חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהי קופת גמל להשקעה?

מאת: שלום כהןהשקעות22/11/20161594 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה הן קופות גמל ככלל?

קופות גמל הן מכשיר חיסכון פנסיוני אשר מאפייניו קבועים בחוק. חיסכון בקופות גמל אפשרי לכל אזרח בישראל אם כאפיק חיסכון פנסיוני מרכזי ואם כאפיק חיסכון נוסף לחיסכון באמצעות קרן פנסיה או ביטוח מנהלים. כספי החיסכון מנוהלים על ידי קופת הגמל על מנת להניב תשואה לחוסכים (בשונה מתוכניות חיסכון בחלק לעתים מובטחת לחוסכים תשואה קבועה או בהצמדה למדד פיננסי מסוים).

התנאים והמועדים בהם יכולים חוסכים (או במונח המקובל לכך- עמית) בקופת גמל למשוך את כספי החיסכון נקבעים באופן כללי על ידי החוק ותקנות שקובע שר האוצר ובאופן פרטני על ידי התקנון הספציפי של קופה ספציפית.

החל משנת 2008 קבע משרד האוצר כי משיכת כספי החיסכון על ידי עמיתי קופות גמל תתאפשר רק עם הגיעם לגיל פרישה לגמלאות, אם במשיכה חד פעמית ואם כקצבה חודשית. כעת גיבש משרד האוצר מודל נוסף בעל רמת גמישות גדולה יותר – קופת גמל להשקעה.

מה הם מאפייניה של קופת גמל להשקעה?

להלן הפרמטרים המרכזיים המאפיינים את המוצר הפיננסי החדש:

· היקף הכספים אותם יכול החוסך להפקיד בקופת גמל השקעה מוגבל – עד 70 אלף ₪ לשנה.

· החוסך יכול למשוך את כספי החיסכון בקופת גמל להשקעה בכל מועד שיחפוץ.

· במידה והחוסך מושך את כספו מן הקופה לפני הגיעו לגיל פרישה מוטל על הכספים מס רווחי הון בגובה 25%.

· בשונה מאפיקי השקעה אחרים בשוק ההון (שם נגבה המס עם מימוש ההשקעה או מדי שנה), תשלום מס רווחי הון יגבה מן המשקיע רק במועד משיכת הכספים.

· על מנת לעודד את החוסכים לשמור את כספם לשנות הגמלאות קבע משרד האוצר הטבות מס באופן הבא: פטור מלא ממס רווחי הון עבור חוסכים אשר יבחרו למשוך את כספי הקופה כקצבה חודשית לאחר הגיעם לגיל פרישה לגמלאות. פטור מלא ממס עבור הקצבה החודשית עצמה (הפטור עבור קצבה פנסיונית רגילה ניתן כיום בכפוף לתקרה מסוימת מעליה מוטל מס).

 

· במקרה בו החוסך נפטר יקבלו יורשיו את כספי החיסכון בפטור מלא ממס.

 



תגיות המאמר: קופת גמל להשקעה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שלום כהן

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20922 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/20993 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/191083 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/191380 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי28/11/191120 צפיות
רוצים לחזק את השיווק והפרסום של העסק שלכם ולהזמין רולאפ איכותי וייחודי שיסייע לכם בכך? רוצים להיות בטוחים כי אתם בוחרים במקום הטוב ביותר ממנו אתם מבצעים את ההזמנה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבניין ואחזקה - כללי21/11/191427 צפיות
עומדים לרכוש מגהץ קיטור חדש? רוצים להכיר קצת יותר את הטכנולוגיות השונות בתחום בכדי שתוכלו לבחור את מגהץ הקיטור הטוב והנכון ביותר בשבילכם? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןבר ובת מצווה17/11/195827 צפיות
עומדים לחגוג לילד שלכם בר מצווה? התקציב שלכם מוגבל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון ביותר.

מאמרים נוספים בנושא השקעות

מאת: SEOMANהשקעות21/01/181560 צפיות
המדריך להשקעה חברתית מניבה הוא גם זה שיעזור לכם להבין איך להשקיע נכון במיזם סטארט-אפ חדש עם פוטנציאל לרווחיות גבוהה. אין ספק כי זהו גיוס המונים שווה זהב, במידה ותדעו מהו גובה פוטנציאל ההצלחה של כל אחד מהמיזמים והפרויקטים המגייסים כעת סכום גבוה להשקעה בכדי לפרוץ לשוק המקומי והבינלאומי.

מאת: רוני הכהןהשקעות28/03/173050 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשים לב כי התחרות בין ספקים שונים של שירות בהחלט עלתה מדרגה, והדבר כולל גם את ענף הבנקאות אשר מנגיש אל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים איכות גבוהה יותר של שירות בכל היבט אפשרי. שכחו מהימים שבהם קיבלתם עט מהאדם שמנהל לכם את החשבון.

מאת: amirdadon90השקעות25/01/171702 צפיות
יוסי הרצוג הוא אחת הדמויות המוכרות והבולטות בשוק ההון מזה שנים רבות רבות. במקביל לניסיון הרב שצבר בתחומים רבים הרלוונטיים לשוק זה, מקפיד הרצוג על התעדכנות מתמדת - שכן לתפישתו, ולא רק לתפישתו כמובן, הטכנולוגיה מכתיבה שינויים דרמטיים בשוק ההון ובעולם הבנקאות באופן כללי.

מאת: גיא חזןהשקעות17/01/171765 צפיות
גם אם מדובר בקרן השקעות נדל"ן המשוייכת ומנוהלת ע"י גוף השקעות גדול ומוכר – זה עדיין לא ערובה להצלחה או ביטחון כלכלי. ברגע שהכסף יוצא מחשבון הבנק שלך – אינך שולט בו יותר והסיכון שנטלת – גבוה ביותר.

מאת: גיא חזןהשקעות26/12/161748 צפיות
בשנות ה – 80 האינפלציה בישראל הגיע לרמה של 400% בשנה. ובכלל, מדינת ישראל חיה והתקיימה בתוך כלכלה אינפלציונית מאז הקמתה. תושבי ישראל התרגלו כי האינפלציה היא תושבת קבע וכספם נשחק בכל שנה ושנה.

מאת: גיא חזןהשקעות13/04/161464 צפיות
הלקוחות של ענבל אור כנראה ולכאורה הפסידו את כל כספם. כל שקל שעבר לענבל אור לא ישוב עוד לעולם והמשקיעים, קוני הדירות, איבדו כך את כספם.

מאת: אסף דוריהשקעות11/08/152205 צפיות
תריסי גלילה בהתאמה לצרכי העסק - במקום להשקיע במניות, השקיעו בעסק שלכם תריסי גלילה מהווים פתרון מושלם להגנה על העסק מפני גניבות ופריצות ובהתאם למיקום התריס גם למניעת כניסת זרים ואורחים בלתי רצויים. תריסי גלילה מייצרים בהתאמה מלאה

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica