חפש מאמרים:
שלום אורח
03.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדוע כל כך הרבה זוגות נפרדים ?

מה קרה מהרגע בו החליטו בני הזוג שהם מצאו את האדם שאיתו הם הולכים לחיות כל חייהם לרגע, המאוד כואב, של הפרידה?

לשאלה זו יש, כמובן, יותר מתשובה אחת. במאמר זה אגע בדבר שאולי נסתר מעיני רבים – והוא גם דבר שאם מבינים אותו קל מאוד לתקנו.

הדבר הזה נקרא "קוטביות". אם מסתכלים על אנרגיה חשמלית, ישנה זרימה כאשר יש שני קטבים שונים פלוס ומינוס. רק כאשר שני הקטבים האלו קיימים יכולה להיות זרימה של האנרגיה החשמלית.

במערכת זוגית גם כן חייבת להיות קוטביות  כאשר שני הקטבים הם "נשיות" ו "גבריות". או אנרגיה נשית ומולה אנרגיה גברית. כאשר שני האנרגיות האלו קיימות מתאפשרת משיכה, תשוקה, המיניות פורחת ובני הזוג מרגישים רצון להיות אחד עם השני. אגב, גם אצל זוגות חד מיניים נמצא אחד שהוא/היא יותר גברי בהתנהגות מול בן/בת הזוג אשר יותר נשי בהתנהגות.

בראיון שערכו איתי לפני מספר ימים טענתי שהגברים פשוט אינם מבינים את הדבר הזה שנקרא להיות אישה. כדי שאישה תוכל לתת ביטוי מלא לנשיות שלה היא צריכה דמות חזקה שיכולה לעמוד מול קשת הרגשות הנשיים המאוד מגוונת שלה מבלי לברוח, להסתגר או להרגיש מותקף. כשהאישה מרגישה שבן הזוג שלה אינו מספק את המקום הזה היא הופכת להיות יותר קשוחה, עוצרת את רגשותיה או במילים אחרות הופכת להיות גבר. כמו כן העולם המודרני, העולם העסקי אינו מעודד נשים להיות נשיות הוא מעודד אותן להיות ממש גבריות, קשוחות, ממוקדות מטרה, קרות. כל אלו מאוד מנוגדים למהות של נשיות. וכך קורה שנשים רבות נמצאות במצב של שינוי קוטביות מ"נשי" ל"גברי". בלימודי סופר לי על מגישת טלוויזיה אמריקאית מאוד מצליחה, שעושה כסף בלי סוף אבל אומללה עד עמקי נשמתה בגלל שהיא לא יכולה להפגין את הנשיות שלה.

בשנים האחרונות קורה מהפך אצל גברים רבים והם יותר ויותר הופכים להיות כאלו שמנסים לרצות כל הזמן. לרצות בעיקר את הנשים שלהן. והנשים אינו רוצות שירצו אותן הן רוצות דמות חזקה שתאפשר לה להיות מי שהיא במהות. דמות מרצה לא יכולה לאפשר זאת לאישה ואז היא הופכת להיות גברית. הגבר במקרה זה הופך את הקוטביות מ"גברי" ל"נשי".

ואז קורים מספר דברים. ישנם בני זוג אשר שניהם או גבריים או נשיים, ישנם זוגות אשר כל אחד מבני הזוג חיי בקוטביות מנוגדת למהות הבסיסית שלו – במצב זה אין משיכה ואין תשוקה. יכול להיות שישנה ידידות חזקה ואהבה אבל אני מרשה לעצמי לנבא שתשוקה אין שם.

רבים מהזוגות נפרדים בגלל אבדן הקוטביות, אבדן הדבר הזה המאפשר את קיומה של התשוקה ושל המשיכה המינית למרות שאהבה עדיין קיימת.

חשוב לי להדגיש שאין שום יתרון בלהיות גברי מול נשי או ההיפך. אני לא חושב שיש דבר שגבר יכול לעשות שאישה לא יכולה או שאישה יכולה לעשות שגבר לא יכול. בעצם, אישה יכולה ללדת ילדים ללא גבר עם הטכנולוגיה הקיימת היום. כך שאין פה שאלה של יכולות או יתרון מול חיסרון ישנה פה שאלה של מי אתה/את במהות, במקור גברי או נשי. הדבר שאותו אני תמיד נוהג להגיד הוא שחיים חסרי מאמץ מתאפשרים שאנחנו מתנהגים כמו מי שאנחנו במהות הנקייה שלנו – המהות שבה איננו מציגים דמות אחרת כדי לרצות אחרים או להגן על עצמנו. החיים בתור מי שאנחנו לא הם מאוד קשים ואומללים.

במאמר קרוב אספר על מה ניתן לעשות כדי להחזיר את הקוטביות למקומה הנכון לשני בני הזוג ויחד עם זאת להצית מחדש את התשוקה והמשיכה.

הכותב הוא יאיר אהרונסון, מאמן אישי, זוגי וקבוצתי.  yair.aronson@gmail.com

http://www.yairaronson.com/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יאיר אהרונסון

מאמרים נוספים בנושא אימון למערכות יחסים

מאת: כרמי אומרואימון למערכות יחסים19/04/205498 צפיות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים24/12/173103 צפיות
שבע דרכים עיקריות להתקרב לאנשים רובן ככולן נשענות על מחקרים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים03/12/172652 צפיות
איך לחיות את החיים הללו בלי לפגוע באחרים אך גם בלי לפגוע בעצמנו זה אחד האתגרים הגדולים בחיים

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים19/11/172744 צפיות
אם יש לכם יחסים לא טובים עם מישהו במשפחה שלכם, אל תחכו לרגע האחרון. תעבדו על היחסים הללו ותחסכו לכם ולסביבה שלכם שנים של כאב, כעסים ובזבוז אנרגיה אדירה.

מאת: אורלי גולד זנדברגאימון למערכות יחסים22/11/162240 צפיות
את נורא רוצה אהבה, למצוא את האחד שלך ולחיות איתו באושר ועושר.. אך מדוע זה לא קורה? מדוע את עדיין לבד? 6 שלבים ליצירת זוגיות.

מאת: ירון שוראימון למערכות יחסים17/07/161676 צפיות
זוג שהיה במשבר הגיע אלי לאימון וקיבל כלים איך לשפר את היחסים ביניהם. יש גם טיפים לכם הקוראים שתוכלו להתחיל ליישם מיידית.

מאת: רוני הכהןאימון למערכות יחסים11/05/162399 צפיות
לשמור על מערכת היחסים טובה ומתפקדת מצריך ביצוע של פעולות רבות כדי שמערכת היחסים תחזיק מעמד לאורכן של שנים רבות מבלי לחוש כי נמצאים במקום שבו לא רוצים להיות.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica