חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיהו רופא שיניים

מאת: דני שיקלובבריאות השן22/02/20111062 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אסוציאציה ראשונה העולה בראשינו כאשר נשמעת המילה רופא, היא אדם בו אנו נותנים אמון שיפתור את כל בעיותינו. אמנם, בעת חיפוש במילון אחר הגדרת המילה "רופא" לא נמצא את המילים אילו במדוייק, אך אם נבחן זאת לעומק נגלה כי בסופו של דבר, זוהי ההגדרה לה אנו זקוקים.

רופא שיניים בהגדרתו הינו "אדם העוסק ברפואת שיניים". ככל שזה נוגע לנו, הוא סופרמן העוסק ברפואת שיניים.רפואת שיניים נמצאת במסלול הכשרה נפרד מההכשרה לרפואה אך ישנם מתי מעט המבצעים תפקיד של רופא שיניים ובנוסף לו תפקיד של רופא כללי.

בעבר, על מנת להיקרא רופא שיניים, חוייבו העוסקים ברפואת שיניים לעבור מסלול התמחות מלבד היותם מוסמכים רופאי שיניים כלליים, כיום עניין זה נתון לבחירה. בארץ, רופאי השיניים נחלקים לשתי קבוצות:

רופא שיניים כללי

רופא שעבר הכשרה כללית ובתוכה נכללים הפרמטרים הבאים: סיום לימודים בהצלחה, עברו את בחינת הרישוי הממשלתית ובסופו של דבר קיבלו רישיון לעסוק ברפואת שיניים המתיר להם לעסוק בתחומי רפואת השיניים השגרתיות. רישיון זה מאפשר לרופאי השיניים הכללים לעסוק בהשתלות שיניים, טיפולי שיניים בלייזר, ניתוחי חניכיים וכדומה, כל זאת לאחר השתלמות כללית קצרה. דבר זה מציב את ארצינו הקטנטונת בנקודת פלוס, מכיוון שבמדינות אחרות חייב רופא השיניים לקבל הסכמה רישמית לתחום על מנת לבצע טיפולי שיניים שונים.

רופא שיניים מומחה

רופא שבנוסף ללימודי רפואת השיניים והרישיון שבידו עבר גם מסלול התמחות בתחום ספציפי, ההתמחויות מסמיכות את הרופא המומחה לבצע טיפולים נדירים ומסובכים. רופאי השיניים הכלליים, לכשייתקלו במקרה בו יש צורך ברופא מומחה, יפנו את המטופל לרופא המומחה לתחום המסויים לו הוא זקוק. יש לציין כי אף על פי שרופא השיניים הכללי לא הוסמך לתחום מסויים, אין מניעה מצידו להמשיך בטיפול השיניים ו/או לבצע אותו בעצמו.

למרות שכל רופאי השיניים הוסמכו לבצע את טיפולי השיניים השונים, תמיד נעדיף ללכת לרופא המתמחה בתחום ספציפי ונשים מבטחינו בכך ש"הוא יודע מה הוא עושה יותר מהרופא הקודם". תחומי התמחויות השיניים הינם רבים ולעיתים נמצא עצמינו עוברים מרופא שיניים אחד למשנהו רק מכיוון שעברו כל אחד התמחות שונה, כגון יישור שיניים, טיפולי שורש, טיפולים מורכבים בשיניים, השתלות שיניים וכדומה. המבינים מבינינו יסתדרו בקלות רבה עם השמות המסובכים (אורתודנט, פריודנט) ובמציאת המומחה המתאים לכל תחום.

מספר עובדות הנכונות לגבי ישראל: כל רופא העוסק ברפואת שיניים חייב להיות בעל תואר דוקטור לרפואת שיניים- D.M.D, או דוקטור לכירורגיה דנטלית- D.D.S. . רופאים המתמחים בתחום כירורגיית פה ולסת, מתהדרים בתואר אקדמאי של דוקטור לרפואה- M.D בנוסף לשני התארים הנזכרים. בישראל, רפואת השיניים נלמדת באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, רופאי השיניים בארץ פועלים הן בקופות החולים השונות (כללית, מאוחדת, מכבי) והן במרפאות פרטיות. היתרון בפנייה לרופא שיניים בקופת החולים הוא שלרוב קופת החולים משלמת סכום ניכר על הטיפול בעוד שבמרפאות פרטיות המחיר נתון לשיקול דעת רופא השיניים והמרפאה.

רבים מאיתנו לא מקפידים על בדיקות תקופתיות היכולות למנוע בעיות רבות העלולות להיגרם עקב הזנחת השיניים. מאחר ואין אנו מטופלים בצורה מבוקרת אצל רופא שיניים, איננו יודעים לאיזה רופא לפנות כאשר אנחנו באמת זקוקים לו וחשוב מכך- באיזה רופא אנחנו יכולים לבטוח. בשלב זה, עולה השאלה לאיזה רופא לפנות, שהרי השיניים בשונה משאר איברי הגוף, זקוקות לתחזוקה יומיומית ושוטפת והזמן בין הבדיקות השגרתיות אצל רופא השיניים ראוי להיות פעם בחצי שנה, דבר המצריך אמון ברופא השיניים המטפל ושמירה על קשר איתו לאורך שנים רבות.

ישנן מספר דרכים למצוא את רופא השיניים עליו חלמת:
המלצות חברים/משפחה/מכרים, בחינת צוות המרפאה (צוות מסביר פנים ובעל הבנה מקצועית), איתור רופא על ידי קופת חולים לה את/ה שייך/ת, שיתוף המטופל בתהליך הטיפול (כאשר הרופא מסביר למטופל על התהליך, דרכי הטיפול ונותן תחושה שאתה יכול להתייעץ איתו בכל עת), תעודות הרופא. כמובן שהמשך הדרך ייבחן המטופל את טיב הקשר שלו עם רופא השיניים ואם הוא מרגיש איתו נינוח.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דני שיקלוב

מאת: דני שיקלובטיפול בעור06/11/13956 צפיות
הפנים שלנו הם כרטיס הביקור שלנו כלפי העולם ולכן מוטב שנשמור עליהם במצב מטופח ושמור. כיצד עושים זאת? קיימות כמה שיטות והשילוב ביניהן הוא זה שיוצר את התוצאות הרצויות לאורך זמן. ראשית, מומלץ להקפיד על תזונה בריאה ומאוזנת, להימנע מאלכוהול, סמים ועישון.

מאת: דני שיקלובחוק ומשפט - כללי10/10/131013 צפיות
איך מוצאים משרד עורכי דין מתאים? היכן מתחילים את החיפוש? האם להסתמך רק על המלצות מפה לאוזן? ואולי רק על חיפוש ברשת? כל השאלות הללו בוודאי עולות לסדר יומו של האדם שנזקק לשירותיו של משרד עורכי דין בתחום מסוים. במאמר הבא נלמד באילו צעדים כדאי לנקוט כדי למצוא את המשרד המתאים.

מאת: דני שיקלובניתוחים פלסטיים16/05/13851 צפיות
כמה מכם באמת מרוצים מהאופן שבו גופכם נראה? אם נהיה כנים ונענה על השאלה, סביר להניח שנגלה כי לרובנו יש אזור בעייתי או איבר פחות אהוב בגוף שהיינו רוצים לשנות ולעצב מחדש. לעתים באמצעות מוטיבציה ותחזוק אורח חיים בריא, אנו מצליחים להגיע לתוצאות הרצויות ולעתים ישנם אזורים עיקשים יותר אשר אינם מגיבים לאורח החיים הפעיל וכתוצאה מכך דרושה התערבות חיצונית כדי להעלימם...

מאת: דני שיקלובקורסים וסדנאות29/08/111038 צפיות
עיצוב אופנה ניתן ללמוד כיום גם במסגרת תואר ראשון לעיצוב אופנה הנקרא גם עיצוב טקסטיל. כלומר מעבר לרכישת המקצוע עצמו, הלימודים מקנים תואר ראשון. עצם העובדה כי אלו לא רק לימודי תעודה אלא לימודים אקדמאיים לכל דבר, רק מדגישים את ההכרה בחשיבות המקצוע ובכך שעל מנת להיות מעצב אופנה דרוש ידע רב ועמידה בסטנדרטים גבוהים. כדי לעמוד בסטנדרטים המתבקשים , רבים הם אלו הנרשמים למכינה לעיצוב אופנה שתסייע להם להתחיל את לימודי התואר ברגל ימין. המכינה כוללת לימודים פרקטיים ועיוניים..

מאת: דני שיקלובבריאות השן23/02/11991 צפיות
חולמים על שיניים לבנות? הלבנת שיניים היא הדרך באם לא נולדתם עם שיניים לבנות.הלבנת שיניים היא שיטה מהפכנית המאפשרת להבהיר את גוון השיניים הטבעי, אנשים רבים נולדים עם פיגמנט שיניים כהה והם הקהל שפונה לבצע טיפול של הלבנת שיניים.

מאת: דני שיקלובהסרת שיער11/12/10999 צפיות
בעולם שבו יופי ואסתטיקה מניעים תעשיות רבות ומשפיעים על חיי כולנו, הסרת שיער הפכה בשנים האחרונות לפופולארית מאוד, והיום, בין אם מדובר באישה או גבר, הצורך והביקוש להסיר שיער מאזורים שונים בגוף, או ממש מכולו הינם מצרך מבוקש.

מאמרים נוספים בנושא בריאות השן

מאת: דניאל מלמדבריאות השן11/02/201581 צפיות
טיפים מעולים וחשובים. איך לבחור נכון את הרופא שיניים שלי? במאמר הבא יגלו לכם. קריאה נעימה

מאת: ליאורבריאות השן04/10/181663 צפיות
יישור שיניים בעזרת מומחה בעל ניסיון, יכול להתקיים בכל גיל. יישור של השיניים, מבוצע בגילאים שונים (מבוגרים, נוער, וילדים). יישור השיניים, משפר את הדימוי העצמי, של המטופלים. יישור השיניים, מבוצע בעזרת מכשירי יישור שונים.

מאת: ליאורבריאות השן13/08/181774 צפיות
יישור שיניים בעזרת מכשירים שונים, מתבצע כל העת. מכשירים ליישור השיניים, יכולים להיות למשל: סמכים פנימיים, גשר שקוף, פלטה רגילה, פלטה שקופה, רסן, גשר רגיל ועוד. יישור השיניים מבוצע על ידי מומחים ליישור שיניים, שעברו הכשרה מתאימה.

מאת: ליאורבריאות השן01/05/181585 צפיות
אורתודנט בארץ, מטפל באנשים שרוצים ליישר את השיניים. אורתודנט הוא רופא שיניים, שהוא גם מומחה ליישור השיניים. בארץ רק כשני אחוז, מרופאי השיניים, הם מומחים ליישור שיניים.

מאת: ליאורבריאות השן17/12/171500 צפיות
יישור שיניים למבוגרים במבצע מיוחד, מספק הזדמנות נוספת ליישר שיניים. יישור שיניים עבור מבוגרים, יכול להתאים למי שעברו טיפול לא מוצלח, או למי שלא עברו טיפול מעולם.

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171500 צפיות
מטופלים רבים מעוניינים לבצע את שיקום הפה על גבי שתלים, הצלחת הטיפול, והשיקום בשנה הראשונה מוכרת ב-95% הצלחה,

מאת: נינה כהןבריאות השן29/11/171377 צפיות
השתלת שיניים, מתבצעת תוך ניצול תהליכים טבעיים, הדומים לאלה שקיימים בפה לאחר עקירה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica