חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק א'

מאת: יואב זילכהאימון עסקי17/02/20111050 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
‏שבת 17 יולי 2010
מוטיבציה
אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק א'
על מנת להגיע לרמה גבוהה של הצלחה בחיים וכן לשמור על עצמנו באותה רמה, דרושות איכויות ויכולות מסוימות. אחת מהן היא היכולת לשמור על רמת מוטיבציה פנימית גבוהה שמניעה אותנו לפעולה מאסיבית על בסיס קבוע. אותה מוטיבציה פועלת בדיוק כמו מנוע של רכב, כל אחד ונפח המנוע שלו, ישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה פנימית בנפח 1.4 וישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה בנפח של 3.5. מן הסתם, רכב שנפח המנוע שלו עומד רק על 1.4, יתקשה לנוע בעליות שבדרך לירושלים, ולעומתו לרכב עם מנוע 3.5 אותן עליות הן "משחק ילדים".
מה עומד מאחורי יכולתם של האנשים המצליחים לשמור על מוטיבציה פנימית גבוהה? האם מדובר ביכולת מולדת או נרכשת? מה הקשר בין מוטיבציה פנימית לבין אנרגיה? למה אנרגיה היא המשאב הכי יקר שלנו? ואיך אפשר לנהל את האנרגיה שלנו כדי להפיק תוצאות יוצאות דופן בחיים? כל זאת ועוד במאמר הזה...
מהו המקור של מוטיבציה? אין זה מפתיע שהמקור של מוטיבציה הוא בדיוק המקור של כל הדברים ביקום- אנרגיה! בעבר, רבים טענו שישנם שני יסודות בסיסיים ביקום: אנרגיה וחומר. בחלוף השנים, הבינו שגם חומר הוא תוצר של אנרגיה ולכן ישנו רק יסוד אחד ביקום, שמהווה את המקור של כל הדברים- כל דבר הוא אנרגיה! הטבע שופע בכמויות אדירות ואינסופיות של אנרגיה בכל מיני צורות, לעולם לא יהיה בעולם מחסור באנרגיה. הצורות השונות של אנרגיה הן מאוד מגוונות, החל מאנרגיית השמש, דרך אנרגיית המים ועד אנרגיית המחשבות.
היום, אנחנו יודעים שאי אפשר ליצור או להרוס אנרגיה, אפשר רק להמיר אותה מצורה אחת לאחרת. למעשה, כל האנרגיה שאי פעם הייתה ואי פעם תהיה, נמצאת כאן ועכשיו, בכל מקום ובכל זמן. אנחנו לא צריכים ליצור אותה, היא כבר כאן, כל מה שאנחנו צריכים זה לאתר אותה, ללמוד איך להתחבר אליה וללמוד את אמנות שינוי צורתה ורתימתה לצורך מטרותינו.
מה הקשר בין מוטיבציה פנימית לבין אנרגיה? מוטיבציה עשויה מאנרגיה. מוטיבציה היא צורה של אנרגיה רוטטת והיא יכולה להיות מגורה על ידי תתי מקורות רבים ושונים. יש האומרים כי ישנם חמישה מקורות מוטיבציה עיקריים המניעים את בני האדם בחברה המודרנית: אתגרים, תגמול, פחד, צמיחה ולמידה, והכרה. למעשה, אלה אינם מקורות, אנרגיה היא המקור האמיתי של מוטיבציה. תתי המקורות הם למעשה גירויים שמכוונים אותנו למאגר האנרגיה ומגבירים את רטטי האנרגיה שכבר קיימת.
מה עומד מאחורי יכולתם של המצליחנים לשמור על מוטיבציה גבוהה? מה שעומד מאחורי יכולתם של המצליחנים לשמור על רמה גבוהה של מוטיבציה פנימית, היא יכולתם לנהל את המשאב הכי יקר להם- אנרגיה. אנשים מצליחים מנהלים (בין אם במודע או שלא במודע) את האנרגיה שלהם בצורה אפקטיבית. אם כן, האם זו תכונה מולדת? ודאי שלא! זכרו, שפע של אנרגיה זמין לכולנו בכל מקום ובכל זמן, השפע הזה נגיש לכל אחד מאיתנו, הוא לא עושה סלקציות, אין לו העדפות, לכל אחד יש אפשרות להתחבר אליו ולשאוב ממנו לטובת צרכיו האישיים ולתרומה מעצמו לאחרים. יכולת הניהול של אותו משאב היא בהחלט יכולת נרכשת.
אנרגיה היא המשאב הכי יקר שלנו, יותר מזמן ויותר מכסף. הזמן עומד בכמות שווה לכל אחד מאיתנו, אי אפשר לנהל אותו, אי אפשר לחסוך אותו ולכן גם אי אפשר לבזבז אותו (איך אתה יכול לבזבז משהו שלא ניתן לחסוך אותו?). כל מה שניתן לעשות עם הזמן, זה לבחור מה לעשות בזמן העומד לרשותך, שהוא בדיוק אותו זמן שעומד לרשות כולנו. אין אף אדם בעולם שיש לו יותר או פחות מ-24 שעות ביממה. על מנת לעשות כל דבר שתבחר בכמות הזמן העומדת לרשותך, אתה צריך אנרגיה! (המקור האמיתי של מוטיבציה)
כסף הוא גם סוג של אנרגיה, כלומר כסף הוא אינו משאב מקורי, הוא נולד ברעיון ורעיון נולד בתוך אנרגיה מחשבתית. את כמות הכסף שעומדת לרשותך, ניתן לחסוך וניתן לבזבז. מאחר וכסף הוא סוג של אנרגיה, גם כסף נמצא בשפע ביקום, אך כדי ליצור כמויות אדירות של כסף, נדרשת (בין השאר) אנרגיה גבוהה מאוד ולכן אני חוזר- המשאב הכי יקר שלנו הוא אנרגיה.
איך אפשר לנהל את האנרגיה שלנו, כדי להפיק תוצאות יוצאות דופן בחיים? אז איך מתחברים לאותו שפע של אנרגיה ואיך מנהלים אנרגיה? ניהול, כמו גם מצוינות, הם אינם חד-פעמיים, אלא משקפים הרגל קבוע. על מנת להתחבר לאותו שפע של אנרגיה ולנהל אנרגיה, יש להכיר את הגירויים הפנימיים והסביבתיים השונים, לפתח הרגלים בריאים ולבצע פעולות מסוימות על בסיס קבוע.
כצעד ראשון, רצוי לעשות בדק בית עם עצמנו ולענות על השאלות הבאות: (ניתן לעשות דגימה של השבוע או השבועיים האחרונים כדי לסייע לעצמכם לתת מענה לשאלות)
1.       מה מדליק אותי? מה מגרה אותי? מה ממלא אותי? מה מצית את ליבי? 2.       האם יש אנשים, מקומות, פעולות, תחביבים או דברים נוספים בחיי שגוזלים ממני אנרגיה? מהם? 3.       האם יש אנשים, מקומות, פעולות, תחביבים או דברים נוספים בחיי שממלאים אותי באנרגיה? מהם? 4.       באילו שעות במהלך היום, אני מרגיש במיטבי? מתי בדיוק, במהלך היום, האנרגיה שלי נמצאת במצב שיא? מתי אני בדרך כלל ערני ומרוכז יותר? 5.       מתי, במהלך היום, מגיחים במוחי הרעיונות הכי טובים? מה אני עושה בזמן שהם מגיחים? 6.       כמה שעות אני ישן בממוצע בלילה? 7.       האם יש לי זמן קבוע במהלך השבוע, אשר מוקדש רק לעצמי? 8.       עד כמה לדעתי אני אוכל בריא מ-1 עד 10? (כאשר 1 מציין הרגלי אכילה גרועים מאוד ו-10 מציין הרגלי אכילה בריאים מאוד)? 9.       האם אני צורך אלכוהול, סיגריות או סמים על בסיס קבוע? 10.   האם אני מצליח להיות נוכח במקום שבו אני נמצא? האם כשאני בעבודה אני רק בעבודה וכשאני עם המשפחה אני רק עם המשפחה? 11.   האם אני מצליח להתמקד אך ורק בפעולה הנוכחית שאותה אני מבצע בזמן שאני מבצע אותה? 12.   האם אני מבלה לפחות פעמיים בשבוע בקרבה לטבע? (ים, פארק, טיולים בארץ וכו') 13.   האם יש מקום קבוע בבית או מחוץ לבית, שבו אני נותן לדמיון שלי להפליג ולשחק? 14.  האם אני יודע מהי המטרה המרכזית (ייעוד) של חיי? האם אני מקדיש את מרב זמני, מרצי וליבי לכך? עד כמה אני מקדיש את חיי באופן ממוקד לכך? 15.   האם אני יודע בדיוק מה אני רוצה מהחיים (בכל תחום ותחום)? 16.   האם אני יודע איך לגרות במודע את המוח שלי, כדי להגיע לרטטים גבוהים של אנרגיה מחשבתית? 17.   איזה מבין הגורמים הבאים הכי גורם לי מוטיבציה (מניע אותי לפעול)? אתגרים, פחד, תגמול, הכרה או צמיחה ולמידה?
רוצה לדעת מהם הצעדים הבאים? רוצה לקבל טיפים מעשיים לניהול אנרגיה ולשמירה על רמה גבוהה של מוטיבציה פנימית?
כל זאת ועוד בחלק ב' של "אנרגיה- איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך?

לחיי ההצלחה שלך!
יואב זילכה

אהבת את המאמר? רוצה לקבל במתנה את ספרון ה"פורמולה" שכתב יואב ובו הוא מגלה לך מהם 6 המרכיבים הקריטיים להצלחה שלך בחיים? הירשם עכשיו בחינם באתר: www.MentorMe.co.il 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לחיי ההצלחה שלך! יואב זילכה

יואב זילכה הוא מייסד Mentor Me ומדריך אנשים לצמיחה רוחנית כבסיס להצלחה בחיים ובעסקים ולחיים עשירים בכל המובנים!

אהבתם את המאמר? שתפו את האנשים היקרים לכם.
רוצים ליהנות מתכנים, מכלים ומסרטונים מעוררי השראה וגם לקבל במתנה את "המדריך לטרנספורמציה" שיאפשר לכם לגלות מה באמת עוצר אתכם ולהמריא לדרך חדשה בחייכם? לחצו כאן עכשיו

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יואב זילכה

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131320 צפיות
לפני מספר ימים, בעודי יורד מהבניין בו אני גר בדרכי לפגישה, התחלתי לשמוע צעקות במורד הרחוב. אישה אחת צרחה על איש אחד שחנה את רכבו באחת החניות הקרובות לבניין שלה. היא השליכה עליו את כל הקללות האפשריות ואפילו בשלב מסוים היא אמרה לו שאם הוא לא מפנה את האוטו שלו מיד, היא תבעט לו בביצים. מהיכרות שטחית ביותר של האישה הזו, לדעתי אין לה אפילו רכב. מה גם שהחניה בה האיש חנה, אינה חניה שמורה של אף אחד!

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131454 צפיות
בסוף המאמר הקודם ("מתי בפעם האחרונה בכית מהתרגשות חיובית?") הבטחתי לתת לכם תהליך פשוט שיסייע לכם לגלות מהן 5 התשוקות הגדולות ביותר שלכם. אז הנה אני עומד בהבטחה שלי...אני רוצה לחשוף בפניכם 3 שלבים פשוטים שיאפשרו לכם לצלול פנימה אל תוך הלב ולהבין מה אתם באמת רוצים מהחיים.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131254 צפיות
צפייה בטלוויזיה נחשבת לפעילות די נדירה בחיי, אלא אם כן מדובר בסרטים מעוררי השראה או בתוכניות ערכיות שניתן ללמוד מהן דבר או שניים. לאחרונה, מצאתי את עצמי עומד ומזיל דמעות בעודי צופה בילדים קטנים שמוציאים מעצמם קולות גדולים בבית הספר למוסיקה. איך אפשר שלא? אני לא יודע מה איתכם, אבל הלב שלי לא יכול לעמוד בפני כישרון טהור ותמימות של ילד שמבחינתו "הכל אפשרי" זה לא רק סיסמא או קלישאה.

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131327 צפיות
בטח כבר שמעתם אותי יותר מפעם אחת מדבר על החשיבות של השראה בחיינו. היום בחרתי לכתוב לכם על אחד ההרגלים האהובים עליי, הרגל שזיהיתי אותו אצל הרבה אנשים מצליחים. הרגל חשוב שיכול להצית את ליבנו בכל פעם מחדש ולעורר בנו את ההשראה לה אנחנו זקוקים בעקביות. ההרגל הזה נקרא "שיחות משמעותיות" והוא התבהר לי מאוד כאשר יום אחד נתקלתי במשפט הבא: "מוחות קטנים מדברים על אנשים, מוחות ממוצעים מדברים על אירועים, מוחות גדולים משוחחים על רעיונות".

מאת: יואב זילכההארה04/02/132111 צפיות
כשהייתי בן 16 גיליתי תופעה מדהימה בעת שביליתי שעות רבות בעבודתי כאורז בסופרמרקט. כן כן, זו הייתה אחת העבודות הראשונות שלי. 3 פעמים בשבוע, לאחר שהלימודים הסתיימו, הייתי נוסע לסופרמרקט (שעד היום נמצא ברחוב ארלוזורוב בתל אביב), עומד ליד הקופאית ואורז לאנשים את המצרכים שלהם בשקיות. בהתחלה שנאתי את העבודה הזו, הגעתי מהר מאוד למסקנה שלאנשים יש הרבה הערות וזה כלל לא משנה על מה. אבל זו לא הייתה התופעה המדהימה שגיליתי...

מאת: יואב זילכהאימון לרוחניות04/02/131389 צפיות
אתגרי החיים לא פוסחים על אף אחד. זאת למרות שאנחנו מאוד אוהבים להפוך אותם לבעיות אישיות ומיוחדות שיש רק לנו (זה עושה טוב לאגו שלנו). אבל המציאות היא שבמוקדם או במאוחר, כל אחד מאיתנו נאלץ להתמודד עם אתגרים מסוימים: אתגרים פיננסיים, אתגרים בריאותיים, אתגרים במערכות יחסים ועוד. אחת השאלות הפופולאריות ביותר של כל אותם אנשים יקרים שעולים על המסלול של צמיחה רוחנית, היא: "איך אפשר למצוא שלווה פנימית ולהישאר עם שלווה, תוך כדי התמודדות עם אתגרי החיים?"

מאת: יואב זילכהאימון לאיכות חיים04/02/131192 צפיות
לפני מספר חודשים צפיתי בסרטון קצרצר של אחד המורים הרוחניים שהשפעתם עליי הייתה הגדולה והמשמעותית ביותר – אקהרט טול. בסרטון הזה רואים את אקהרט מקבל שאלה בכתב ממישהו שנחשף לתכנים שלו. השאלה הייתה: "איך זה מרגיש להיות אקהרט טול?" (במילים אחרות: כאדם מואר, כיצד אתה חווה את עצמך?). תשובתו החלה בכך שזה מאוד קשה לתאר מכיוון שאין יותר מדי מה לתאר. "יש פשוט תחושה של הכרה חובקת כל, איזשהו מרחב של מודעות, חלל...ישנה זהות חיצונית (צורה), אבל היא בפריפריה". ואז הוא סיים עם משפט שלדעתי ממחיש יותר מהכל את הת...

מאמרים נוספים בנושא אימון עסקי

מאת: ניר שגבאימון עסקי24/11/193608 צפיות
ייעוץ אסטרטגי הוא חובה לכל בעל עסק או דורש עבודה. בצורה הזו ניתן להגיע לתוצאות מיטביות ולהשגת יעדים ביעילות.

מאת: ירון שוראימון עסקי14/08/173751 צפיות
מי שאחראי על התוצאות העסקיות שלנו זה אנחנו. יש לנו 100% אחריות על התוצאות שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי07/08/173778 צפיות
ה-well-being שלנו כולל תזונה, שינה, פעילות גופנית, בריאות, יחסים ופנאי. הוא משפיע בצורה ניכרת על העבודה שלנו.

מאת: ירון שוראימון עסקי28/06/174125 צפיות
איך למקסם את ההצלחה שלכם במכירות בעזרת 2 כלים חשובים: הקשבה יוצאת דופן ובחירת הוויות.

מאת: ירון שוראימון עסקי11/12/162625 צפיות
גם אתם מרגישים פער בין המקצועיות שלכם לבין מה שאתם מרוויחים? כל הזמן חיים במתח שלא תצליחו? שלא תקודמו בעבודה? מפחדים להיכשל? לא מרגישים בטוחים בעצמכם? הגיע הזמן לשחרר את מה שמעכב אתכם. התחילו לצמוח.

מאת: מגניב אימון עסקי10/08/163051 צפיות
אם אתם מאלו שמחפשים ללמוד משהו בשביל להפוך אותו למקצוע יש לכם לא מעט אופציות. אתם יכולים ללמוד לתואר ראשון ויכולים לעשות קורס קצר, ומגוון הקורסים הינו עצום. קורס מכירות הוא אחד מאותם קורסים, קורס שבסופו יש מקצוע ביד ובעיקר לא מעט עבודה. קורס מכירות הוא קורס המשלב המון יידע ושיטות עבודה וגם לא מעט פסיכולוגיה של הלקוח. יש לא מעט מכללות שמאפשרות ללמוד קורס כזה ואתם צריכים בסופו של דבר ללכת אל זו שהבוגרים שלה הצליחו למצוא עבודה טובה ובעיקר מרוויחים טוב מהתחום.

מאת: אילה פינקוייסאימון עסקי20/04/162591 צפיות
חג האביב מביא עמו תחושות של התחדשות והתרעננות במישור האישי. במאמר הקודם הצגנו בפניכם מה קורה במוחנו במהלך תהליך היצירתיות ואת הרשתות המוחיות שמופעלות בעת עיסוק בפתרון בעיות יצירתי. במאמר זה, כפי שהבטחנו, נציג בפניכם מדריך פשוט, הכולל 6 הנחיות פשוטות להגברת יצירתיות ועידוד החדשנות בארגונכם

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica