חפש מאמרים:
שלום אורח
16.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מידע על מכונת אמת

מאת: pol2998חוק ומשפט - כללי08/02/20111463 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כן, לא, שחור, לבן – כיצד מתנהלת בדיקה במכונת אמת?
הפעלת מכונת אמת דורשת מיומנות וידע מקצועי. לכן לא כל אחד מאיתנו יכול לערוך אותה. כדי לעבור בדיקה במכונת אמת יש לפנות אל מכון פוליגרף. המכון יכין וינסח סדרה של שאלות, בהתאם לבקשת הלקוח, ויערוך את הבדיקה בתנאים הנדרשים. בזמן הבדיקה, הנשאל יחובר למכונת האמת באמצעות אינסטרומנטים הנכרכים סביב חזהו וסביב אצבעות כף ידו. הוא ידרש להביט לקיר לבן ולענות על שאלות כן / לא בלבד.

כדי לנטרל השפעות של מתח והתרגשות טבעיים מעצם מעמד הבדיקה, כל בדיקת פוליגרף מתחילה בסדרת שאלות ביקורת, שהתשובות אליהן פשוטות וידועות, ולנשאל אין כל סיבה לשקר לגביהן, כמו למשל: האם שמך הוא X?, האם אתה גר בכתובת Y? וכו'. מטרתן של שאלות הביקורת היא לכייל את מכונת האמת למצבו הפיזיולוגי הנתון של הנשאל.

במהלך הבדיקה, מכונת האמת מתרגמת את השינויים הפיזיולוגים שנמדדים אצל הנשאל לצורת גרף עם תנודות. בסיום הבדיקה מתקבל פלט ובו הממצאים המלמדים באילו שאלות הנשאל נמצא דובר אמת ובאילו הוא ככל הנראה שיקר.

מכונת אמת
כל אחד מאיתנו מייחל בסתר שיהיו לו יכולות כלשהן של גיבור על: היכולת לעוף, היכולת להיות רואה ואינו נראה או היכולת להרים כל משא בכל כובד. אולם נדמה כי המשאלה המשותפת כמעט לכולנו היא להיות מסוגלים לקרוא מחשבות. מאז ומעולם בני האדם ייחלו ליכולת לזהות האם העומד מולם הוא דובר אמת או שקר. עובדה זו היא שהביאה, ככל הנראה, להמצאתה של מכונת האמת.

על ארבעה דברים עומדת מכונת האמת...
מכונת אמת (הידועה גם בשם מכונת פוליגרף) מבוססת על ההנחה שכאשר בני אדם משקרים, גופם חווה שינויים פיזיולוגיים בלתי נשלטים. שינויים אלו ניכרים בארבעה מדדים: קצב הנשימה, לחץ הדם, קצב הדופק והזעה. מכיוון שמרביתנו לא יכולים לשלוט בפרמטרים הללו, הם נחשבים כאינדיקציה טובה למדי לעובדה שאנו משקרים. מכונת אמת היא מכונה שמודדת את השינויים שחלים בגופו של הנשאל בארבעה מדדים אלו בזמן שהוא משיב לשאלות, ועל ידי כך מכריעה האם הוא דובר אמת או שקר.

להתעמת עם מכונת האמת
מכונת האמת נחשבת ככלי היעיל ביותר המאפשר לדעת האם אדם דובר שקר או אמת. אך למרות המהימנות והתקפות הרבה שמייחסים לתוצאותיה, מכונת האמת אינה חפה מטעויות ומחסרונות. ראשית, מכונת אמת מזהה פעמים רבות דוברי אמת כשקרנים, בין אם בגלל התרגשות ומתח טבעיים של הנשאל ובין אם בגלל בעיה בריאותית כלשהי של הנחקר (כמו בעיית הזעה או לחץ דם גבוה). שנית, מכונת האמת מצליחה לזהות דוברי שקר רק ב- 90% מהמקרים. מסתבר, ששקרנים פתולוגיים שרגילים לשקר, כבר אינם חווים את אותם שינויים פיזיולוגיים בזמן שהם משקרים, ולכן מכונת אמת לא מצליחה לאתר אותם. בנוסף, ישנם בעלי מקצוע מסוימים (כמו סוכנים של סוכנויות ביון) שיודעים כיצד להתל במכונת האמת.

אלו הסיבות שבגללן ממצאיה של בדיקת פוליגרף אינם קבילים כראיה בבית משפט.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת pol2998

מאמרים נוספים בנושא חוק ומשפט - כללי

מאת: אדיר בנימיניחוק ומשפט - כללי25/06/231670 צפיות
ההנחה שבדרך כלל החזקים הם אלו שגוברים על החלשים מהם, גורמת לכך שכאשר הגורם החלש יותר זוכה למעט צדק, הדבר מעניק לנו תחושה של עדנה מסוימת. לכן נדמה ששמענו לא מעט סיפורים בהם הודות להתערבות חיצונית זוכה הגורם הנפגע לצדק מסוים, או לכל הפחות מסופר כי הגורם שעשה את מעשה העוולה נענש על כך.

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/08/212088 צפיות
https://www.tel-aviv.gov.il/Residents/Construction/DocLib1/%D7%A8%D7%A9%D7%99%D7%9E%D7%AA%20%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%9D%20%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D.pdf

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי19/06/211947 צפיות
מדיניות אכיפת עבירות תכנון ובניה – הרשות לאכיפה במקרקעין מדיניות אכיפה הינה כלי מרכזי הנתון בתחום האכיפה באמצעותו מבטיח הגוף האוכף למקד את משאביו המוגבלים בעבירות המשמעותיות ביותר ובאופן האפקטיבי ביותר. מיקוד משאבי האכיפה לפי סדרי עדיפות קבועים מראש מאפשר הגברת אפקטיביות האכיפה באמצעות פעילות יזומה, צמצום המשאבים המופנים כלפי עבירות בעלות ערך נמוך יותר, והבטחת השוויון באכיפה. יובהר, כי מדיניות אכיפה היא מסמך המתווה את הדרך אך אינו מסמך מחייב, שלא מאפשר בחינה מחודשת, עדכון וסטייה ממנו במקרים שיש לכך הצדקה.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי28/01/211594 צפיות
על מנת להבין מדוע אדם ניגש על מנת לבצע תרגום של תעודות ומסמכים רשמיים מסוימים צריכים להבין את התהליכים שאותם עוברים אנשים ברחבי העולם כולו.

מאת: רוני הכהןחוק ומשפט - כללי15/01/211267 צפיות
מתי נדרש לפעולה של תרגום עבור תעודת לידה?

מאת: בנימין קלינגרחוק ומשפט - כללי13/12/201813 צפיות
הרשויות ממשיכות בקצב רב בהוצאת צווי הריסה. מאמר שכדאי לקרוא אם ביצעת חריגות בניה , ביקרו או רוצים לבקר בנכס מטעם הפיקוח על הבניה/ הוועדה לתכנון ובניה או שכבר הוזמנת לשימוע או אולי כבר קיבלת צו הריסה. המאמר מיועד לכל העוסקים בתחום. עורכי דין, שמאים, מהנדסים, קבלנים, וועדי בתים, אדריכלים, מפקחי בניה ועוד.

מאת: עופר שלוחוק ומשפט - כללי08/10/201546 צפיות
הסכם מייסדים מוצלח בחברות סטארט אפ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica