חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הנזק של "בזק", מחירי הדלק ותעריפי המים

מאת: מנחם רבויבלוגים29/01/20111343 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הפיצוי

קריסת מערך הטלפונים הארצי של "בזק" השבוע -  אמנם תוקנה לאחר 4-5 , שעות אך גרמה לשיבושים וקשים ונזקים ניכרים בכל מערכות המשק במדינה. "בזק" - כיום היא חברה פרטית הניצבת, בימים אלה, מול ביקורת שלפיה החלטת הבעלים שלה למשוך לכיסם דיבידנד, כלומר כספים, בסך של 3 מליארד ₪, ממשאביה הכספיים, אינה עולה בקנה אחד עם אמצעיה -  נכנסה למתכונת חירום עם פרוץ התקלה.

בצד הטיפול המאומץ בתיקון המערכת, הייתה החברה צריכה לטפל גם בצד הציבורי. דובריה והמנכ"ל שלה התנצלו  בפני הצרכנים הבטיחו לפעול לתיקון מהיר ככל שניתן ובאשר לפיצוי על הנזק שנגרם אמרו שהנושא "יישקל". בצד הטכני התיקון היה מהיר יחסית,[ ודאי שבהשוואה לתיקון התקלה ברשת "סלקום" שנמשכה מספר ימים.]

באשר לפיצוי מודיעה עכשיו החברה כי תעניק שבוע שיחות חינם לצרכנים שיתקשרו מקווי "בזק" לטלפונים  סלולאריים .לא ברור אם ההטבה הזאת מכסה את הנזקים שנגרמו לעסקים,למפעלים ולחברות כתוצאה מהשבתת מערכות הטלפוניה הקווית. מה שכן ברור שהפיצוי שמציעה בזק מאפשר לה לחסוך בהוצאות על מבצע הפרסום שלה שמטרתו לעודד את הצרכנים להתקשר מקווי "בזק"  לטלפונים סלולאריים, אם הם צריכים לבצע שיחה לטלפון כזה. זאת משום שמחיר שיחה מקווי "בזק" זול יותר .

למעשה בהחלטה על פיצוי במתכונת זו בזק "צדה שתי ציפורים במכה אחת". היא  מקווה לנטרל טענות ותביעות של צרכנים לפיצוי על הנזקים, וממנת את מסע הפרסום שלה באמצעות עלות הפיצוי.

ומה הפיצוי על הנזק שנגרם למנויי "בזק" שלא יכלו לבצע שיחות לקווי "בזק" עצמה? החברה לא מתייחסת בכלל לכך. משרד התקשורת לא מתערב בינתיים וארגוני הצרכנים למיניהם שותקים עד כה. צריך לקוות ש"בזק" תצטרך לתת פיצוי נאות לנפגעיה בעקבות פסיקות בתי המשפט בתביעות שכבר הוגשו ויוגשו נגדה.

מחיר הדלק ותעריפי המים -

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה לפני מספר ימים דיון מיוחד בעקבות ההעלאה התלולה  במחירי הדלק. הייתה תמימות דעים בוועדה. ההתייקרות חריפה מידי. יש להוריד את המחיר. חלק מהח"כים טענו נגד העלאת המיסוי התלול על הדלק,  שעליו החליט האוצר. חלק טענו כי מתח הרווחים של חברות הדלק גבוה מידי. אבל כולם הסכימו שהמחיר צריך לרדת. מה פתאום החבר'ה האלה התעוררו? הרי מספר שבועות קודם לכן הצביעו חברי הקואליציה מביניהם - והם הרי הרוב- בעד העלאת המיסוי הדרסטי על מחיר הדלק ועליית המחיר התלולה.. כל זאת באשרם את חוק ההסדרים, הנלווה לתקציב, שהעלאת מחיר הדלק הייתה כלולה בו. לא שמו לב? לא הבינו? שטויות במיץ. הבינו והצביעו בעד כי חשבו שהציבור ישלם וישתוק. הרי המחיר עולה כל הזמן כתוצאה מהתייקרות מחיר הנפט בעולם, אז לא נורא אם תהייה קפיצה גדולה יותר במחיר.

מתי פתאום "נזכרו" נבחרינו שיש בעיה?ברגע שהחלה תנועת מחאה ציבורית. לא זו שברשת. אלא כשנהגים -אמנם לא רבים- יצאו להפגנה בכביש וחרף מספרם המועט הצליחו לשבש את התנועה. הח"כים מהקואליציה נמנעו מלצאת נגד העלאת המיסוי ע"י האוצר, לכן בחרו להשתלח ברווחי המשווקים. אלו מהאופוזיציה ניצלו כמובן את ההזדמנות לתקוף את האוצר בנושא הנקודתי והרחיבו גם לביקורת על מדיניות המיסוי העקיף הפוגעת יותר באלה שהכנסתם נמוכה.

לצבור הנהגים זה לא כל כך משנה. הוא מקווה להוזלה במחיר ש"קפץ" באופן תלול. אבל, עושה רושם שהאוצר אינו מתרגש. לא מהמחאה הציבורית ולא מדברי הח"כים בוועדה שממילא אין לה סמכות הכרעה. הוא אינו מספק הסבר לכך שכאן המיסוי על הדלק גבוה משמעותית בהשוואה למדינות באירופה, רק טוען שההעלאה נובעת משיקולי "מדיניות כללית ואיכות הסביבה".

הסיפור מזכיר את המחאות בעניין תעריפי המים. בשלב מסוים, כאשר המחאה הציבורית החלה מתבטאת בסרבנות תשלום של אזרחים , איים  יו"ר הכספים כי ימנע את אישור התקציב אם האוצר ורשות המים לא יחזרו מכוונתם ליקר שוב את התעריפים. אלה האחרונים באמת הודיעו על ביטול החלטת הייקור האחרונה . נדמה היה שהמאבק הציבור נושא פירות. רק נדמה היה. רשות המים כבר הודיעה כי היא מגבשת מהלך שיביא להתייקרות נוספת, והאוצר הודיע לרשויות המקומיות שהוא אינו מוכן לדון כלל בהוזלת התעריפים. [ למרות שראשי הרשויות טוענים בתוקף שקיבלו הבטחה מפורשת מראש הממשלה כי הנושא ייבדק].

האם מחאות הציבור הן "צמחוניות" מידי? האם "נערי האוצר" אטומים מידי? כנראה שיש כאן שילוב של שני הגורמים. האם בישראל תתכן תגובה ציבורית דומה לאירועי תוניס, מצריים וצרפת כמחאה על גזירות קשות ובלתי סבירות בתחומי כלכלה וחברה? קשה לדעת. אבל החבל די מתוח.

ו...גם על הבלגן בדף הבית של אתר הבלוגים "רשימות" כאן

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מנחם רבוי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מנחם רבוי

מאת: מנחם רבויאקטואליה15/11/091194 צפיות
ביקורו של נתניהו בארה"ב ובקשתו לפגוש את הנשיא, , סיפקו הזדמנות לבית הלבן הזדמנות להדגים לראש הממשלה הישראלי את יחסי הכוחות ומה קורה כאשר "רק" מתמהמהים באישור מועד לפגישה. האמריקאים עשו זאת היטב. הצליח להם. אולי יותר מידי. אבל לא בטוח שהמהלך האמריקאי כנגד נתניהו, יניב לבית הלבן את התוצאה שהוא מכוון אליה.כי דומה שמהלכי הבית הלבן בנושא דומים למהלכי "חכם בלילה" שנזקם רב מתועלתם.

מאת: מנחם רבוידמוקרטיה ושלטון19/10/091358 צפיות
לקראת פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטאות פורסם כי המרצים יוותרו על תוספת שכר שהובטחה. אבל נוכח מה שנחשף בדו"ח מבקר המדינה על הבזבוזים במשרד הביטחון למה המרצים צריכים לוותר? כדי שפקידי משרד הביטחון יתאכסנו במלונות פאר? צרפו יחד את סכומי הבזבוז המצטברים במערכת ותגיעו לסכומים בלתי מבוטלים , אולי תמורתם היה מתאפשר צמצום הקיצוץ בתקציב?

מאת: מנחם רבוידמוקרטיה ושלטון13/10/091428 צפיות
זה התחיל במכתב מאת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ובו התבשרנו כי משפחתנו נבחרה להשתתף השנה בסקר "הוצאות והכנסות משק הבית". במכתב נאמר כי ההשתתפות הינה חובה על פי חוק . האם אפשר להכריח מישהו לפרט מה קנה, היכן קנה כמה ולמה? ממתי חייב האזרח להרשות לנציג השלטון לתחוב את אפו לתוך המקרר הביתי ?

מאת: מנחם רבויפיננסים וכספים - כללי 05/10/091079 צפיות
הקיצוץ הרוחבי בתקציב המשרדים אושר בממשלה. שר הביטחון השיג את שלו. הוא מקבל תוספת של מיליארד וחצי ₪ לתקציב משרד הביטחון ל"צרכים חשובים". אנשי אגף התקציבים לא התווכחו הפעם. הם גם לא הכינו הצעות נקודתיות לסעיפי קיצוץ על מנת לאזן את התוספת כפי שנהגו בעבר. הם נהגו באופן שונה.

מאת: מנחם רבוישיווק ואסטרטגיה23/09/091177 צפיות
במטה "כחול לבן" השמיטו את דרישות האיכות, השירות והמחיר התחרותי מהפרסום המטיף להעדיף קניית תוצרת ישראל. אבל הצרכן הישראלי אינו פראייר . כשהוא יוצא לקניות, במיוחד בימים אלה, הוא יוצא עם ארנק מצומק. לא עם גאווה לאומית.

מאת: מנחם רבוידמוקרטיה ושלטון26/05/091296 צפיות
בסיום חגיגות "יום ירושלים" אפשר לשאול: מי כאן ראש העירייה ומיהו ראש העיר.. התשובה: לאחר הפסדו של טדי קולק בבחירות לראשות עיריית ירושלים היו מי שחשבו שהתואר "ראש עירייה" אינו מספיק חשוב ואינו משקף נכונה את מעמדו של מי שנבחר לנווט את ההתנהלות בבירת הנצח של עם ישראל . כך נולד השינוי. לא עוד ראש עירייה כי אם ראש העיר ירושלים. קולק נשאר ראש העירייה האחרון בתואר זה.

מאת: מנחם רבויבנקאות27/04/091415 צפיות
בתוך הקטטה בין הבנק המרכזי לבנק הפועלים עומד ציבור של מאות אלפים, אולי מיליונים בעלי פיקדונות נבוכים. האם למשוך את הכסף ממקום "חולה" זה? עכשיו ברור כי הפעילות העסקית כיום של בנק הפועלים משותקת כתוצאה מצעדיו הפומביים של בנק ישראל כנגדו וכי במהלכיו נטל הבנק המרכזי על עצמו אחריות על הנעשה מעכשיו בבנק הפועלים . חובתו הציבורית של הבנק המרכזי לסיים מייד את המשבר בבנק הפועלים. זה גם האינטרס העסקי של הבנק ובעלת השליטה בו.

מאמרים נוספים בנושא בלוגים

מאת: רועי כץבלוגים19/01/223237 צפיות
אם אתם גרים באיזור הדרום או שסתם נסעת לנפוש באילת אתם מוזמנים להגיע אלינו סקס בייסיק- חנות סקס בעלת שני סניפים מרכזיים באילת ובבאר שבע.בחנויות אלו תוכלו למצוא מגוון רחב של מוצרי סקס גם לגברים וגם לנשים, ואפילו אביזרי BDSM לאלה שאוהבים את חיי המין שלהם יותר קינקיים . בחנויות שלנו תוכלו למצוא ויברטורים מכל הסוגים ומכל הדגמים- ויברטור חיצוני, ויברטור פנימי וחשמלי ועוד מגוון ענק ויוצא דופן. ישנם מוצרי סקס המתאימים לגברים

מאת: megalllodonבלוגים22/04/193960 צפיות
הורדות שירים או להשתמש בחיפוש נוח. הורד מוסיקה למחשב או לטלפון, האזן לשירים להורדה כאשר אתה חש בנוח פעולה זו שירים הורדה אינה דורשת התקנה של תוכניות נוספות, יישומים או יישומי פלאגין. שירים להורדה כל מה שאתה צריך הורדות שירים לעשות הוא להתחבר דרך האתר, הורדת שירים, לאחרונה תחום שירים להורדה, אבל כמו כל דבר טוב עם המון יתרונות , יש חיסרון אחד הורדת שירים בולט גם שירים להורדה מוסיקה היא דבר אהוב על כולם, שירים להורדה מאיתנו לא אוהב להתנתק מכל הבעיות וההתחייבויות ולשקוע בים של צלילים ותווים מיוחדים

מאת: slomiazriבלוגים10/01/152622 צפיות
ביובית בהרצליה,0506713371 - קבלני ביוב הרצליה

מאת: אסי יוסיבלוגים08/12/142119 צפיות
בהחלט הקשר אתר ליווי ובין שלושתם קיים ובכדי להבין מהו, קודם נסביר מספר מושגים וכללים הקשורים לתחום. בין הכללים החשובים בתחום ליווי קידום ושיווק אתרים במנועי חיפוש, הכלל החשוב מדבר על עדכון מתמיד של אתר החברה בתכנים חדשים, עשירים וייחודיים. התכנים חייבים להיות קשורים לתחום פעילות החברה שירותי ליווי שעומדת מאחורי האתר ומפעילה אותו עבור צרכן הסופי. לפני תחילת הכנת התוכן עבור האתר, על מפעילי האתר לחשוב קודם כל על שירות ליווי הגולש (מהו סוג התוכן שירצה הגולש למצוא באתר, מהי התדירות של פרסום תכנים.

מאת: samiבלוגים27/09/143022 צפיות
ביובית בחולון:שאיבת ביוב 0525139998 ,ביובית בחולון

מאת: samiבלוגים27/09/142687 צפיות
ביובית בחולון:שאיבת ביוב 0525139998 ,ביובית בחולון

מאת: רוברט גולדפלדבלוגים22/09/142942 צפיות
תוספות שיער הן בהחלט פתרון להארכת שיער בצורה אמיתית ויפה . צריך לדעת במה לבחור . מאמר זה יתן לכם את התשובה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica