חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דלקת בדרכי השתן ובנרתיק: כיצד להימנע מכך

מאת: יוני לויבריאות נשים31/01/20111084 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

דלקת בדרכי השתן ובנרתיק: כיצד להימנע מכך

אישה יקרה,

דלקת בדרכי השתן ובנרתיק הן הדלקות השכיחות ביותר בקרב נשים. דלקות אלו יכולולת להגרם ע"י מחוללים שונים כמו חיידקים, וירוסים או פטריות. הטיפול בדלקת בדרכי השתן הינו שונה מאשר זו של דלקת בנרתיק ועל כן חשוב להבחין בניהן.

דלקת בדרכי השתן: כמחצית מהנשים יעברו זיהום זה לפחות פעם אחת במהלך חייהן. הדלקת יכולה להתבטא בצריבה במתן שתן, תכיפות ודחיפות במתן שתן, רגישות בבטן התחתונה ושתן דמי.

דלקת בדרכי השתן נגרמת בד"כ עקב כניסה של חיידקים מאיזור פי הטבעת (איזור שבאופן טבעי קיימים בו חיידקים) לתוך השופכה (הצינור המוביל לשלפוחית שתן) ומשם לשלפוחית השתן עצמה וגרימת הדלקת.

מצבים שתורמים להתפתחות הדלקת: קיום יחסי מין, ניגוב לאחר מתן שתן מלמטה למעלה (מאיזור פי הטבעת לאיזור הבטן), שתייה בכמות מעטה שמובילה לכמות שתן קטנה.

דלקת בדרכי השתן אינה מדבקת ואינה עוברת מאדם לאדם. בניגוד לדעה הרווחת לא ניתן להדבק בדלקת עקב "ישיבה על משטח קר" ו/או משירותים לא נקיים.

כיצד ניתן למנוע את הדלקת בדרכי השתן?

א. הקפידי על שתייה מרובה. ככל שתשתי יותר ותתני יותר שתן במהלך היום, כך הסיכוי של החיידקים לשרוד בתוך השלפוחית הינו קטן (הם נשטפים החוצה לפני שהם מספיקים לגרום לדלקת). אם השתן בהיר ולבן סימן ששתית מספיק, שתן צהוב מעיד על כך שאינך שותה מספיק.

ב. יש להקפיד על ניגוב האיזור לאחר הליכה לשירותים מלמעלה כלפי מטה (מכיוון הבטן לכיוון הישבן) ולא הפוך. כך נמנע מהחיידקים של איזור פי הטבעת לעלות כלפי מעלה ולהיכנס לשלפוחית.

ג. רצוי לתת שתן לאחר כל קיום מגע מיני, על מנת להוציא את החיידקים שהצליחו להכנס לתוך השלפוחית במהלך קיום ביחסי מין.

ד. שתייה של מיץ חמוציות הוכחה במחקרים כעוזרת במניעה של דלקת בדרכי השתן.

חשוב לדעת כי פעמים רבות ישנו בלבול בין דלקת בדרכי השתן לבין דלקת בנרתיק אצל האישה.

דלקת בנרתיק מתבטאת לרוב בגרד ובשינוי של הפרשות מהנרתיק. לעיתים מתווסף לכך גם צריבה במתן שתן עקב גירוי של השלפוחית (ללא דלקת בשלפוחית עצמה).

תנאי החום והלחות שבהן אתן נמצאות במהלך היום הן כר פורה להתפחות של דלקת בנרתיק ועל כך יש להקפיד על מס' אמצעים בכדי למנות התפתחות של דלקת בנרתיק:

א. יש להעדיף לבישה של תחתוני כותנה שמאפשרים אוורור טוב יותר של איזור הנרתיק.

ב. עדיף לא להשתמש בתחתונית שחוסמת את האוויר ומגבירה את החום והלחות באיזור.

ג. אין לנקות את האיזור יותר מפעם אחת ביום עם סבון (מייבש את העור באיזור וגורם לגירוי).

בכל מקרה של הופעת הסיפטומים כפי שתוארו לעיל יש לפנות לרופא לקבלת טיפול. גם דלקת בדרכי השתן וגם דלקת בנרתיק מטופלים בד"כ בקלות ע"י תרופות הנמצאות בכל בית מרקחת. טיפול מהיר ובזמן ימנע הסתבכות של הדלקת ויאפשר החלמה מהירה.

מי הם אבות המזון? ולמה זה הדבר הכי חשוב שאתה צריך לדעת על תזונה?

 



תגיות המאמר: דלקת בדרכי השתן


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רוצה להתחיל לאכול נכון?

www.HealthMagazine.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוני לוי

מאת: יוני לויהשמנת יתר03/05/111073 צפיות
מי מכם שקורא את הבלוג שלי יודע שאני לא אוהב להציב מטרות מדידות או מספריות לדיאטה. אני לא מאמין שדיאטה צריכה להתחלק לשני חלקים. החלק הראשון בו נבצע פעולות אינטנסיביות ופעולות אגרסיביות כדי לרדת במשקל והחלק השני גורס שנעשה פעולות שישמרו לנו על ההישג.

מאת: יוני לוידיאטה ותזונה02/05/111008 צפיות
יש כל כך הרבה סיבות טובות למה כדאי לך להתחיל לעשות דיאטה כבר היום ולשנות את אורח חיים שלך. כמובן יש את אלו שיגידו לך שזה בריא ובאמצעות ירידה במשקל אתה תוכל למזער את הסיכויים שלך לחלות במחלות בעתיד אבל אתה רוצה תוצאות עכשו, רווחים עכשו וכל אותם מנטרות לא מעניינות אותך.

מאת: יוני לויתזונה13/04/111617 צפיות
רובנו יודעים כי יתרונות הגדולים ביותר לאכילה בריאה הם כושר גופני, הרגשה טובה יותר וכן אנחנו מקטינים משמעותים את הסיכוי לחלות במחלות ובעיקר את הסיכון לחלות במחלות לב, כלי דם וסוכרת. יתרון נוסף של אכילה בריאה הוא שמירה על משקל בריא, בעידן שבו השמנה הפכה למגפה – אכילה בריאה היא מפתח מרכזי להרזיה ומניעה.

מאת: יוני לויתזונה12/04/111345 צפיות
לעיתים די קרובות, חיילים מוצאים את עצמם מתקשים יותר ויותר לשמור על תזונה נכונה בצבא. למרות שצה"ל היום, יותר מתמיד, מקפיד על תזונה נכונה בקרב המשרתים, החטיפים והפיתויים קרובים מתמיד ולכן מגמת ההשמנה בצה"ל רק הולכת ועולה... אם כן, המאמר הבא ינסה לעשות סדר בדברים וייתן לקורא קווים מנחים שבאמצעותם הוא יוכל לשמור על תזונה נכונה בצבא.

מאת: יוני לוידיאטה11/04/111222 צפיות
יש היום מאות, אולי אלפי, דרכים שיכולות לעזור לך לרדת במשקל ולהשיג את היעדים שלך לטוחח הקצר ולטווח הארוך. בכל מקרה, אתה חייב להיות בטוח שלכל השיטות הללו באמת בריאות לך ובאמת יביאו לך תוצאות לטווח הארוך טרם תבחר להשתמש בהם.

מאת: יוני לויספורט וכושר גופני - כללי10/04/111696 צפיות
בעידן המודרני, עידן הנהנה מחידושים ומשכלולים טכנולוגיים מרחיקי לכת, משלח ידו של האדם מושפע וניזון מההתפתחויות הטכנולוגיות העדכניות. בעבר נהוג היה לראות ב"עבודה" ביטוי לפעילות אינטנסיבית הכרוכה במאמץ פיסי רב ובהזעה מרובה.

מאת: יוני לויתזונה08/04/111224 צפיות
במאמר הבא אני אדבר על פחמימה, אחד מאבות המזון, ועל צריכת גליקוגן איך זה משפיעה על הדיאטה שלך. אם אתה באמת רוצה לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן אתה חייב להבין מה זה גליקוגן ולמה הוא טוב לנו. אני מודה שזה לא הנושא הכי "סקסי" בנושאי דיאטה אבל זה מסוג הדברים שחייבים לדעת אם רוצים להצליח.

מאמרים נוספים בנושא בריאות נשים

מאת: shlomy בריאות נשים13/03/191730 צפיות
יובש נרתיקי הינו מצב בו אין רטיבות בנרתיק, ומדובר במצב שכיח מאוד אצל נשים בגיל המעבר, אך ניתן לראות זאת גם פעמים רבות אצל נשים בגילאים צעירים.

מאת: shlomy בריאות נשים24/02/192176 צפיות
המושג היסטרוסקופיה אבחנתית אולי נשמע לכם כמו שם מפוצץ וקצת מלחיץ, אך בפועל זה ממש לא ככה. היסטרוסקופיה אבחנתית הינה בדיקה אשר מבוצעת בנשים לצורך איתור בעיות בתוך חלל הרחם. מדובר בבדיקה פשוטה יחסית אשר מבוצעת במקרים רבים של בעיות בחלל הרחם, או חשש לבעיות כאלו ואחרות.

מאת: אוריבריאות נשים04/11/161782 צפיות
בין אם זהו ההיריון הראשון שלך או שכבר הבאת ילדים לעולם, חשוב שתדעי על כלי פשוט ויעיל שנמצא ברשת האינטרנט. מדובר במחשבון שמאפשר לך לדעת מייד מהו גיל ההיריון שלך,...

מאת: אוריבריאות נשים02/11/161660 צפיות
עד לפני מספר שנים, מידע מקצועי על הריון ולידה ניתן היה להשיג רק מרופאי הנשים. כמו כן, כל אישה השיגה מידע מחברות ובנות משפחה, שאמנם לא היה תמיד בחזית הקדמה הרפואית אך בכל זאת הועיל. ואולם, כיום ישנה עוד דרך חשובה לאיתור המידע הרלוונטי דרך אתרי בריאות שונים שפועלים ברשת האינטרנט.

מאת: אוריבריאות נשים14/09/161912 צפיות
במאמר זה אסביר על כל שבועות ההריון בכלליות. נשים אשר נכנסות להריון, נתונות למעקבים בכל שלבי ההריון אצל רופא הנשים שלהן. מה צריך לבדוק? מנתי ניגשים לרופא? אילו דברים יכולים לצוץ בדרך? כל זה ועוד במאמר הבא על הריון, לידה, ביוץ ועוד'.

מאת: אבי דוידיבריאות נשים10/01/161890 צפיות
האם כדאי לבצע הפלה בבית חולים פרטי או בבית חולים ציבורי.

מאת: מור קליניקבריאות נשים27/04/152747 צפיות
פצעים וכתמים בישבן נשים רבות סובלות מפצעים וכתמים בישבן, אך אינן מטפלות בבעיה היות ומוצאת עצמן מתביישות לפנות לרופא בנוגע אליה. ואכן חשיפת האיברים הפרטיים בפני אנשים לא מוכרים היא מביכה ביותר ובפני אנשים מוכרים היא מביכה אף עוד יותר, במיוחד כסובלים מפצעים וכתמים בישבן. אולם יחד עם זאת, חשוב לטפל בפצעים וכתמים המופיעים באזור זה היות ולא פעם, התופעה אינה נוטה לחלוף מעצמה ואף מתגברת בתזמונים מסוימים ופחות נעימים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica