חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גיבוש עובדים – מאיראן ועד סיירת מטכ"ל

מאת: יובל בן בסטעובד-מעביד30/01/20112009 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם גיבוש עובדים מתוך מטרה משותפת היא הגורם המלכד בין אנשים ועובדים ? מאמר זה ידון בשאלה זה, תוך התמקדות בארגון, מנהיגות, בחזון, אירועים, סדנאות כדברים אשר יכולים לתרום לחיזוק הלכידות שבין העובדים.

גיבוש דרך מטרה משותפת - מאירן ועד סיירת מטכ"ל.

ניסיונות המהפכה שהתחילו באיראן, והמשיכו לטוניסיה ומצרים מדגישות כי גם כיום רעיון הטומן בחובו אוטופיה של תקווה יכולה לגרום למהפכה.

איראן שלפני מהפכת השח היא דוגמה טובה לכך שכוחות דתיים באצטלה של עתיד טוב יותר גרמו להמונים להפיל את השח ולקבל תחתיו את המנהיג חומני ואת משטר האיטולות אשר קיים עד היום.

בישראל המהפכות הפוליטיות בשנים 1977 ו 1992 מוכיחות כי רעיון של תקווה הוא מנוף ללכידות.

קבוצות עובדים אשר רוכשות את מניות החברה מידי מעסיקיהם מוכיחות כי במידה ויש חזון מעורר השראה ותקווה לצד סולידאריות וחברות השמים הם הגבול

וועדי עובדים המתייצבים כנגד "גזרות האוצר" מקבלות יותר מאשר עובדים שאינם מאוגדים.

יחידות עילית של הצבא, צוותי עבודה אשר מגיעים לביצועים ותוצאות בלתי רגילות עושים זאת מתוך הרעות, האמון, והחזקת במטרה וחזון משותף.

יתרונות שיש בארגון שבו העובדים מגובשים

גיבוש הינו מושג אשר צמח וזאת חשוב לזכור מתוך עולם מדעי החברה והפסיכולוגיה חברתית. כיום הוא אומץ הן גם על ידי הפקולטות למנהל עסקים.

היכולת הקולקטיבית של העובדים ליצור מוצר חדשני וגאוני תלויה בתרבות הארגונית, ביכולת התמיכה של ראש הצוות או ההנהלה הבכירה אך תמיד היא תקום או טיפול בהתאם למחויבות של העובדים כלפי הארגון, המחויבות לחברים בצוות והיכולת המקצועית הקבוצתית שלהם שתעלה על סך היכולת של כל אחד בנפרד.

תפקיד המנהל בגיבוש העובדים

תיאוריות רבות נכתבו על תפקיד המנהל בגיבוש הצוות. אנו נתרכז בשני תיאוריות.

התיאוריה הראשונה היא תיאורית הטווח המלא של אובליו ובס. לפיהם מנהל בעל יכולת השראתית ומעצימה יכול לעורר השראה לגבי המטרות והחזון של הארגון והדבר יתרום ללכידות הקבוצתית.

התיאוריה השנייה היא של ד"ר דניאל גודלמן מתמקד באינטליגנציה הרגשית של המנהל שיכולה לעזור בגיבוש העובדים מתוך הראיה והבנה חברתית ואישית .

שלבי התפתחות הצוות כחלק מתהליך הגיבוש

גיבוש עובדים על פי תפסתו של החוקר ד"ר קנט בלנצ'ארד מתמקדים בשלבים בהתגבשות של עבודת צוות כחלק מהגיבוש הקבוצתי. בשלב ההכרות ובשלב המאבק כל עובד מפלס את דרכו לדרגת ההשפעה הגדולה ביותר.

רק לאחר "הקרבות" כאשר יש כאלה שנפלטים החוצה. מי שנשאר יודע מה מעמדו לאומת האחר. נוצרים נורמות וערכים בתוך הצוות שניתן אולי לקרוא בתוך תת תרבות בארגון. נוצרים חברויות בין העובדים והאנרגיה מתרכזת סביב מטרה משותפת, עבודת הצוות הופעת ליעילה עד לרמה ביצועית אופטימאלית.

טקסים ואירועים המחזקות את הלכידות הקבוצתית

טקסי של הארגון כגון פעילות פרידה, טקס הרמת כוסית, מסיבה לכבוד חגים כל אלה ללא עוזרים להגברת הלכידות. ערב צוות, ערבי גיבוש, ערב חברה תפקידם להפגיש בין העובדים לאחר שעות העבודה בכדי לחזק את הקשרים וההכרות שבין חברת הצוות.

סדנאות התורמים ללכידות העובדים

סדנת פיתוח עבודת צוות תתמקד ביחסים שבין העובדים ובאותם מקומות שבהם יש חוסר הסכמה על מטרות, יעדים משותפים, והנורמות אשר מובילים את הצוות בעבודה היום יומית. כמו כן היא תבחן את היחסים עם ראש הצוות ואל מול הארגון בכללותו ואפיון השלב שבו נמצא הצוות מאז הקמתו.

לסיכום - ניתן לראות שלמטרה ולחזון יש תפקיד חשוב בלכידות ובגיבוש אך יחד אם זאת צריכים להתקיים גם תהליכים נוספים בכדי שהצוות יגיע למצב של גיבוש אופטימאלי הן ביחס לסולידריות בתוכו והן ביחס לביצועים שלו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גם את תקבלו הצעה זולה יותר באופן נקודתי אם תזמינו אותי תרוויחו ותהנו הרבה יותר. יובל בן בסט מנחה קבוצות וגרפולוג. התקשרו 050-5711160 או ל-03-5590868 www.graphologia.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל בן בסט

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205116 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים23/07/202353 צפיות
דמיינו שהייתה לך אפליקציה שבה ניתן היה לכוון את מכשיר האיפון / האנדרואיד לערב צוות מושלם. או למצוא היכן יש מסעדות ואולמות אירועים עם חדרי אירוח קרובים. הצלחת ערב גיבוש תלויה במיקום, בתכנים, בציפיות ובתקשורת בין העובדים. להלן רעיונות לערב גיבוש איכותי:

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים02/09/195894 צפיות
מה הופך ערב גיבוש עובדים לאירוע בלתי נשכח? אווירה משוחררת, אוכל טעים, הפעלה מתאימה וקונספט שמוביל את הערב למקומות מפתיעים. ערב גיבוש יווני יכול להפוך לטוויסט מעניין.

מאת: יובל בן בסטטלוויזיה19/05/191532 צפיות
לראות את קובי מרימי בוכה מעל הבמה בסיום זה היה מרגש. ערב גיבוש משפחתי יכול להיות בכל סידרה אפשרית. ההבדל בין ערב גיבוש לעובדים לבין ערב גיבוש משפחתי יכול להיות משהו מאוד מאוד קטן. אירווזיון הוא ברמה לכידותית של עם שלם. רק לחשוב איזה רגשות שמחה פרצו כאשר ישראל זכתה במקום הראשון בשנת 2018.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים06/02/191783 צפיות
שנת 2019 משופעת באירועי לילה כמו חוגי בית לגיבוש בזמן בחירות, ערבי גיבוש משפחתיים עם הכלה מאיסטנבול ואירועים כמו הקמתו של מפעל אינטל החדש. הרצאה מצחיקה לערב גיבוש קבוצת עובדים היא חלק חשוב מאוד משמירת התלכיד הקבוצתי ושמירה על הצביון הייחודי של צוות עובדים.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים28/01/191564 צפיות
הפקת יום כיף לעובדים בדרום מפסטיבל "דרום אדום" ועד ים המלח -אילת. זאת הזדמנות לשלב בין ערכי ציונות לבין אטרקציות לעובדים, פעילות גיבוש בשטח, טיולים ולינה.

מאת: יובל בן בסטאטרקציות28/01/192507 צפיות
הלן גרינר ייסדה את IROBOT בזכות פיתוח של רובוטים לשימוש צבאי ואזרחי. סדנאות גיבוש הינם אחד מהגורמים החברתיים החשובים ביותר לשיפור יחסי הגומלין ושיתוף הפעולה בין העובדים/ות.

מאמרים נוספים בנושא עובד-מעביד


מאת: vodplaceעובד-מעביד21/04/162840 צפיות
לא צריך לחכות לפסח בשביל לנקות את המשרד, חברות רבות מספקות שירותי ניקיון לעסקים בכל ימות השנה ובמיוחד לקראת החגים על מנת שהמשרד יהיה כחדש כל הזמן. זה טוב גם בשביל העובדים וגם בשביל המעביד.

מאת: ירון בוניעובד-מעביד24/09/153436 צפיות
אחד הכלים הכי חזקים לקבל שת"פ מלקחות , עובדים -הוא באמצעות ההומור ! אבל, איך עושים את זה?.. ..הו ..

מאת: yossi dעובד-מעביד26/03/151618 צפיות
קליפורניה היא יעד מועדף לעבודה בחו"ל. אנשים רבים בוחרים לטוס למדינה זו בשביל להרוויח כסף טוב ולהנום מהחופים והאווירה.

מאת: snunitעובד-מעביד13/03/148246 צפיות
אם אתם מחפשים דרך לשבור את השגרה באירוע חברה ולהוסיף קצת פלפל, שווה לכם לשקול להוסיף לאירוע שאתם מארגנים גם סדנא.

מאת: snunitעובד-מעביד12/03/148192 צפיות
כיצד תשמרו על בריאות העובדים בחברה שלכם?

מאת: אלירון קוגןעובד-מעביד06/11/138544 צפיות
על עבודה כאופר בחו"ל, איך לעבוד כאופר, איך למצוא עבודה כזאת, האם זה מתאים לכולם? הכל במאמר הזה!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica