חפש מאמרים:
שלום אורח
01.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פיננסים וכספים – קריירה בייעוץ השקעות

מאת: amirdokatiהשקעות21/02/20111216 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תחום הפיננסים והכספים הוא תחום רחב מאוד בימינו, אשר מושך אליו עשרות אלפי צעירים ישראלים מדי שנה אשר מעוניינים לבנות את העתיד והקריירה שלהם בתחום. האפשרויות בתחום זה הן רבות ומגוונות – החל ממקצועות ספציפיים ומסוימים בעלי מסלול לימודים ייעודי דוגמת ראיית חשבון או הנהלת חשבונות וכלה במקצועות משתנים וחופפים המצריכים השכלה כללית בתחום הכלכלה, דוגמת אנליסטים, יועצים עסקיים וכד'.

אחד המקצועות המבוקשים ביותר בתחום זה מאז ומעולם הוא ייעוץ השקעות. בפועל, ייעוץ השקעות הוא תחום רחב יחסית, אשר מכיל הן את יועצי ההשקעות המוכרים אשר נמצאים בכל בנק וחברת השקעות ומייעצים לנו כיצד להשקיע את כספנו, והן מנהלים בתחום אשר עוסקים בניהול תיקי השקעות ומחזיקים בסמכות להשקיע או למשוך את כספם של הלקוחות השונים. אחת הסיבות לכך שתחום ייעוץ ההשקעות הוא כל כך מבוקש, היא כי צעירים רבים מניחים כי במידה ויתמחו בתחום ההשקעות ויתנסו בהשקעות שונות (של כספים של אנשים אחרים..), תפקיד זה יכין אותם ליום בו יהיה להם הון קטן משל עצמם אותו יוכלו להשקיע. לאחר שנים של רכישת ניסיון בהשקעות, קיים סיכוי גבוה יותר להצליח ולהשקיע את כספם שלהם ביתר תבונה והצלחה.

מהי המשמעות של קריירה בתחום של ייעוץ השקעות? האם זהו אכן תחום אטרקטיבי וכדאי כל כך להיכנס אליו? כמו כל תחום כמעט בעולם הפיננסים, קשה לתת תשובה חד משמעית שכן רמת האטרקטיביות האמיתית של תחום ייעוץ ההשקעות תלויה בעיקר בתנאים המאקרו כלכליים השוררים במשק בכל זמן נתון, וקובעים את רמת הפעילות הכללית של משקיעים שונים. כעיקרון, תמיד קיים צורך במנהלים העוסקים בניהול תיקי השקעות, כך שמי שמצליח לבנות לעצמו קריירה ארוכת טווח בתחום ולהגיע למעמד של מנהל תיקי השקעות צפוי למשרה אטרקטיבית וודאית יחסית לאורך זמן.

ולשאלה החשובה באמת – כיצד ניתן להיכנס לתחום ולהיות יועץ השקעות או מנהל תיקים? בתור התחלה, יש להשלים את ששת המבחנים של הרשות לניירות ערך אשר מעניקים הסמכה בסיסית בתחום, במקביל להתמחות בבית השקעות כזה או אחר. התמחות כזו אורכת על פי רוב כתשעה חודשים, ונחשבת לקשה מאוד להשגה עקב הביקוש הרב להתמחויות, וההיצע הדל יחסית במשרות התמחות. לאחר שמסיימים את כל הבחינות וההתמחות ניתן להתחיל לנהל תיקים, ולאט לאט לצבור ניסיון בדרך להפוך למנהל תיקי השקעות מוסמך ובעל ניסיון.


 



תגיות המאמר: ניהול תיקי השקעות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת amirdokati

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181568 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173057 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171706 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171772 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161751 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/161600 צפיות
קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם...

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161469 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica