חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בדיקת מהנדס בניין לעמידות מפני רעידות אדמה

מאת: גלאור מהנדסיםשיפוצים02/02/20111199 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

זה לא סוד שהאזור בו נמצאת מדינת ישראל מוּעַד לפורענות מבחינת רעידות אדמה. הקרקע עליה 'יושבת' המדינה טומנת סכנות רבות מתחום זה, שעלולות להיות מתורגמות לרעידת אדמה בכל רגע נתון. לכן, חשוב לבדוק את עמידותו של כל מבנה בארץ, כהכנה לקראת רעש אדמה חזק. זו בדיקה שיש להשאיר בידיו של מהנדס בניין מוסמך.

השבר הסורי-אפריקני וצרות אחרות...

ישראל, כאמור, נמצאת במרכז שנחשב לפעיל מאוד מבחינה גיאולוגית, מה שהביא ויביא בעתיד לרעידות אדמה חזקות באזור. יש לכך מספר גורמים, ביניהם השבר הסורי-אפריקני שבמזרח ישראל, שהוא המוכר והמשמעותי ביותר. יחד איתו יש עוד מספר גורמים ומרכזים רגישים ברחבי המדינה שעלולים לגרום גם הם לרעש משמעותי.

כל זה טוב ויפה, אבל עדיין לא נוגע בבעיה העיקרית ממנה חוששים קברניטי המדינה: מצב המבנים בישראל. חלק גדול מבתי המגורים בישראל נבנו מבלי שעמדו בקריטריונים של בנייה נכונה, אם משום שהוקמו לפני שנחקק חוק בנושא, אם בשל רשלנות ואם בשל בנייה גרועה. כך או כך, מצב המבנים לא טוב והם זקוקים לייעוץ מיידי. הם צריכים מהנדס בניין או קונסטרוקטור מקצועי.

האם המבנה שלך נחשב מבנה מסוכן?

ראשית, חשוב להבין שהבעיה היא רק במבנים שלא הוקמו על פי הקריטריונים הדרושים. באופן כללי, מבנים שעמדו בדרישות העמידוּת הנחוצות, יהיו הרבה פחות מסוכנים ברגע האמת. זה לא שהם לא יינזקו, אבל הנזק יהיה קטן משמעותית יחסית למבנים הבעייתיים.

אילו מבנים נחשבים למסוכנים בצורה גורפת במקרה של רעידת אדמה? מבנים שנבנו לפני 1980. הסיבה לכך פשוטה: רק בשנת 1975 גובש בישראל תו תקן 413 לבניית בניינים עמידים בפני רעשי אדמה, שמחייב את כל מי שעוסק בבנייה בישראל.

מאחר ויישום התו לוקח זמן, הוחלט לקחת מרווח ביטחון ולקבוע את התאריך על 1.1.1980, אשר ממנו והלאה הבתים כשירים להתמודדות עם רעשי אדמה חזקים. חשוב לדעת כי מבנים שנבנו על קומות עמודים לפני תאריך זה, נחשבים לרגישים ביותר.

איך קובע מהנדס הקונסטרוקציה כיצד לחזק מבנה מסוכן?

לאחר שהובן מהו מבנה מסוכן במקרה של רעידת אדמה, חשוב להבין כיצד אפשר למנוע את קריסתו במצב כזה. תשמחו לשמוע שישנן שיטות רבות לחיזוק מבנה מפני רעידות אדמה:

• 'חגורות' של בטון מזוין סביב קירות המבנה

• קיר עשוי בטון מזוין לכל אורך המבנה, מתחתיתו ועד חלקו העליון

• סגירה של קומות עמודים – על ידי בניית קירות או אפילו הכשרת הקומה מגורים

• בניית קורות קשר (אפשרי רק במהלך הבניה עצמה)

בכל מקרה, מהנדס בניין הוא שאחראי לקבוע באיזו דרך יתבצע החיזוק, כמה תעלה העבודה ותוך כמה זמן יהיה ניתן להשלים אותה במלואה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

המאמר נכתב על ידי צביקה כהנא, מנכ"ל חברת גלאור מהנדסים ויועצים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גלאור מהנדסים

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי27/01/13835 צפיות
רטיבות אינה דבר פשוט להתמודדות. עיקר הקושי נעוץ בזיהוי הבעיה, שנעשה לרוב כשהנזקים כבר יוצאים משליטה. בדיוק לשם כך נוצרו פיתוחים טכנולוגיים שנועדו להפוך את איתור הבעיה לפשוט יותר. מצלמה תרמית היא אחד מהם.

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי26/01/13995 צפיות
רטיבות יכולה להוות הרבה יותר מאשר פגם אסתטי, ואף לסכן את יסודות המבנה כולו. קשה מאד לאתר רטיבות בשלביה הראשונים, וכאשר מבחינים בה- כבר מאוחר מדי. באמצעות מצלמה תרמית ניתן לגלות את הבעיה בקלות.

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי26/01/13901 צפיות
מאז שנכנסה מצלמה טרמית לתחום בדק הבית, השתנו חוקיו במידה רבה. עד אז, איתור רטיבות נחשב למשימה קשה ביותר. אולם, מצלמה מבוססת קרני אינפרא-אדומות זו הפכה את הזיהוי למהיר ויעיל, דבר שחוסך מאמצים וכספים רבים.

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי26/01/13944 צפיות
אתם מעוניינים לעבור לדירה חדשה, ויודעים כי לפניכם העסקה החשובה ביותר של חייכם. החלטתם להזמין חברה אשר מתמחה בביצוע בדק בית. אתם יודעים כי מטרת הבדיקה היא לגלות ליקויים שונים בבית, אבל מה בכלל נכלל בה?

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי26/01/13896 צפיות
ההערכות הן שרעידת אדמה חזקה בישראל היא רק עניין של זמן. לכן, החל בשנים האחרונות תהליך שבו מחזקים מבנים ישנים, כך שיוכלו להישאר עומדים גם כשהאדמה תרעד. מה הקשר בין חיזוק מבנים לבין חברות המבצעות בדק בית?

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי26/01/13823 צפיות
אנחנו תלויים לגמרי במערכת החשמל. כל תקלה, ולו למספר דקות, מעלה את מפלס הפאניקה מיד. מלבד הנוחות, ליקויים במערכת החשמל מהווים סכנה רצינית, שרק מתגברת עם הזמן. חשוב שתתבצע בחינה מקיפה של המערכת במסגרת בדק בית.

מאת: גלאור מהנדסיםבניין ואחזקה - כללי19/01/13916 צפיות
בשעה טובה, אתם עומדים לרכוש דירה חדשה, הכול נראה מצויין. טוב, למעט הפגם הזה בריצוף הבניין. אתם לא רקדנים, אבל מוכנים להישבע שהרצפה עקומה. אולי אינכם יודעים, אבל לפניכם ליקוי בניה רציני, שצריך להוות חלק מהותי בכל בדק בית.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232592 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223265 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212865 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211338 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211218 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201393 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201124 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica