חפש מאמרים:
שלום אורח
05.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שלושת הפנים של קניית בתים מעוקלים

מאת: יהושע רוזנבאוםמחקרי שוק05/06/20094628 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אז אתם רוצים לקנות בית מגורים מעוקל או להשקיע בנכס כזה? אינכם בטוחים בדיוק היכן להתחיל? ראשית, יועיל לכם להבין כי ישנם שלושה היבטים לקניית נכסים מעוקלים, אשר לכל אחד מהם תכונות שונות מאוד.

הפן הראשון של קניית נכס מעוקל הוא "קדם-מעוקל". תקופת קדם העיקול מתחילה כאשר בעל הנכס מאחר בתשלומים על הלוואתו ומסתיימת עם מכירת הנכס המעוקל. שלב הקדם-עיקול בעצמו מחולק לשני שלבים.

השלב הראשון מכסה את התקופה הנפתחת כאשר בעל הנכס מחמיץ בפעם הראשונה את תשלום המשכנתא ומסתיימת בחודש האחרון לפני המכירה הצפויה של הנכס המעוקל. במשך תקופה זו, אם אין בעל הנכס מעמיד בעצמו את הנכס למכירה, על המשקיע מוטלת האחריות לפעול ולחפש את בעלי הבית האלה, הנמצאים במצוקה באמצעות מיילים, פרסומות ("אנו קונים בתים במהירות" וכן "אנו משלמים במזומן עבור בתים") וכן באמצעות רישות.

השלב השני מתרחש במשך החודש האחרון המוביל לעיקול. פרטי החוק משתנים ממדינה למדינה, אך רוב המדינות דורשות צורה כלשהי של הודעה פומבית על העיקול הצפוי. באפשרותם של משקיעים לחפש הודעות אלה, ולרבים יש מידע נרחב המאפשר למשקיעים להגיע לבעל הנכס השרוי במצוקה. לקהילות גדולות רבות יש מספר שירותי און-ליין ומנויים ובהם רשימות של העיקולים הצפויים בתוך טווח גיאוגראפי מסויים. כמו כן ניתן להתקשר עם משקיעי הנדל"ן המקומיים שלך או לעשות חיפוש באינטרנט (כגון "רשימות עיקולים") כדי לגלות פרסומים ושירותים אלה.

ההיבט של קדם-עיקול מציע פוטנציאל מצויין היוצר הכנסה עבור משקיעים. משקיעים יכולים לגשת לבעלי נכסים במצוקה ולתת להם מזומנים זמינים כאשר שווי הבתים הוא גבוה. כמו כן יש הזדמנויות לעבוד ישירות עם המלווים המעקלים (כמובן בהסכמתו של בעל הנכס), משום שהאינטרס של המלווה הוא להימנע מעיקולים שעלויותיהם גבוהות.

ניתן לטעון כי קדם-עיקולים הוא השיטה אשר עליה נכתב רבות למציאת נכסים במחיר נמוך. מדהים לראות מה רבים הם בעלי הנכסים במצוקה אשר ממתינים עד לרגע האחרון כשנכסיהם בידיהם, מתוך מחשבה כי הם יצליחו לחלץ את עצמם מן המצוקה. בשעה זו, כאשר הזמן אוזל, מבינים חלק מבעלי הבתים האלה כי האופציה הסבירה היחידה שנותרה בידיהם היא משקיע אשר מסוגל לפעול במהירות.

בצד החיובי, נכסים בקדם-עיקול עשויים להיות מאוד רווחיים. לגבי נכס קדם-עיקול, ייתכן כי משקיע יחזיר למלווה את ההלוואה של בעל הנכס במצוקה בסכום של 220,000$, ייתן לבעל הנכס 25,000$ במזומן שייקח איתו, ויקבל בעלות על נכס ששוויו 350,000$ . הצד השלילי העיקרי הכרוך בנכס במצב של קדם-עיקול הוא האלמנט הנפשי הסוחט אשר עשוי להתלוות להתעסקות מתמדת עם בעלי בתים הנמצאים בירידה. במילים פשוטות, אין מציאות זו מתאימה לכל משקיע.

לפני כמעט 20 שנה רק סיימנו את אחד מן הסמינרים שכותרתו "התעשר במהירות". המודל שלנו היה להתמקד בנכסים במצב של קדם-עיקול, והלכנו רק לבית אחד. המשפחה שביקרנו אותה היתה נעימה ביותר. האב היה חייל לשעבר, והוא ואשתו פוטרו מעבודתם באותו פרק זמן. כאשר ביקרנו בביתם נטלה ביתם הקטנה את ידי והראתה לי את "חלון הכלב", החלון בדלת המטבח אשר דרכו הכלב של המשפחה נכנס ויוצא. יצאתי מביקור זה סחוט רגשית ובתחושה חמוצה בבטן. זאת היתה הפעם האחרונה בה ביקרתי בנכס העומד בפני עיקול.

הפן השני של עיקולים הוא "מכירת נכסים מעוקלים". דבר זה מתרחש כאשר ההלוואה אינה משולמת על ידי המוכר השרוי במצוקה או הבית אינו נמכר.

שוב, ישנם הבדלים קטנים בין מדינה למדינה לגבי התהליכים, ועל המשקיעים הפוטנציאליים ללמוד כיצד מתבצע תהליך מכירת הנכסים המעוקלים במדינה בה מדובר. במדינות רבות, מכירתם של נכסים כאלה מתבצעת, כמו שהתבצעו המכירות הפומביות בעבר, על מדרגות בית המשפט (במספר מדינות תהליך זה מתבצע ביום שלישי הראשון של כל חודש).

בדומה לרכישת נכסים קדם-עיקול, אף רכישתם של נכסים מעוקלים עשויה להיות רווחית למדי. אך, שלא כמו בקדם עיקול, אין אלמנט רגשי, פרט לשליטה באדרנלין שלכם בעת המכירה של הנכסים המעוקלים. החסרונות העיקריים: לעיתים קרובות, מתחרים המשקיעים על נכסים שלא היתה להם אפשרות להגיע אליהם קודם (ולכן קשה מאוד להעריך מהם התיקונים והשיפוצים הנדרשים); ייתכן כי המשקיע יידרש לוודא במהירות את הבעלות על הנכס וכן שעבודים אם קיימים (תיתכנה טעויות שעלולות להיות יקרות מאוד); ומדינות רבות דורשות כספים מובטחים בעת המכירה או תוך מסגרת זמן קצרה ביותר (כגון עד 24 שעות). על אף שמשקיעים יכולים להרוויח כסף רב במכירות של נכסים מעוקלים, הצורך בנגישות לסכומים גדולים של מזומנים או למימון מהיר מגביל את המכירות האלה לתת-קבוצה של משקיעים מנוסים ובעלי אמצעים. אם אתם מעוניינים בהיבט זה אנו מציעים לכם ללכת למכירה פומבית כזו ולראות מקרוב כיצד מתרחש התהליך.

הפן השלישי של תהליך העיקול הוא "בתר-עיקול". אם הנכס אינו נמכר בשלב הקדם-עיקול ואינו נרכש על ידי המשקיע במכירה של נכסים מעוקלים, אזי הוא חוזר לבנק או למשעבד אחר אשר ביטח את ההלוואה.

עם ריבית בלבד, מימון של 100 אחוזים, והלוואות אחרות אשר מוצעות היום ודורשות מעט מאוד כתשלום ראשוני, עוברים מספרים גדולים של נכסים את תהליך העיקול בלי למשוך את תשומת לבם של המשקיעים בשלב הקדם-עיקול או בשלב המכירה של המעוקלים. בסופו של דבר, מגיעים נכסים אלה לשולחנו של מישהו בעל מוסד כלכלי (בנק, חברת משכנתאות וכו') אשר עליו מוטלת האחריות למכור נכסים אלה. למלווים ממוסדים רבים ישנם נכסים רבים כל כך עד שהם מחזיקים מחלקות שלמות העוסקות במשימה זו. לעיתים קרובות, מכונות מחלקות אלה REO (בעלים על נכסי דלא ניידי) או מחלקות בתר-עיקול.

כאשר פונים אליהם משקיעים, בדרך כלל ישתייכו מוכרים ממוסדים לאחת משלוש קטגוריות.

הקטגוריה הראשונה היא של מוכרים מוסדיים אשר ישמחו לעבוד ישירות עם המשקיע, ולעקוף את רישומו של הנכס אצל סוכן נדל"ן. הקטגוריה השנייה היא מוכרים מוסדיים אשר קודם כל יציינו כי בכוונתם לרשום את הנכס שלהם, אך משקיע מיומן יוכל לשכנע אותם לעכב את הרישום עד שיתאפשר לו לראות את הנכס ולהציע את הצעתו. הקטגוריה השלישית היא אותם מוכרים מוסדיים אשר אינם שוקלים לעבוד ישירות מול המשקיע, אלא ירשמו את נכסיהם אצל סוכני נדל"ן מובחרים.

אחד מיתרונות המפתח של קניית נכסים בתר-עיקול הוא שאין למוכרים שום קשר רגשי לנכס. עבור מוסדות כלכליים, מדובר פשוט בעסקה.

בנוסף, משקיעים המחפשים לקנות נכסים בתר-עיקול חייבים להזכיר לעצמם כי מוכרים מוסדיים עוסקים בהלוואות כספים, ולא בניהול נכסי דלא ניידי. בנקודה כלשהי, אם ישנם נכסים רבים מדי בידיו של הבנק או המלווה, הם ייאלצו לצמצם מספר זה, לעיתים במהירות, ולעיתים קרובות תוך הנחה למשקיעים. אין זה נדיר לרכוש נכסים בתר-עיקול בהנחות של 30 אחוזים – כפי שניתן לעשות עם חלק מן הנכסים שהינם קדם עיקול (ולעיתים אף במכירות של מעוקלים). אך ישנו מאגר גדול של נכסים למשקיעים בהנחות של 10-20 אחוזים.

אם מודל המכירה או ההשכרה של המשקיע מצמצם את זמן השיווק ואת עלויות האחזקה הכרוכות בכל קנייה, אזי ימצא המשקיע כי נכסים בתר-עיקול הינם מקור טוב לנדל"ן בהנחה. רבים צופים כי מקור זה יגדל משמעותית בשנים הקרובות בגלל מספרים גדולים של הלוואות חדשות המוצעות היום ללא תשלום ראשוני או עם תשלום ראשוני קטן. המודל שלנו מאפשר לצמצם עלויות אחזקה וזמן שיווק, ולכן בחרנו להתמקד בנכסים בתר-עיקול כמקור העיקרי שלנו למציאת נדל"ן בהנחה.

"עיקולים" הוא מילת מפתח אשר מושכת את תשומת לבם של משקיעים רבים החדשים בתחום הנדל"ן. מועיל להבין מתחילה כי ישנם למעשה שלושה "היבטים" שונים מאוד בתהליך העיקול. משקיעים מבוססים יותר הקונים נכסים מעוקלים מתמקדים באחד משלושת "ההיבטים" האלה. לכן, על משקיעים חדשים, אשר רק מתחילים בתהליך, להתבונן במאפיינים (זמן, כסף, סיכון, אלמנט רגשי, רווחים פוטנציאליים) של כל אחד מ"היבטים" אלה של תהליך העיקול ולבחור את התהליך המתאים ביותר לכם.

יהיה אשר יהיה המסלול אשר תבחרו, בכל שלושת ההיבטים של תהליך העיקול קיים הפוטנציאל של העלאת חיוך על פניו של הקונה או המשקיע. זהו המכנה המשותף האחד של שלושת ההיבטים השונים מאוד של תהליך העיקול.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יהושע רוזנבאום מתמחה בהשקעות נדל"ן ונכסים מניבים בארה"ב.

למידע נוסף על המחבר ונדל"ן בארה"ב בכלל, כנסו לפורטל הנדל"ן להשקעה של חברת GPI באתר החברה www.gpiinvest.com/heb

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יהושע רוזנבאום

מאת: יהושע רוזנבאוםמחקרי שוק22/06/098747 צפיות
לאחרונה, ייתכן כי מדור הנדל"ן בעיתון המקומי שלך דומה יותר למדור מודעות האבל. אך ישנם מספר יזמים נבונים אשר הצליחו לבנות עסקים פורחים בתחום הדיור. מסר על ניצול הזדמנות.

מאת: יהושע רוזנבאוםמחקרי שוק26/05/091285 צפיות
הנתונים הדומננטיים שייצרו את ההזדמנות של השקעה בבתים מעוקלים

מאת: יהושע רוזנבאוםמחקרי שוק26/05/091600 צפיות
בכדי לדעת כיצד יוכלו עיקולי בנק לפעול למענך - צריכים קודם להבין איך נוצר ומהוא התהליך של עיקול בתים על ידי הבנקים.

מאמרים נוספים בנושא מחקרי שוק

מאת: יוסי רייכמןמחקרי שוק12/01/152476 צפיות
ויוטה פריוס היברידית נשענת על הפלטפורמה הידועה והאיכותית של דגם הפריוס הקלאסי אך לדגם זה נוספו 15.5 ס"מ לאורך, 3 ס"מ לרוחב וגם לגובה המכונית נוספו 8.5 ס"מ. למעשה, העיצוב של הפריוס ההיברידית דומה לעיצוב הפריוס הרגילה ורק במבט שני ניתן לראות כי מימדי הרכב גדלו וכמובן. תא הנוסעים לעומת זאת שונה בגלל הקונסולה השוכנת בין המושבים הקדמיים ולרשות הנהג והנוסעים אבזור עשיר ומפנק.

מאת: אפרת אלעמרי מחקרי שוק20/06/131770 צפיות
בראש ובראשונה אתה חייב לסמוך על אנשים במקרה שלנו לקוחות שלא רק שיתנו לך משוב אלא שגם המשוב שלהם יהיה אמתי. בהרבה מאוד מקרים שאנשים מרוצים הם לא מרגישים צורך להתקשר לחברה להודיע לה על כך. בזמן שאחרים יקטרו על חסרונות ותקלות בשרות או במוצר ומקללים את החברה בלי להודיע או לתת לה משוב על כך שיש איזו בעיה שהיא יכולה להתמודד ולפתור אותה. יעוץ ניהולי נכון יכול לעזור לך למצוא פתרון ולהחזיר אותך לדרך המלך.

מאת: אפרת אלעמרי מחקרי שוק15/06/131771 צפיות
בוער בך להתחיל עסק חדש!!!, יש לך את החזון ואת הרעיונות ואתה מרגיש שהגיע הזמן לממש אותו ? ברכותינו אבל לפני שאתה רץ חושב רגע האם יש לך את מה שצריך כדי להצליח בעסק ? האם באמת חשבת על השוק שלך, על המתחרים שלך, על החוזקות שלך או על החולשות שלך, כמה השוק שלך רווי וכמה בשורה האחרונה אתה יכול להרוויח ולאיזה תקופה, אם אחד מהמרכיבים האלה חסר בחזון שלך אתה חייב בדיקת כדאיות להקמת העסק שלך וכך לראות אם שווה לך בכלל להתחיל להתעסק...ובכן בעסק הייעודי שלך.

מאת: חיים זוארץ - DataMindמחקרי שוק20/09/128716 צפיות
בינה עסקית היא הערך המוסף לכל ארגון המסייע למנהלים ולעובדים בקבלת החלטות במהירות וביעילות. באמצעות BI ניתן לאתר דפוסים משמעותיים לניהול של ארגון, ליצור דוחות התראות ואיתותים לצורך קבלת החלטות ניהוליות בזמן אמת. יחד עם יתרונות אלו, יישום מערכות בינה עסקית חייב להיות מתוכנן בקפידה אחרת לא יעמוד בציפיות.

מאת: gilon mמחקרי שוק21/04/128222 צפיות
כיום בעידן המודרני מוצרים רבים בתעשייה ובכלל בחיי היום כפי שניתן לראות אם רק נסתכל סביב עשויים מברזל ונירוסטה. למי שלא אומר כלום המושג נירוסטה נסביר בקצרה שזהו ברזל שעבר עיבוד או תוספת של חומרים שונים כגון כרום אשר מקנים לו תכונות מסוימות משופרות בחלקן אם תרצו.

מאת: עידן קידום אתריםמחקרי שוק15/12/118648 צפיות
ביקור בבית דפוס יכול להיות מועיל מאוד עבור אנשים שרוצים לתת לעסק שלהם קפיצה עסקית. כאשר אנחנו מגיעים לבית דפוס באפשרותינו לבחור מוצרים שונים אותם אנחנו מדפיסים לצרכים שונים של העסק שלנו. בחירה של מוצרים להדפסה בבית דפוס בנוייה כמו פירמידה. בהתחלה אנחנו בוחרים בבית דפוס מוצרים שהם בסיסיים ולאט לאט אנחנו עולים במדרגות של הפירמידה ומגיעים לשלב בו אנחנו רוכשים מבית דפוס מוצרים שהם מוצרים של מותרות.

מאת: יאיר השחר חניוניםמחקרי שוק13/08/118762 צפיות
תל אביב. מצד אחד מדובר בבירת העסקים והבידור בישראל, עיר ללא הפסקה שחיה מסביב לשעון. מצד שני, מדובר גם בעיר שמקומות החניה בה היצע מקומות החנייה בה מוגבל – דבר ההופך כל מקום פנוי לנכס שערכו לא יסולא בפז.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica