חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מסחר בבורסה הישראלית

מאת: ג'ון כהןשוק ההון21/02/20111195 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שוק ההון הוא עולם ומלואו המרתק אנשים רבים החולמים להתעשר ולהרוויח כספים בבורסה. כמעט כל אדם מושקע בבורסה בין אם הוא יודע זאת או לא, כל עמיתי קופות הגמל והפנסיה חשופים לבורסה דרך ניירות ערך המוחזקים בתיק ההשקעות הקשור לאותן קופות וההשקעות השונות מתבצעות בהתאם למדיניות השקעות הקופה הספציפית בה אתם חברים. יחד עם זאת, כל אחד יכול לבצע מסחר בבורסה גם באופן עצמאי במידה וירצה לעשות זאת ובמידה וקיים הרצון להשקיע אך לא קיים הרצון לעשות זאת באופן עצמאי ישנה אפשרות לבצע מסחר בבורסה גם באמצעות תיק השקעות מנוהל אותו ינהל עבורכם מנהל תיקי השקעות מקצועי.

תורת המסחר בבורסה אינה חד משמעתית ועוד לא נולד האדם שיכול לחזות את שוק ההון על בסיס יומיומי. לכן, אמנות המסחר בבורסה הינה מיומנות נרכשת שביצועיה נמדדים לאורך זמן ולתקופות ארוכות טווח. ישנם מספר דרכים בהם ניתן לסחור בבורסה, אך כולן מתבצעות באמצעות חבר בורסה הרשאי לבצע פעולות קניה ומכירה דרך בורסת תל-אביב הנמצאת ברחוב אחד העם בתל-אביב.

מסחר בבורסה יכול להתבצע באמצעות הבנק בו מנוהל חשבון העו"ש שלכם. מרבית הבנקים המסחריים מעמידים לרשות לקוחותיהם פלטפורמת מסחר בורסאי כחלק מאתר האינטרנט של הבנק ודרכו ניתן לעסוק במסחר בבורסה ישירות. אין ספק כי זוהי הדרך הפשוטה והמהירה ביותר להתחיל לסחור בבורסה אך יש לקחת בחשבון כי תמורת נוחות ביצוע המסחר ישירות מול אתר האינטרנט של הבנק תשלמו עמלות ביצוע, לרבות עמלות קניה ומכירה ודמי ניהול תיק השקעות גבוהות הרבה יותר מאלו הנגבות על-ידי בתי ההשקעות בארץ.

מסחר בבורסה באמצעות בתי השקעות מהווה אלטרנטיבה למשקיעים המבקשים לסחור בבורסה שלא באמצעות הבנק בו הם חברים. מלבד עמלות מסחר מופחתות, בתי השקעות רבים מעמידים לרשות המשקיעים דרכם תוכנות מסחר משוכללות, מוקדי תמיכה טכנית וניתוחים כלכליים של אפיקי השקעה למיניהם.

בפועל, מסחר בבורסה מתבצע באותו האופן ללא קשר לערוץ דרכו אתם סוחרים. ניירות הערך העיקריים בהם סוחרים במהלך יום המסחר בבורסה הם : מניות, אופציות למניות, נגזרים, תעודות סל, אגרות חוב, קרנות נאמנות ומט"ח. שווי מרבית המכשירים הפיננסיים הללו נקבעים על-ידי כוחות השוק בכל פעם שמתבצעת עסקה בין קונה ומוכר ברצון המסכימים על עסקת חליפין בשער מסוים. לדוגמא, אם רכשנו מניית טבע במחיר 19 שקלים בשעה 14:00, אזי מחיר מנית טבע תעמוד על 19 שקלים עד אשר תתבצע עסקה נוספת שלאחריה שער המניה יהיה שער העסקה האחרונה.

 



תגיות המאמר: מסחר בבורסה, השקעות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ג'ון כהן

מאת: ג'ון כהןקרנות נאמנות19/03/111273 צפיות
ישראלים תרים בכל עת אחר הזדמנויות השקעה בהם תמורת השקעה של סכום ראשוני יגרפו לאחר תקופה רווחים רבים. כמובן ששאיפה זו אינה בלעדית לישראלים וקשה לחשוב על אדם שלא היה מייחל לעצמו השקעה מוצלחת כזו או אחרת המכניסה לכיסו הון רב ללא שהיה צריך לעבוד פיזית תמורתו.

מאת: ג'ון כהןשוק ההון18/03/111861 צפיות
רבים מאיתנו הסוחרים מחפשים כל עת אחר סוד הקסם העומד מאחורי מסחר בבורסה, אותו סוד שיגרום לנו סוף סוף לגרוף רווחים אחר רווחים אך האמת היא כי לא קיים כזה סוד וזה תלוי בסופו של דבר בכישרון האנליזה הפיננסית הייחודית לכל אדם ובדבר נוסף מעל הכל – מזל.

מאת: ג'ון כהןהשקעות17/03/111218 צפיות
לא הרבה אנשים מודעים למגוון התפקידים השונים אותם משחקים בתי השקעות בארץ. מרבית הסיכויים הם כי הינכם עמיתים באחת מקופות הגמל או קרנות הפנסיה אשר חלקם הגדול מנוהל על ידי המומחים להשקעות, ניהול תיקים וניהול מסחר בבורסה.

מאת: ג'ון כהןקרנות נאמנות13/03/111375 צפיות
הציבור הישראלי תמיד מחפש אפיקי השקעה אטרקטיביים בהם יוכלו להשקיע את כספם בתקווה לצבירת תשואה נחמדה שתזכה אותם ברווחים נאים. הבעיה של רוב הציבור מתחילה בדרך כלל בעובדה כי לא כולם הם בעלי ידע והשכלה פיננסית רלוונטית אשר תקנה להם את הכלים לבצע השקעות פיננסיות חכמות בשוק ההון.

מאת: ג'ון כהןקרנות נאמנות26/02/112003 צפיות
לא לכולנו יש את הידע הכלכלי לביצוע השקעות מושכלות בשווקים הפיננסיים ולעתים כולנו מפנטזים על השקעה מוצלחת במניה מסוימת בבורסה שתהפוך אותנו לעשירים ככורח. המציאות הינה שונה במקצת והעילויים הפיננסיים במשק מועסקים בדרך כלל בבתי השקעות או סוחרים בעצמם בנוחיות ביתם.

מאת: ג'ון כהןקרנות נאמנות23/02/111212 צפיות
לא פעם אנו קוראים במסופים הכלכליים בעיתונות ושומעים בפינות הכלכלה במהדורות החדשות את הביטוי "קרנות נאמנות".

מאת: ג'ון כהןקרנות נאמנות11/02/111214 צפיות
בימים כאלה של גאות פיננסית בשווקים גואה תחושת הפספוס בקרב ציבור האנשים אשר בידיהם פיקדונות שקליים בבנקים. חלק גדול מהציבור חוסך סכומי כסף לא קטנים אותם הם בוחרים להפקיד דווקא בפיקדונות הבנקים השונים מסיבות שונות וביניהן : חוסר ידע פיננסי, שנאת סיכון וכיו"ב. למזלם של אותם אנשים, ניתן להשקיע היום בבורסה גם אינכם גאונים פיננסיים ואחד הכלים דרכם ניתן להשקיע בבורסה הן קרנות נאמנות.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214030 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193455 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193240 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910492 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/192998 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182839 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181751 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica