חפש מאמרים:
שלום אורח
11.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ההסבר המלא על משכנתא לזכאים

מאת: שוקי כץמשכנתא29/01/20111008 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מהי משכנתא לזכאים

אם אתם זוג צעיר שעומד לרכוש פעם ראשונה בחיים משכנתא סביר להניח שאתם זכאים למשכנת זכאים

המושג מתייחס להלוואה הניתנת על-ידי משרד הבינוי והשיכון. יתרונה הגדול בתנאים הרבה יותר נוחים בעיקר מדובר בריבית נמוכה יותר מאשר הריבית בשוק החופשי.

הזכאות על-פי חוק ניתנת למחוסרי דיור, זוגות צעירים נשואים או ידועים בציבור, רווקים מעל גיל 30, משפחות חד-הוריות ועולים חדשים.

כדי ליהנות מהתנאים המועדפים של משכנתא לזכאים, עליכם לבקש להנפיק עבורכם אישור שנקרא "תעודת הזכאות". את תעודת הזכאות ניתן לקבל בכל סניף בנק למשכנתאות בארץ.

איך מקבלים תעודת זכאות

אחרי שסיימתם לבצע השוואת משכנתאות והחלטתם על בנק משכנתאות ממנו תרצו לקחת. אתם ניגשים לסניף עם המסמכים הבאים:

תעודת זהות של המבקש/ת (או של שני בני זוג), הכוללת ספחים מעודכנים וכן תעודות זהות של ילדים בוגרים הגרים עמכם

· תעודת נישואים

· תעודת עולה – למקרה שאתם עולים חדשים

· אישור על שירות צבאי

· פרטים מלאים על המשפחה הנרחבת

· אישורי בריאות

אחרי בדיקת המסמכים, ינפיק משרד הבינוי והשיכון עבורכם תעודת הזכאות

אם מסיבה כל שהיא החליט משרד הבינוי והשיכון לא לאשר את המשכנתא ניתן לערער בפני ועדות הערעורים של משרד הבינוי והשיכון, המוגשת באמצעות סניף בנק למשכנתאות בצירוף מסמכים המבססים את הבקשה.

תעודת הזכאות תקפה תעודת הזכאות תקפה לשנה אחת בלבד מיום הגשתה!

תנאים נוספים הכלולים במשכנתא

ההטבה במסגרת המשכנתא לזכאים מתבטאת בריבית יותר נמוכה מזאת הניתנת בשוק החופשי. גובה ההלוואה לזכאים תיקבע בהתאם לניקוד. הכפוף לניקוד של משרד הבינוי והשיכון.הקריטריונים כוללים בין היתר, את גיל המבקש אם מדובר ביחיד, מספר אחים, מספר ילדים, מיקום הנכס (באזורים מועדפים הניקוד אותו תקבלו גבוה יותר), אם עשיתם שירות צבאי מלא ומספר שנות נישואין. ניתן לקבל אומדן ניקוד ע"י הזנת נתונים במחשבון אשר באתר משרד השיכון והבינוי

אישור קבלת הזכאות וקבלת המשכנתא

יועץ המשכנתאות בבנק הוא האיש מולו אתם מתקשרים בכל התהליך והוא גם זה שימסור לכם על קבלת תעודת הזכאות. אחרי שיש לכם אישור השלב הבא הוא לקבל משכנתא נוספת בתנאי השוק החופשי. ישנם כמה נתונים בהקשר זה:

· גובה הסכום אותו יאשר לכם הבנק מעבר למשכנת הזכאים. סכום זה תלוי בערך הנכס אותו אתם עומדים לרכוש, באחוז הכולל של סך המשכנתא מתוך שווי זה. והדבר האחרון יכולת ההחזר הכספי שלכם

· הבנק יבקש מכם תלושי שכר ואם אתם עצמאיים דוחות רלוונטים. על סמך נתונים אלו הוא יוכל לקבל החלטה מושכלת לגבי יכולת ההחזר שלכם.

· אחרי שיהיו ברשות הבנק כל הנתונים תוכלו לקבל ממנו הצעה סופית לגבי המשכנתא.

· נכון להיום ישנם מספר מסלולי משכנתא. המגלמים בתוכם רמות סיכון שונות, לדוגמא משכנתא בריבית קבועה תיתן לכם שקט נפשי מאידך הריבית עצמה תהיה יותר גבוהה.

· קחו בחשבון שאחד הקריטריונים הכי חשובים לבנק זה אחוז סך המשכנתא מתוך ערך הנכס. סביר להניח שאם אתם זוג צעיר ממרכז הארץ הבנק לא יאשר לכם משכנתא שהיא יותר מ75 אחוז מערך הנכס.

· אחד הדברים איתם תצטרכו להתמודד בתהליך הוא ביטוח משכנתא . זכרו שניתן לרכוש אותו לא רק באמצעות הבנק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מומחה לביטוח

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שוקי כץ

מאמרים נוספים בנושא משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222614 צפיות
המדריך למתחילים לקבלת משכנתא. היכן כדאי להשקיע בנכס נדל"ן? איזה מגבלות יכולות להיות בלקיחת משכנתא? ועוד שאלות שחשוב לקבל עליהם תשובות לפני שנחליט איזה משכנתא נרצה לקחת

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222608 צפיות
במאמר זה נדון על היבט המשכנתאות מכמה זוויות - השוואת משכנתאות, ייעוץ משכנתאות באזור תל אביב ומה זה משכנתא הפוכה?

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222584 צפיות
בהליכי לקיחת הלוואת משכנתא יש מאפיינים שאותם רצוי להכיר כדי להתמודד עם התהליך בצורה חיובית ומודעת עם או בלי יועצי משכנתאות. במאמר זה תגלו מהם המאפיינים של מסלולי המשכנתאות שכדאי להכיר

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא19/04/222602 צפיות
לפני שמחליטים ומתחילים בתהליך לקיחת משכנתא תרשו לנו להציג לכם את מסלולי משכנתאות אשר קיימים בבנקים בישראל. ההבדלים הניכרים בין הבנקים הם אחוזי הריבית בכל מסלול כזה או אחר, אך יש גם הבדלים בין מסלולי משכנתאות עצמם שרצוי שתכירו.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222888 צפיות
כיוון והחיים הם דינמיים וסביר להניח שההחלטה שלקחתם בנוגע למשכנתא הנוכחית לפני עשור היא כבר אינה רלוונטית למצב הנוכחי שלכם כיום. מעבר לכך, העולם הפיננסי הוא גם דינמי ומשתנה בתדירות גבוה, תנאי השוק שלו מתעדכנים חדשות לבקרים.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא14/02/222928 צפיות
במילים פשוטות נוכל לומר שתמהיל משכנתא הוא בעצם שילוב בין כמה מסלולי משכנתא שונים שמרכיבים יחדיו הלוואה אחת. אף על פי שמדובר בהלוואה אחת, כל מסלול ומסלול משכנתא יעמוד בפני עצמו ואינו קשור למסלולי המשכנתא האחרים בתמהיל המשכנתא.

מאת: נטלי אינטרדבמשכנתא25/01/222940 צפיות
אם אתם כאן אז אתם כנראה מתעניינים בבנקים למשכנתאות, מה שאומר שאתם בדרך לקניית דירה, כיוון שכיום אין כמעט ומי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה ללא משכנתא.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica