חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

למה אנחנו צריכים מרצה למוטיבציה?

מאת: יואב זילכהאימון עסקי17/02/2011875 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
‏שבת 01 מאי 2010
מרצה למוטיבציה

למה אנחנו צריכים מרצה למוטיבציה?

אני לא יודע איזו מבין השאלות הבאות באה קודם: "למה אני קיים?" או "למה צריכים אותי?". לא תמיד הן באות יחד. מה שאני כן יודע הוא שמדובר בשאלות שונות לגמרי והתשובה לשאלה הראשונה היא איננה התשובה לשאלה השנייה. אני מאמין שכל אדם שמבין שגדולה היא לא הגורל שלו אלא הבחירה שלו ובוחר בגדולתו, שואל את עצמו את שתי השאלות הללו. במונחים של התפתחות אישית אם תרצו, "למה אני קיים" זו שאלה של ייעוד, כלומר בשביל מה נולדתי, מהי המטרה המרכזית של חיי, מה באתי לשרת בעולם. לעומת זאת, "למה צריכים אותי" זוהי שאלה של ערך או הערכה עצמית. במונחים עסקיים-כלכליים, "למה אני קיים" זו שאלה של היצע, "למה צריכים אותי?" זו שאלה של ביקוש.   כל אדם שבוחר להיות גדול מתעמת מתישהו בדרכו עם השאלה השנייה ומשכנע את עצמו למה כל כך צריכים אותו, שהרי אחרת אין לו זכות קיום ובטח שלא זכות שגשוג. רק לאחר ששכנע את עצמו ללא כל צל של ספק שהצורך בו ובשירות שהוא מציע תוך כדי שהוא חי את ייעודו, הוא כל כך קריטי וחיוני. רק לאחר מכן הוא יוכל לשכנע אחרים (או לגרום להם להשתכנע בעצמם) שהם צריכים אותו. רק אז יוכל להיכנס להיכל התהילה, זה שכולם רוצים להיכנס אליו, ההיכל שבו אתה מרוויח שפע של כסף מלעשות מה שאתה הכי אוהב בעולם. איך כל זה קשור אל מרצה למוטיבציה?   וידויו של מרצה למוטיבציה כאחד שענה על שתי השאלות ועל אחת כמה וכמה, בחר במקצוע ייחודי, לא כזה ששומעים כל יום, הרגשתי צורך להסביר את הצורך. ובכן, למה אנחנו בני האדם זקוקים לשירותו של מרצה למוטיבציה? אני רוצה להצביע במאמר זה על שלוש סיבות עיקריות למה אנחנו צריכים מרצה למוטיבציה:   הסיבה הראשונה שבגללה אנחנו צריכים מרצה למוטיבציה לסיבה הראשונה אני קורא "קול חיובי". למה אני מתכוון? לצערי, אנחנו חיים בעולם שבו מספרים לנו הרבה יותר על המגבלות שלנו מאשר על הפוטנציאל שלנו. מה שאומר שאנחנו מסתובבים בעולם הזה ומה שאנחנו שומעים כל הזמן זה את אותם קולות שליליים של אנשים מהסביבה, של אמצעי התקשורת וכדומה. תוסיפו את כל הקולות השליליים האלה אל "הקול השלילי האישי" שגם ככה נמצא אצל מרביתנו בראש ורק יושב שם ומחכה להטיח בנו אשמה, ביקורת, פחד, ספקות וחששות, ותקבלו מתכון לאיכות חיים נמוכה מאוד (וזה ניסוח מחמיא...).   הקולות השליליים האלה נכנסים למוח שלנו ומשפיעים על המחשבות שלנו. מאחר והמחשבות שלנו משפיעות על הרגשות שלנו ועל הפעולות שלנו, התוצאה היא שאנחנו משיגים תוצאות נמוכות ונמצאים רוב הזמן במצב רוח ירוד וברמת אנרגיה מאוד נמוכה. במצב כזה ברור שאין לנו מוטיבציה לעשות מה שאנחנו רוצים לעשות ובטח ובטח שלא לעשות מה שמביא תוצאות גבוהות. מרצה למוטיבציה מביא איתו "קול חיובי", זה בדיוק הקול שאנחנו צריכים. שהרי מה שאנחנו מכניסים למוח קובע במידה רבה את מה שהגוף שלנו מוציא לפעולה.  
הסיבה השנייה שבגללה אנחנו צריכים מרצה למוטיבציה לסיבה השנייה אני קורא "להשחיז את הגרזן" ומשמעותה למידה. אחד המפתחות לחיים של הצלחה, אושר והגשמה, לחיים בריאים, הוא למידה מתמשכת. ברגע שאנחנו מפסיקים ללמוד ולצמוח, לא רק שהתפוקה שלנו יורדת בצורה דרסטית, אלא אנחנו "מתכלים" במובן מסוים. מרצה למוטיבציה חושף בפנינו ידע חדש, ידע מעורר השראה, ידע שלא לימדו אותנו בבית הספר וגם לא באוניברסיטה. עובדה ידועה היא שברגע שהמוח שלנו נחשף לידע חדש, הוא לעולם לא יחזור למצבו המקורי, כלומר אנחנו נהיה במסלול של צמיחה והתפתחות. הידע הזה לא רק מעניק לנו השראה ומוטיבציה לפעול, אלא גם ביטחון ואמונה בעצמנו, בפוטנציאל שלנו וביכולות שלנו.   אמנם מרצה למוטיבציה מטרתו העיקרית היא לעורר מוטיבציה, אך מוטיבציה היא יותר האפקט או ההקשר של מה שהוא עושה. התוכן או התמצית של עבודתו היא בלהעביר ידע, ידע טרנספורמטיבי. הידע הזה הכרחי כי הוא גורם לנו להיות יותר ממה שאנחנו וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים לפני שנעשה יותר ולפני שנשיג יותר- קודם כל אנחנו צריכים להיות יותר. הידע הזה מגביר את רמות ההבנה והמודעות שלנו, מה שמביא גם לאיכות חיים גבוהה יותר. הידע הזה יותר מכל ידע אחר הוא הכרחי ליצירת רמת ההצלחה שאנחנו רוצים ולהגברה מתמדת של אותה רמת הצלחה. אך הידע הזה כשלעצמו אינו מוביל להצלחה עד שהוא לא מיושם. מה שמביא אותי לסיבה השלישית בגללה נדרש מרצה למוטיבציה:   הסיבה השלישית שבגללה אנחנו צריכים מרצה למוטיבציה תומאס אדיסון אמר שאם היינו עושים באמת את הדברים שאנחנו יכולים לעשות, היינו מדהימים את עצמנו. כמה מכם יודעים מה לעשות ועדיין לא עושים את זה? כמה מכם מתכננים אינסוף תוכניות מבלי להוציא לפועל אף לו אחת מהן או אחוז קטן מאוד מהן? למה? אני בטוח לחלוטין שאחת התשובות היא חוסר מוטיבציה. למה אתם חושבים שארגונים רבים ברחבי העולם כבר השכילו להבין את הצורך הזה ומשתמשים לעתים קרובות בשירותו של מרצה למוטיבציה. הארגונים האלה מחויבים להצליח, הם מחויבים להשיג ולשמור על רמה גבוהה של ביצועים ולהפיק תוצאות יוצאות דופן. ולכן, הם מבינים שצריך איש מקצוע שיגרום לאנשים שלהם לא רק לזוז, אלא לזוז בצורה יוצאת דופן. לפעול בצורה כזו שממנה כולם מרוויחים.   איך מרצה למוטיבציה מעורר מוטיבציה? איך זה בדיוק קורה? מרצה למוטיבציה הוא אדם שניחן בכישרון מאוד גדול ופיתח מיומנויות גבוהות להעניק לאנשים השראה ולעורר מוטיבציה. מרצה למוטיבציה יודע לחבר אנשים למקורות האנרגיה האינסופיים מהם נשאבת מוטיבציה גבוהה לפעול ולעשות. הוא מצליח לגעת באנשים, לעורר בהם את גדולתם, להעצים ולהניע אותם לקום, לגדול ולעשות. הידע שהוא מעביר ובעיקר הדרך שבה הוא מעביר את אותו ידע גורמים למוח שלנו לגירוי ממריץ ולהפרשה של מה שנקרא "מוליכים עצביים" (סרוטונין, דופמין ונוראפינפרין).   התוצאה היא הגברה משמעותית של רמת האנרגיה בכלל ורמת האנרגיה המחשבתית בפרט. מה שמוביל את כל הגוף להיות במצב של ויברציה גבוהה במיוחד שמושכת אלינו את מה שאנחנו רוצים ובו זמנית גורמת לנו לפעול כדי להתקדם אל מה שאנחנו רוצים.  
אנחנו בהחלט צריכים מרצה למוטיבציה אנחנו בהחלט צריכים מרצה למוטיבציה, אנחנו צריכים מרצה למוטיבציה גם כי דרוש האדם הזה שיסתכל עלינו מהצד ויראה לנו את הפוטנציאל שלנו. זה אבסורד, אבל את הפוטנציאל הזה קל לנו לראות באחרים אך קשה לנו יותר לראות בעצמנו.  


באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה

אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה

יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.
רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב זילכה

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131321 צפיות
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131456 צפיות
בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131256 צפיות
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131329 צפיות
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".

מאת: יואב זילכההארה04/02/132115 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכהאימון לרוחניות04/02/131390 צפיות
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131193 צפיות
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193611 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173758 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173782 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174128 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162631 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163055 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162594 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica