חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על הכוחות הקוטביים באדם ועל דרך ההתמודדות – התנסות חוויתית מאת: ד"ר צדוק קראוס Dr. Zadok Krouz

מאת: krouz zadokבריאות הנפש22/02/20111239 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תורת הגשטלט (מגרמנית GESTALT פרושו: תבנית או שלם מאורגן) הינה אסכולה פסיכולוגית והשקפת חיים הרואה באדם וסביבתו שלמות אחת המורכבת מיסודות שונים ומכוחות קוטביים המתקיימים בינהם יחסי גומלין. ההתנסויות המתוארת כאן*), מציגים הלכה למעשה את הכוחות הקוטביים המתקיימים ב-א. וב-נ. ודרך ההתמודדות עמם.

תאור המסגרת

א. הציגה שני כוחות קוטביים השולטים באישיותה. כוח אחד הוגדר "הגורם הרע", שלשם הדיון כאן יוגדר "המנצח" והכוח השני הוגדר "הגורם הטוב", ולשם הדיון כאן יוגדר "המנוצח".

א. ציינה את הכוח "המנצח" בחמישה חברי הקבוצה ואת "המנוצח" במספר חברים אחרים מאותה קבוצה. העבודה מתרחשת במסגרת מגינה ושאין א. צריכה לברוח ממצב החירום אלא להישאר עם זה כדי להתחיל להתנסות ברגשות שמהם היא בדרך כלל אולי נמנעת.

פרשנות

מתוך מהלך עבודתה הובן שהמנצח הוא האישיות )מערכת של מגעים המתרחשים בגבול שבין האורגניזם והסביבה ההכרחית להסתגלות לסביבה, המבנה של כל התובנה Gestalt Therapy 373)( האחראית המתנהגת בדרך תמימה, סמכותית או שתלטנית. היא יודעת הכי טוב ותמיד צודקת. היא יודעת כיצד על א. לנהוג. למרות תכונות אלה, יש למנצח מעט מאוד כלים שבאמצעותם הוא יכול לכפות את דרישותיו על המנוצח. כתוצאה מכך א. מפתחת מתח בין שתי כוחות קוטביים ודומיננטים שבאישיותה שבאים לידי ביטוי בהרבה כעס. פעמים הוכח במהלך העבודה, שהמנצח יכול להיות מניפולטיבי, מנסה להשיג את רצונו על ידי דרישות )ואולי אף איומים(, כגון "אם לא תעשי כך וכך אזי... לא אוהב אותך או לא נבקר אותך".

המנוצח באישיותה של א. הוכח שאינו תמים. א. נלחמת נגד המנצח באמצעים מתוחכמים. א. משתמשת בדרך התגוננותי, כמו למשל שאני אמרתי לה )המנצח( "נפגעתי שלא רצית לשמוע את רחשי לבי," א. השיבה )המנוצח( "הכוונה הייתה באמת טובה... לא הייתה לי כוונה לא לשמוע לך....". המנוצח הוא ערמומי ובדרך כלל הוא משיג את רצונו יותר מאשר המנצח, מפני שהוא מתוחכם יותר ממנו.

ניכר מאוד המהלך האקטיבי באישיותה של א. של נסיון ללא סוף, של המנצח והמנוצח להכשיל זה את זה.
מצב זה קורע את א. לשני קוטביות ומותירה חסרת אונים בפני מאבק בלתי פוסק בין שתי כוחות אלה. זהו אפיון של עינוי וריטון עצמי וכמו כן, הוכחה עצמית שא. הפגינה בהבעות פניה, צורת דיבורה ובשפת גופה. יש להדגיש שא. הוכיחה לעצמה שדרכים אלה, של דחיית המנצח או המנוצח, אף פעם לא עובדות. אם תנסה א. למלא אחר דרישות המנצח לשלמות או לקבלה מוחלטת, התוצאה היא "התמוטטות עצבים" או "בריחה לשיגעון". אלה כלים שמשתמש המנוצח כדי לחמוק מדרישות המנצח.

א. בחרה כמובן לא למלא את דרישות המנצח בעבודתה. היא בחרה בשלבים כמו שפרלס מגדירם, כ"מוכנות לפיצוץ" ול"פיצוץ" Implosive, Explosive . א. ראשית נמצאת בשלב "התקיעות". היא מרחיקה את המנצח לקצה השני של החדר ומנתקת מגע עמו. זהו תחושת השיתוק ע"י כוחות מנוגדים המחדד חוסר אונים וחוסר חיות. בשלב מתקדם עוברת א. לפיצוץ. האנרגיה העצורה הופכת לפיצוץ רגשי. א. מרשה לעצמה להתנסות ולתת ביטוי אמיתי לרגשותיה. היא מקרבת את המנצח למנוצח, דוחפת, מנדנדת, מושיבה, ומכופפת את המנצח עד לרצפת החדר ומביטה עליו מלמעלה ואף נותנת לכך ביטוי מילולי: משהו כמו, "אתה חלש אני שולטת בך". מצב זה מביא את א. לשחרר ולפרוץ אנרגיה חסומה. היא משחררת הרגש שלא בא לידי ביטוי. תהליך זה מתבצע תוך שיתוף והשלמה בעצם העובדה שא. מקרבת את שני הכוחות מדברת עמם, נוגעת בהם וממתנת את כעסה.

בתהליך הפיצוץ, א. נתנה למצב להשאר עם ההרגשה, שמה לב למה שקורה סביבה באותו רגע, ונתנה לעצמה להרגיש זאת באופן מלא, נתנה לדברים לקרות ולזרום ולא עצרה בעדה. כל חלק מהכוחות נחווה זה מול זה וכשותף כאשר המגע מתחזק ומתחדש. החלקים המנוגדים הפכו להיות אז לבעלי ברית בחיפוש משותף אחר חיים טובים יותר, במקום להיות יריבים ועוינים המחזיקים בקיטוב.

לאחר הפיצוץ הרגשי, מתנסה א. בתחושה של רכוז הנובע מהפיוס שחל בין הניגודים של רע וטוב שבחייה. א. מפתחת תחושת שליטה פנימית משלה שתסייע לה לקבל החלטות בעצמה ביתר נכונות בעומדה בפני קונפליקט חדש בעתיד.

המנחה השתמשה בתכניקת "התיסכול והתמיכה". תסכול ההפרעות של א. בתהליך התקיעות, נעשה על-ידי שהמנחה עמדה כנגד נסיון של א. להמנע. המנחה תמכה בהתקדמותה של א. על ידי שהיא עוררה את א. לתת ביטוי לרגשותיה. כאילו נאמר לא. מה את פוחדת שיקרה כרגע?... השארי עם ההרגשה הזו, שימי לב למה שקורה לך כרגע, תני לעצמך להרגיש זאת באופן מלא, את לא צריכה לעצור בעד עצמך.
התיסכול והתמיכה עודדו את א. להכיר באחריות שלה למחשבותיה, לרגשותיה, ולהתנהגותה ותבעו ממנה לפתח תמיכה עצמית מתוך הכוחות והאמצעים העומדים לרשותה.

כאשר א. משלימה עם כוחותיה, היא מגלה שלאותם חלקים שכלפיהם היא מגלה חוסר אמון יש תכונות גואלות וחייה מתעשרים כאשר תכונות אלה משתקמות. בריאות הנפש של א. תלויה בפשרה בין שני כוחות אלה ולא קבלת כוח אחד על האחר. שכן, התנסות זו של א. תביא לאיזון ברגשותיה ותספק לא. תמיכה עצמית חיונית לקיום יעיל וטוב בינה לבין עצמה ולבין סביבת א..

תאור המסגרת

"נ" מתחילה "לעבוד" תוך התמודדות עם תקיעות. המנחות מיד מכוח אינטואיציה מדהימה, מסייעות ל"נ" להתקדם מעבר לתקיעות. הן בסיוע "נ" מסדרות מיד את מבנה הקבוצה בשני כוחות קוטביים השולטים באישיותה של "נ". כוח אחד יוגדר "כמנצח" והכוח השני יוגדר "כמנוצח".

הכוח "המנצח" צוין בכלל משתתפי הקבוצה שמוקמו במרכז החדר. ואילו הכוח "המנוצח" צוין ב"ח", שמוקמה מחוץ למרכז החדר.

פרשנות
בניגוד ל"עבודתה" של "א" מיום 27/2/97, ששם הדגש היה על שפת הגוף של "א", כאן "המנצח" הוא הדומיננטי בביטוי שפת הגוף. לפיכך תהליך "הפיצוץ" היה כאן פחות דרמטי ופורה מאשר אצל "א". שם, ב"א", ניכר היה לראות איך החלקים המנוגדים הפכו להיות אז לבעלי ברית בחיפוש משותף אחר חיים טובים יותר, במקום להיות עוינים המחזיקים בקיטוב. "א" דוחפת, מנדנדת, מושיבה, ומכופפת את ה"מנצח" עד לרצפה ומביטה עליו מלמעלה בליווי ביטוי מילולי חד: "אתה חלש אני שולטת בך". ולכן עוצמת ה"פיצוץ" היה חזק. "א" מקרבת ממש את המנצח למנוצח ומיוזמתה מבקשת לשלוט ביד רמה ב"מנצח" בכל אופני שפת הגוף, ואף מצליחה ללא ספק. סיפוקה בא על מקומו. בתום ה"עבודה", "א" ממש זרחה מאושר תוך חיוך של רווחה גדולה. "א" מגלה שלאותם חלקים שכלפיהם היא מגלה חוסר אמון יש תכונות גואלות וחייה מתעשרים כאשר תכונות אלה משתקמות.

כאן, בשפה ש "המנצח" השתמש היה השפעה חוויתית דלה, על "נ", כי בה היה הדגש על ה"מה" ו"האיך" כלפי התנהגותה של "נ" ולא על הצד המילולי-פרשני-רציונאלי - על ה"מדוע. "המנצח" החזיק בזרועותיו זה בזה בתחושה של חיבה ועידוד, שיצק בכך חיים לחושים והחזיר אמון ברגשות. "המנצח" התחבק קבוצתית, שהמסר שלו היה חד משמעי: בעניין הזה כולנו משפחה אחת. אחד בשביל כולנו וכולנו בשביל אחד. באו נחלוק כולנו בהרגשה הטובה הזו. בין זרועותי ישנו מקום בו תוכל להרגיש בטוח. כתוצאה מכך טולטלה מודעותה של "נ" בצורה קשה מאוד.

מודעות זו היא הפוטנציאל שטבוע בה מלידה המסייעת לה לפתח את המרכזיות שלה, לדעת שיש לה אמצע, שיש לה מרכז ושייכות המהווה את הבסיס ליציאה שלה לעולם. תחושת הערך שלנו מתרחבת וגדלה כאשר אנו מרגישים שאנו שייכים - תחילה לקבוצות מקורבות של בני-משפחה וחברים, ואחרי כן למשפחה המופלאה של כל היצורים החיים באשר הם. "נ" עומדת מול "המנצח" ומתייפחת חרישית, אולם לא מנצלת את שפת הגוף העשיר לביטוי רגשותיה ומסתפקת באופן מילולי ומודגש: "אני רוצה לגעת בכולם... אני רוצה להכנס... לעלות להרי עמליה זה כלום מאשר להכנס לקבוצה... אני לא שייכת... קשה לי להציע את עצמי... כמה חשוב לבדוק להכנס לכל מקום... רוצה לאהוב קצת אחרת... מרכז זה צריך להחליף את דרך החיים החד צדדית או הלא סימטרית שמאפיינת את "נ" והגורמת לה לתחושת התסכול ואי-שביעות הרצון מחייה העכשוויים. תחושת התסכול של "נ" גדל ככל ש"המנצח" מחדד את שפת הגוף ומוסיף לו אופן מילולי: "לא רוצים אותך... אין לך חלק כאן... תנסי לפתוח ולהיכנס... זה היה הקש ששבר את גב הגמל; כתוצאה מכך "נ" הגבירה את התייפחותה, אך מלבד זאת עדיין לא עשתה מעשה. "המנצח" עזר למעשה לחדד את דרך חייה החד צדדית של "נ" ולעמוד מקרוב על אופי מודעותה של "נ".

"המנצח" הביא את "נ" למצב הכרתי באופן ספונטני כאשר תשומת הלב של האורגניזם מתמקדת על תחום מסוים בגבולות המגע של האורגניזם והסביבה, ושבו מתרחשות פעולות הדדיות חשובות ומורכבות. כדי להביע את יכולתה של "נ" למקד תשומת לב ולהקשיב, להיות במגע, לדעת שהיא חשה, מרגישה וחושבת עם הסביבה, שאלה "נ" אם "המנצח" אוהב את "נ". במילים אחרות, השתדלה מאוד "נ" להגיע לויסות-עצמי self-regulation שטמונה בטבעה האנושי. "נ" הרגישה ששינוי אינו מתרחש דרך נסיון כפוי. לכן "נ" השתדלה להתאמץ להישאר ולחוות את המצב כפי שהוא. ולשם כך אף חידדה חוויתה בפנייתה באופן אישי לכל חבר בשאלה אם הוא אוהב את "נ".

שינוי יכול להתרחש ב"נ" אם תתמסר באופן מלא למצב העכשוי שלה ותתן את מודעותה לכוח שפת הגוף שלה. לפיכך היה לנכון הדגשותיהם של קולות החברים בקבוצה שדיברו מתוך גרונה של "נ". בתכני הקולות אמרו את האמת וגרמו ל"נ" להיות ערה למה שהיא באמת. כאשר קל ל"נ" לקבל יותר ויותר את עצמה כפי שהיא, אז מתאפשרים שינויים. הקולות הרחיבו את מודעותה של "נ" לאיך היא מתקיימת בהווה ולא השתדלו להשיג יעדים טיפוליים. כשהרגישה "נ" שהיא בשלה לשינוי, או בלשון פרליס כ"מוכנות לפיצוץ" ולקראת "הפיצוץ", היא מרשה לעצמה להתנסות ולתת ביטוי אמיתי לרגשותיה. "נ" מפלסת דרך ל"מנצח", ואף בוחרת במספר אפשרויות כדי להיות ממש בטוחה שהיא הכן מקרבת את המנצח למנוצח בצורה אמיתית, בטוחה ואולי אף ייחודית, מה שמבטיח את היסוד האמיתי שבקרבה.

שפת גוף זה של הרגשה משחרר ופורץ אנרגיה חסומה. "נ" משחררת הרגש שלא בא לידי ביטוי. תהליך זה מתבצע תוך שיתוף והשלמה בעצם העובדה ש"נ" מקרבת את הכוחות שבה מדברת עמם תחילה, נוגעת בהם וממתנת את מצוקתה. אף בשלב "הפיצוץ" לא חוסכת "נ" את הביטוי המילולי: "מרוצה שעשיתי את זה"... עברתי מסוכה גבוה... קצה הקרחון... למדתי משהו שלא ידעתי... אני אוהבת אותך... לא מרגישה לבד... החלמתי ממחלה...היה לי עצוב... . מלבד חיבוק עצמי, אחיזה בבטן וכניסה מהוססת מאוד לקבוצה, לא השתמשה "נ" בקשת העשירה של שפת הגוף ברגעים היקרים שהיו לרשותה, בכך הייתה החמצה גדולה.
"נ" תטיב עם מודעותה, אם תפתח גישה לקוטביות במישור הפעלתני יותר. שפת הגוף והקול שלה לא היה ישיר וגלוי אל המנצח. "נ" לא מנעה מעצמה לדבר בדרכה "אחד על השני" ולא הדגישה מספיק את ביטוי הגוף. אם הייתה "נ" בוחרת לכוון את שפת הגוף והקול אל המנצח, הייתה יכולה לפתח רגישות ומודעות להשפעה שיש לה על "המנצח", וכיצד כל אחד מהם, "המנצח והמנוצח", מגיב למה שהתרחש.

אך מאידך, זכתה "נ" ללמוד משהו שלא ידעה על המגע, שהוא יותר מסך כל התפקודים האפשריים הנוטלים חלק בכך. לראות או לשמוע אינה ערובה למגע טוב. מה שחשוב הוא לשים לב ל"איך" האדם רואה או שומע. למעשה, קבעה הקבוצה את "האיך" אם המגע שנוצר טוב או גרוע. יותר מזה, "נ" יצרה את המגע בתחום שבו נשמרת תחושת של הפרדה, כך שאיחוד אינו מאיים להציף את האדם. התמיכה ליצירת מגע צריכה לבוא מהחלק הנמוך שבגוף. "נ" בקשה הזדהות ושייכות קבוצתית, לפיכך "נ" החזיקה בבטן, שהוא צ'קראת הטבור, )מאניפורא בהודית( המתייחסת לרגשות הגולמיים, לדחפים כוחניים ולשייכות ולהזדהות חברתית והוא המקור לרגשות הצצים סביב הרצון שלי/השליטה שלי: תסכול, זעם, תחרותיות, הגנה עצמית, דאגה, דיכאון ואף שנאה. חלק זה מחזיק את האדם על הקרקע ומעניק לו את המרכז שלו, בעוד החלק העליון, הפנים, יוצר את הקשר, את המגע עם העולם החיצוני.

עבודת של "נ" ונסיון שלי להתייחס לכך, שימשו לי מקור ללמידה וגדילה. יתר על כן, המספר הגדול של האנשים בקבוצה יצר אפשרויות רבות לאינטראקציה מסוגים שונים. בדרך זו ניתנה לי ההזדמנות ליצור סביבה עשירה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת krouz zadok

מאת: krouz zadokבריאות הנפש07/07/141331 צפיות
לברור יכולת התגובה של האדם כתנאי לבריאותו הפסיכולוגית - התפיסה הקוגנטיבית והתפיסה הגשטלטיאנית הפסיכולוגיה הקוגנטיבית כמו הגשטלט, מאמינה שהאדם מטבעו חפשי בבחירתו כדי שהוא יהיה אחראי באופן בלעדי למעשיו כלפי עצמו וכלפי העולם ולתת עליהם את הדין. המאמר מבקש להסביר את גורם החופש כבסיס להגשמת אנושיותו של האדם החושב את מחשבתו מחדש, כמו כן, יסביר המאמר את היחס בין חופש, בחירה ואחריות בהגדרת האדם האוטנטי ואת אחריות העשייה העצמית של האדם כביטוי למשמעות האדם המשתנה .

מאת: krouz zadokיהדות04/03/111612 צפיות
The article will discuss the dialogue between the skilled man and God continues with man’s confession. This is the final condition necessary for the meeting to take place. Man confesses because he thinks that to do so will benefit him. He believes that God can forgive him and hopes that, indeed, he will be forgiven. This hope for salvation is a fundamental of faith. The essence of the confession is the faith of the one confessing in God, for otherwise he would not confess before God at all.

מאת: krouz zadokיהדות04/03/111562 צפיות
This article Part 4, will discuss the Imperative as Expression of Love and The Subjective Aspect of the Commandment to Love.

מאת: krouz zadokיהדות04/03/111624 צפיות
The article will discuss the Commandment "You will Love" in its total construction. The discussion of the characteristics of the commandment will be divided into a number of sections: 1. Investigation of the parts of the commandment; "you will love" in its total construction. 2. Time within which the commandment is valid. 3. The subjective side of the command. 4. Its singularity in comparison with other commandments. 5. Can love be commanded?

מאת: krouz zadokיהדות01/03/111646 צפיות
The article will discuss the prior conditions to the occurrence of the meeting between man and God. Several conditions must be fulfilled before man can meet with God: b) The skilled man cannot yet meet God because he expects redemption from God. The second prerequisite for the meeting is the commandment to love God, after which God can then respond.

מאת: krouz zadokיהדות01/03/111662 צפיות
The article will discuss the prior conditions to the occurrence of the meeting between man and God. Several conditions must be fulfilled before man can meet with God: a) Only the gifted man meets with God. He must ear the meeting with god through arduous intellectual and spiritual study and discipline

מאת: krouz zadokקבלה28/02/111942 צפיות
גלגול נשמות זו אמונה, שהנשמה הנפרדת מן הגוף בשעת מיתתו של האדם חוזרת ומתגלמת בגוף אחר. מתגלמות בבני אדם, בדומם, בבעל חיים או בצומח. לשון אחרת: שהנשמות חוזרות ומופיעות בעולם הגשמי כשהן מלובשות גופים מתחלפים. המאמר מונה את העדויות על אמונה זו לאורך מאות שנים החל בפירושי התנ"ך דרך פיתגורס ועד המשורר השווצי צשוקה. האמונה הרצינית בגלגול נשמות, האומרת שהנשמה הנפרדת מן הגוף בשעת מיתתו של האדם חוזרת ומתגלמת בגוף אחר לא נכתבה בתורה. המאמר מנסה להסביר מדוע אמונה כה ממשית ומכובדת זו אין לה מקום ולו אזכור אחד בכל התורה.

מאמרים נוספים בנושא בריאות הנפש

מאת: moraleבריאות הנפש24/07/181850 צפיות
לא אחת, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו ליד אנשים שחווים התקף חרדה. זה יכול להיות בן או בת משפחה, חבר קרוב או אפילו אדם זר. אנחנו נדע לזהות התקף כזה, במספר צורות, בין אם זה בגלל שהם נמצאים במצב של "שיתוק", כלומר הם לא זזים ולא אומרים מילה, הרבה פעמים הנשימה שלהם תהיה מואצת, יש מקרים בהם נרגיש שהם רועדים ולא מגיבים למרות שברור לנו שהם בהכרה מלאה, נושמים ואין שום בעיה פיזיולוגית שאמורה למנוע מהם להגיב.

מאת: ברסלב מאירבריאות הנפש07/11/171701 צפיות
פדיון נפש - מי צריך לעשות? ומה צריך לעשות? ומי לא ראוי לעשות? דבר טבעי שכל אחד מאיתנו חפץ בחיי חרות הצלחה ומנוחת הנפש, אך מה היא החירות האמיתית ומה היא מנוחת הנפש? פדיון נפש הוא המתקת הדינים כעין רעונן נהיגה כדי להמתיק נקודות רעות של עבירות תנועה... כנסו תבינו.

מאת: אלעד רימובריאות הנפש27/09/161608 צפיות
נשים רבות חוות תופעות רגשיות ופיזיות לאחר לידה הקשורות בשינויים ההורמונליים ובשינוי הסטטוס. לרוב תופעות אלה חולפות מעצמן בתוך מספר שבועות, אך לפעמים הבעיה מתפתחת ומעמיקה לכדי דיכאון אחרי לידה.

הלקוח תמיד צודק, איך לגרום ללקוח להרגיש טוב, מה נכון לענות, איך לא לצאת צודק, איך למכור יותר, טיפול בהתנגדויות לקוח, אימון אישי לחיים, מאמן עסקי: וכאן אבאר, כי איש מכירות טוב, יש לו מראש תשובה טובה לכל התנגדות אפשרית של הלקוח. תשובה כל כך טובה, שמסבירה ללקוח, למה עליו לקנות את המוצר הזה, דווקא בגלל הסיבה שבגללה הלקוח חושב שהוא לא אמור לקנות את המוצר, וכמו שהסברתי את זה במקום אחר. יחד עם זאת, יש לציין ולהסביר, כי לא משנה כמה אתה כאיש מכירות, חושב שאתה חכם / צודק / יודע מה טוב ...

איך לא לדפוק את הלקוח, מוסריות בתהליך מכירה, איך למכור מוצר גרוע, להאמין במוצר, לא מאמין במוצר, איך למכור מוצר יקר, תמיכה נפשית, אימון עסקי: וכאן אבאר, נקודת מבט שחשוב לאיש מכירות לדעת אותה, והיא נקודת המבט על עד כמה הלקוח צריך / רוצה את המוצר שאתה מוכר לו. כי כל מיני סוגים של לקוחות. לדוגמא יש לקוח שרוצה את מה שאתה מוכר לו, ויש לקוח שצריך את מה שאתה מוכר לו, ויש לקוח, שאומר שהוא רוצה, אבל הוא לא צריך וכולי. והעניין הוא, שיש אנשי מכירות שמנסים להיות "מוסריים", והם מרגישים רע ...

טיפול זוגי אחרי בגידה, האם לסלוח על בגידה, מתי לסלוח על בגידה, בעיות בזוגיות, התמודדות עם בגידה, להתגבר על בגידה, מאמן אישי ועסקי, טיפול הוליסטי: עכשיו נגיד בן אדם שבגדו בו אוקי והוא סולח על זה שבגדו בו מה זה אומר, אתה הבנת הייתה נגיד אשתך נגיד בגדה בך ואתה סולח לה על זה מה זה משדר לה? ש: מה זה משדר לה? אליעד: כן חולשה חוזקה. ש: תלוי עד כמה היא מצטערת. אליעד: מה הקשר היא לא מצטערת מה הקשר עכשיו? ש: זה משדר חולשה אם היא לא מצטערת. אליעד: לא חייב מחויב טוב זאת התשובה שלך? ש: לא ...

איך לשכוח מישהו, איך למחוק געגוע, איך לא לפחד מבגידה, איך למחוק זיכרון אהבה, nlp, איך לא לאהוב, מאמן אישי מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: וכאן אבאר נוסחא, איך לחזק אהבה וקשר רגשי של מישהו למשהו, ואיך להחליש אהבה וקשר רגשי של מישהו למשהו. וממילא גם בצורה הזאת ניתן להשפיע על התלות הרגשית של אותו האדם, בדבר שאותו הוא אוהב. ואסביר גם איך יוצרים התניה בתת מודע, איך יוצרים עוגנים, איך שותלים מחשבות, איך לשכוח אקס, איך לא ליצור תלות רגשית, איך לגרום למישהו להתאהב או לא להתאהב בך, איך ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica