חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מתנות לעובדים: למה זה חשוב?

מאת: אביב יועציםניהול22/02/20111073 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בעלי עסקים, מנהלים וכל מי שיש לו עובדים עשוי להתמודד מדי פעם עם השאלה החשובה הזו: מדוע צריך לתת מתנות לעובדים? מה החשיבות של מתנות אלה? אולי אפשר לוותר עליהן או לצמצם עד כמה שניתן את ההוצאה הזו? אולי מדובר בהוצאה מיותרת לחלוטין שאפשר לוותר עליה? להלן יפורטו מספר סיבות שאולי ישכנעו גם את המעסיק הסקפטי ביותר שלא לוותר על חלוקת מתנות לעובדים.

תחושת שייכות

בית עסק, ארגון וכל מקום עבודה איננו יכול להסתמך רק על החובה של העובדים למלא הוראות ולעשות את מה שמוטל עליהם. כדי שהעבודה תתנהל בצורה טובה או לפחות סדירה העובדים צריכים להרגיש תחושת מחויבות כלפי מקום העבודה שלהם; תחושה שתגרום להם לעבוד בצורה טובה גם כאשר אין מישהו שמפקח עליהם כל רגע ורגע. אחת המטרות של חלוקת מתנות לעובדים היא ליצור אצל העובד תחושת שייכות למקום העבודה שלו וקשר רגשי אליו. העובד שמקבל מתנות מעבר למשכורת שלו באירועים מיוחדים ירגיש אולי שמדובר במקום שבקשר שלו אליו איננו רק טכני ומבוסס על יחסי עובד ומעביד, אלא גם מקום שאליו יש לו קשר רגשי, ולו במעט. מתנות יכולות ליצור אצל העובד את התחושה שיש לו סיבה להשקיע במקום העבודה שלו יותר מהדרוש.

במקום כסף

לפעמים מתנות לעובדים יכולות להיות תוספת למשכורת. מקום עבודה שאינו יכול ו\או אינו רוצה להעלות את המשכרות לעובדים יכול לחלק מתנות כדי לתת תחושה של תוספת במשכורת לעובדים למבלי לשבור את מסגרת השכר. על-ידי שימוש נכון במתנות והבנת הדרכים השונות לגילום השווי שלהן במשכורת – בצורה שלא תפגע בכיס של המעסיק או המועסק – ניתן יצור מנגנון פיצוי לפחות מוגבל על אי העלאת משכורות. עבור מעסיקים רבים מדובר בצורה של ללכת עם ולהרגיש בלי: לתת קצת יותר לעובדים מבלי להעלות להם את המשכורות. מתנות לעובדים יכולות להיות גם בונוס חד פעמי על עבודה נוספת או על השלמת פרויקט מיוחד.

כולם נותנים

כמו הרבה פעולות אחרות בחיינו, מעסיקים מחלקים מתנות לעובדים פשוט כי כולם עושים את זה. חלק מהמעסיקים לא מפקפקים במה שנהוג לעשות והם מחלקים מתנות בדיוק כמו שהם עומדים בפקקים ומחכים בתור בסופר מרקט. אחרים מחלקים מתנות לעובדים בחריקת שיניים: הם היו שמחים לוותר על זה אבל כיוון שכולם נותנים הם ייראו קמצנים אם הם לא ייתנו מתנות לעובדים שלהם. חוץ מזה, אם הם לא ייתנו מתנות לעובדים העובדים עלולים להתמרמר כי כולם נותנים והדבר יוביל למשבר בתפוקת העבודה ובתפקוד של העובדים.

לומר תודה

יש מעסיקים שמרגישים שמגיע לעובדים שלהם לשמוע מדי פעם שהם עושים עבודה טובה. עבורם, חלוקת מתנות לעובדים היא דרך להביע את הכרת התודה שלהם לעובדים שלהם. הם לא מנסים להשיג משהו על-ידי הנתינה, הם לא עושים זאת מתוך לחץ חברתי והם לא מנסים למצוא תחליף להעלאת משכרות. עבור המעסיקים הללו חלוקת מתנות לעובדים היא חלק מחובתו של המעסיק שצריך להודות לעובדים שלו על עבודתם הטובה, בין אם מדובר בעבודה השגרתית והיום יומית ובין אם מדובר בביצוע פרויקטים חד פעמיים ומיוחדים.

 



תגיות המאמר: מתנות, מתנות לעובדים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אביב יועצים >> המפתח שלך להצלחה שיווקית !

ייעוץ שיווקי

קידום אתרים בגוגל

 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אביב יועצים

מאת: אביב יועציםפלילי14/02/162090 צפיות
כתב אישום הינו המסמך שפותח את המשפט כנגד הנאשם והוא כולל מספר סעיפים קבועים ואת כל העובדות שנאספו כנגד המואשם, עדי התביעה והסעיפים בחוק שהופרו, כביכול, על ידו. ביטול המסמך מונע את ההגעה למשפט כך שאין ענישה וכל הטיפול בתיק מופסק. את הביטול ניתן לבצע בנקודות זמן שונות כאשר המוקדמת ביותר היא כאשר התיק עדיין נמצא בידי המשטרה ועדיין לא עבר לבית המשפט. כאן נלמד מעט יותר אודות אפשרויות הביטול השונות בנקודת זמן זו.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/162432 צפיות
מועד מחיקת רישום פלילי ישן נקבע על פי הגדרות תקופת ההתיישנות. תקופת ההתיישנות מתחילה למעשה כבר כאשר בית המשפט נותן את פסק הדין שלו לגבי העבירה שבוצעה. כל תקופה נקבעת על פי קריטריונים שקבועים בחוק. תקופת ההתיישנות תלויה בסוג הרישום הפלילי – האם מדובר בהרשעה בפשע או באי הרשעה. בנוסף, נקבעת התקופה על פי גיל הנאשם ועובדת היותו קטין או אדם בוגר בעת מתן פסק הדין. לבסוף, החוק מתייחס לסוג העונש שהוטל על הנאשם.

מאת: אביב יועציםפלילי02/02/161946 צפיות
תחום המשפט המנהלי בישראל הוא אחד התחומים המעניינים והמגוונים ביותר בעולם המשפט. המשפט המנהלי עוסק בהתמודדות של אזרח מול גופים מנהלתיים וציבוריים, מועדות הבנייה שמאשרות את תוכניות הבתים שאנחנו בונים ועד לזכויותיהם של עובדים, אסירים, חיילים ומשפחות נפגעות טרור. מהתמודדות מול גורמים תקשורתיים כמו רשות השידור וחיוביה את הציבור ועד לעבודה משפטית מול רשויות מקומיות המחייבות אותנו במיסים על פי חוק.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161579 צפיות
אם אתם גרושים טריים, תקופת החגים עלולה להיות קשה מאוד עבורכם. תחושת האומללות, האשמה והבדידות היא מתכון מושלם לדיכאון. בזמן שמשפחות אחרות ומאושרות חוגגות יחדיו ושואגות את שירי החג, אתם תשבו מסוגרים בביתכם ותבהו בטלוויזיה. יתכן שתרגישו כל כך מדוכאים, עד שאפילו לא תצליחו להזיז את עצמכם מהמיטה. אז מה עושים? הנה כמה טיפים של עו"ד גירושין, כיצד לעבור את החגים בשלום ולהפוך את החג לקצת יותר נסבל:

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161608 צפיות
כולנו מתחתנים בתקווה שהנישואים יחזיקו מעמד ויהיו יציבים. למרבה הצער, הרבה פעמים בני הזוג שלנו משתנים ומאבדים עניין בדברים שעניינו אותם לפני 10-15 שנים: תחביבים שונים, עיסוקים וגם אנשים. כשנשים מאבדות עניין בנישואים, הן פונות אל עורך דין גירושין. אבל כשזה קורה לגבר, הוא לאו דווקא ירוץ אל עורך דין גירושים. הוא בדרך כלל יתרחק מאשתו, ימעט לדבר איתה, לבלות איתה וימצא מפלט בקריירה תובענית או במאהבת.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161402 צפיות
גירושין הם נושא כואב עבור כל הצדדים המעורבים בעניין- אתה, אשתך והילדים. אין ספק שהם תובעים מחיר נפשי שלוקח זמן להתאושש ממנו. לאחר שנים רבות בהן אתה ואשתך הייתם יחד והילדים התרגלו לראות את הוריהם תחת קורת גג אחת, הפרידה אחד מהשנייה היא קשה ולוקח זמן להתרגל אליה.

מאת: אביב יועציםדיני משפחה10/01/161457 צפיות
גירושין בגיל מבוגר אינם עניין פשוט. מדובר בזוגות בגיל העמידה או אפילו בזוגות בני הגיל השלישי, שהגיעו לאחר שנים רבות יחד להחלטה על פירוק החבילה המשותפת. גירושין בגילאים אלו נובעים מכמה סיבות. לעיתים, ההחלטה על גירושין התקבלה לפני שנים רבות, אך בני הזוג העדיפו להמתין עד אשר הילדים יתבגרו ויעזבו את הבית. לעיתים מדובר במקרי גירושין על רקע שחיקה של מערכת היחסים הזוגית- כאשר לא נעשה דיי במשך השנים על מנת לשמור על הגחלת, אובד לקשר האהבה והתשוקה שאפיינו את תחילתו, ועימם אובד גם הרצון לעתיד משותף.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201479 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201590 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201605 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201322 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201280 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201136 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201036 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica