חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

המדריך המקוצר לקרנות נאמנות

מאת: ג'ון כהןקרנות נאמנות13/03/20111373 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

הציבור הישראלי תמיד מחפש אפיקי השקעה אטרקטיביים בהם יוכלו להשקיע את כספם בתקווה לצבירת תשואה נחמדה שתזכה אותם ברווחים נאים. הבעיה של רוב הציבור מתחילה בדרך כלל בעובדה כי לא כולם הם בעלי ידע והשכלה פיננסית רלוונטית אשר תקנה להם את הכלים לבצע השקעות פיננסיות חכמות בשוק ההון. יחד עם זאת, הציבור יושב על חסכונות רבים אותם יכולים הם להשקיע באפיקים שונים למרות שאין להם מושג מה זו מניה, איגרת חוב או קרנות ממשלתיות. הדרך הפשוטה והאטרקטיבית ביותר להשקיע כספים בבורסה ללא ידע מוקדם וללא צורך בהסתייעות במומחים ובבתי השקעות כאלו ואחרים אשר תמורת ניהול תיקי השקעות גובים עמלות בגובה מספר אחוזים מערך התיק היא השקעת כספים באמצעות קרנות נאמנות.

קרנות נאמנות היא למעשה תיק השקעות קולקטיבי אשר מנוהל על ידי הגוף המנפיק את קרן הנאמנות. טרם הנפקת קרן נאמנות, מפרסמת המנפיקה תשקיף אשר מפרט את זהות המנפיקה, מדיניות השקעה, זהות הנאמן, מספר יחידות השתתפות אשר מונפקות ומחיר הנפקה. מדיניות ההשקעה של קרן הנאמנות מפרטת בדיוק באילו אפיקים יושקעו הכספים ואיזה הרכב נכסים יכיל תיק ההשקעות המנוהל. מנהלי ההשקעות של קרן הנאמנות לא יכולים לסטות ממדיניות ההשקעה המפורטת בתשקיף ובדיוק מסיבה זו יש דרישה לנאמן קרן אשר דואג כי ההתנהלות הפיננסית של קרן הנאמנות תואמת למפורט בתשקיף קרן הנאמנות.

מלבד מספר הבדלים, יחידות ההשתתפות של קרנות הנאמנות השונות נסחרות בבורסה ככל נייר ערך נסחר אחר ומחיר השוק של כל יחידת השתתפות נקבע על ידי סך ערך הנכסים העדכני של קרן הנאמנות חלקי מספר יחידות ההשתתפות שהונפקו. בשונה ממניות, מכיוון שמדובר במספר רב של נכסים, מחיר יחידת ההשתתפות של כל קרן נאמנות נקבעת באיחור של 24 שעות כתוצאה מהעיכוב בשקלול הנכסים השוטף. הבדל נוסף בין מסחר במניות ומסחר בקרנות נאמנות נעוץ שניתן לרכוש יחידות השתתפות בכל סכום שהוא ואין דרישה למינימום שווי עסקה כפי שנדרש במסחר במניות.

להשקעה בקרנות נאמנות יש מספר יתרונות. ראשית, אין צורך בידע פיננסי מוקדם ופעולת רכישת המניות אינה מצריכה מומחיות כלשהי. בשוק ההון תוכלו למצוא קרנות נאמנות רבות בעלי תיקי השקעות ומדיניויות השקעה מגוונות כך שתוכלו להשקיע בכל דבר - סחורות, אגרות חוב, זהב, ביוטכנולוגיה וכל ענף כלכלה שעולה על דעתכם. יתרון נוסף הוא נושא הנזילות, מכיוון שיחידות ההשתתפות סחירות תוכלו לרכוש ולמכור את יחידות ההשתתפות בכל רגע נתון. ניהול קרן הנאמנות היא נקודה חיובית נוספת שכן קרנות הנאמנות מנוהלות על ידי גופים פיננסיים מקצועיים הנחשבים למומחים בתחומם ואם השקעות אינן הצד החזק שלכם, כנראה שיהיה זה עדיף להשאיר את ניהול הכספים בידיים של המומחים.

 



תגיות המאמר: השקעות, קרנות נאמנות


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ג'ון כהן

מאת: ג'ון כהןקרנות נאמנות19/03/111272 צפיות
ישראלים תרים בכל עת אחר הזדמנויות השקעה בהם תמורת השקעה של סכום ראשוני יגרפו לאחר תקופה רווחים רבים. כמובן ששאיפה זו אינה בלעדית לישראלים וקשה לחשוב על אדם שלא היה מייחל לעצמו השקעה מוצלחת כזו או אחרת המכניסה לכיסו הון רב ללא שהיה צריך לעבוד פיזית תמורתו.

מאת: ג'ון כהןשוק ההון18/03/111861 צפיות
רבים מאיתנו הסוחרים מחפשים כל עת אחר סוד הקסם העומד מאחורי מסחר בבורסה, אותו סוד שיגרום לנו סוף סוף לגרוף רווחים אחר רווחים אך האמת היא כי לא קיים כזה סוד וזה תלוי בסופו של דבר בכישרון האנליזה הפיננסית הייחודית לכל אדם ובדבר נוסף מעל הכל – מזל.

מאת: ג'ון כהןהשקעות17/03/111217 צפיות
לא הרבה אנשים מודעים למגוון התפקידים השונים אותם משחקים בתי השקעות בארץ. מרבית הסיכויים הם כי הינכם עמיתים באחת מקופות הגמל או קרנות הפנסיה אשר חלקם הגדול מנוהל על ידי המומחים להשקעות, ניהול תיקים וניהול מסחר בבורסה.

מאת: ג'ון כהןקרנות נאמנות26/02/112001 צפיות
לא לכולנו יש את הידע הכלכלי לביצוע השקעות מושכלות בשווקים הפיננסיים ולעתים כולנו מפנטזים על השקעה מוצלחת במניה מסוימת בבורסה שתהפוך אותנו לעשירים ככורח. המציאות הינה שונה במקצת והעילויים הפיננסיים במשק מועסקים בדרך כלל בבתי השקעות או סוחרים בעצמם בנוחיות ביתם.

מאת: ג'ון כהןקרנות נאמנות23/02/111211 צפיות
לא פעם אנו קוראים במסופים הכלכליים בעיתונות ושומעים בפינות הכלכלה במהדורות החדשות את הביטוי "קרנות נאמנות".

מאת: ג'ון כהןשוק ההון21/02/111192 צפיות
שוק ההון הוא עולם ומלואו המרתק אנשים רבים החולמים להתעשר ולהרוויח כספים בבורסה. כמעט כל אדם מושקע בבורסה בין אם הוא יודע זאת או לא, כל עמיתי קופות הגמל והפנסיה חשופים לבורסה דרך ניירות ערך המוחזקים בתיק ההשקעות הקשור לאותן קופות וההשקעות השונות מתבצעות בהתאם למדיניות השקעות הקופה הספציפית בה אתם חברים.

מאת: ג'ון כהןקרנות נאמנות11/02/111214 צפיות
בימים כאלה של גאות פיננסית בשווקים גואה תחושת הפספוס בקרב ציבור האנשים אשר בידיהם פיקדונות שקליים בבנקים. חלק גדול מהציבור חוסך סכומי כסף לא קטנים אותם הם בוחרים להפקיד דווקא בפיקדונות הבנקים השונים מסיבות שונות וביניהן : חוסר ידע פיננסי, שנאת סיכון וכיו"ב. למזלם של אותם אנשים, ניתן להשקיע היום בבורסה גם אינכם גאונים פיננסיים ואחד הכלים דרכם ניתן להשקיע בבורסה הן קרנות נאמנות.

מאמרים נוספים בנושא קרנות נאמנות

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות18/07/183222 צפיות
אין בכוונתי להיכנס לכל מדדי הסיכון אותם יש לחשב או אליהם צריך להתייחס. פרט ל 2 מדדים פשוטים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת קרן הנאמנות – מדד היחס ומדד הממוצע הענפי!

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות19/07/161609 צפיות
ההיסטוריה של ההשקעה אוהבת לחבוט בקרנות הנאמנות ובמנהליהם. במרבית המקרים בצדק רב. התוצאות והביצועים לא תמיד משיגים את התוצאה הרצויה והתשואות מפגרות אחר מדדי היחס הרלוונטיים.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות10/11/152040 צפיות
מאחר וכפי שאתם יודעים החינוך הפיננסי בארץ (מסתבר שגם בעולם הרחב) שואף לאפס – שוב נתקלתי באדם עם בורות פיננסית שלא באשמתו.

מאת: גיא חזןקרנות נאמנות12/11/138391 צפיות
בית השקעות לא יחזיק עבור לקוחותיו קרנות נאמנות של המתחרים – בית ההשקעות לא יודה כי מחלקת ההשקעות שלו פחות טובה מהמחלקה של בתי השקעות מתחרים.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128568 צפיות
הדעות סביב קרנות נאמנות חלוקות מאד. ישנם כאלו שיספרו על תשואות גבוהות במיוחד בעקבות השקעה בקרן נאמנות זו או אחרת, אחרים יספרו דברים אחרים לגמרי. אז מה הנכון? האם בכלל כדאי להשקיע בקרן נאמנות, ואם כן אז באיזו? קרנות נאמנות בעד ונגד- כל השיקולים.

מאת: Michal Cohenקרנות נאמנות31/12/128600 צפיות
לקרנות הנאמנות הסטוריה ארוכה. הראשונה הוקמה בשנת 1868, באנגליה, אולם לישראל הגיעה בשורה זו רק בשלהי שנות הארבעים של המאה שעברה, עם קרן הנאמנות הראשונה בארץ מטעם בנק לאומי, שנקראה "פיא". כיום מגלגל ענף זה של קרנות נאמנות כמה עשרות מליארדים של שקלים מדי שנה, ויש להן השפעה גדולה, הן על שוק ההון, וכמובן שעל הציבור, המשקיע בהן.

מאת: Tal Zolbergקרנות נאמנות14/02/128520 צפיות
החוק במדינת ישראל מגן עלינו ומחייב את כל המעסיקים במדינה לפתוח לעובדים שלהם קרן נאמנות מיד לאחר שאלו צברו חצי שנה של וותק במקום עבודתם. קרנות נאמנות, או קרנות פנסיה, היו עד לפני כמה שנים מנוהלות דרך הבנקים, כמעט באופן גורף. לפני מספר שנים יצא תיקון בחוק שמאפשר לכל המעסיקים להוציא את קרנות הנאמנות וקרנות הפנסיה אל מחוץ לבנקים ובכך נפתחה תחרות רחבה יותר שמאפשרת ללקוחות להרוויח הרבה יותר מהחיסכון שהם צוברים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica