענת רביפילאטיס17/11/1310065 צפיות
חוגי פילאטיס שונים מתקיימים היום במסגרות רבות ומוענקים לילדים, מבוגרים, גברים ונשים כאחד.

מאת: מיכאל רומנסקיפילאטיס02/09/132361 צפיות
קיימים כיום שני סוגים מרכזיים של אימון במסגרת שיטת הפילאטיס - אימון על מזרן ואימון פילאטיס מכשירים. האימון היותר נפוץ הוא אימון על המזרן, המשלב כלי עזר כמו גומייה, משקולת וכדור. גם באימון המזרן וגם באימון המכשירים, בנויה השיטה על כוח עזר, אשר מפעיל התנגדות על שריר המתאמן ומאפשר לו לגדול ולהתארך בצורה מדויקת ונכונה.

מאת: טלי גלפילאטיס12/11/128534 צפיות
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נרשמים אל שיעורי פילאטיס, חלק בוחרים להירשם אל שיעורים שהתרגילים בהם נעשים על מזרון ומערבים ציוד כמו למשל חישוק וכדור ואחרים בוחרים בשיעורי פילאטיס מכשירים.

מאת: בתיה כץפילאטיס06/08/128443 צפיות
שיטת התעמלות בפילאטיס זוהי שיטת התעמלות שהמטרה שלה היא לגרום לשיפור של היציבות ותפקוד הגוף במציאות היומיומית. השיטה הזאת קרויה על שם ממציא שיטה זו והוא ג'וזף פילאטיס.

מאת: ז'אנה פילאטיספילאטיס18/04/128849 צפיות
סטרס הוא לחץ ומתח נפשי הנובע ממנגנון אבולוציוני וסטרס לאורך זמן פוגע במערכת החיסונית. בחברה המערבית יש המון גורמי לחץ המעיבים על חיינו. במאמר יוסבר כיצד שיטת הפילאטיס יכולה הלוריד את רמת הסטרס בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica